Argon Audio wie kent of heeft het?

Started by morca, December 29, 2020, 23:32:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

Ik zag op internet mooie subwoofer voor weinig geld.
Ik vroeg me af of iemand dit merk kent,of heeft...
599 euro.

BASS15
Amplifier power: 500 watts (RMS)
Bass: 15" long-stroke
Frequency range (-3dB): 21-160 Hz
Auto on / standby: Yes
Crossover frequency: 40-160 Hz
Phase regulation: Yes
Line inputs: L / R stereo, LFE
Level regulation: Yes
Size: 45 x 45 x 45 cm (WxHxD)
Weight: 25.5 kg




Jack_D

Denk niet dat je er veel aan hebt maar, ik heb wel eens een Bluetooth transmitter/receiver/DAC van het merk Argon gehad.


Bouwkwaliteit was goed, geluid ook goed, maar de Bluetooth implementatie was wat minder, werkt niet goed met mijn hoofdtelefoon.


Echt mega rommel is het merk Argon volgens mij niet.....

Deleted User

Om op basis van 1 ervaring een merk zo te kijk te zetten vind ik altijd weer typisch... Zou het misschien aan je hoofdtelefoon hebben gelegen? Ik citeer: "Koppelen en/of verbinding maken met Bluetooth-apparaten is soms moeilijker dan het lijkt. De eenvoudige technologie is overal beschikbaar, maar de Bluetooth-ervaring verloopt niet altijd soepel." Dit laatste haal ik gewoon van een Sony Site  :D

Argon is een Deens merk wat in eerste instantie door Hifi Klubben in de markt is gezet: https://argonaudio.com/

Hier kan je wat over de geschiedenis lezen: https://hifi.nl/artikel/28162/Argon-Audio-op-eigen-benen.html. Het geeft ook meteen een beeld welk deel van de markt men wil bestrijken. Apparatuur voor redelijk weinig geld dus.. En natuurlijk zou het niet aan je wensen kunnen voldoen, maar dat is ieder voor zich....

HJ

Quote from: morca on December 29, 2020, 23:32:07
Ik zag op internet mooie subwoofer voor weinig geld.
Ik vroeg me af of iemand dit merk kent,of heeft...
599 euro.

BASS15
Amplifier power: 500 watts (RMS)
Bass: 15" long-stroke
Frequency range (-3dB): 21-160 Hz
Auto on / standby: Yes
Crossover frequency: 40-160 Hz
Phase regulation: Yes
Line inputs: L / R stereo, LFE
Level regulation: Yes
Size: 45 x 45 x 45 cm (WxHxD)
Weight: 25.5 kg


15" long stroke,  die rolrand ziet er wat mij betreft niet heel heftig uit. Van welk materiaal is hij gemaakt?

morca

Quote from: Jack_D on December 30, 2020, 00:22:19
Denk niet dat je er veel aan hebt maar, ik heb wel eens een Bluetooth transmitter/receiver/DAC van het merk Argon gehad.


Bouwkwaliteit was goed, geluid ook goed, maar de Bluetooth implementatie was wat minder, werkt niet goed met mijn hoofdtelefoon.


Echt mega rommel is het merk Argon volgens mij niet.....
Je hebt hem weer verkocht denk ik  :)

Quote from: Jazzman on December 30, 2020, 07:45:01
Om op basis van 1 ervaring een merk zo te kijk te zetten vind ik altijd weer typisch... Zou het misschien aan je hoofdtelefoon hebben gelegen? Ik citeer: "Koppelen en/of verbinding maken met Bluetooth-apparaten is soms moeilijker dan het lijkt. De eenvoudige technologie is overal beschikbaar, maar de Bluetooth-ervaring verloopt niet altijd soepel." Dit laatste haal ik gewoon van een Sony Site  :D

Argon is een Deens merk wat in eerste instantie door Hifi Klubben in de markt is gezet: https://argonaudio.com/

Hier kan je wat over de geschiedenis lezen: https://hifi.nl/artikel/28162/Argon-Audio-op-eigen-benen.html. Het geeft ook meteen een beeld welk deel van de markt men wil bestrijken. Apparatuur voor redelijk weinig geld dus.. En natuurlijk zou het niet aan je wensen kunnen voldoen, maar dat is ieder voor zich....
Ik had de links al gelezen ,maar tkanks voor je input  :thumbs-up:

Quote from: HJ on December 30, 2020, 09:34:40
15" long stroke,  die rolrand ziet er wat mij betreft niet heel heftig uit. Van welk materiaal is hij gemaakt?

Ik heb geen idee
Ik ken het merk ook niet

Rubber denk ik.
Denk dat meeste woofers van 600 Euro niet veel meer Xmax hebben.
Maar kan me vergissen.

JGvH

Heb meerdere argon producten in bezit gehad en kwa functionaliteit  en afwerking is t t net niet ;)

JGvH

Quote from: JGvH on December 30, 2020, 15:17:05
Heb meerdere argon producten in bezit gehad en kwa functionaliteit  en afwerking is t t net niet ;)

Wordt allemaal in China gemaakt en quilty control laat in mijn optiek wat te wensen over

Deleted User

Marantz en meerdere merken worden ook in China gemaakt ;) Dus het kan wel beter.... Nogmaals, het is een volledig andere doelgroep. Als ik zie dat ze op hun website de Solo Netwurk streamer hebben staan en verder geen enkele uitleg. Ook niet via de support pagina... tja.... Dan haak ik al af...