Attitude en gedrag....

Started by J.A.F._Doorhof, January 26, 2020, 12:21:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

De bedoeling van mij voor het ht forum was een plek te creeeren waarin iedereen zich thuis voelt om over zijn passie en hobby te praten, te leren en te strijden :D

Dat strijden moet ook absoluut blijven.
Maar het moedwillig kapot maken van een community voor eigen gelach moet mijn inziens op houden.
Mod team is in overleg en dat zal even duren. Ik kan alleen mijn input daarin geven, hopelijk wel gesterkt door jullie want uiteindelijk is dit wel JULLIE forum.

Ik moet alleen wel ook rekening houden met sponsoren en natuurlijk alle bezoekers.
En ik denk dat we heel lang veel te mild zijn geweest.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

twani

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 27, 2020, 12:19:33
De bedoeling van mij voor het ht forum was een plek te creeeren waarin iedereen zich thuis voelt om over zijn passie en hobby te praten, te leren en te strijden :D

Dat strijden moet ook absoluut blijven.
Maar het moedwillig kapot maken van een community voor eigen gelach moet mijn inziens op houden.
Mod team is in overleg en dat zal even duren. Ik kan alleen mijn input daarin geven, hopelijk wel gesterkt door jullie want uiteindelijk is dit wel JULLIE forum.

Ik moet alleen wel ook rekening houden met sponsoren en natuurlijk alle bezoekers.
En ik denk dat we heel lang veel te mild zijn geweest.

Waarom open je niet een poll? 

Heel eenvoudig.  Strenger ja of nee.....

Heel democratisch en voor de groep (welke dat dan ook is) die in de minderheid is het dan ook meteen duidelijk om welke reden men zich dient te conformeren......

Schakel je meteen jullie persoonlijke ideen mee uit en laat je het forum spreken.

Scheelt een hoop vergaderen ook :D

J.A.F._Doorhof

@Twani
Niet een conclusie trekken.

Ik denk dat sommige mensen me eerder gek vinden dat ik bleef proberen baardmannetje op het forum te houden.
Heb er wat mails vanmorgen aan besteedt, probeer het openbaar een paar keer.

Feitelijk zegt hij zelf dat hij zich niet thuis voelt op een forum waar we niet accepteren dat een kleine groep geen inbreng heeft maar wel de boel vernield, en ja dat is voor mij niet toelaatbaar en zou het voor jou eigenlijk ook niet mogen zijn.

Jij en ik staan ook lijnrecht tegen over elkaar.
Ik geef je regelmatig een waarschuwing dat ik niet gediend ben van je manier van posten naar mij of andere toe, maar lig je er al af ?
Nee want je weet exact wanneer je fout zit of wanneer het inderdaad fout uitgelegd kan worden en of je hersteld het of je past je aan.
Perfect toch, we hoeven over het topic geen vrienden te worden maar als we elkaar maar wel het platform gunnen.
Dat is alles.

Politici breken elkaars standpunten ook af maar in de meeste gevallen met redelijk wat respect en kunnen ook meestal gewoon met elkaar door 1 deur.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

chansig

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 27, 2020, 08:22:32
Hans daarom ben ik bezig met een andere aanpak

Want dit soort uitspraken
En dan ook je opmerking dat je hoopt bij de 5 namen te horen die de boel altijd opstoken het in ieder geval al voor 1 lid een rot situatie maakt.

Word ik dus kotsmisselijk van
Niet JIJ bepaald hoe mensen zich hier voelen. Als JIJ je niet kan gedragen conform wat andere doen dan ga je er toch echt binnenkort als de brandweer af als het aan mij ligt.

Nu alleen nog de mods en de rest van het forum die het met dit soort trol regels eens is en we kunnen er weer een forum van maken waar iedereen zich thuis voelt. Ook als je niet zo sterk in je schoenen staat

Kijk jij bent direct maar ik ook nu even
Jij bent een van de mensen waar regelmatig problemen mee zijn. Je weet dat zelf ook dondersgoed.

Uitspraken die je hier doet laten overduidelijk zien dat je maar 1 doel hebt. Doen wat JIJ goed vind en leuk en dat is stoken en als mensen niet tegen JOUW manier ben posten kunnen dan lezen ze maar niet

Kijk zo werkt een community niet.
Je gedraagt je conform de groep of je zout zelf maar op.

Dus ik draai het heel simpel om
Als jij zo door blijft gaan dan krijg je zonder inmenging van het mod team van mij een van voor een half jaar.

Dus als ik jou was zou ik of vanaf nu alleen inhoudelijk reageren en al die stomme grapjes voor je eigen situatie houden of je vliegt eraf.

IK ben er ook van overtuigd dat ik verantwoordelijk ben voor mijn gevoel. In de afgelopen periode (denk driekwart jaar) wordt mijn lijstje van mensen waarop IK niet meer reageer groter. Dit geeft MIJ rust. Want de ander ga ik niet proberen te veranderen in zijn reacties. Frank2 heeft bv weinig "last" meer van mij. Als hij iets nieuws heeft geprobeerd of wat dan ook...reageer ik met fijn voor je..weer een stapje verder of helemaal niet. Op anderen reageer ik helemaal niet meer.

Wat IK lastig vind is dat JIJ het hebt over wederzijds respect en ik vervolgens het idee krijg dat mijn wijze van posten, visie er niet kan zijn. Je wijze van uitspreken over mijn doel is daar een mooi voorbeeld van. Dat jij het zo ervaart prima. IK kan denk ik 100 x zeggen dat hetgeen jij zegt wat mijn doel is dat niet het geval is, maar of je dat gaat aannemen ?

Benieuwd naar hetgeen je bedacht hebt. Ik hoop dat ik de ruimte kan blijven krijgen om zoals bv gister niet in te gaan op een gevraagde uitleg. Ook een kwestie van wederzijds respect. Tenminste wat mij betreft.

Als laatste wil ik nog wel even kwijt dat wanneer je gaat zitten op de positie van macht er helemaal geen gesprek meer mogelijk is. Mogelijk wil je dat dan ook niet meer. Is je goed recht. Maar staat wel wat haaks op je eerste post. Wordt deze houding dan getriggerd doordat ik niet mee ga in je gedachten en visie ?

Laat ik dan ook een beweging maken: Mocht je in de buurt zijn...kom gerust een kop koffie drinken. Je zit veel op de weg, dus de kans is groot dat....alleen geen oplader beschikbaar.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

J.A.F._Doorhof

Een poll kunnen we absoluut openen, maar die uitkomst denk ik al te weten.
Ik wil het eerst proberen zonder enige vorm van beleid verandering voor elkaar te krijgen dat mensen even gaan nadenken.
Zou toch fantastisch zijn.
Geen regels, geen bans, geen gedoe
Gewoon lekker lullen over wat we leuk vinden zonder elkaar naar het leven te staan.

En lukt dat niet....
Dan maar een poll als de admins het ermee zijn.
Uiteindelijk zal altijd de stem van het forum winnen.
Het is en blijft namelijk jullie plek.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

twani

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 27, 2020, 12:24:16
@Twani
Niet een conclusie trekken.

Ik denk dat sommige mensen me eerder gek vinden dat ik bleef proberen baardmannetje op het forum te houden.
Heb er wat mails vanmorgen aan besteedt, probeer het openbaar een paar keer.

Feitelijk zegt hij zelf dat hij zich niet thuis voelt op een forum waar we niet accepteren dat een kleine groep geen inbreng heeft maar wel de boel vernield, en ja dat is voor mij niet toelaatbaar en zou het voor jou eigenlijk ook niet mogen zijn.

Jij en ik staan ook lijnrecht tegen over elkaar.
Ik geef je regelmatig een waarschuwing dat ik niet gediend ben van je manier van posten naar mij of andere toe, maar lig je er al af ?
Nee want je weet exact wanneer je fout zit of wanneer het inderdaad fout uitgelegd kan worden en of je hersteld het of je past je aan.
Perfect toch, we hoeven over het topic geen vrienden te worden maar als we elkaar maar wel het platform gunnen.
Dat is alles.

Politici breken elkaars standpunten ook af maar in de meeste gevallen met redelijk wat respect en kunnen ook meestal gewoon met elkaar door 1 deur.

Zeker. Ik heb ook al heel vaak aangegeven dat ik je input in EV juist wél waardeer. 

De manier waarop je het brengt kun je over discussiëren maar dat geldt evenzo voor mij....

Ook input waarover ik zélf helemaal anders denk is goede input. Ik heb de wijsheid namelijk niet in pacht anders was ik al lang geen autoverkoper meer :tounge2:

twani

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 27, 2020, 12:26:13
Een poll kunnen we absoluut openen, maar die uitkomst denk ik al te weten.


Het ligt vast aan mij maar ik heb daar oprecht geen idee bij :)

J.A.F._Doorhof

@Hans
Je begint hem te snappen.
Je doet het zelf al.
Je negeert bepaalde mensen die jouw antwoorden niet trekken.
Fantastisch, ga zo door.

Maar het zou nog mooier zijn als je gewoon een post een keer doorleest en kijkt "kan dit kwetsend overkomen", "moet ik dit wel posten, wat voeg ik toe aan de discussie" etc.

En ik zeg niet dat je niets prikkelend mag posten, aub niet zeg.
Maar er is een grens tussen gewoon een "leuke" opmerking of een moedwillige actie om een structuur om zeep te helpen.

Het gaat me echt niet om 1 opmerking of als iemand een keer de pest in heeft en de bocht uitvliegt ik heb Twani geloof ook wel een keer verrot gescholden (sorry) en heb HP een keer buiten spel gezet omdat die in een spiraal met mij terecht kwam en niet reageerde op verschillende verzoeken om te stoppen, beide geen enkele reden tot een lange ban, maar wel even afkoelen (heb mezelf toen ook even buiten spel gezet trouwens in dat topic) en HP is daar ook niet over gaan zeuren, kwam terug en klaar.

Neem je verantwoordelijkheid en er is niets aan de hand.
Ga moedwillig zagen aan andermans plezier, ga topics moedwillig vernielen en je mag wat mij betreft vertrekken.
Post je iets dat totaal geen waarde heeft word het verwijderd zonder enige consequenties, zie het als een bakje laten vallen op straat dan ruimen we dat netjes op voor je omgeving.

Niets meer, niets minder.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

i2Paq

Even mijn 2 centen: je opent een topic over Attitude en Gedrag wat vervolgens helemaal uit de bocht giert.

Mede door je eigen Attitude en Gedrag.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

morca

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 27, 2020, 12:19:33
De bedoeling van mij voor het ht forum was een plek te creeeren waarin iedereen zich thuis voelt om over zijn passie en hobby te praten, te leren en te strijden :D

Dat strijden moet ook absoluut blijven.
Maar het moedwillig kapot maken van een community voor eigen gelach moet mijn inziens op houden.
Mod team is in overleg en dat zal even duren. Ik kan alleen mijn input daarin geven, hopelijk wel gesterkt door jullie want uiteindelijk is dit wel JULLIE forum.

Ik moet alleen wel ook rekening houden met sponsoren en natuurlijk alle bezoekers.
En ik denk dat we heel lang veel te mild zijn geweest.
Dat weet ik wel zeker Frank.
Trollen stoken enz is al jaren aan de gang.
Ik heb hier vaker over geklaagd al jaren.

Door mancaver is een boel duidelijk geworden.
Sommige leden kicken op de discussie.
En laden hem verder op door via pm beide partijen verder op te naaien.

Ik ben blij dat dat iig opgelost is.
En wij elkaar virtueel de hand geschut hebben.
Daar heb ik veel respect voor :thumbs-up:

Voor degene die hier gewoon frank met eindelijk de juiste instelling nog verder pushen .
Je bent te gast hier.

Ik zit vaak alleen thuis. Maar alleen al door dat soort gasten die zich hier niet gedragen.
Heb hou ik al jaren meet en greet af van bepaalde personen.

Want ik wil ze niet te gast hebben in mijn huis als ze hier alleen maar trollen en zuigen.
En dat is jammer want in die chaos van discussie heb ik ook wel de goede geweerd(achteraf gezien)

J.A.F._Doorhof

#135
QuoteEven mijn 2 centen: je opent een topic over Attitude en Gedrag wat vervolgens helemaal uit de bocht giert.

Mede door je eigen Attitude en Gedrag.

Leg eens uit waar mijn gedrag er toe zorgt dat dit topic uit de bocht giert?
Hoe vaak moet je iemand uitleggen dat er eigenlijk niets veranderd op het forum voor mensen die zich normaal gedragen....

En ga dan bij jezelf te raden
1. Waarom post je die opmerking
2. Wat voegt die opmerking toe aan de discussie behalve dat je probeert juist degene die het weer leuk wil maken zwart te maken?

Maar misschien mis ik je punt.
Als ik wat verkeerd doe leg me dat uit en dan kan ik mezelf daarop verbeteren.

Voor de reden van dit topic laat je trouwens wel precies zien wat ik bedoel.
Je post heeft totaal geen positieve toevoeging in een topic dat dit wel zou moeten zijn.
Je post draait de bedoeling van positief naar negatief.
En je geeft mij de schuld daarvan waardoor je dus eigenlijk het hele idee ondermijnd...

Wat denk je zelf dat dit toevoegt ?
Je zorgt nu er weer voor dat ik reageer, terwijl ik dat beter niet kan doen, maar omdat je zegt dat mijn gedrag ervoor zorgt dat...... snap je hem?



www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

chansig

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 27, 2020, 12:33:56
Maar het zou nog mooier zijn als je gewoon een post een keer doorleest en kijkt "kan dit kwetsend overkomen", "moet ik dit wel posten, wat voeg ik toe aan de discussie" etc.

Je moet eens weten hoe vaak ik dat al doe en hoe vaak er dan een post niet gepost wordt. Als ik alles had gepost, had ik ws op net zoveel posts als jou gestaan.  :D

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 27, 2020, 12:33:56
@Hans
Je begint hem te snappen.
Je doet het zelf al.
Je negeert bepaalde mensen die jouw antwoorden niet trekken.
Fantastisch, ga zo door.

Enig idee hoe infantiel dit overkomt bij mij ? Nu kies ik ervoor om je dit te laten weten, eerder heb ik het laten gaan omdat ik denk te weten dat dit niet je bedoeling is om het zo over te laten komen. Kan ook de andere kant kiezen, maar wat schiet jij daar mee op ? Ik in ieder geval helemaal niets.

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 27, 2020, 12:33:56
Maar er is een grens tussen gewoon een "leuke" opmerking of een moedwillige actie om een structuur om zeep te helpen.

Het is zeker nooit moedwillig.

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 27, 2020, 12:33:56
Neem je verantwoordelijkheid en er is niets aan de hand.

Die heb ik bv gisteren genomen door geen uitleg te geven. Zou mij en jou echt niets hebben opgeleverd. Misschien als je het kopje koffie een keer komt halen.

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 27, 2020, 12:33:56

Neem je verantwoordelijkheid en er is niets aan de hand.


Nogmaals...als ik ergens voor kies dan is dat mijn verantwoordelijkheid. Jouw invulling is op dat moment anders. Dat kunnen we wat mij betreft prima naast elkaar laten bestaan zonder dat het een issue hoeft te worden.

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 27, 2020, 12:33:56
Post je iets dat totaal geen waarde heeft word het verwijderd zonder enige consequenties, zie het als een bakje laten vallen op straat dan ruimen we dat netjes op voor je omgeving.

Niets meer, niets minder.

Een soort van interpretatie mod? Lijkt me bijzonder lastig om vanuit dat gedachtegoed te gaan sturen. Om heel eerlijk te zijn lijkt mij dat redelijk kansloos.

Maar ik wacht het af....

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tabcam

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 27, 2020, 10:09:04
...
Maar zoals altijd. Het modteam beslist.
Ik behoor officieel niet tot dat team.
Dan een tip voor je Frank. k ben blij met HT Forum. Ik weet dat er soms flink wordt gebotst en het ook geroepen wordt. Jij roept het ook best vaak maar ik zou het voortaan, behalve in dit topic, aan de mods over laten. Ook omdat je als mod overkomt als je ons tot de orde roept. Lastig omdat ik vind dat eigenlijk iedereen het zou moeten kunnen zeggen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

J.A.F._Doorhof

#138
Ach Hans....
Weet je op een gegeven moment ga je op een bepaalde manier reageren.

En laten we eerlijk zijn, je laatste posts zijn volwassen en volledig to the point
Een post als "ik hoop dat ik bij die 5 hoor waar jij je aan ergert"...... tja dan ga ik dus op een gegeven moment ook op een wat kinderlijke manier reageren, en ik heb toch wel heel licht het vermoeden dat er een klein beetje aankomt toch :D we komen er wel, en anders een keer per mail of telefoon allemaal goed, zoals gezegd ik wil niemand kwijt.

Als dit rot bij je overkomt sorry dan, maar op een gegeven moment begin ik het ook wel een beetje zat te worden om elke keer hetzelfde te zeggen, het is toch wel een keer duidelijk denk ik dan.

Kijk dat iemand ervoor kiest om geen uitleg te geven kan voor jou of die persoon normaal zijn, maar ik vind dat niet.
Zeg dan gewoon "sorry was niet zo bedoeld zand erover" ook al denk je gelijk te hebben, je zag duidelijk dat die opmerking verkeerd viel, ga dan niet door maar slik een keer en biedt je excusses aan is toch niet moeilijk en dan was het klaar geweest.

Iedereen zegt wel eens sorry terwijl ze vinden dat ze eigenlijk gelijk hadden, voorkomt namelijk gedonder waar uiteindelijk niemand wat aan heeft.

Over hoe dit verder gaat.... ik denk dat het wel meevalt.
Als ik EV topic als voorbeeld neem.
Ik ga daar offtopic met een stukje over buren... dat mag.
Ik ga daar alleen maar smileys plaatsen..... ligt even aan de context maar het voegt 0.0 toe dus dan maar weg.
Ik plaats een smiley op een leuke opmerking.... top blijft staan
Ik plaats een smiley omdat iemand in zijn hemd gezet word.... weg en waarschuwing naar beide partijen.

Moet ik echt gaan uitleggen hoe een maatschappij werkt ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

#139
@Tabcam.
Ik had je graag bij het modteam gehad een tijdje terug.
Mijn functie is echter anders.

En ik wil dat best openbaar zetten, en dat doe ik niet om mijn gelijk te halen.

Ik ben de eigenaar en in principe heb ik veto op alles.
Ja ook op de mods, als ik de stekker eruit trek is de boel weg en klaar.
Die "macht" heb ik nog steeds en ben ik ook nooit kwijt geweest.

Echter.... er zijn mods bijgehaald in het verleden omdat ik het behoorlijk rot vind om bans te geven. En daarom had ik hulp nodig, in het begin was dat 1 persoon later een team. We waren allemaal gelijk en er was geen enkele vorm van onderscheidt behalve dat ik een veto recht heb, wat ik geloof ik 1x gebruikt heb.

Op een gegeven moment was er een situatie waarin ik in het buitenland was en bij terug komst een telefoontje kreeg met de vraag "is dit Frank Doorhof"... ik heb toen natuurlijk gewoon ja gezegd, als je dan over de telefoon hoort hoe oud je zoon is, waar hij op school zit en dat ik even er verstandig aan doe om hem niet alleen te laten rijden en dat ik daarna aan de beurt ben...... tja dan moet je een keuze maken.

Waar dit om ging (sommige weten dit denk ik nog wel) was iemand die in een kabel topic VOLLEDIG over de rooie ging, door het halve forum de wacht was aangezet en de toenmalige mods, na dreigmails naar andere mods met termen als Nazi en hoerenjong is toen besloten zonder mijn inmenging dat er een ban moest komen. Ik wist daar 0.0 van.

Na dit gebeuren en een gesprek met de politie heb ik besloten om mijn status van admin naar owner om te zetten.
Ik ben de enige constante in het mod en admin team, alle andere mods kunnen zich "verschuilen" achter het collectief, ik kan dat niet. We hebben een paar keer een mod uit zijn functie moeten zetten (in overleg) omdat hij bedreigt werd, door dan maar te stoppen als mod haal je de angel eruit, ik kan dat niet.
Dat is de enige reden dat ik mijn mod en admin functie dus heb laten omzetten naar owner.

Ik heb daarmee ook aangegeven aan het toenmalig en nu zittende modteam dat HUN alles beslissen, ik geef wel aan wat me dwars zit, wat ik zie en welke richting ik denk dat we op moeten, maar het mod team beslist.

Deze stap zet ik daarom zelf, ik sta er 100% achter tot een punt dat dit mijn 2e veto kan worden.
Maar ik wil eerst dat het mod team zonder mij beslist, ze weten mijn mening.

Dus ja ik ben gewoon een admin/mod, ik heb inzicht in alles wat speelt.
Maar een uiteindelijke beslissing is het admin/mod team BUITEN mij, met als laatste stem die van mij, bij enige twijfel wint het modteam (rot woord in dit geval) bij hele stellige dingen zoals de toekomst van dit forum of het welzijn van de sponsoren/bezoekers zal ik geen moment twijfelen een veto te gebruiken ook al kost me dat het hele modteam en moet ik het in mijn eentje doen.

Ik durf dat zo te stellen omdat ik onderhand zeker weet dat we een zeer goed team hebben en dat die mijn voorstel tekst en idee niet blindelings gaan uitvoeren, er worden dingen aangepast, aangescherpt, verzwakt, duidelijker gemaakt etc. en uiteindelijk rolt daar wat uit waar ik me zeker in kan vinden.

Die gasten krijgen echt veel te weinig respect soms.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Jumping Jack

#140
Quote from: J.A.F._Doorhof on January 27, 2020, 12:58:06

Iedereen zegt wel eens sorry terwijl ze vinden dat ze eigenlijk gelijk hadden, voorkomt namelijk gedonder waar uiteindelijk niemand wat aan heeft.

Dat vind ik dus onzin en compleet onnodig mochten mensen nu eens inzien dat ieder recht heeft op zijn gelijk. Jij hebt dat van jou, ik dat van mij maar ik ga mij niet verontschuldigen omdat die twee niet stroken. Gewoon aanvaarden en verder...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

i2Paq

#141
Quote from: J.A.F._Doorhof on January 27, 2020, 12:45:47
Wat denk je zelf dat dit toevoegt ?
Je zorgt nu er weer voor dat ik reageer, terwijl ik dat beter niet kan doen, maar omdat je zegt dat mijn gedrag ervoor zorgt dat...... snap je hem?

Dit is het punt wat ik wil maken.

Je had ook de keuze kunnen maken niet te reageren op wat ik schrijf/zeg.

Wat Chansig ook al een aantal keer aangeeft te doen bij diegene waar hij niets (meer) mee heeft.

Je reageert op alles wat er in dit topic gezegd wordt terwijl je ziet wat dit bij anderen doet. Tot op een niveau waarop er 1-tje besluit hier weg te gaan.
Ehh, correctie, jij dreigt zelfs met een verbanning.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Kjelt

Het probleem is mijn inziens dat we met veel van de uit de hand lopende topics het hebben over emotionele zaken die mensen zelf raken.
Je zou het bijna geloof topics kunnen noemen want zo verhouden de partijen zich soms, incl jij Frank.

De reden dat ik als admin ben gestopt is dat ik jouw posts in bv het EV topic niet langer kon verdedigen.
Je schrijft 15 posts van de 30 op 1 pagina , en dan nog epistels van 200 regels die nauwelijks meer te lezen zijn en blijft bij je standpunt, wat op zich je goed recht is, maar voor veel mensen totaal niet relevant of toepasbaar is. En dat keer op keer, pagina op pagina, dat vind ik net zo goed forum regels grens overschrijdend posten wat je doet.
Dat blijf je maar ontkennen.
Nou neem ik jou even als voorbeeld omdat 1) ik weet dat jij het hebben kunt en 2) om een spiegel voor te houden dat sommig gedrag opgeroepen wordt door iemand die niet inziet dat hij dat gedrag oproept. Je bent overigens vrij matig bent op de schaal van de posters waar we het over hebben.

Toch roepen die posts op tot steeds hardere anti posts omdat het maar niet wil doordringen.
Als jij met jouw posts al zo'n afkeer oproept dan weet je dat bij andere iets minder sociaal ontwikkelde personen, die ook hier hun plaats op het forum hebben en moeten hebben, wel eens uit de hand kan lopen.
Ik ben het met je eens dat iemand die keer op keer onzin posts post om anderen het bloed onder hun nagels vandaag te halen, hier niet thuis horen en dat geld ook voor de zogenaamde grensposters, die steeds op het randje posten van wel of geen ban en dat zo weten te draaien dat anderen ondertussen hun biezen pakken.
Mee eens dat we daar niet op zitten te wachten en dat zou wat mij betreft veel harder aangepakt mogen worden.

Echter dat is totaal iets anders als het niet met elkaar eens zijn en een andere mening verkondigen.
Dat is de vrijheid die je niet kunt en wilt begrenzen omdat je dan de vrijheids van meningsuiting aan banden legt.


simsatit

En nu maar hopen dat er meer on topic draadjes komen zowel HT als stereo, want zelfs de grootste tegenstanders op dit forum hebben de hobby met elkaar gemeen en het is gewoon leuk om samen over de hobby te kunnen hebben, er zit bij zoveel mensen kennis.
Brand een ander alleen niet af als je vind dat hun kennis 'slecht' is, zeg het vriendelijk, laat een ander zich ook welkom voelen hier.

Ik heb zelf veel aan diy gedaan en ben door bepaalde mensen beticht van gevaarlijk knutselwerk, zou je buurman niet willen zijn, van het padje af en etcetera.
Ik heb MBO electro en ik weet heus wat ik doe maar je wordt niet serieus genomen en een groepje gaat over je heen.
Dat kun je een dikke huid hebben maar het is gewoon niet leuk, het nodigt niet uit, en dat is jammer.

Toch is het een mooi forum en het kan nog mooier volgens mij, hopelijk gaat het die kant weer op en voelt een ieder zich vrij, (JUIST) ook de kritische mens, zich te reageren, ik leer namelijk graag wat, maar dan wel op een vriendelijke manier, zo moeilijk is dat toch niet?
Ik heb alles behalve de wijsheid in pacht, maar het voelt zo rot je als een idioot te voelen omdat je zogenaamd broddelwerk maakt.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

jossie

Ik heb het al eerder voorgesteld, nog maar een keer:

Ieder mag zelf bepalen in z'n eigen showcase of iemand welkom is, simpel, blijf je posten? meteen een ban.

Zo geef je ieder op dit forum een prive plaats waar hij/zij niet wordt lastig gevallen door trollen. Wil je een steviger discussie of boeit je dat niet? dan open je een normaal topic.

Hoe moeilijk kan het zijn?

Verder lijkt het me nuttig dat in de forumregels beter wordt uitgelegd dat het de bedoeling is om de bal te raken en niet de man. Mogelijk is dat niet voor iedereen even duidelijk.

Omni !

chansig

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 27, 2020, 12:58:06
Als dit rot bij je overkomt sorry dan, maar op een gegeven moment begin ik het ook wel een beetje zat te worden om elke keer hetzelfde te zeggen, het is toch wel een keer duidelijk denk ik dan.

En dit is een beweging die mij niets zegt: Ik zeg wel sorry, maar ik vind het nog steeds oké wat ik geschreven heb. Bied dan niet je excuses aan. Beetje hetzelfde als een kind een compliment te geven en dit te laten vervolgen door een maar....

Ik had zelf overigens al bedacht dat je het ws niet vervelend bedoelde en al was het wel vervelend bedoeld...ook prima.

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 27, 2020, 12:58:06

Kijk dat iemand ervoor kiest om geen uitleg te geven kan voor jou of die persoon normaal zijn, maar ik vind dat niet.
Zeg dan gewoon "sorry was niet zo bedoeld zand erover" ook al denk je gelijk te hebben, je zag duidelijk dat die opmerking verkeerd viel, ga dan niet door maar slik een keer en biedt je excusses aan is toch niet moeilijk en dan was het klaar geweest.

Frank...je hebt aangegeven dat je het idee had dat ik je ouders de schuld zou geven. Hierop heb ik nu drie keer gezegd dat dit niet het geval is. En nu dus 4 keer. Als er nog iets anders dwars zit in de door mij gemaakte opmerking dan moet je dat zeggen.

Het enige wat ik aan excuus zou kunnen maken is: Sorry dat je de opmerking als vervelend hebt ervaren. Maar ik ga ervan uit dat je daar niet op zit te wachten.

Gr. Hans








Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

J.A.F._Doorhof

#146
Over het ev topic kan ik simpel zijn.

Ik heb 0.0% problemen met mensen die hele epistels schrijven of ik het ermee eens ben of niet..als je daar tijd aan wilt besteden en je doet het netjes... Jouw ding.

Ik heb moeite met
"Jesus weer zo een vrouwelijk geslachtsdeel verhaal"
Zonder verdere doelstelling of onderbouwing

Iedereen heeft zijn manier van verwoorden. Ik doe dat langer dan iemand anders maar probeer het altijd wel inhoudelijk te doen.

Ik weet niet of het je wat zegt maar dit is ook normaal binnen culturen.

Binnen een bedrijf zullen bepaalde afdelingen ook korter van stof zijn terwijl andere afdelingen dingen uitvoering en tot in details willen uitleggen.

Als ik het nu fijn vind om 200 regels te schrijven of 400 of 800 als ik netjes blijf en niet op de man speel en ook nog eens over het topic post.... Wat is dan het probleem.

Dat x het er niet mee eens is en 1 zin post waar ik dan een uitleg van 200 woorden aan besteedt.

Als dat het ergste is dan hebben we toch een fantastische wereld ;) mijn keyboard slijt alleen wat sneller maar die moet ik toch testen op dit moment ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

@hans
Laten we het erop houden dat we allebei het beste voor hebben met het forum en dat we daaraan gaan werken.

Lijkt me een mooie en positieve afsluiting
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Huub-13

Hoewel ik best vaak op dit forum kom en veel meelees (meer dan "meedoen" . . .) weet ik echt niet wat het EV-TOPIC is . . . . .
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

Richi

Quote from: Huub-13 on January 27, 2020, 14:22:33
Hoewel ik best vaak op dit forum kom en veel meelees (meer dan "meedoen" . . .) weet ik echt niet wat het EV-TOPIC is . . . . .
EV is in dit verband Electrical Vehicle en niet EindVersterker.  ;D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a