Blu ray UHD speler met weinig issues

Started by WillyP, May 11, 2020, 13:45:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

StefaanD

Quote from: WillyP on May 13, 2020, 10:47:14
Vik, dank voor je reactie.

Over de Oppo's hoor ik niets dan goeds alleen hoe staat het met de support? Tot nog toe in orde, maar blijft dat zo? Wat dat betreft is de situatie net zo onzeker als bij Pioneer.

Als je met support firmware updates bedoeld, tja de laatste firmware update was dik een jaar geleden (19/2/2019) dus vermoed dat je niet meer op updates moet rekenen en dat schijfjes wel eens niet lekker werken als een bepaalde distributeur weer eens een idee heeft.

Pas op, niets mis met Oppo, heb zelf nog altijd een BDP-90 in gebruik, maar ik zou het toestel tegenwoordig niet meer aanraden, gewoon omdat de software support sowieso gestopt is.

vik

Over de support zou ik mij geen zorgen maken dat zit wel goed.

De Oppo 205 die ik heb gekocht is naar een vriend gegaan en deze heb ik overgenomen van een patriculier. Die krijgt een modificatie op zeer kort termijn.


Quote from: WillyP on May 13, 2020, 10:47:14
Vik, dank voor je reactie.

Over de Oppo's hoor ik niets dan goeds alleen hoe staat het met de support? Tot nog toe in orde, maar blijft dat zo? Wat dat betreft is de situatie net zo onzeker als bij Pioneer.

Overigens staan beide Oppo's gewoon op je website, tegen normale prijzen. De UDP-205 van 1500 Euro betreft een tweedehands exemplaar, neem ik aan? En gaat die in de verkoop of is hij bestemd voor een opwaardering door CineMike?

Groet,

WillyP
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

WillyP

Quote from: brtram on May 13, 2020, 11:50:23
Netflix daait bij mij zonder problemen op de Sony x800 MK2.
Deze Sony speelt multi channel zowel DVD-A als SACD.
Jammer genoeg heeft de Sony geen analoge uitgangen, anders kon mijn OPPO 105 wel met pensioen.

Kun je onder woorden brengen wat de verschillen zijn tussen de Sony en de Oppo in beeld en geluid bij DVD en Blu ray? Daar ben ik wel benieuwd naar.

WillyP

WillyP

Dank weer voor de vele reacties. Ik heb ooit op het punt gestaan om de Oppo UDP-205 aan te schaffen maar zag er toen vanaf omdat er nogal wat kinderziektes gemeld werden. Die zijn inmiddels verdwenen. Ik heb een nieuwe UDP-203 gezien op een website, voor ongeveer het dubbele van de adviesprijs. Als je dan ook nog een lineaire voeding aanschaft (ik weet niet of die veel toevoegt), zit je al gauw op 2000 Euro.

Op grond van de testen en de reacties van tevreden klanten, neig ik naar de Panasonic UB-9004. De Pioneer UDP-LX500 had een geduchte rivaal kunnen zijn. Dat hij SACD's afspeelt, is een pluspunt, maar dat doet hij minder goed dan mijn huidige Blu ray speler, dus dat schiet niet op. Ik heb de Pioneer UDP-LX800 nog wel zien staan op een paar sites, maar die zou dan in huis moeten zijn, want Pioneer zelf levert ze voorlopig niet uit.

WillyP




mancaver

Hier een gebruiker van beide, de Oppo 203 en de Panasonic UB9004. Ze doen niet aan elkaar onder, de Oppo is veelzijdiger. Moest ik kiezen zou ik de Oppo laten staan.

Jack_D


Maakt een zeer goede speler nog beter, ik vond het de upgrade meer dan waard. Maar een goedkoop Ali exemplaar zou ik niet doen.

Quote from: WillyP on May 13, 2020, 19:36:57
Ik heb een nieuwe UDP-203 gezien op een website, voor ongeveer het dubbele van de adviesprijs. Als je dan ook nog een lineaire voeding aanschaft (ik weet niet of die veel toevoegt)


vik

Ben jij niet het forum lid met de Primare BD 32 blu ray speler? Wil je die dan ook van de hand doen en overstappen naar 1 apparaat?

Quote from: WillyP on May 13, 2020, 19:36:57
Dank weer voor de vele reacties. Ik heb ooit op het punt gestaan om de Oppo UDP-205 aan te schaffen maar zag er toen vanaf omdat er nogal wat kinderziektes gemeld werden. Die zijn inmiddels verdwenen. Ik heb een nieuwe UDP-203 gezien op een website, voor ongeveer het dubbele van de adviesprijs. Als je dan ook nog een lineaire voeding aanschaft (ik weet niet of die veel toevoegt), zit je al gauw op 2000 Euro.

Op grond van de testen en de reacties van tevreden klanten, neig ik naar de Panasonic UB-9004. De Pioneer UDP-LX500 had een geduchte rivaal kunnen zijn. Dat hij SACD's afspeelt, is een pluspunt, maar dat doet hij minder goed dan mijn huidige Blu ray speler, dus dat schiet niet op. Ik heb de Pioneer UDP-LX800 nog wel zien staan op een paar sites, maar die zou dan in huis moeten zijn, want Pioneer zelf levert ze voorlopig niet uit.

WillyP
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

WillyP

Quote from: vik on May 14, 2020, 07:53:43
Ben jij niet het forum lid met de Primare BD 32 blu ray speler? Wil je die dan ook van de hand doen en overstappen naar 1 apparaat?
Dat heb je goed onthouden, Vik! Als de Primare voldoende oplevert, is dat zeker een mogelijkheid. Anders verhuist hij naar de slaapkamer.

Groet,

WillyP

PS Heb je ook ervaring met de Panasonic DP-UB9004?

vik

De Primare BD 32 was in die periode een high end universal speler. Audiofiel gebouwd inclusief een mooie analoge stage en we hebben in die periode (ergens in 2014) een vergelijking gedaan met een CM Oppo 95.

Misschien handig om te vermelden hoe je huidige set er verder uit ziet? Wat gebruik je voor processor-receiver? Hoe wil je de speler aansluiten? Wat voor weergever gebruik je?

De Panasonic is een hele fraaie speler maar het is geen universal speler doet bijvoorbeeld geen dvd audio of DSD SACD en dat doet je Primare wel.

Wat beelden van de Primare BD 32:





Quote from: WillyP on May 14, 2020, 13:06:03
Dat heb je goed onthouden, Vik! Als de Primare voldoende oplevert, is dat zeker een mogelijkheid. Anders verhuist hij naar de slaapkamer.

Groet,

WillyP

PS Heb je ook ervaring met de Panasonic DP-UB9004?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo

Ik blijf het vooral zorgwekkend vinden dat er zo weinig aanbieders zijn van 4K spelers. Ik heb de Oppo ook even gehad maar vond de Panasonic zelfs iets beter qua beeld.

Ben even kwijt waardoor dat veroorzaakt werd. Was in elk geval een bekende bug.

Maar de Panasonic heeft ook al lang geen firmwareupdate gehad, terwijl ik toch ook 2 keer een issue heb gehad met een reguliere blu-ray. Dat is niet veel, maar met de oude Denon speler had ik daar nooit last van. Maar desondanks denk ik wel de meest stabiele van de huidige spelers.

Issues kunnen ook ontstaan door de combi met de Processor. Wat dat betreft blijf ik HDMI waardeloos vinden met het handshake gezeik. Dat heeft volgens mij alleen Denon / Marantz goed op orde.

MLCinema

Ik heb sinds december 2017 de Sony UBP X800 staan. In het begin wel problemen gehad met schijven die bevroren. Nu al een tijdje geen last meer van gehad. Streaming via Netflix werkt feilloos hier.

De afgelopen 2,5 jaar via WiFi en dan nu via bedraad ethernet. Bedraad maakt qua stabiliteit in mijn setup echt uit. Ik ben wel nieuwsgierig wat een Panasonic zou kunnen brengen tenopzichte van de Sony, al denk ik dat een upgrade elders meer toevoegt bij mij.

Mocht ik nu in de markt zijn, zou alleen de Panasonic UB9004 op mijn lijstje staan als ik ging voor top beeld en geluid bij uhd en bd. Ik heb geen sacd dus dat is geen factuur. Budget vriendelijker zou ik de X800 m2 proberen. Gevoelsmatig zou ik de 1100 links laten liggen. Lijkt mij weinig meerwaarde bieden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Teejoo

Quote from: Kamidioblitz on May 15, 2020, 12:40:37
Ik heb sinds december 2017 de Sony UBP X800 staan. In het begin wel problemen gehad met schijven die bevroren. Nu al een tijdje geen last meer van gehad. Streaming via Netflix werkt feilloos hier.

De afgelopen 2,5 jaar via WiFi en dan nu via bedraad ethernet. Bedraad maakt qua stabiliteit in mijn setup echt uit. Ik ben wel nieuwsgierig wat een Panasonic zou kunnen brengen tenopzichte van de Sony, al denk ik dat een upgrade elders meer toevoegt bij mij.

Mocht ik nu in de markt zijn, zou alleen de Panasonic UB9004 op mijn lijstje staan als ik ging voor top beeld en geluid bij uhd en bd. Ik heb geen sacd dus dat is geen factuur. Budget vriendelijker zou ik de X800 m2 proberen. Gevoelsmatig zou ik de 1100 links laten liggen. Lijkt mij weinig meerwaarde bieden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Het is jammer dat Sony geen metalen ES speler meer heeft. Die heb ik ook nog even gehad en was een erg fraaie speler. Nu is het echt zo'n plastic ding dat voor mij teveel geluid maakt.

Marco66

Speel nu al tijdje mijn discs af via de Pana 9004, vind het echt een topspeler kwa beeld en geluid.
En de bouw is ook jammie.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Teejoo

In China is volgens AVS forum trouwens wel een nieuwe firmware uit voor de Panasonic.

rho

Quote from: Teejoo on May 15, 2020, 13:15:46
Het is jammer dat Sony geen metalen ES speler meer heeft. Die heb ik ook nog even gehad en was een erg fraaie speler. Nu is het echt zo'n plastic ding dat voor mij teveel geluid maakt.
De Sony's hebben een metalen behuizing en zijn steviger/zwaarder gebouwd dan de gemiddelde bluray speler.
Ze maken ook erg weinig geluid in gebruik.
Het zijn zeker niet de lichte plastieken bakjes zoals je vaak bij budget bluray speler ziet.

WillyP

Dank weer voor de vele reacties. De Primare BD32 stak indertijd met kop en schouders boven zijn rivalen uit. Gebaseerd op een Oppo loopwerk met electronica van Primare zelf. Aparte DAC's voor stereo en meerkanaals, lineaire voeding, enzovoorts. Ik heb alleen het gevoel dat de topspelers van nu de lat weer hoger leggen, ook bij Blu ray en DVD. Het gaat me niet eens zozeer om UHD schijfjes, die zijn nog steeds erg prijzig, maar om het afspelen van Blu ray en DVD. Streamen van film is leuk, maar is niet de hoofdzaak.

Dat de Sony's niet heel handig zijn bij het gebruik van Dolby Vision is voor mij niet van belang, aangezien mijn TV geen Dolby Vision ondersteunt en die blijft hier echt nog even staan.

Een vraag voor de Panasonic DP-UB9004 bezitters: hoe sluiten jullie de Panasonic aan, met een of twee HDMI kabels of met de analoge 7.1 uitgang? De Panasonic beschikt over hoogstaande DAC's, maar dat is natuurlijk een onderdeel van de audioketen, andere factoren spelen ook een rol.

Groet,

WillyP

Teejoo

Quote from: WillyP on May 16, 2020, 15:55:10
Dank weer voor de vele reacties. De Primare BD32 stak indertijd met kop en schouders boven zijn rivalen uit. Gebaseerd op een Oppo loopwerk met electronica van Primare zelf. Aparte DAC's voor stereo en meerkanaals, lineaire voeding, enzovoorts. Ik heb alleen het gevoel dat de topspelers van nu de lat weer hoger leggen, ook bij Blu ray en DVD. Het gaat me niet eens zozeer om UHD schijfjes, die zijn nog steeds erg prijzig, maar om het afspelen van Blu ray en DVD. Streamen van film is leuk, maar is niet de hoofdzaak.

Dat de Sony's niet heel handig zijn bij het gebruik van Dolby Vision is voor mij niet van belang, aangezien mijn TV geen Dolby Vision ondersteunt en die blijft hier echt nog even staan.

Een vraag voor de Panasonic DP-UB9004 bezitters: hoe sluiten jullie de Panasonic aan, met een of twee HDMI kabels of met de analoge 7.1 uitgang? De Panasonic beschikt over hoogstaande DAC's, maar dat is natuurlijk een onderdeel van de audioketen, andere factoren spelen ook een rol.

Groet,

WillyP
1 HDMI

Teejoo

Quote from: rho on May 15, 2020, 13:28:10
De Sony's hebben een metalen behuizing en zijn steviger/zwaarder gebouwd dan de gemiddelde bluray speler.
Ze maken ook erg weinig geluid in gebruik.
Het zijn zeker niet de lichte plastieken bakjes zoals je vaak bij budget bluray speler ziet.
Met metaal bedoel ik gebouwd zoals de oude ES spoelers, de Panasonic 9000 of de Oppo. Til die maar eens op vergeleken met de Sony.

sion

Quote from: Teejoo on May 16, 2020, 19:29:29
Met metaal bedoel ik gebouwd zoals de oude ES spoelers, de Panasonic 9000 of de Oppo. Til die maar eens op vergeleken met de Sony.

De Oppo weegt 4,3 Kg, de Sony 3,9 Kg, dus minder dan 10% verschil ...
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

Teejoo

Quote from: sion on May 16, 2020, 22:07:14
De Oppo weegt 4,3 Kg, de Sony 3,9 Kg, dus minder dan 10% verschil ...
Ok, de Pana dan met z'n 7,8 kg. Je begrijpt best wat ik bedoel neem ik aan. De oude Sony ES serie was ook echt gebouwd als een tank.

pameijer

#45
Meer staal is niet per definitie betere kwaliteit. Het is een discspinner, geen Hummer!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

ppeter

Wij hebben de Panasonic UB900 en hebben nog geen enkel probleem ondervonden.
Is echt een heel mooie speler met goede specs en een zeer kwalitatief beeld en geluid.
Geregeld updates en een rustige en stabiele werking.

De 9004 zou een waardige opvolger zijn.
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

sion

Quote from: Teejoo on May 16, 2020, 23:33:49
Ok, de Pana dan met z'n 7,8 kg. Je begrijpt best wat ik bedoel neem ik aan. De oude Sony ES serie was ook echt gebouwd als een tank.

Ja dat begrijp ik wel, alleen in algemene zin merk ik dat er tegen de Sony nogal minderwaardig wordt aangekeken. Hij wordt niet echt serieus genomen.
En dat is onterecht.
Ik heb zelf een jaar met de Sony UBP-X1000ES gedraaid en het is écht een prima speler hoor! Qua beeld en geluidskwaliteit kan ik niet zeggen dat ik verschil zie/merk met een Oppo.

Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

Teejoo

Quote from: sion on May 17, 2020, 11:00:13
Ja dat begrijp ik wel, alleen in algemene zin merk ik dat er tegen de Sony nogal minderwaardig wordt aangekeken. Hij wordt niet echt serieus genomen.
En dat is onterecht.
Ik heb zelf een jaar met de Sony UBP-X1000ES gedraaid en het is écht een prima speler hoor! Qua beeld en geluidskwaliteit kan ik niet zeggen dat ik verschil zie/merk met een Oppo.
Ik vind Sony zeker niet minderwaardig! Ik heb er ook serieus naar gekeken toen ik voor de 2e speler ging kijken. Maar ik las toen op de Duitse forums dat hij meer lawaai maakte (voor mij belangrijk!) en toch ook nog wat playback issues had. Maar dat is wellicht opgelost met nieuwe firmware. En ik vind hem qua looks echt wel minder, maar dat is smaak. Maar misschien moet ik daar maar overheen stappen.
De Pioneer was ook een gegadigde, maar dat is helemaal onduidelijk.

Ik had sowieso eigenlijk liever een goede 2e speler van een ander merk om eventuele playback issues te omzeilen. Maar de spoeling is dun.

raindog

Quote from: WillyP on May 16, 2020, 15:55:10
Een vraag voor de Panasonic DP-UB9004 bezitters: hoe sluiten jullie de Panasonic aan, met een of twee HDMI kabels of met de analoge 7.1 uitgang?

Hier de beste ervaring met twee HDMI's, beeld gaat direct naar de N7. De kwaliteit van je hdmi pass though op je receiver zal bepalend zijn of je (veel) verschil ziet. Theoretisch zou ook je geluid er baat bij moeten hebben maar dat heb ik zelf niet ervaren.

Overigens ben ik het met Teejoo eens dat de Pana qua beeld nog iets beter is dan een Oppo 203. Vooral in de upscaling van bluray naar 4k, iets dat voor mij erg belangrijk is aangezien ik 95% bluray kijk.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)