Beamer (JVC DLA-X5500) + Adeo Plano 100"

Started by Martijnst1990, April 7, 2020, 15:10:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Ja sorry
Bedoelde het echt algemeen.
Een laser vs een uhp
De uhp is altijd een stuk goedkoper en vaak qua kwaliteit is er meer keuze.

Bij de standaard units vind ik lasers wel mooi. Maar je betaald we een flinke premium .

Bij short throw betaal je al meer voor de lens. Tel daar dan de laser van uhp bij en je snapt dat er een enorm verschil is tussen een normale projector en short throw.

Zou TS dus aan 2500 vast zitten kun je hele mooie dingen kopen waarbij als je short throw wil het al wat minder word. Wil je dan ook laser zit je eigenlijk in een segment waar serieus film kijken toch wel veel concessies gedaan worden.

Ben trouwens wel fan van short throw.
Maar dan echt als tv vervanging als je gewoon groot bewegend beeld wil zien. (let wel dat is wat anders als een film kijken zoals wij vaak bedoelen). Of bv bij scholen of horeca

Voor huiskamers die bij film liefhebbers staan die eisen stellen aan beeld. Zou ik het alleen adviseren als het echt niet anders kan. Maar dan denk ik bij beperkt budget toch maar een grote tv.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Dirk

hèhè...'t is eruit na bijna een volle pagina wachten  ::)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Martijnst1990

Quote from: J.A.F._Doorhof on April 15, 2020, 19:25:16
Ja sorry
Bedoelde het echt algemeen.
Een laser vs een uhp
De uhp is altijd een stuk goedkoper en vaak qua kwaliteit is er meer keuze.

Bij de standaard units vind ik lasers wel mooi. Maar je betaald we een flinke premium .

Bij short throw betaal je al meer voor de lens. Tel daar dan de laser van uhp bij en je snapt dat er een enorm verschil is tussen een normale projector en short throw.

Zou TS dus aan 2500 vast zitten kun je hele mooie dingen kopen waarbij als je short throw wil het al wat minder word. Wil je dan ook laser zit je eigenlijk in een segment waar serieus film kijken toch wel veel concessies gedaan worden.

Ben trouwens wel fan van short throw.
Maar dan echt als tv vervanging als je gewoon groot bewegend beeld wil zien. (let wel dat is wat anders als een film kijken zoals wij vaak bedoelen). Of bv bij scholen of horeca

Voor huiskamers die bij film liefhebbers staan die eisen stellen aan beeld. Zou ik het alleen adviseren als het echt niet anders kan. Maar dan denk ik bij beperkt budget toch maar een grote tv.
Helder! Ik weet in ieder geval dat ik met een budget van 2500 wel een leuke normale UHP beamer met scherm kan gaan vinden!

Quote from: Dynky on April 15, 2020, 19:27:39
hèhè...'t is eruit na bijna een volle pagina wachten  ::)
:D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

J.A.F._Doorhof

Tja. Soms even iets beter omschrijven als ik niet direct het goede antwoord geef ;)

Las er inderdaad even overheen
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Martijnst1990

Vrijdag ga ik bij Vik kijken naar een JVC DLA-X5500 BE met maar 191 uur op de lamp :D Als ik de recensies zo lees denk ik dat die ook wel mee gaat naar huis.. dus dan is de eerste stap gezet in de projectie wereld, alleen moet ik dan nog een scherm hebben en een ruimte om hem in de gebruiken (niet geheel onbelangrijk :P)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Dirk

Heb je dan al een concrete (korte termijn) planning voor die nog te bouwen HT?
Lijkt me een beetje zonde om nu al een (weliswaar mooie) PJ te kopen om die vervolgens x-aantal maanden in z'n doos opzij te zetten, omdat de ruimte nog moet worden (om)gebouwd, niet?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Martijnst1990

Quote from: Dynky on April 20, 2020, 14:15:17
Heb je dan al een concrete (korte termijn) planning voor die nog te bouwen HT?
Lijkt me een beetje zonde om nu al een (weliswaar mooie) PJ te kopen om die vervolgens x-aantal maanden in z'n doos opzij te zetten, omdat de ruimte nog moet worden (om)gebouwd, niet?
Heb je wel een punt, daar twijfelde ik ook een beetje over. Maar JVC's in deze prijsklasse komen niet zo vaak voorbij, zeker niet met zo weinig lamp uren en we hopen eind juni/begin juli de sleutel te krijgen van het nieuwe huis. In de HT wil ik het niet te gek maken, dus de muren een donker kleurtje, een verlaagd plafond en eventueel wat akoestische panelen aan de muren lijkt me prima om mee te beginnen.

De kans bestaat natuurlijk dat er in die tijd een mooiere deal voorbij komt, al kan ik me niet voorstellen dat het in die tijd heel veel zal schelen. Dus ik hoop hiermee de juiste keuze te maken ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

skyfox

Je kan ook een mooi behang overwegen, als je het net iets spannender wilt dan een donker kleurtje.

Goeie keus, die beamer! Veel plezier bij Vik! Twee keer geweest en eenmaal wat gekocht. Fijne "winkel" om zaken mee te doen. :)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Martijnst1990

Quote from: skyfox on April 20, 2020, 14:36:14
Je kan ook een mooi behang overwegen, als je het net iets spannender wilt dan een donker kleurtje.

Goeie keus, die beamer! Veel plezier bij Vik! Twee keer geweest en eenmaal wat gekocht. Fijne "winkel" om zaken mee te doen. :)
Behang ben ik doorgaans niet zo'n fan van, maar is wel een idee inderdaad. Het idee nu is in ieder geval een zwart systeemplafond met nachtblauwe muren. Verder een lichte bank en kleed om het niet helemaal zo donker te maken.

En thanks! Ben heel benieuwd vrijdag :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

PascalP

mooie projector hoor!
Was zelf ook even aan het twijfelen toen ik hem zag maar denk dat de stap van mijn RS400 (X5000) te klein zou zijn om het te rechtvaarden ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

skyfox

Pascal, was die RS600 die te koop stond niet een mooie upgrade? Of een N5 natuurlijk ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

PascalP

Quote from: skyfox on April 20, 2020, 19:51:48
Pascal, was die RS600 die te koop stond niet een mooie upgrade? Of een N5 natuurlijk ;)

zeker en vast, maar ook weer een ander prijskaartje ;)
Staat ook nog een mooie RS540 in de markt  :angel:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Martijnst1990

Zijn hier mensen bekend met de instap vaste spanschermen van Elite Screens? In dit geval zal het gaan om de ER92WH1. Aangezien we toch ook nog veel andere kosten hebben voor het huis wil ik het niet te gek maken qua scherm. Daarom twijfel ik nu tussen deze Elite Screens (269 EUR) of LUMENE MOVIE PALACE UHD 4K ULTRASLIM 200C (699 EUR).

Het is best een groot prijs verschil en heb het er op zich ook wel voor over als er echt een verschil is qua beeldkwaliteit. Maar als het verschil mee zal vallen steken we het geld liever ergens anders in. Het is mijn eerste ervaring met een beamer thuis, dus het zal hoe dan ook fantastisch zijn  :clapping:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

denoontje

#88
Mijn oude lumene niet 4k moviepalace (geen id of doek echt aangepast is) hangt bij marco66 te schitteren op een jvc 7900
Ik ben er altijd content mee geweest.

Volgens mij is marco ook content.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

eddy135

Dik €400 prijsverschil ga je niet terugzien...dat zou ik ergens anders aan uitgeven...
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

PascalP

Heb ook een Lumene gehad 92" en nu hangt er een Kingpin 104".
Kwa beeld niet echt een verschil te zien, maar kwa afwerking en ophangsysteem etc. is de Lumene wel beduidend op een hoger niveau! (Beide met een wit gain 1.0 doek).

Hou er ook rekening mee dat je met een scherm vaak langer doet dan met je projector, receiver etc.
Dus om nu in 1x goed te doen kan ik wel aanraden, tenzij je in de toekomst toch naar een groter scherm wilt, dan zou ik zeggen pak de Elite en kijk daarna verder.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Martijnst1990

Bedankt voor jullie reacties!

Quote from: PascalP on May 23, 2020, 11:17:21
Heb ook een Lumene gehad 92" en nu hangt er een Kingpin 104".
Kwa beeld niet echt een verschil te zien, maar kwa afwerking en ophangsysteem etc. is de Lumene wel beduidend op een hoger niveau! (Beide met een wit gain 1.0 doek).

Hou er ook rekening mee dat je met een scherm vaak langer doet dan met je projector, receiver etc.
Dus om nu in 1x goed te doen kan ik wel aanraden, tenzij je in de toekomst toch naar een groter scherm wilt, dan zou ik zeggen pak de Elite en kijk daarna verder.
Daar heb je ook wel gelijk in inderdaad. Een groter scherm zal er niet komen omdat dat niet past.

Moet nu vooral voor mezelf overwegen of ik de extra 400 EUR eraan uit wil geven.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

darkrunner

Een Esmart is goedkoper te krijgen dan die elite screen en een Hivilux goedkoper dan die Lumene

Met beide doe je een betere koop.

MLCinema

De JVC kan ook niet breder zeker? Al dan niet met voorzet lens? Waar ik nu al een tijd aan loopt te denken is een 21:9 scherm met verticale masking.

Wat betreft scherm, gewoon gaan voor het beste scherm dag je je kan veroorloven. Schermen gaan het langste mee. Projectors wisselen toch zo nu en dan. Gewoon uitgeven en niet meer aan denken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

skyfox

Quote from: darkrunner on May 23, 2020, 13:25:22
Een Esmart is goedkoper te krijgen dan die elite screen en een Hivilux goedkoper dan die Lumene

Met beide doe je een betere koop.
Uit nieuwsgierigheid, wat voor verschil ga je zien?

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

skyfox

Overigens, ik heb een projecta 90 inch gehad en zit nu op een 100 inch van, vermoedelijk, Lumene te kijken. Die laatste is het oude scherm Pascal. Ik ervaar geen verschil in scherpte of contrast OID.

Als je 699 wilt uitgeven, kijk dan ook eens naar een Projecta scherm, de home cinema lijn is recent vernieuwd en ik hoor goede geluiden over dat doek. Ik weet niet precies meer hoe die prijzen vallen, maar wellicht is het een optie voor je.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

reza

Quote from: skyfox on May 23, 2020, 14:56:27
Uit nieuwsgierigheid, wat voor verschil ga je zien?

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk



Meer licht, scherper beeld. Mooie afwerking kwa scherm.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Martijnst1990

Quote from: Kamidioblitz on May 23, 2020, 13:25:36
De JVC kan ook niet breder zeker? Al dan niet met voorzet lens? Waar ik nu al een tijd aan loopt te denken is een 21:9 scherm met verticale masking.

Wat betreft scherm, gewoon gaan voor het beste scherm dag je je kan veroorloven. Schermen gaan het langste mee. Projectors wisselen toch zo nu en dan. Gewoon uitgeven en niet meer aan denken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Volgens mij gaat breder inderdaad niet met mijn projectie afstand (330 cm ongeveer). "Gewoon uitgeven en niet meer aan denken" een beter advies is er niet te vinden op het forum 😂

Quote from: skyfox on May 23, 2020, 14:59:12
Overigens, ik heb een projecta 90 inch gehad en zit nu op een 100 inch van, vermoedelijk, Lumene te kijken. Die laatste is het oude scherm Pascal. Ik ervaar geen verschil in scherpte of contrast OID.

Als je 699 wilt uitgeven, kijk dan ook eens naar een Projecta scherm, de home cinema lijn is recent vernieuwd en ik hoor goede geluiden over dat doek. Ik weet niet precies meer hoe die prijzen vallen, maar wellicht is het een optie voor je.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk


Thanks. Projecta en Hivilux ga ik eens naar kijken.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

Na overleg met Viktor (bedankt!) er achtergekomen dat 100" toch gaat lukken en we zijn uitkomen op een Adeo Plano 100" met Reference White doek.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono