PascalP's MK&K kelder cinema - En opnieuw beginnen....

Started by PascalP, July 12, 2018, 16:02:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AVfan

Quote from: vik on January 29, 2021, 14:31:32
Waarom zou je beginnen aan BEQ? "Less is more" en gerommel met dit soort conversies daar wordt de kwaliteit echt niet beter van trust me.

Hou alle signaal wegen zo kort mogelijk voor het beste resultaat is mij advies. Als je laag mist in je systeem wordt het tijd om te kijken waar de zwakke punten liggen. Kan in je hardware liggen maar ook de ruimte zelf. De systemen die ik ken vanuit  mijn ervaring  daar is er geen gebrek aan laag trust me:devil:

Ik verbaas me iedere keer weer over het feit dat men puur bezig is met een LFE frequency onder de 20 hz. In de D-Cinema mixen en ook de post production naar disc formaat daarbij kom je niet eens onder de 20 hz. In de bioscopen is dit niet eens haalbaar. Onder de 20 hz komen er andere problemen bij kijken en belangrijkste gebied varieert van de 30 tot zelfs 40 hz.

Just my two cents  ;)
commercie spreekt. Welke demo discs MET onvernaggelde LFE gebruik jij dan voor het verkopen van JL? If only Cinemike starts selling Blu-ray. Dan wordt het ineens wel interessant ;)

morca

Quote from: vik on January 29, 2021, 14:31:32
Waarom zou je beginnen aan BEQ? "Less is more" en gerommel met dit soort conversies daar wordt de kwaliteit echt niet beter van trust me.

Hou alle signaal wegen zo kort mogelijk voor het beste resultaat is mij advies. Als je laag mist in je systeem wordt het tijd om te kijken waar de zwakke punten liggen. Kan in je hardware liggen maar ook de ruimte zelf. De systemen die ik ken vanuit  mijn ervaring  daar is er geen gebrek aan laag trust me.  :devil:

Ik verbaas me iedere keer weer over het feit dat men puur bezig is met een LFE frequency onder de 20 hz. In de D-Cinema mixen en ook de post production naar disc formaat daarbij kom je niet eens onder de 20 hz. In de bioscopen is dit niet eens haalbaar. Onder de 20 hz komen er andere problemen bij kijken en belangrijkste gebied varieert van de 30 tot zelfs 40 hz.

Just my two cents  ;)
Ik nodig je uit om het te ervaren

waarom eraan beginnen?

Ik heb de dvd van U571 nog boven liggen.
Die klinkt geweldig tov de BD.
Ik miste al sinds ik naar beneden verhuist ben laag impact.
Ik ben toen ook van dvd naar BD speler veranderd.
Het was me nooit opgevallen,ik weet het aan de veel grotere kamer

Maar nu weet ik beter,met die BEQ file klinkt het zoals het bedoeld was
Zoals het ook op de dvd DTS stond.

Dus je stelling klopt niet imo

Ze rommelen eraan in de studio Vik geloof me
Want waarom klinkt de dvd hetzelfde als de film met de BEQ file.

Ik raad juist iedere JL gebruiker aan dit toe te passen,dus was al van plan je te pmen

Je zegt dat er in elke ruimte waar je geweest bent nog niks mist.
Dat het geweldig klinkt.
Ik snap dat wel
Zelf dacht ik dat ook
Tot ik het probeerde

Ze hebben de films vernacheld in de studio.
Je zegt het alleen verkeerd.
Ze werken er wel mee,maar ze passen een HPF toe.
Anders kan je het ook niet terug dspen imo.

Jammer,ik had van jouw gehoopt dat je iig nieuwsgierig zou zijn naar het verschil.

Ik snap je wel,ik dacht ook niet wat te missen toen ik het voor het eerst las.

Maar het is simpel
Ik heb de dvd en de bluray hier.
Het gerommel is wat ze in de studio doen

Wat wij doen is hun gerommel weer corrigeren.

Ik zou er echt nog eens naar kijken
Of kom gezellig een bakkie doen als je de voet vd kuro ook meebrengt dan rij je voor 2 dingen iig  :angel:

vik

Voornamelijk muziek concerten, een hele goede bron en ik maak de klant duidelijk dat alles wat onder de 20 hz gebeurt niet het belangrijkste is bij een goede subwoofer. En ja daar zitten ook hele dynamische films tussen en geloof mij ik weet echt wel wat een goede mix is. Ik krijg zat tips over welke versies ik moet kopen en welke niet. Dat is voornamelijk blu ray maar ook hele oude dvd's met een dts core vanuit het laser disc tijd perk en ook veel ntsc discs. 

En als je goed leest dan zie je dat ik het voornamelijk heb over de kwaliteit. Teveel conversies in een keten gaat ten koste van kwaliteit. Dat is het punt wat ik wil maken. Ik ben bij Pascal geweest en ook persoonlijk ervaren wat er bij hem voor winst geboekt kan worden. Beetje jammer dat je commercie er bij haalt en je hebt er duidelijk geen kaas van gegeten van wie je voor je hebt.   ;)

Quote from: AVfan on January 29, 2021, 14:44:05
commercie spreekt. Welke demo discs MET onvernaggelde LFE gebruik jij dan voor het verkopen van JL? If only Cinemike starts selling Blu-ray. Dan wordt het ineens wel interessant ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

AVfan

Quote from: morca on January 29, 2021, 14:47:51
Ik nodig je uit om het te ervaren

waarom eraan beginnen?

Ik heb de dvd van U571 nog boven liggen.
Die klinkt geweldig tov de BD.
Ik miste al sinds ik naar beneden verhuist ben laag impact.
Ik ben toen ook van dvd naar BD speler veranderd.
Het was me nooit opgevallen,ik weet het aan de veel grotere kamer

Maar nu weet ik beter,met die BEQ file klinkt het zoals het bedoeld was
Zoals het ook op de dvd DTS stond.

Dus je stelling klopt niet imo

Ze rommelen eraan in de studio Vik geloof me
Want waarom klinkt de dvd hetzelfde als de film met de BEQ file.

Ik raad juist iedere JL gebruiker aan dit toe te passen,dus was al van plan je te pmen

Je zegt dat er in elke ruimte waar je geweest bent nog niks mist.
Dat het geweldig klinkt.
Ik snap dat wel
Zelf dacht ik dat ook
Tot ik het probeerde

Ze hebben de films vernacheld in de studio.
Je zegt het alleen verkeerd.
Ze werken er wel mee,maar ze passen een HPF toe.
Anders kan je het ook niet terug dspen imo.

Jammer,ik had van jouw gehoopt dat je iig nieuwsgierig zou zijn naar het verschil.

Ik snap je wel,ik dacht ook niet wat te missen toen ik het voor het eerst las.

Maar het is simpel
Ik heb de dvd en de bluray hier.
Het gerommel is wat ze in de studio doen

Wat wij doen is hun gerommel weer corrigeren.

Ik zou er echt nog eens naar kijken
Of kom gezellig een bakkie doen als je de voet vd kuro ook meebrengt dan rij je voor 2 dingen iig  :angel:
ben bang dat als ze dit bij Cinemike gaan toepassen en demo'en heel Europa denkt daar komen de Duitsers weer aan met hun oorlogstuig ;)

Ook in HUN demo ruimte doen de subs niet mee onder de 30hz want die tonen hebben ze lang niet meer gehoord (kunnen horen) vanaf dat ze zijn gaan demo'en met deze vernaggelde blu-ray s. Dan heb je een JL, T-1800 etc, ken je er niet eens alles mee... Voelen  :headbanging:

Oh, en bij films doet sub-20hz er wel degelijk toe. Bij een concert van de Carpenters, tja, geloof ik je wel dat het voor je klanten niks toevoegd.

Worden hier op dit forum members altijd gecorrigeerd door de sponsors of valt het mij alleen op? Opmerkingen op members hun bevindingen met direct een aanbieding van eigen spul komt mijn inziens best vaak voor, te vaak.


AVfan

Quote from: vik on January 29, 2021, 15:05:04
En je hebt er duidelijk geen kaas van gegeten van wie je voor je hebt.   ;)
ik stel de vraag wel anders. Wat als je liefhebber was en geen geld verdiende aan de leden hier? Daar doel ik op.

Ik heb vele sets gehoord met high-end equipment kwaliteit  in een betonnen bak waar door high-end AV installers zogenaamd een high-end systeem is geïnstalleerd en de eigenaar helemaal lyrisch was want het was wel deze high-end installer die het heeft ingeregeld met zijn gouden oortjes. Hoe het vaak klinkt? Bagger. Maar commercieel gezien een leuk verdien model ;)

Refereer overigens niet alleen naar Cinemike ;)

vik

Ik weet exact welke dvd's jij bedoelt Morca. Ik was geloof ik 1 van de eerste die deze U-571 samen met Saving Private Ryan als import versie kocht bij de RAF in Amsterdam (zal rond 2000 zijn geweest). Met DTS core en uit Amerika (En ja hele goede mixen absoluut)

Dat ze in de studio's gecomprimeerde mixen uitbrengen ook dat klopt. Disney heeft er ook een handje van en de ene disc is beter als de ander. Het is aan ieder wat hij of zij als kwaliteit beschouwd.

Ik geloof niet dat de over-all kwaliteit beter wordt door dit soort trucen dozen want dat is mijn mening erover. Meer of dieper laag staat geheel los van kwaliteit en gelukkig heeft ieder daar een mening over.

Ik reageer dan ook op Pascal want ik weet wat voor winst hij kan maken met een betere bron en ook een betere kwaliteit in het laag. Ik ben er zelf geweest en heb dat ook ervaren.


Quote from: morca on January 29, 2021, 14:47:51
Ik nodig je uit om het te ervaren

waarom eraan beginnen?

Ik heb de dvd van U571 nog boven liggen.
Die klinkt geweldig tov de BD.
Ik miste al sinds ik naar beneden verhuist ben laag impact.
Ik ben toen ook van dvd naar BD speler veranderd.
Het was me nooit opgevallen,ik weet het aan de veel grotere kamer

Maar nu weet ik beter,met die BEQ file klinkt het zoals het bedoeld was
Zoals het ook op de dvd DTS stond.

Dus je stelling klopt niet imo

Ze rommelen eraan in de studio Vik geloof me
Want waarom klinkt de dvd hetzelfde als de film met de BEQ file.

Ik raad juist iedere JL gebruiker aan dit toe te passen,dus was al van plan je te pmen

Je zegt dat er in elke ruimte waar je geweest bent nog niks mist.
Dat het geweldig klinkt.
Ik snap dat wel
Zelf dacht ik dat ook
Tot ik het probeerde

Ze hebben de films vernacheld in de studio.
Je zegt het alleen verkeerd.
Ze werken er wel mee,maar ze passen een HPF toe.
Anders kan je het ook niet terug dspen imo.

Jammer,ik had van jouw gehoopt dat je iig nieuwsgierig zou zijn naar het verschil.

Ik snap je wel,ik dacht ook niet wat te missen toen ik het voor het eerst las.

Maar het is simpel
Ik heb de dvd en de bluray hier.
Het gerommel is wat ze in de studio doen

Wat wij doen is hun gerommel weer corrigeren.

Ik zou er echt nog eens naar kijken
Of kom gezellig een bakkie doen als je de voet vd kuro ook meebrengt dan rij je voor 2 dingen iig  :angel:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

AVfan

Quote from: vik on January 29, 2021, 15:21:12
Ik reageer dan ook op Pascal want ik weet wat voor winst hij kan maken met een betere bron en ook een betere kwaliteit in het laag. Ik ben er zelf geweest en heb dat ook ervaren.
een MiniDSP 2x4HD kost nieuw €249. Wat kosten jouw aangeboden upgrades dan? Krijg na wat lezen in verschillende threads ook heel erg het gevoel dat mensen er fier op gaan als jij een keer langs ben geweest. Het is net of de HT dan wel bruut, high-end en onovertroffen moet zijn. Is niet altijd zo ;)

AVfan

Quote from: vik on January 29, 2021, 15:21:12
Ik geloof niet dat de over-all kwaliteit beter wordt door dit soort trucen dozen want dat is mijn mening erover. Meer of dieper laag staat geheel los van kwaliteit en gelukkig heeft ieder daar een mening over.
er wordt alleen iets HERSTELT in de range 10-100hz. Waar lijdt de kwaliteit er dan allemaal onder volgens jou?

Sceptici zijn op meerdere adressen welkom om het te horen en ervaren maar om dan te lezen dat iemand die het nog nooit gehoord en ervaren heeft er dan vanuit zijn belangen kritische opmerkingen maakt vind ik dat wel een beetje te kort door de bocht.

morca

Quote from: vik on January 29, 2021, 15:21:12
Ik weet exact welke dvd's jij bedoelt Morca. Ik was geloof ik 1 van de eerste die deze U-571 samen met Saving Private Ryan als import versie kocht bij de RAF in Amsterdam (zal rond 2000 zijn geweest). Met DTS core en uit Amerika (En ja hele goede mixen absoluut)

Dat ze in de studio's gecomprimeerde mixen uitbrengen ook dat klopt. Disney heeft er ook een handje van en de ene disc is beter als de ander. Het is aan ieder wat hij of zij als kwaliteit beschouwd.

Ik geloof niet dat de over-all kwaliteit beter wordt door dit soort trucen dozen want dat is mijn mening erover. Meer of dieper laag staat geheel los van kwaliteit en gelukkig heeft ieder daar een mening over.

Ik reageer dan ook op Pascal want ik weet wat voor winst hij kan maken met een betere bron en ook een betere kwaliteit in het laag. Ik ben er zelf geweest en heb dat ook ervaren.
Ik zat te film te kijken op dvd thuis ,terwijl hij de volgende dag pas uit kwam in de bios  ;D
weet nog dat ik speciaal vrij genomen heb toen hij binnen was  :clapping:

Ik weet niet wat je bedoeld met All over kwaliteit
Maar ik mis al bijna 7 of 8 jaar infrasoonlaag,wat ik eerst wel had.
Ik had notabene speciaal die sub ervoor gebouwd.
Nu doet die sub weer wat hij 10 jaar geleden ook deed.

Imo is de all over kwaliteit erop vooruit gegaan.

Ik wilde er eerst ook niet aan.
Daarom nodig ik je ook uit om het keer te ervaren iig voor je het afschrijft als ''slecht'' voor je geluid.
Want jouw woofer vind die DEQ files heel lekker,weet ik zeker..

Je haalt alleen terug wat ze in de studio weggehaald hebben.

Ik ben het wel met je eens dat de kwaliteit van het laag niet speciaal alleen bij 20 hz belangrijk is
Het moet overal in balans zijn.

Maar als de BEQ file de BD laat klinken zoals de regio 1 dvd van 10 jaar terug.
Is er eigenlijk niet zoveel mis mee,je maakt zoals het was/bedoelt was org.

Snap niet helemaal waarom je je zo afzet hiertegen als je bovenstaande zin leest.
BEQ laat de bd klinken zoals de DVD org deed.
Lijkt me erg goed dan juist

CinéHome

Ik zie niet waar Vik commercieel belang zou hebben als hij kritisch is voor de BEQ.
Waar ik het volledig met hem eens ben, is dat mensen in de eerste plaats op 30-100Hz zouden moeten focussen. En dat extra kabels en apparaten tussen processor en sub niet bijdragen tot een zuiver signaal.

Maar zoals het nu bij Maximus79 werkt, met een 'dedicated' sub voor onder de 40Hz en dus ook BEQ, is het wel een geweldig systeem.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
Specialist in "high mid end" hifi aan "real world" prijzen :-) & Home to A*Brand NewBox speakers & subs
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston,  Denon, Marantz, M&K Sound, Dali, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.
PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.

fluissie

Heren mag ik jullie erop wijzen dat dit een PERSOONLIJK topic is ? Er zijn inmiddels 2 beq topics.... wellicht daar verder discussiëren?

Maw ik zou het niet erg op prijs stellen in mijn eigen persoonlijke topic

PascalP

Denk aan jullie hartslag heren, lijkt wel een HDMI kabel topic hier :P
Heb nog niet alle bovenstaande posts gelezen. Doe ik vanavond wel even op mijn gemak...
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

maximus79

Quote from: MichelDW on January 29, 2021, 15:42:26
Ik zie niet waar Vik commercieel belang zou hebben als hij kritisch is voor de BEQ.
Waar ik het volledig met hem eens ben, is dat mensen in de eerste plaats op 30-100Hz zouden moeten focussen. En dat extra kabels en apparaten tussen processor en sub niet bijdragen tot een zuiver signaal.

Maar zoals het nu bij Maximus79 werkt, met een 'dedicated' sub voor onder de 40Hz en dus ook BEQ, is het wel een geweldig systeem.

Dit ^^
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

morca

Quote from: MichelDW on January 29, 2021, 15:42:26
Ik zie niet waar Vik commercieel belang zou hebben als hij kritisch is voor de BEQ.
Waar ik het volledig met hem eens ben, is dat mensen in de eerste plaats op 30-100Hz zouden moeten focussen. En dat extra kabels en apparaten tussen processor en sub niet bijdragen tot een zuiver signaal.

Maar zoals het nu bij Maximus79 werkt, met een 'dedicated' sub voor onder de 40Hz en dus ook BEQ, is het wel een geweldig systeem.
Dat beweert ik nergens igg .
Prima vent imo.

Quote from: fluissie on January 29, 2021, 15:47:03
Heren mag ik jullie erop wijzen dat dit een PERSOONLIJK topic is ? Er zijn inmiddels 2 beq topics.... wellicht daar verder discussiëren?

Maw ik zou het niet erg op prijs stellen in mijn eigen persoonlijke topic
Goed idee. Dacht ik ook al.

Verwachte Pascal zijn reactie ...  ;D

Quote from: PascalP on January 29, 2021, 16:05:10
Denk aan jullie hartslag heren, lijkt wel een HDMI kabel topic hier :P
Heb nog niet alle bovenstaande posts gelezen. Doe ik vanavond wel even op mijn gemak...
Mijn hartslag is ok. ;D Thanks voor je zorgen igg Pascal 🙏
Hopelijk kan je wat met de info/argumenten.



Staaled

De extra conversie, als het al extra is want de meesten gebruiken reeds DSP voor de subwoofer, acht ik verwaarloosbaar in waarneming voor dit gebied.

Waar je wel rekening mee moet houden is de introductie van delay in de keten. Dus even opnieuw inregelen.

Dat de meeste info +30 zit en je daar eerst op zou moeten focussen , helemaal gelijk.
Vervolgens evt de puntjes op de i. :thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

AVfan

Quote from: Staaled on January 29, 2021, 17:51:01
De extra conversie, als het al extra is want de meesten gebruiken reeds DSP voor de subwoofer, acht ik verwaarloosbaar in waarneming voor dit gebied.

Waar je wel rekening mee moet houden is de introductie van delay in de keten. Dus even opnieuw inregelen.

Dat de meeste info +30 zit en je daar eerst op zou moeten focussen , helemaal gelijk.
Vervolgens evt de puntjes op de i. :thumbs-up:
elke goede sub heeft immers al DSP aan boord. En de puntjes op de i is de subwoofer response van sub 20hz tot +- 150-200hz.

Waar bouw je anders een 18" subwoofer voor? ;)

maximus79

Quote from: AVfan on January 29, 2021, 18:01:33
elke goede sub heeft immers al DSP aan boord. En de puntjes op de i is de subwoofer response van sub 20hz tot +- 150-200hz.

Waar bouw je anders een 18" subwoofer voor? ;)
Laat jij je subs zo ver door lopen??
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

AVfan

Quote from: maximus79 on January 29, 2021, 18:08:29
Laat jij je subs zo ver door lopen??

Na dit als baseline te hebben bereikt heb ik in de 2x4HD een HPF op de 10hz. Die kleine bultjes en daaltjes (binnen 3db bereik) zijn zeg maar mijn akoestische 'house curve'.

AVfan

Het helpt ook wel als je eerst de timing/impuls rechtgetrokken heb met een eventuele 2e of 3e sub ;)


Je ziet aan de rode lijn (impuls dual) dat de output er ook niet onder te lijden heeft met dezelfde input.

maximus79



Quote from: AVfan on January 29, 2021, 18:20:45

Na dit als baseline te hebben bereikt heb ik in de 2x4HD een HPF op de 10hz. Die kleine bultjes en daaltjes (binnen 3db bereik) zijn zeg maar mijn akoestische 'house curve'.

Welke smoohting en de verdeling naar 5db, met 10db kan het nog al een vertekend beeld geven. [emoji6]


Leuk zo ver doorlopend maar waar staat je crossover op?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

AVfan

Quote from: maximus79 on January 29, 2021, 18:29:28

Welke smoohting en de verdeling naar 5db, met 10db kan het nog al een vertekend beeld geven. [emoji6]


Leuk zo ver doorlopend maar waar staat je crossover op?
Smoothing is 1/12 en de baseline geeft een mooi beeld van het verloop van de response. Crossovers zijn per speaker set (L+R) afgestemd. Sommige op 80, sommige op 90, ik geloof ook nog een enkele op 95 en een aantal hoogte speakers op zo'n 110hz. In totaal zijn er 15 speakers (incl subs) individueel met MiniDSP en Dirac geoptimaliseerd. Crossovers, timing en SPL zijn daarna met behulp van REW aangepakt.   Klinkt aardig

Edit: smoothing zo ook zomaar eens 1/6 zijn. Als je het echt wilt ga ik het voor je uitzoeken  :thumbs-up:

maximus79

Quote from: AVfan on January 29, 2021, 18:35:56
Smoothing is 1/12 en de baseline geeft een mooi beeld van het verloop van de response. Crossovers zijn per speaker set (L+R) afgestemd. Sommige op 80, sommige op 90, ik geloof ook nog een enkele op 95 en een aantal hoogte speakers op zo'n 110hz. In totaal zijn er 15 speakers (incl subs) individueel met MiniDSP en Dirac geoptimaliseerd. Crossovers, timing en SPL zijn daarna met behulp van REW aangepakt.   Klinkt aardig

Edit: smoothing zo ook zomaar eens 1/6 zijn. Als je het echt wilt ga ik het voor je uitzoeken  :thumbs-up:
Was meer een grapje vanwege jouw opmerking in mijn topic[emoji6]
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Martijnst1990

#1223
Quote from: AVfan on January 29, 2021, 18:35:56
Smoothing is 1/12 en de baseline geeft een mooi beeld van het verloop van de response. Crossovers zijn per speaker set (L+R) afgestemd. Sommige op 80, sommige op 90, ik geloof ook nog een enkele op 95 en een aantal hoogte speakers op zo'n 110hz. In totaal zijn er 15 speakers (incl subs) individueel met MiniDSP en Dirac geoptimaliseerd. Crossovers, timing en SPL zijn daarna met behulp van REW aangepakt.   Klinkt aardig

Edit: smoothing zo ook zomaar eens 1/6 zijn. Als je het echt wilt ga ik het voor je uitzoeken  :thumbs-up:
Ik zeg: tijd voor een eigen topic met foto's :D Klinkt indrukwekkend.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

CinéHome

@AVfan
Mooie meting.
Ik neem aan dat je crossover settings de sub natuurlijk veel eerder zal doen afvallen dan 200Hz. Maar dat hij zo ver vlak blijft is geweldig!
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
Specialist in "high mid end" hifi aan "real world" prijzen :-) & Home to A*Brand NewBox speakers & subs
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston,  Denon, Marantz, M&K Sound, Dali, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.
PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.