Denon avc-x8500h of denon avr-x3600h met losse eindversterking

Started by Danakin, February 29, 2020, 22:46:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Danakin

Mijn oude versterker heeft het na 16 jaar begeven. Tijd voor een nieuwe. Nu sta ik voor de keuze tussen een denon avc-x8500h of een avr-x3600h met een losse eindversterker van .........? Nog tips iemand?
Versterking: denon avr-x3600h, emotiva xpa gen3, Blu-ray: Panasonic BD85, Mediaspeler: Nvidia Shield, TV: lg oled, Decoder: Arcadyan van Telfor,
Luidsprekers voor (incl. center): HT7 Bazuinen Luidsprekers achter: HT7 Oktaven, Subwoofer: Klipsch r-112sw (2x), bekabeling: Van den Hul en Monster

Dirk

Is er een reden waarom je naar deze Denons kijkt?
De 2 genoemde modellen liggen nl. behoorlijk uit elkaar qua specs, nog even los vh verschil in vermogen waar je indirect zelf al naar refereert met een losse/externe eindversterker, dus vraag ik me af wat precies de wensen/eisen zijn.

Als Arcam ook in de smaak valt (qua uiterlijk) zou je momenteel nog kunnen kiezen voor een scherp geprijsde "oude" serie AVR-390 aangevuld met maatwerk eindversterking gebaseerd op Hypex nCore modules, dan ben je klaar voor (maximaal) het bedrag wat je zou kwijt zijn aan die 8500, maar haal je 100% zeker meer kwaliteit in huis.

Als je liever een "brand new" model hebt, dan kan je ook gaan voor de nieuwste Arcam HDA serie, meest bang for the buck krijg je dan volgens mij met de AVR20...eventueel aangevuld met extra (maatwerk) eindversterking als je die nodig hebt.

Belangrijkste voordeel tov Denon is dat beide series (zowel de "oude" 390 als die nieuwe HDA serie) Dirac Live aan boord hebben, wat toch een stapje verder gaat dan Audyssey & C° ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Jack_D

Als je echt 13 versterkerkanalen nodig hebt en je wilt echt Denon dan zou ik voor de avc-x8500h gaan, op zich een heel mooi apparaat.
Maar voor het geld van de avr-x3600h met een (degelijke goede losse eindversterker(hoeveel kanalen wil je eigenlijk?) denk ik dat je toch wel iets kwalitatief beters kunt vinden. Lijkt mij niet de meest voor de hand liggende combi.

Danakin

Bedankt voor de tips. Ik heb altijd al iets gehad met Denon. Mooi neutrale klank. Had tot voor kort de Primare Spa21. Prachtige versterker (vooral in stereo), maar weinig aansluitmogelijkheden en net iets te weinig vermogen voor mijn speakers. Nou ja, nogmaals bedankt.
Versterking: denon avr-x3600h, emotiva xpa gen3, Blu-ray: Panasonic BD85, Mediaspeler: Nvidia Shield, TV: lg oled, Decoder: Arcadyan van Telfor,
Luidsprekers voor (incl. center): HT7 Bazuinen Luidsprekers achter: HT7 Oktaven, Subwoofer: Klipsch r-112sw (2x), bekabeling: Van den Hul en Monster

Dirk

ok, dus de voorkeur gaat uit naar Denon.
maar waarom dan de keuze voor deze 2 zeer uiteenlopende modellen?
hoeveel kanalen heb je eigenlijk nodig? wensen qua Atmos of andere? audio streaming ingebouwd? etc...

je geeft ons wel erg weinig informatie om tips/advies te geven ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

vik

Ik heb hier een hele mooie aanbieding. De Denon AVR-X6500 is zelfs goedkoper in aanschaf met identieke modificatie en klinkt fraaier als de X8500H.

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=173118.msg3260945#msg3260945

Demo is mogelijk uiteraard!

Stel de voorkeur gaat toch uit voor een orginele Denon dan zou ik 100% kiezen voor de X8500. Veel fraaier opgebouwd als de X3600.



Quote from: Danakin on February 29, 2020, 22:46:35
Mijn oude versterker heeft het na 16 jaar begeven. Tijd voor een nieuwe. Nu sta ik voor de keuze tussen een denon avc-x8500h of een avr-x3600h met een losse eindversterker van .........? Nog tips iemand?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Richard70…

Quote from: vik on March  1, 2020, 09:38:41
Ik heb hier een hele mooie aanbieding. De Denon AVR-X6500 is zelfs goedkoper in aanschaf met identieke modificatie en klinkt fraaier als de X8500H.

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=173118.msg3260945#msg3260945

Demo is mogelijk uiteraard!

Stel de voorkeur gaat toch uit voor een orginele Denon dan zou ik 100% kiezen voor de X8500. Veel fraaier opgebouwd als de X3600.
De link verwijst naar de 8012 CM . Die is vast wel duurder als de 8500 toch?
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

GPO

Quote from: vik on March  1, 2020, 09:38:41
...
De Denon AVR-X6500 is zelfs goedkoper in aanschaf met identieke modificatie en klinkt fraaier als de X8500H.
...

Dat is vast een type fout.
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

vik

Het was meer een tip maar prijzen heeft de TS nog niet laten vallen.

De CM AVR-X6500H (€3999,-) ontloopt de nieuwprijs van de X8500 niet veel. Presteert net zo goed als de SR 8012 CM en zelfs goedkoper.

Quote from: rdebruin on March  1, 2020, 12:42:59

De link verwijst naar de 8012 CM . Die is vast wel duurder als de 8500 toch?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Arcenon

Het lijkt mij een discussie waard, voorversterkers vs eindversterkers binnen de receivers. Voor zover heeft niemand mij met feiten weten te overtuigen dat binnen bepaalde merken het preamp gedeelte mee evolueert wanneer je in de receiver lijn verder upgrade, ik heb me in deze twee specifieke modellen niet verdiept maar bijv een sr6012 en een sr7012 en ook de sr8012 lijken qua specs in het preamp gedeelte geen verschillen te laten zien. Het eindversterker gedeelte wordt wel marginaal beter of in het geval van de twee genoemde Denons stukken beter maar laat het vanzelfsprekend weer afweten t.o.v. een separate eindversterker. De enige significante veranderingen die ik kan vinden is het gebruik van een betere voeding (in het geval van top of the line denon/marantz vs modellen lager in de range) en globaal een eindamp met meer wattage.

Ben ik de enige die het raar vindt dat de de doorsnee merken nooit roepen over een upgrade in soundkwaliteit en dit durfen te wijden aan een (verbeterde) preamp of andere dac? Zou dit dan toch betekenen dat deze universeel binnen de lijn hetzelfde blijft? En dat je alleen betaald voor iets meer (discutabele) wattjes en meer features?
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

Muziekliefhebbert

Nee hoor, je bent niet de enige. Ik vind al die zogenaamd nieuwe ontwikkelingen in versterkers, platenspelers en speakers discutabel. Als je naar filmpjes op YouTube over hifi beurzen kijkt blijf je lachen. Het lijkt wel quantummechanica. En die prijzen  :wow:
NAD 368 met MDC BluOS 2i, Scan-Speak Reference Monitor SE, Sub 6 MK3 (Scan-Speak met Hypex Fa251)

vik

Het is totaal niet relevant voor Denon & Marantz om tot in de details te treden.

Een foto van een dikke ring kern, wat cijfertjes over vermogen en vooral features is waar de consument voor valt. Pas als je de service manuals in het bezit hebt, of een complete unit uit elkaar haalt kun je de lay-out beoordelen en vergelijken.


Quote from: Arcenon on March  4, 2020, 11:27:22
Het lijkt mij een discussie waard, voorversterkers vs eindversterkers binnen de receivers. Voor zover heeft niemand mij met feiten weten te overtuigen dat binnen bepaalde merken het preamp gedeelte mee evolueert wanneer je in de receiver lijn verder upgrade, ik heb me in deze twee specifieke modellen niet verdiept maar bijv een sr6012 en een sr7012 en ook de sr8012 lijken qua specs in het preamp gedeelte geen verschillen te laten zien. Het eindversterker gedeelte wordt wel marginaal beter of in het geval van de twee genoemde Denons stukken beter maar laat het vanzelfsprekend weer afweten t.o.v. een separate eindversterker. De enige significante veranderingen die ik kan vinden is het gebruik van een betere voeding (in het geval van top of the line denon/marantz vs modellen lager in de range) en globaal een eindamp met meer wattage.

Ben ik de enige die het raar vindt dat de de doorsnee merken nooit roepen over een upgrade in soundkwaliteit en dit durfen te wijden aan een (verbeterde) preamp of andere dac? Zou dit dan toch betekenen dat deze universeel binnen de lijn hetzelfde blijft? En dat je alleen betaald voor iets meer (discutabele) wattjes en meer features?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Arcenon

Quote from: vik on March  5, 2020, 08:50:50
Het is totaal niet relevant voor Denon & Marantz om tot in de details te treden.

Een foto van een dikke ring kern, wat cijfertjes over vermogen en vooral features is waar de consument voor valt. Pas als je de service manuals in het bezit hebt, of een complete unit uit elkaar haalt kun je de lay-out beoordelen en vergelijken.

Op een soortgelijke reactie wachtte ik, ook heb ik deze vraag al ooit eens aan je gesteld via PM daar ik ervan uit ging dat Cinemike (die regelmatig de motorkap open hebben liggen) hier eens en voor altijd uitsluitsel over konden geven voordat ik mijn zuurverdiende centjes aan een dergelijk model zou verkwisten... Maargoed op basis van de bovenstaande reactie: dus Marantz/Denon vermeldt wel onderstaande bericht op basis van de eindversterking, maar een soortgelijk of zelfs nog beknopter verhaal m.b.t. de DAC of PREamp die verbeterd is en en ook makkelijk aan te duiden /  te benoemen is noemen ze liever niet en zou niet aanspreken bij de markt?!?! Op het moment dat een dergelijke producent kan roepen dat er iets nieuws of verbeterd is dan zullen ze dit zeker doen (zie, of ZOEK, ook de verschillen tussen 7010/7011/7012 etc), de minimale verschillen worden dan groot uitgelicht. Ze vermelden bij wijze van spreken wel dat er nu een aluminium volume knop van miltaire grade op zit in plaats van een unit van plastic, maar dat ze daadwerkelijk het geluid hebben verbeterd door iets aan de versterker te hebben geknutseld wilt men niet vermelden? Dit is toch heel vreemd? Moet minstens een vermoeden opwekken dat er daadwerkelijk niks/te weinig in veranderd...

De nieuwe hoogstaande AV-receiver SR8012 met ongekende Marantz-prestaties is de perfecte oplossing voor diegenen die op zoek zijn naar een ultieme audio- en video-ervaring. Zijn symmetrische monolithische versterkerontwerp bevat 11 identieke versterkerkanalen die ieder 205 W per kanaal leveren voor een naadloze surround sound-integratie. Het ontwerp voegt ook een grote ringkerntransformator, centraal ingebouwd voor mechanisch evenwicht, een met koper beklede chassisconstructie, geselecteerde audiocomponenten en hoogwaardige luidsprekeraansluitingen toe aan het Marantz AV-receiverassortiment. Met de komst van de SR8012 wordt een nieuw hoofdstuk ingeluid in de indrukwekkende geschiedenis van Marantz AV-receivers.

Wat aanwezig is op ALLE Marantz receivers, maar op de productpagina van de SR8012 voorzien van een extra opgepoetst plaatje:


Marantz's HDAM en Current Feedback-topologie

Voorzien van de door Marantz ontwikkelde circuits met superieure breedbandprestaties met een laag ruisniveau en een superhoge versterkingssnelheid (slew rate). Dit biedt een maximaal dynamisch bereik en ondersteuning voor hi-res-audioformaten. Bovendien biedt de Current Feedback Topology-technologie van Marantz een gesloten bandbreedte en een zeer hoge versterkingssnelheid (slew rate). Dit zorgt voor buitengewone getrouwheid bij breedband-audiobronnen.
   
Geavanceerde 32-bits D/A-omzetting op alle kanalen

Geavanceerde 32-bits AKM AK4458 D/A-omzetters van wereldklasse op alle kanalen voor optimale getrouwheid en het breedste dynamische bereik met de minste vervorming. Hierdoor bent u verzekerd van constante geluidskwaliteit en nauwkeurige afstemming van alle kanalen voor de ultieme luisterervaring.
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

Danakin

Versterking: denon avr-x3600h, emotiva xpa gen3, Blu-ray: Panasonic BD85, Mediaspeler: Nvidia Shield, TV: lg oled, Decoder: Arcadyan van Telfor,
Luidsprekers voor (incl. center): HT7 Bazuinen Luidsprekers achter: HT7 Oktaven, Subwoofer: Klipsch r-112sw (2x), bekabeling: Van den Hul en Monster

morca

Quote from: Arcenon on March  5, 2020, 14:59:48
Op een soortgelijke reactie wachtte ik, ook heb ik deze vraag al ooit eens aan je gesteld via PM daar ik ervan uit ging dat Cinemike (die regelmatig de motorkap open hebben liggen) hier eens en voor altijd uitsluitsel over konden geven voordat ik mijn zuurverdiende centjes aan een dergelijk model zou verkwisten... Maargoed op basis van de bovenstaande reactie: dus Marantz/Denon vermeldt wel onderstaande bericht op basis van de eindversterking, maar een soortgelijk of zelfs nog beknopter verhaal m.b.t. de DAC of PREamp die verbeterd is en en ook makkelijk aan te duiden /  te benoemen is noemen ze liever niet en zou niet aanspreken bij de markt?!?! Op het moment dat een dergelijke producent kan roepen dat er iets nieuws of verbeterd is dan zullen ze dit zeker doen (zie, of ZOEK, ook de verschillen tussen 7010/7011/7012 etc), de minimale verschillen worden dan groot uitgelicht. Ze vermelden bij wijze van spreken wel dat er nu een aluminium volume knop van miltaire grade op zit in plaats van een unit van plastic, maar dat ze daadwerkelijk het geluid hebben verbeterd door iets aan de versterker te hebben geknutseld wilt men niet vermelden? Dit is toch heel vreemd? Moet minstens een vermoeden opwekken dat er daadwerkelijk niks/te weinig in veranderd...

De nieuwe hoogstaande AV-receiver SR8012 met ongekende Marantz-prestaties is de perfecte oplossing voor diegenen die op zoek zijn naar een ultieme audio- en video-ervaring. Zijn symmetrische monolithische versterkerontwerp bevat 11 identieke versterkerkanalen die ieder 205 W per kanaal leveren voor een naadloze surround sound-integratie. Het ontwerp voegt ook een grote ringkerntransformator, centraal ingebouwd voor mechanisch evenwicht, een met koper beklede chassisconstructie, geselecteerde audiocomponenten en hoogwaardige luidsprekeraansluitingen toe aan het Marantz AV-receiverassortiment. Met de komst van de SR8012 wordt een nieuw hoofdstuk ingeluid in de indrukwekkende geschiedenis van Marantz AV-receivers.

Wat aanwezig is op ALLE Marantz receivers, maar op de productpagina van de SR8012 voorzien van een extra opgepoetst plaatje:


Marantz's HDAM en Current Feedback-topologie

Voorzien van de door Marantz ontwikkelde circuits met superieure breedbandprestaties met een laag ruisniveau en een superhoge versterkingssnelheid (slew rate). Dit biedt een maximaal dynamisch bereik en ondersteuning voor hi-res-audioformaten. Bovendien biedt de Current Feedback Topology-technologie van Marantz een gesloten bandbreedte en een zeer hoge versterkingssnelheid (slew rate). Dit zorgt voor buitengewone getrouwheid bij breedband-audiobronnen.
   
Geavanceerde 32-bits D/A-omzetting op alle kanalen

Geavanceerde 32-bits AKM AK4458 D/A-omzetters van wereldklasse op alle kanalen voor optimale getrouwheid en het breedste dynamische bereik met de minste vervorming. Hierdoor bent u verzekerd van constante geluidskwaliteit en nauwkeurige afstemming van alle kanalen voor de ultieme luisterervaring.
Ik vind de ringkern juist erg klein vd 8012
De reveiver neemt net 800 watt op uit het net.
Hoe kan hij dan 11 keer echte 205 watt,s leveren..classe D?

Hij zal ongetwijfeld erg goed klinken.
Ik bedoel het vragend niet als commentaar .

morca

Ik zie het al.
Je hebt een 1 khz meting gezien denk ik.

Dit is op 2 kanaals
Uitgangsvermogen (8 ohm, 20 Hz - 20 kHz, 0,08% 2-kan.-aansturing)   140 W

Arcenon

Quote from: morca on March  5, 2020, 21:16:50
Ik vind de ringkern juist erg klein vd 8012
De reveiver neemt net 800 watt op uit het net.
Hoe kan hij dan 11 keer echte 205 watt,s leveren..classe D?

Hij zal ongetwijfeld erg goed klinken.
Ik bedoel het vragend niet als commentaar .
Tuurlijk, alsnog is de eindversterker en de voeding van de 8012 ondergeschikt aan een gemiddelde redelijke losse eindversterker, vandaar dat ik zou adviseren tot iemand met concrete argumenten komt, om voor een model te gaan die de features heeft die je wil hebben aangevuld met een 'echte' eindversterker. Dat de sr8012 meer power heeft dan bijv een instapper van Marantz dat lijkt me duidelijk, dat de sr8012 geen 11x 205w kan leveren lijkt me ook duidelijk, vandaar dat eindversterkers die dat vermogen wel echt kunnen leveren of twee keer zo zwaar wegen of klasse d versterking hebben..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

vik

Klopt dat doen ze ook niet. Het ontwerp is gewoon klasse a/b en het totale vermogen op alle kanalen is dik onder de 100 watt per kanaal. Maar het zegt ook niet alles omdat je nooit continue alle kanalen volledig belast. De 8012 heeft genoeg power in huis om een ht volledig op zijn kop te zetten.

Een klant van mij draait met een CM versie in combinatie met Aurum speakers. (o.a. Montan 9 en base maxime center)

Ook de stelling een ring kern is altijd beter is niet volledig op zijn plaats. Een EI trafo heeft ook voordelen en wordt bijvoorbeeld gebruikt in de AVC X8500H Denon.


Quote from: morca on March  5, 2020, 21:16:50
Ik vind de ringkern juist erg klein vd 8012
De reveiver neemt net 800 watt op uit het net.
Hoe kan hij dan 11 keer echte 205 watt,s leveren..classe D?

Hij zal ongetwijfeld erg goed klinken.
Ik bedoel het vragend niet als commentaar .
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Er is overigens ook helemaal niets mis met jouw interesse en snap dat je graag wil weten waar je je geld aan uit geeft, en welke onderlinge verschillen er zijn. Wellicht een leuk idee om een apart topic te starten?

Ik (en mogelijk anderen) probeer het zo goed mogelijk aan te vullen.  ::)


Quote from: Arcenon on March  6, 2020, 07:19:11
Tuurlijk, alsnog is de eindversterker en de voeding van de 8012 ondergeschikt aan een gemiddelde redelijke losse eindversterker, vandaar dat ik zou adviseren tot iemand met concrete argumenten komt, om voor een model te gaan die de features heeft die je wil hebben aangevuld met een echte eindversterking. Dat de sr8012 meer power heeft dan bijv een instapper van Marantz dat lijkt me duidelijk, dat de sr8012 geen 11x 205w kan leveren lijkt me ook duidelijk, vandaar dat eindversterkers die dat vermogen wel echt kunnen leveren of twee keer zo zwaar wegen of klasse d versterking hebben..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Arcenon

Quote from: vik on March  6, 2020, 08:45:26
Er is overigens ook helemaal niets mis met jouw interesse en snap dat je graag wil weten waar je je geld aan uit geeft, en welke onderlinge verschillen er zijn. Wellicht een leuk idee om een apart topic te starten?

Ik (en mogelijk anderen) probeer het zo goed mogelijk aan te vullen.  ::)

Inderdaad een goed idee, echter de openingspost wil ik al snel te uitgebreid maken. Maar eens kijken wanneer ik tijd heb om er een topic voor te starten.

Mijn onderstaande reactie is het advies aan de OP.

Quote from: Arcenon on March  6, 2020, 07:19:11
Tuurlijk, alsnog is de eindversterker en de voeding van de 8012 ondergeschikt aan een gemiddelde redelijke losse eindversterker, vandaar dat ik zou adviseren tot iemand met concrete argumenten komt, om voor een model te gaan die de features heeft die je wil hebben aangevuld met een 'echte' eindversterker. Dat de sr8012 meer power heeft dan bijv een instapper van Marantz dat lijkt me duidelijk, dat de sr8012 geen 11x 205w kan leveren lijkt me ook duidelijk, vandaar dat eindversterkers die dat vermogen wel echt kunnen leveren of twee keer zo zwaar wegen of klasse d versterking hebben..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

Danakin

Nou, ik ben er uit. Het wordt toch een denon avr-x3600h met (waarschijnlijk) een emotiva xpa-5. Mijn keuze is deels bepaald door dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=5CEvR2VbuLE&t=2412s en deel door ervaringen van mensen die zowel  de zware Denon AV-receivers hebben gehad en toch uiteindelijk weer kozen voor losse eindversterking en  de avr-x3600h als pre/pro en daar zeer goede ervaringen mee hebben. Nogmaals, allemaal bedankt voor het meedenken.
Versterking: denon avr-x3600h, emotiva xpa gen3, Blu-ray: Panasonic BD85, Mediaspeler: Nvidia Shield, TV: lg oled, Decoder: Arcadyan van Telfor,
Luidsprekers voor (incl. center): HT7 Bazuinen Luidsprekers achter: HT7 Oktaven, Subwoofer: Klipsch r-112sw (2x), bekabeling: Van den Hul en Monster

Arcenon

Quote from: Danakin on March  6, 2020, 10:57:09
Nou, ik ben er uit. Het wordt toch een denon avr-x3600h met (waarschijnlijk) een emotiva xpa-5. Mijn keuze is deels bepaald door dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=5CEvR2VbuLE&t=2412s en deel door ervaringen van mensen die zowel  de zware Denon AV-receivers hebben gehad en toch uiteindelijk weer kozen voor losse eindversterking en  de avr-x3600h als pre/pro en daar zeer goede ervaringen mee hebben. Nogmaals, allemaal bedankt voor het meedenken.

Naar mijn mening een hele goede keuze, veel plezier met de set!  :headbanging:  En de video slaat idd de spijker op z'n kop. Ook in de comments op YT vragen over de preamp en ook weer mensen die dan een lagere instap vergeleken met het duurdere model maar dan toch kiezen voor het duurdere model omdat die in hun vergelijking er beter uitkwam.. Ik noem het gemoedsrust.  :nowink:
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

Mc T

Ha Danakin,

Ik ben ook (nog steeds) aan het oriënteren en kwam ook uit op jou denkrichting. Gemotiveerd om de interne amp te ontlasten en voor budgetvriendelijk prijskaartje. Een emotiva xpa-5 lijkt mij verhoudingsgewijs een heel pak duiten. Ik dacht zelf aan een Atoll AV100 om RF CF en LF mee aan te drijven. Die staan af en toe tussen de 3 á 500 euro op marktplaats. Dan komt er ook wel weer een AVR-x3600h voor rond de 800 euro voorbij. Een mooie budgetvriendelijk 7.2.4 setje was mijn gedachte. 

Danakin

Let even op "all channels driven".

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk

Versterking: denon avr-x3600h, emotiva xpa gen3, Blu-ray: Panasonic BD85, Mediaspeler: Nvidia Shield, TV: lg oled, Decoder: Arcadyan van Telfor,
Luidsprekers voor (incl. center): HT7 Bazuinen Luidsprekers achter: HT7 Oktaven, Subwoofer: Klipsch r-112sw (2x), bekabeling: Van den Hul en Monster

Arcenon

Quote from: Mc T on March  6, 2020, 11:28:05
Ha Danakin,

Ik ben ook (nog steeds) aan het oriënteren en kwam ook uit op jou denkrichting. Gemotiveerd om de interne amp te ontlasten en voor budgetvriendelijk prijskaartje. Een emotiva xpa-5 lijkt mij verhoudingsgewijs een heel pak duiten. Ik dacht zelf aan een Atoll AV100 om RF CF en LF mee aan te drijven. Die staan af en toe tussen de 3 á 500 euro op marktplaats. Dan komt er ook wel weer een AVR-x3600h voor rond de 800 euro voorbij. Een mooie budgetvriendelijk 7.2.4 setje was mijn gedachte.

Zo een Atoll is ook niet bepaald een zware jongen, hoogstwaarschijnlijk wel beter dan de interne versterking van een x3600 though. Welke speakers moest de amp gaan aansturen?
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6