Nieuwe XTZ 12.17 Edge sub gekocht

Started by ferdi.kluytmans, January 19, 2019, 12:26:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ferdi.kluytmans

Net nieuw binnen en dus afgelopen week de nieuwe XTZ 12.17 Edge opgehaald.
Geïnstalleerd en afgesteld en ben er heel goed over te spreken.
Zowel voor film als muziek prima in te zetten.
Doordat de poorten met stoppen in te stellen zijn, kan je hem met beide poorten dicht perfect voor muziek gebruiken.
Bij film haal ik de linkse stop eruit en dan is deze voor mijn smaak en ruimte het fijnste, voor muziek zitten beide stoppen erin en is de speaker gesloten.
Er zijn ook nog andere instelling op de plate-AMP mogelijk maar deze staat bij mij uitgeschakeld.
De sub is met film echt krachtig genoeg en laat je in de stoel trillen.
Bij muziek strak en voldoende punch.
Loopt lekker ver door in het laag.
De sub is zijn geld meer dan waard.

Deze sub volgt mijn oude Infinity Cascade fifteen op.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ralf67

#1
Eigen foto ?

Hoe heb je de subwoofer staan in de ruimte ?

ferdi.kluytmans

#2
Ruimte is 9x7m


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ralf67

En deze xtz is voldoende voor deze grote kamer ?

ferdi.kluytmans

Jazeker, ik tril regelmatig in de stoel en voor ons meer dan luid genoeg.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

chansig

Zit jij daar waarvandaan de foto is genomen ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

ferdi.kluytmans

Klopt, linkse bruine stoel vooraan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

chansig

Waarom staan je speaker zo ver ingedraaid ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

ferdi.kluytmans

Bij luisteren in stereo, heb ik de beste stage. Uiteraard weet ik dat je normaal gesproken de speakers naar je luisterpositie gericht moet hebben in de bekende driehoek, maar dan had ik meer een gat in het midden.
De vuistregels zijn leuk als uitgangspunt, maar je moet alles proberen om het optimaal te krijgen en nu ben ik over deze opstelling tevreden. Ik heb dat wel eens vaker gezien bij demo's in oa Veldhoven bij Marantz staan ze ook ver naar binnen gedraaid.
Zie bijgaand voorbeeld op de foto


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

chansig

Oke...mooie sub trouwens. Veel plezier ermee.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

ferdi.kluytmans

Thankx


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Idske

#11
Heb dezelfde sub. Ook net binnen overigens. Kan alle films opnieuw kijken want wat een geweld levert dit ding in mijn ruimte.

Heb een hoop gemist de laatste jaren.

Iverigens kan het inregenen nu beginnen want hij heeft een hoop tuning mogelijkheden. Ga morgen eens wat testen met umik microfoon.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
HT: 7.1.4 | Denon X4300H + Denon PMA 1510 ae | 2 x Dali Zensor 7 | 8 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | XTZ 12.17 Edge | JVC X7900 | Synology NAS | Zidoo Z9X | Apple TV 4K

Huiskamer: 5.0.0 | Denon 2113 | 2 x Dali Zensor 5 | 2 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | Panasonic 65ST50 | xbox one s | Dune hd solo lite

RvD

Ook eens een Edge sub getest maar dan een nog nieuwer model de D12.17 hier onder de specs:

This subwoofer is produced in a very limited qty and can only be ordered directly from us
There is two models DS12.17 and D12.17 and its same subwoofer whith same performace but two different cabinet

Size:
DS12.17 H 450 x W 1000 x D 300mm
D12.17  H 550 x D 550 x W 450mm

Key feature:
1000Watt RMB
Handle over 120dB SPL
ICEpower amplifier
Multi adjustmentoptions

Amplifier info :
1000 Watt RMS
ICEpower class-D technologhy whith 1000Watt (Output Power 1 % THD+N,20 Hz - 20 kHz)
Pre-amp developed by XTZ and ICEpower
4mm aluminum plate
DSP based
Functions:
-Gain
-Freq (low-pass)
-Phase 0-180degree
-1 PEQ filter
-Auto-ON/OFF  or Always-ON
-Low pass OFF
-Dynamic range 117dB
-THD at 50watt =0,004%

Inputs:
-RCA
-XLR + XLR bypass

TechInfo :
Very stable MDF cabinet whith  internal bracing.
Matte Black painted cabinet
2x12" High speed driver based on Cinema driver but increaced powerhandling
2pc Metalmesh grill whith magnet

Het formaat en design maar ook afwerking is erg netjes, deze relatief kleine doos levert veel output. Met muziek vind ik hem mooi presteren maar niet zo gedetailleerd als een Rythmik of Velodyne. Voor film heeft die voldoende output en vind hem naar mijn mening mooier spelen dan een Arendal Sub 3. Het zou geen straf zijn om ze te houden maar als je eenmaal een Servo sub gewent bent is overschakelen naar iets anders niet meer mogelijk ben ik bang.  :) Op korte termijn zal hier dan toch weer Rythmik komen de switch van de FV15HP naar de FG25 zal gemaakt worden ook weer duals.

De preorder prijs van 1325 Euro incl. verzenden is gewoon zeer netjes voor de XTZ. Normale prijs zal 1900 Euro worden later daarom is de preorder prijs in vergelijk met de Arendal Sub 3 eigenlijk een no brainer.

Hier nog enkele foto's zijn de eerste echte foto's want online nog niks te vinden.  ;)




Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

jeroen_v


Waarom vergelijk je de prijs met subwoofer 3? Qua specs matcht deze xtz beter met subwoofer 2.

RvD

Omdat ik alleen ervaring heb met de Arendal Sub 3 en prijs wel gelijk is.

Arendal Sub 3 = 1899 euro (mat zwart)
XTZ D12.17 = 1900 euro

De preorder prijs is tijdelijk zodra die bij de dealers verkrijgbaar is onder andere ook in NL bij intosurround, dan kost die gewoon 1900 euro.

Ik zag dat je net de Arendal Sub 3 gekocht hebt, ik zou zeggen laat 1 XTZ op proef komen dat kost je alleen de verzendkosten (35 euro).
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

jeroen_v


Klopt, ik heb er twee.

Heb je misschien de link waar ze pre order te plaatsen is? Op de webshop kan ik em niet direct vinden.


jahtari

Is dat nu de prijs van de dubbel 12 inch of de enkele?
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub


jahtari

Ah, maar niet naast elkaar dubbel, maar tegenover elkaar? De foto lijkt een enkele.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

RvD

Ze zijn Dual Opposed dus de twee drivers staan tegenover elkaar links/rechts dit is de D12.17. Er is ook nog de DS12.17 die zijn wel naast elkaar dubbel maar is dan een flinke kist H 450 x W 1000 x D 300mm

Om ze te bestellen kun je ze gewoon mailen, ze staan niet online verder.

https://www.xtzsound.eu/start

[email protected]
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

CBdicX

Quote from: ferdi.kluytmans on January 19, 2019, 16:30:40
Bij luisteren in stereo, heb ik de beste stage. Uiteraard weet ik dat je normaal gesproken de speakers naar je luisterpositie gericht moet hebben in de bekende driehoek, maar dan had ik meer een gat in het midden.
De vuistregels zijn leuk als uitgangspunt, maar je moet alles proberen om het optimaal te krijgen en nu ben ik over deze opstelling tevreden. Ik heb dat wel eens vaker gezien bij demo's in oa Veldhoven bij Marantz staan ze ook ver naar binnen gedraaid.
Zie bijgaand voorbeeld op de foto


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Klopt, ik zit zeker niet ideaal voor een set Kef R11 en ervaar bij "normaal" indraaien ook een gat, ik hoor de linker speaker harder dan rechts.
Als ik ook de "Ken Ishiwata" truc toe pas, dus overdreven in draaien, dan is het gat weg.
Alleen vind ik dat niet fraai staan, dan is de keus luisteren met een gaatje en fraai neer zetten, of luisteren zonder gaatje en minder fraaie opstelling.

Sirius666

Wat wordt er bedoeld met een gat? Waarom krijg je geen stereobeeld voor je neus met normale plaatsing?

CBdicX

Quote from: Sirius666 on February 19, 2019, 19:17:27
Wat wordt er bedoeld met een gat? Waarom krijg je geen stereobeeld voor je neus met normale plaatsing?

Omdat ik voor 90% voor de linker speaker zit, en niet in het midden, simpel maar vervelend en kan helaas niet anders.
Dus hoe dan ook, en wat de prijs van de speakers ook is, dit blijft een scheef audio beeld geven.

chansig

Koop een versterker met een balance knop.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6