Kleine (tot 90cm) vloerstaanders gezocht

Started by naish123, December 10, 2020, 09:32:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

naish123

Na 4-5 jaar met Kef LS50 gespeeld te hebben is het tijd voor een nieuwe speakers. Kleine vloerstaanders tot 90 cm.
Dat is de hoogte die de Kefs met stand en Gaia's innemen. Als ik hoger ga dan kun je vanaf de zijkant de tv niet meer zien. En ik heb toestemming van het hoofd WAF maar niet hoger dan nu het geval is.

Ik zit al te kijken naar de Wharfedales Evo 4.3. 87cm hoog en goede reviews. Maar kan ik de Gaia's er onder schroeven? Dat is mij niet duidelijk.
Graag suggesties, nieuw en gebruikt.

-Tot 90 cm hoogte
-Budget tot €1300
-Gaia's moeten er onder kunnen. Ook i.v.m. het verplaatsen als de haard brandt.


mikekiwi

Ik denk bij kleine zuiltjes aan Totem Arro, gebruikt voor de helft van je budget verkrijgbaar. Geen idee wat Gaia's zijn, maar dat mag je dan zelf even bekijken  ;D

vanzomereng

Volop keuze,

Ik heb bij een forumsponsor hiero, een tijdje terug Acoustic Energie 309 gekocht voor mijn zwager.
Ik vond ze opvallend goed presteren voor hun format en prijs.
Als de forumsponsor HC-Venray hier een leuk prijsje maakt voor jouw, zit je ruimschoots binnen je budget.
Hij kan je ook adviseren of die GAIA's eronder kunnen.

Niettemin, dat was zo maar een voorstel en het is raadzaam wellicht eerst meerdere speakers te beluisteren,
immers je moet hier weer een tijdje meer vooruit kunnen toch?.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

naish123

De Acoustic Energie 309 was bij mij nog niet in beeld gekomen. Thanks!

Voldoen wel aan de eisen.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dura

http://neatacoustics.com/iota-xplorer
Het kan nog kleiner bij Neat, en ze hebben nog zo'n groot klinkende klein ogende speaker, de Iota Alpha
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

naish123

Quote from: Xander32 on December 10, 2020, 20:50:11
Neat Motive (sx2)


Neat heb ik nog nooit gehoord. Er staan een set Motive SE2 op MP.
Zijn wel een mooi formaat

Marco66

Quote from: naish123 on December 11, 2020, 07:58:53
Neat heb ik nog nooit gehoord. Er staan een set Motive SE2 op MP.
Zijn wel een mooi formaat

Heb deze kort gehad, enorm mooi en volwassen geluid uit deze kleine zuiltjes!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Ron_Z

Voor een lekker biertje mag je een paar zwarte Driade 81's op komen halen in Den Bosch. Uiterlijke staat laat helaas te wensen over maar spelen nog steeds fantatisch.

Sjettepet

Quote from: Ron_Z on December 11, 2020, 09:25:30
Voor een lekker biertje mag je een paar zwarte Driade 81's op komen halen in Den Bosch. Uiterlijke staat laat helaas te wensen over maar spelen nog steeds fantatisch.
Dat zijn heel fijne luidsprekers
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

naish123

Quote from: Ron_Z on December 11, 2020, 09:25:30
Voor een lekker biertje mag je een paar zwarte Driade 81's op komen halen in Den Bosch. Uiterlijke staat laat helaas te wensen over maar spelen nog steeds fantatisch.
Dank je, maar ze staan in de woonkamer dus het moet wel netjes zijn.

Ron_Z

Petekind is er helaas niet zo zuinig mee omgesprongen als ik en is nu aan Sonos ten prooi gevallen dus heb ze terug.

Xander32

De voorgangers van deze hemels horen spelen op een Naim set.
In de sokkel/voet zit de baspoort verstopt.

Quote from: naish123 on December 11, 2020, 07:58:53
Neat heb ik nog nooit gehoord. Er staan een set Motive SE2 op MP.
Zijn wel een mooi formaat
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

naish123

Quote from: Xander32 on December 11, 2020, 15:15:13
De voorgangers van deze hemels horen spelen op een Naim set.
In de sokkel/voet zit de baspoort verstopt.
Top, Thanks. Het formaat zou mooi passen.

H&C Hifi

AE309 is indd een hele leuke luidspreker en ruim binnen je budget ;)

FB

#16
Ik heb hele mooie Driade 81 kasten te geef ;D. Speakers en/of scheidingsfilters zijn tijdens een studentenfeest gesneuveld. Uurtje ombouwen met de set van @ron_z hierboven.
Ik heb diverse Driade sets spelen. Ben nog steeds fan. Af te halen bij zoon in Tilburg.

naish123

#17
Van de week de Evoke 20 thuis beluisterd. Ander geluid, heel mooi. Zijn alleen op de stands groot! Geen gezicht, zelfs ik vind dat. Komt ook door de ls50 mooi compact zijn. Beetje verpest.
Eigenlijk maar besloten om te wachten tot na het Corona gezeik.

Tot ik gisteren weer bij Fyne audio uit kwam. Vorig jaar gehoord op de iEar show en dat klonk echt goed. De F500 vind ik mooi formaat en reviews zijn goed. Kijken hoe ik in deze tijd deze kan beluisteren.

Dura

In principe is een monitor speaker op een naar achter hellende lage stand misschien wel de beste oplossing voor de TS? Dat kan echt prima klinken, vooral als je een beetje experimenteert met de opstelling. Overanglen bijvoorbeeld. En dan ben je vrij in je keuze en super flexibel als je eisen voor plaatsing verbeteren.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Sjettepet

Quote from: Dura on December 24, 2020, 20:41:44
In principe is een monitor speaker op een naar achter hellende lage stand misschien wel de beste oplossing voor de TS? Dat kan echt prima klinken, vooral als je een beetje experimenteert met de opstelling. Overanglen bijvoorbeeld. En dan ben je vrij in je keuze en super flexibel als je eisen voor plaatsing verbeteren.
Hij zoekt vloerstaanders. Dan lijken mij standmounts niet de beste oplossing.  ;D
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

naish123

Quote from: Sjettepet on December 25, 2020, 10:26:01
Hij zoekt vloerstaanders. Dan lijken mij standmounts niet de beste oplossing.  ;D
Of toch monitoren maar weer niet groter dan 35 cm. Kan de titel niet wijzigen met Tapatalk.