Velodyne SPL1200 vervangen?

Started by Teejoo, October 17, 2019, 23:33:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DofN

Met een 2x4 heb je twee inputs en vier outputs. Je kan routen zoals je wil. Je kan er een mono- en stereo systeem van maken. Je kan met 1 input signaal 4 verschillende outputs inregelen. Dus iedere sub afzonderlijk inregelen. Je kan met 1 signaal ook twee subs in stereo laten werken, of 2x2 in stereo.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

holco

Helemaal goed.
Quote from: Teejoo on October 19, 2019, 12:39:08
Ah, zo. En met de 2x4 kun je dan per sub aangeven welk (deel van het) signaal hij krijgt en timing instellen begrijp ik?


Dit volg ik niet helemaal, maar ik ken de Arcam dan ook niet.
Quote from: Teejoo on October 19, 2019, 12:39:08Het enige wat ik dan niet kan is een apart LFE signaal regelen qua volume, maar dat gaat toch al niet omdat de Arcam altijd alle redirect naar de sub stuurt. De enige oplossing zou dan een 3e sub zijn en dan het signaal verder opsplitsen in de MiniDSP.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

holco

Maar heeft de Arcam niet meerdere banken waar je setups in op kan slaan?
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

holco

Geen idee of je op een makkelijke manier de sub uitgang in de Arcam qua niveau kan regelen, maar op de MiniDSP 2x4 balanced kan eventueel een potmeter geplaatst worden zodat je met een knop het laag onder control hebt.


<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Teejoo

#104
Ik kon bij de Lexicon vroeger het LFE signaal los regelen van de rest. Tegenwoordig gaat dat dus niet meer omdat zowel LFE als redirected bass op een hoop wordt gegooid. Dan kun je dat natuurlijk met zo'n minidsp wel weer uit elkaar halen middels filters, maar dat is toch anders. Je maakt er dan meer een 2-weg sub systeem van.

Teejoo

#105
In feite zou het zo perfect zijn, waarbij je in de Arcam geen gebruik meer maakt van Dirac: https://www.minidsp.com/support/community-powered-tutorials/275-atmos-7-2-4-with-ddrc-88a

Alle speakers op full range, en de mini dsp's het werk laten doen. En je het je dedicated LFE kanaal dat je los kan regelen.

holco

Dat is wel de ultieme setup ja, maar niet onder de €2000  ;)

Quote from: Teejoo on October 19, 2019, 13:35:37
In feite zou het zo perfect zijn, waarbij je in de Arcam geen gebruik meer maakt van Dirac: https://www.minidsp.com/support/community-powered-tutorials/275-atmos-7-2-4-with-ddrc-88a

Alle speakers op full range, en de mini dsp's het werk laten doen. En je het je dedicated LFE kanaal dat je los kan regelen.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Teejoo

Quote from: holco on October 19, 2019, 13:40:39
Dat is wel de ultieme setup ja, maar niet onder de €2000  ;)
Zou mooi zijn als ze gewoon met een versie komen die wel genoeg kanalen heeft in 1 kastje.

holco

Marantz AV8805 processor erbij en  :clapping:
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Teejoo

Quote from: holco on October 19, 2019, 13:42:12
Marantz AV8805 processor erbij en  :clapping:
Waarom zou ik dat willen?

holco

Tja daar schreeuwen gebruikers al jaren om.

Quote from: Teejoo on October 19, 2019, 13:41:49
Zou mooi zijn als ze gewoon met een versie komen die wel genoeg kanalen heeft in 1 kastje.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

holco

Veel meer naar eigen wens in te regelen en sound wise een van de beste processors, wat ik begrepen heb is Arcam wat dat betreft heel spartaans.

Maar we dwalen af vwb de topic vraag ;)

Quote from: Teejoo on October 19, 2019, 13:43:13
Waarom zou ik dat willen?
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

fluissie

#112
Quote from: mancaver on October 19, 2019, 11:30:08
Ik lees zelf dat:

  • Teejo een budget heeft van max €2000,-
  • Een vooruitgang wil op zijn huidige situatie. Andere sub(s) kopen of een andere oplossing
Naar mijn mening heeft hij 2 zeer(!) goede subs en kan hij met 65% van zijn budget klaar zijn. Ok, hij heeft reeds Dirac maar een multi sub set up laten draaien over 1 LFE kanaal is een no go (geloof me, ik kom er vandaan. Heb zelfs met 5 subs gedraaid). En als ik dan lees dat een bijvoorbeeld het kopen van een Arendal dit wel even gaat oplossen, krijg ik toch echt wel incontinentie problemen. En ja, ik heb ook een Arendal sub gehad. Is imo beter als een SVS maar haalt het echt niet bij een Velodyne, JL of Rythmik (of zioals de ''kenners'' het noemen; Rythniks). Buiten dat, werkt het niet, kan je de DDRC zo weer verkopen met minimaal verlies en dat zie ik met een sub niet een-twee gebeuren. Kijk maar in de markt sectie waar sommige subs als whore worden doorgegeven bij de vleet en blijkbaar niemand kunnen bekoren als eindstation. En dan zie ik 2 JL te koop staan en mensen klagen over de prijs terwijl ze deze subs nooit hebben ervaren. Ja, ervaren, want dat doe je met een goede sub-setup. Je hoort geen boenk-boenk-pets maar je ERVAART het laag ;)

Echt weer PUUR posten om te dissen larsonator....
Dacht trouwens dat dubbel accounts niet toegestaan waren ???

Heb nooit gezegd dat een arendal dat gaat oplossen of wel dan ??

Teejoo vroeg zich af wat voor alternatieven er waren qua andere subs

Quote from: morca on October 19, 2019, 11:47:14
Vooral  dat laatste idd.
Ga eens luisteren
En ervaar het ipv alleen naar de prijs te kijken.



En wat Hans als opmerkte maar helaas is verwijderd door de moderators , alleen op zoiets reageren om op mij te reageren

Maarre  daarom haal jij alles bij de kringloop zeker ?

holco

Jeroen trek je tenen eens in man!!
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

DustinV

Quote from: holco on October 19, 2019, 13:58:09
Jeroen trek je tenen eens in man!!
Verwacht er maar niet teveel van.

Wat betreft het topic. Vorige posts verwijderd dus herhaal het nog maar een keer.
Jl audio is een geweldig merk. Altijd erg van onder de indruk geweest. Echter moet je het wel kunnen veroorloven natuurlijk. Misschien zoals aangegeven een keer bij iemand thuis gaan luisteren naar zijn of haar JL subwoofer(s). Wellicht helpt dat met vormen van een keuze.

morca

#115
Quote from: fluissie on October 19, 2019, 13:53:48
Echt weer PUUR posten om te dissen larsonator....
Dacht trouwens dat dubbel accounts niet toegestaan waren ???

Heb nooit gezegd dat een arendal dat gaat oplossen of wel dan ??

Teejoo vroeg zich af wat voor alternatieven er waren qua andere subs

En wat Hans als opmerkte maar helaas is verwijderd door de moderators , alleen op zoiets reageren om op mij te reageren

Maarre  daarom haal jij alles bij de kringloop zeker ?
Ik reageer naar Tejoo.
Niet het hele forum  draaid om jouw Jeroen. En om je grote mond.
Kringloop kom ik nooit.
Lekker  denigrerend en beledigingt ben je weer.

Teejoo

OK, back on topic heren. Hier heb ik niets aan!

holco

Goed plan, maar wat is het plan nu?

Quote from: Teejoo on October 19, 2019, 15:01:00
OK, back on topic heren. Hier heb ik niets aan!
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Teejoo

#118
Quote from: holco on October 19, 2019, 15:12:35
Goed plan, maar wat is het plan nu?
Ik laat dit soort info altijd eens goed bezinken. Als er nog 1 of 2 subs bijkomen zal dat zeker in combinatie zijn met een miniDSP. Helaas heeft dat bij 2 subs weinig meerwaarde tov van huidige situatie, of ik zou idd 2x DDRC-88A erachter moeten gaan hangen om alle redirected bass af te vangen.

Maar ik vind het een moeilijke omdat ik me ook realiseer dat ik met mijn 2 Velodynes ook al een mooi fundament heb, en de vraag is of aanvullende subs het niet teveel gaan verstoren.

bmateijsen

Quote from: Teejoo on October 19, 2019, 15:23:44
Maar ik vind het een moeilijke omdat ik me ook realiseer dat ik met mijn 2 Velodynes ook al een mooi fundament heb, en de vraag is of aanvullende subs het niet teveel gaan verstoren.

Plaatsing en timing wordt heel erg belangrijk... en ik denk dat dit het lastigste wordt ;).

DustinV

#120
Ik weet niet of dit al deel van bestaande Dirac compatible hardware is of dat er aparte hardware voor nodig is. NAD en JBL zijn als eerst aan de beurt las ik. Maar mocht het  ort geïntegreerd zijn misschien de moeite om op te wachten. Of je wellicht aan te melden bij de bèta, heb je wel een pc en umik nodig.

Edit: link vergeten
https://www.hifi.nl/artikel/27408/Dirac-komt-met-software-voor-Multi-Subwoofer-Bass-Management.html

Teejoo

Quote from: bmateijsen on October 19, 2019, 16:49:50
Plaatsing en timing wordt heel erg belangrijk... en ik denk dat dit het lastigste wordt ;).
Ja, vandaar dat je er niet onderuit komt een dsp tussen te zetten die de verschillen tussen de subs rechttrekt. Maar dan nog.

Het is daarnaast erg jammer de de Arcam LFE op een hoop gooit met de redirected bass. Want dan kon je ook erg leuke dingen doen. Ik denk dat alleen Trinnov dat wel in orde heeft van de actuele processors?

holco

Ik denk dat je de meerwaarde van een MiniDSP 2x4 met je huidige (en eventueel meerdere) subs onderschat (licht uitgedrukt), er is iig genoeg richting gegeven in voorgaande postings over hoe en wat, de rest is aan jou  ;)


Quote from: Teejoo on October 19, 2019, 15:23:44
Ik laat dit soort info altijd eens goed bezinken. Als er nog 1 of 2 subs bijkomen zal dat zeker in combinatie zijn met een miniDSP. Helaas heeft dat bij 2 subs weinig meerwaarde tov van huidige situatie, of ik zou idd 2x DDRC-88A erachter moeten gaan hangen om alle redirected bass af te vangen.

Maar ik vind het een moeilijke omdat ik me ook realiseer dat ik met mijn 2 Velodynes ook al een mooi fundament heb, en de vraag is of aanvullende subs het niet teveel gaan verstoren.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Teejoo

Quote from: DustinV on October 19, 2019, 16:54:10
Ik weet niet of dit al deel van bestaande Dirac compatible hardware is of dat er aparte hardware voor nodig is. NAD en JBL zijn als eerst aan de beurt las ik. Maar mocht het  ort geïntegreerd zijn misschien de moeite om op te wachten. Of je wellicht aan te melden bij de bèta, heb je wel een pc en umik nodig.

Edit: link vergeten
https://www.hifi.nl/artikel/27408/Dirac-komt-met-software-voor-Multi-Subwoofer-Bass-Management.html
Ik had het al gelezen, maar ik vraag me af of dit ook naar de huidige generatie komt.

bmateijsen

Quote from: Teejoo on October 19, 2019, 16:57:17
Ja, vandaar dat je er niet onderuit komt een dsp tussen te zetten die de verschillen tussen de subs rechttrekt. Maar dan nog.

Het is daarnaast erg jammer de de Arcam LFE op een hoop gooit met de redirected bass. Want dan kon je ook erg leuke dingen doen. Ik denk dat alleen Trinnov dat wel in orde heeft van de actuele processors?

Tijd voor een Trinnov ;). We kunnen de Arcam gewoon inruilen hoor ;).