subs stacken

Started by buizesmurf, August 23, 2018, 12:04:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

buizesmurf

Tijdens surfen i.v.m. subwoofers ben ik op een artikel gestoten waarbij men beweerd dat als je 2 of meer subs gebruikt,deze beter tegen of op elkaar plaatst.Hierdoor zouden lagere frequenties worden weergegeven dan wanneer beide bv elk in een hoek geplaatst worden.
Ervaringen?

chansig

Volgens mij heeft Doorofnight er ervaring mee. Die heeft inmiddels wel een andere opstelling en gebruikt 4 subs.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

jvanhambelgium

Quote from: buizesmurf on August 23, 2018, 12:04:44
Tijdens surfen i.v.m. subwoofers ben ik op een artikel gestoten waarbij men beweerd dat als je 2 of meer subs gebruikt,deze beter tegen of op elkaar plaatst.Hierdoor zouden lagere frequenties worden weergegeven dan wanneer beide bv elk in een hoek geplaatst worden.
Ervaringen?

Dat je meer output krijg is duidelijk omdat je meer conus-oppervlak hebt, maar lager gaan niet nee voor zover ik er logisch over nadenk.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

buizesmurf

Corectie,de webside vermelde dat dit is met hoorn subwoofers.Ook een vlakkere frequentie tot gevold.Dit laatste zou ook bij andere systemen subs het geval zijn.
Hier een link naar de side
https://sites.google.com/skynet.be/qualitysound/waarom-hoornluidsprekers

H&C Hifi

Rel doet dit ook, ook volgens hun geeft dit de beste resultaten.

buizesmurf

Eigenlijk dubble Gem van BK is ook een voorbeeld.Iemand al ervaring met deze nieuwling van BK?

morca

Quote from: buizesmurf on August 23, 2018, 12:04:44
Tijdens surfen i.v.m. subwoofers ben ik op een artikel gestoten waarbij men beweerd dat als je 2 of meer subs gebruikt,deze beter tegen of op elkaar plaatst.Hierdoor zouden lagere frequenties worden weergegeven dan wanneer beide bv elk in een hoek geplaatst worden.
Ervaringen?
Ja dat werkt zeker.
Ik heb mijn JLs hier om de zelfde reden gestackt.
Het resultaat is een veel krachtiger laag.

Een vriend van me  heeft ze JLs ook gestackt.
Daar ook een berg meer output.

Je moet de stack wel op een goeie plaats zetten uiteraard.
Het resultaat is afhankelijk van een goede plaatsing die dat laag ook goed opbouwd.
Corner plaatsing bv

sonsan

Quote from: buizesmurf on August 23, 2018, 13:29:23
Eigenlijk dubble Gem van BK is ook een voorbeeld.Iemand al ervaring met deze nieuwling van BK?
Volgens mij heeft Ralf67 er een (kort) gehad.
Marantz SR7013 met AC Infinity Aircom T8  - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower2  - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear - MS Mezzo 5 center - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra LoRad MD06DC SPC mains block en Supra SPC kabels/stekkers - Panasonic 65ST50

Ralf67

Klopt, prima subwoofer voor muziek maar gaat niet mega laag.

Heb ook wel eens 3 x Gemini II gestapeld gehad en dat ging super.

Verder wel eens 4 x xxls400 gestacked  :D

2 x SVS sb12nsd. En nog wel meer.

DofN

Ik heb een tijdje met gestackte subs geluisterd. In mono, en in stereo. Mono meet en klinkt beter, maar dieper ging het niet. Het klinkt wel lekkerder.

Ik heb  inmiddels een DSP waarmee ik weinig kon instellen, en heb ze daarom over 4 hoeken verdeeld.

Daarna heb ik een DSP gekocht met meer instelmogelijkheden en wil ze daarom binnenkort weer eens gaan stacken en beter inregelen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Ralf67


DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software