JVC laser projectoren plus NP5

Started by vik, August 7, 2020, 07:18:22

Previous topic - Next topic

sunakun and 7 Guests are viewing this topic.

Kjelt

#625
Quote from: reza on September  1, 2021, 17:54:26
Ze hebben ze side by side vergeleken, dat zegt mij veel meer dan cijfers ;D
Waren ze beide gelijk gecalibreerd ?
Had de N7 een nieuwe lamp ? Zomaar wat dingen die toch wel belangrijk zijn  ::)

Maar ik zei al langer dat een laser prettiger is dan een lamp , maar totdat JVC eindelijk na jaaaaaaaaaaaaaaaaaren ook een laser heeft mocht je dat niet zeggen want dat was niet zo.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Kjelt

Maar ik hoop ook dat ze een hele grote stap hebben gemaakt, dan gaat Sony misschien ook weer eens van zijn luie stoel af en serieus weer een stap zetten.

Teejoo

#628
De Panelen zijn ook nieuw lees ik. En idd ook erg benieuwd naar de motionflow verbetering. Daarin is tot nu toe toch echt Sony the beste.

Ik vind het in elk geval erg interessant omdat ik altijd heb geroepen dat ik laser zo mooi rustig vind. We gaan het zien! Iemand interesse in een mooie N7  :D

Van de andere kant zit ik echt serieus ook te denken aan een 83 inch Sony OLED omdat ik in feite helemaal niet zo groot projecteer.

Aanvulling: en ik ben uiteraard ook benieuwd hoeveel lawaai ze maken, en op welke toon. Want dat vind ik ook prettig aan de huidige JVC: ze zijn redelijk stil.

papaleo

Hier ook benieuwd naar de 'verbeterde' motion-flow en wat het verschil is met 8K E-shift tov 8k E-shiftX....en is het verschil in native contrast van 40000 tov 80000 in de praktijk ook dubbel in beleving?
En dan de ham vraag is de Z7 tov de 'oude' N7 de relatief hoge prijs waard...,en/of is de Z8 welke nog meer kost een beter keuze tov de Z7 en is dit dan ook nog in verhouding?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

PascalP

Mooie aankondiging hoor! Enkel de toevoeging van HDR10+ begrijp ik niet zo goed, dit formaat is wat mij betreft op sterven na dood :P
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

williams

QuoteMooie aankondiging hoor! Enkel de toevoeging van HDR10+ begrijp ik niet zo goed, dit formaat is wat mij betreft op sterven na dood :P 

Ja had hier ook liever Dolby Vision voor in de plaats gezien  :)
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Jean Sibelius

Ziet er op papier in ieder geval interessant uit :D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

buckler

Quote from: Teejoo on September  1, 2021, 19:10:41
De Panelen zijn ook nieuw lees ik. En idd ook erg benieuwd naar de motionflow verbetering. Daarin is tot nu toe toch echt Sony the beste.

Ik vind het in elk geval erg interessant omdat ik altijd heb geroepen dat ik laser zo mooi rustig vind. We gaan het zien! Iemand interesse in een mooie N7  :D

Van de andere kant zit ik echt serieus ook te denken aan een 83 inch Sony OLED omdat ik in feite helemaal niet zo groot projecteer.

Aanvulling: en ik ben uiteraard ook benieuwd hoeveel lawaai ze maken, en op welke toon. Want dat vind ik ook prettig aan de huidige JVC: ze zijn redelijk stil.

Dit begrijp ik volkomen Theo... jij projecteer toch maar 200 cm breed op een 21/9 scherm?
Dan ging ik ook 100% voor een 83'' oled.
Misschien dat je iets dichterbij moet gaan zitten maar denk niet dat je beter hdr gaat mee maken dan dat.
Projecteren is het ultime vind ik zelf, alleen bij 200 cm breed of kleinder is een oled gewoon een beter keuze. Alles daarboven natuurlijk niet.

Nou zijn er heel veel mensen die zeggen dat ze altijd zullen blijven projecteren maar ik wil die mensen nog wel eens horen als ze voor minder geld dan een top projector een 120'' oled kunnen aanschaffen. Weet zeker dat dan meer dan de helft van ons over stapt naar een tv.
Maargoed dit is nog heel ver weg natuurlijk.

On topic,
de nieuwe JVC's zien er goed uit en zullen wel weer een stapje vooruit zijn.
Voor mijzelf moet ik nog eens goed nadenken want mijn huidige NX9 is rete scherp en heeft nog maar a 400 uur gedraaid en omdat ik qua lensshift vast zit aan een 100% shift mogelijkheid komt bij mij alleen de NZ9 naar voor als keuze, zeker omdat in de NZ8 ook geen 100 mm lens zit waar volgens mij (en Werner) de NZ8 een downgrade zal zijn.
De NZ9 met zijn €25000 prijs gaat mij nu te ver, zeker als je gemiddeld maar eenmaal (a max tweemaal) per week film kijkt zoals ik kijk op mijn projector.
Hmmmmm.... moeilijke.
Ik denk dat ik pas voor deze serie  ???

Maargoed mooi spul is het zeker wel.
Ps, ik heb ook een laser gehad en er een aantal gezien maar dat een laser rustiger in het beeld is hoor je wel vaker maar ik heb dat 'verschil' tussen laser en lamp echt nog nooit gezien. Het enige wat wel heerlijk was is het snelle opstarten , syncen en sneller uitgaan (na koelen).
Wil hier overgens geen discussie over opvoeren hoor
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Idske

Mooi hoor. Ik hou me alvast aanbevolen voor een mooie 2e hands N5 :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
HT: 7.1.4 | Denon X4300H + Denon PMA 1510 ae | 2 x Dali Zensor 7 | 8 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | XTZ 12.17 Edge | JVC X7900 | Synology NAS | Zidoo Z9X | Apple TV 4K

Huiskamer: 5.0.0 | Denon 2113 | 2 x Dali Zensor 5 | 2 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | Panasonic 65ST50 | xbox one s | Dune hd solo lite

papaleo

Quote from: buckler on September  2, 2021, 19:36:22
Dit begrijp ik volkomen Theo... jij projecteer toch maar 200 cm breed op een 21/9 scherm?
Dan ging ik ook 100% voor een 83'' oled.
Misschien dat je iets dichterbij moet gaan zitten maar denk niet dat je beter hdr gaat mee maken dan dat.
Projecteren is het ultime vind ik zelf, alleen bij 200 cm breed of kleinder is een oled gewoon een beter keuze. Alles daarboven natuurlijk niet.

Nou zijn er heel veel mensen die zeggen dat ze altijd zullen blijven projecteren maar ik wil die mensen nog wel eens horen als ze voor minder geld dan een top projector een 120'' oled kunnen aanschaffen. Weet zeker dat dan meer dan de helft van ons over stapt naar een tv.
Maargoed dit is nog heel ver weg natuurlijk.

On topic,
de nieuwe JVC's zien er goed uit en zullen wel weer een stapje vooruit zijn.
Voor mijzelf moet ik nog eens goed nadenken want mijn huidige NX9 is rete scherp en heeft nog maar a 400 uur gedraaid en omdat ik qua lensshift vast zit aan een 100% shift mogelijkheid komt bij mij alleen de NZ9 naar voor als keuze, zeker omdat in de NZ8 ook geen 100 mm lens zit waar volgens mij (en Werner) de NZ8 een downgrade zal zijn.
De NZ9 met zijn €25000 prijs gaat mij nu te ver, zeker als je gemiddeld maar eenmaal (a max tweemaal) per week film kijkt zoals ik kijk op mijn projector.
Hmmmmm.... moeilijke.
Ik denk dat ik pas voor deze serie  ???

Maargoed mooi spul is het zeker wel.
Ps, ik heb ook een laser gehad en er een aantal gezien maar dat een laser rustiger in het beeld is hoor je wel vaker maar ik heb dat 'verschil' tussen laser en lamp echt nog nooit gezien. Het enige wat wel heerlijk was is het snelle opstarten , syncen en sneller uitgaan (na koelen).
Wil hier overgens geen discussie over opvoeren hoor

Ja,ja..En toch proef(lees) ik twijfel in je betoog  :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

buckler

JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

vik

Ik sta er niet raar van te kijken als Sony besluit om deze markt te verlaten.

Quote from: Kjelt on September  1, 2021, 18:31:00
Maar ik hoop ook dat ze een hele grote stap hebben gemaakt, dan gaat Sony misschien ook weer eens van zijn luie stoel af en serieus weer een stap zetten.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Kjelt

Quote from: vik on September  3, 2021, 09:03:59
Ik sta er niet raar van te kijken als Sony besluit om deze markt te verlaten.
Ik ken de kosten baten plaatjes niet, het blijft een niche markt ten slotte als je het vergelijkt met tv's.
Mochten ze dat doen laten ze dan aub een extern FI kastje maken  ;)

scoc

#639
Quote from: Idske on September  2, 2021, 19:59:55
Mooi hoor. Ik hou me alvast aanbevolen voor een mooie 2e hands N5 :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dat kan geregeld worden wanneer de JVC NZ7 binnenkomt ;)
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

papaleo

Quote from: vik on September  3, 2021, 09:03:59
Ik sta er niet raar van te kijken als Sony besluit om deze markt te verlaten.
Dit zei ik verleden jaar al toen ze de professionele projector markt verlieten...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Ik ben ook 'bang' dat er nu een nieuwe lijn projectoren uit gaat komen dat jvc niet veel tot geen nieuwe software updates meer voor de NX serie gaat uitbrengen...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

skyfox

Quote from: papaleo on September  3, 2021, 16:42:16
Dit zei ik verleden jaar al toen ze de professionele projector markt verlieten...
Als dat betekent dat er een aantal VW790 op de markt komen tegen zeer aantrekkelijke uitverkoopprijzen...

O nee, dat moet eerst langs de missus, gaat em niet worden [emoji28]
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

home@the movies

Quote from: skyfox on September  3, 2021, 19:29:48
Als dat betekent dat er een aantal VW790 op de markt komen tegen zeer aantrekkelijke uitverkoopprijzen...

O nee, dat moet eerst langs de missus, gaat em niet worden [emoji28]

ik heb anders weer een hele mooie B grade staan voor je, voor een prijs waarbij het vermoedelijk weer, net als de vorige keer, geen uren gaat duren voor hij weg is al hij geadverteerd gaat worden ;-)

Kjelt

Quote from: papaleo on September  3, 2021, 19:08:43
Ik ben ook 'bang' dat er nu een nieuwe lijn projectoren uit gaat komen dat jvc niet veel tot geen nieuwe software updates meer voor de NX serie gaat uitbrengen...
Dat ding zit al tjokvol anders hadden ze de anamorph feature niet hoeven te verwijderen toen ze de nieuwe tonemapping feature hebben geintroduceerd. Dus er is zowiezo niets nieuws mogelijk.
Heb je bugs ontdekt dan ?

reza

Wat zou je nog meer willen dan indd?
Quote from: papaleo on September  3, 2021, 19:08:43
Ik ben ook 'bang' dat er nu een nieuwe lijn projectoren uit gaat komen dat jvc niet veel tot geen nieuwe software updates meer voor de NX serie gaat uitbrengen...
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

#646
Quote from: home@the movies on September  3, 2021, 19:52:29
ik heb anders weer een hele mooie B grade staan voor je, voor een prijs waarbij het vermoedelijk weer, net als de vorige keer, geen uren gaat duren voor hij weg is al hij geadverteerd gaat worden ;-)

Geef ons maar vast een sneak peek...
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

Quote from: Kjelt on September  3, 2021, 20:06:10
Dat ding zit al tjokvol anders hadden ze de anamorph feature niet hoeven te verwijderen toen ze de nieuwe tonemapping feature hebben geintroduceerd. Dus er is zowiezo niets nieuws mogelijk.
Heb je bugs ontdekt dan ?
Ja,daar heb je wel een punt.
En nee geen bugs....

Quote from: reza on September  3, 2021, 21:47:04
Wat zou je nog meer willen dan indd?
Er komen natuurlijk op de nieuwe lijn wat andere nieuwe features die waarschijnlijk niet op de huidige lijn zullen komen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

denoontje

Quote from: Kjelt on September  3, 2021, 20:06:10
Dat ding zit al tjokvol anders hadden ze de anamorph feature niet hoeven te verwijderen toen ze de nieuwe tonemapping feature hebben geintroduceerd. Dus er is zowiezo niets nieuws mogelijk.
Heb je bugs ontdekt dan ?

Er is anders nog een update gevolgt na de tonemapping ;-) Dus wie weet wat mogelijk is.

hr15