CineMike T-1800 High Performance subwoofer

Started by vik, April 20, 2018, 14:18:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sopper

Kanonnen zeg....
Laat Vik en CM lekker met rust.

Je gaat toch ook niet lopen zeiken over Ferrari t.o.v. een VW Up!?

Ik zie "houten" voorwerpen ter grootte van een dobbelsteen voor duizenden euro's aan "audiofielen" worden verkocht; het zou iets met de akoestiek doen...
Maak ik me er druk om? Nee, helemaal niet

Je hebt hobbyisten die een paar jaar moeten sparen voor een aankoop en je hebt hobbyisten die iedere week een nieuwe toy kopen van tientallen duizenden euro's, omdat ze het geld nou eenmaal hebben er ervoor willen uitgeven.

Als je goed zoekt, vind je passieve subwoofers van rond de ton euro's, who cares?
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Kjelt

#51

Mijn fout ik dacht dat dit topic in de marktsectie stond maar het stond in sponsor nieuws.

Wel enkele niet ter zake doende posts verwijderd, alternatieven in detail bespreken doe je maar ergens anders, dit topic gaat over de T-1800, dus hou het ontopic.
Het uiterlijk is nu denk ik wel genoeg afgekraakt, smaken verschillen en ik geloof dat iedereen dat bericht inmiddels wel ontvangen heeft.
Het hoeft geen bashing topic te worden!

Daarnaast is het geluid wel zo belangrijk bij een sub/luidspreker, wellicht dat mensen eerst eens willen gaan luisteren ?

En als laatste denk er ook eens aan dat de sponsoren dit forum financieel mede mogelijk maken.

Carloz

Iemand met B&W CM9 speakers die huilt dat de onderdelen lang niet zo duur zijn, hilarisch!  :clapping: CM9: 22 euro aan Chinese onderdelen en assemblage, 100 euro marketing en de rest marge ;D

Wat CM oplevert, klinkt altijd super. Het hoeft je smaak niet te zijn maar je kunt niet ontkennen dat de kwaliteit super is en dat de upgrades een bestaand apparaat direct enkele klasses omhoog trekt. Ja, ik heb zelf een CM upgrade laten uitvoeren, nee, zeker geen last van cognitieve dissonantie. Ja, mijn continue upgradevirus is getemperd (voorlopig?  :headbanging:).

Om zowel de producten van CM als Vic hier af te branden vind ik erg laag. Uitmaken voor kwakzalver zou voor mij zelfs mogen gelden als levenslange ban, temeer daar dit in het geheel niet wordt onderbouwd en alleen wordt gebezigd om iemand te beschadigen. Voor mij is Vic een zeer objectieve liefhebber die altijd van de inhoud is en nooit een mythe in stand houdt. Gezien zijn bron van inkomen zou hij soms zelfs wat commerciëler mogen zijn, hij heeft mij al enkele keren geadviseerd juist niet iets aan te schaffen. Dit soort beledigingen verdient hij gewoon niet.

Ik heb onlangs mijn Rel G1 verkocht. Ik had een haat/liefde verhouding met deze sub. Ik ben dan ook heel erg benieuwd naar (gehoor)prestaties van de 2 CM subs. CM bouwt niet zomaar iets dus ik heb ook hoge verwachtingen en ga ook zeker een keer een demo bijwonen. Al moet ik zeggen dat ik dan wel nog even wacht op de reviews van Vic zelf en bijvoorbeeld iemand als Morca, omdat zij subs veel beter kunnen beoordelen dan ik. Bas is natuurlijk al lastig te beoordelen maar bij dit soort ervaren enthousiastelingen vertrouw ik op hun oordeel en dat maakt het ook makkelijker om gericht te luisteren.

18" lijkt me wel heel erg heftig worden  ;)

genesis

Carpe Diem

Earthshaker

Quote from: Carloz on May  1, 2018, 21:12:56
Om zowel de producten van CM als Vic hier af te branden vind ik erg laag. Uitmaken voor kwakzalver zou voor mij zelfs mogen gelden als levenslange ban, temeer daar dit in het geheel niet wordt onderbouwd en alleen wordt gebezigd om iemand te beschadigen. Voor mij is Vic een zeer objectieve liefhebber die altijd van de inhoud is en nooit een mythe in stand houdt. Gezien zijn bron van inkomen zou hij soms zelfs wat commerciëler mogen zijn, hij heeft mij al enkele keren geadviseerd juist niet iets aan te schaffen. Dit soort beledigingen verdient hij gewoon niet.

Hier sluit ik me helemaal bij aan.

Contour

Ik vind de subs er prima uitzien, en de BMS drivers is een goede keuze, maar dat je er een aparte versterker aan moet hangen vind ik erg onpraktisch.

Groetjes Walter

vik

Kan ik begrijpen, maar de T-1800 is gebouwd met als doel universeel ingezet te kunnen worden plus het leveren van maximale geluidskwaliteit.

Versterker scheiden van de subwoofer behuizing levert ook voordelen (in de kwalitatieve zin) en niet iedereen is gecharmeerd van digitale of schakelende versterkers in de keten. Een aantal klanten van ons spelen met een klasse A/B mono amp op de T-1800 bijvoorbeeld. Die laten de sub mee spelen tot 30hz.

Bij het gebruik van externe switching of digitale dsp versterkers heb je ook meer keuze in kwaliteit omdat je niet gebonden bent aan de beperkte ruimte zoals vaak het geval is in actieve subwoofers. Je kunt je zelf dus ook de vraag stellen is actief geen compromis? De voor en nadelen kun je dan voor je zelf op een rijtje zetten.

Dit zijn exact de redenen voor de keuze van het ontwerp van de T-1500/1800.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Carloz

En een goede versterker voor een sub hoeft niet persé knetterduur te zijn. Optisch ook wel weer leuk om een extra versterker erbij te plaatsen, waf ratio zal dan waarschijlijk wel iets dalen.

chansig

Crown XLS 2000 oid.....Prima apparaat.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Remco

Quote from: W.Otter on April 28, 2018, 08:32:01

Een vierkante doos met een greep uit wat andere merken te bieden hebben en dan nog een losse versterker aan te moeten schaffen. Dan kun je nog zo'n goede naam hebben, maar ik geloof niet in dit soort praktijken. Geef het een gouden randje en doorverkopen die handel.

Zonder enige reviews tests of vergelijkingsmateriaal zo'n zelfbouwsub voor deze prijs op een forum gooien roept vragen op. En in mijn optiek is dit hele cinemike gebeuren een grote kwakzalverij.

There I said it.


Normaal gesproken voel ik de behoefte niet zo om op een Post te reageren, maar die van de heer Otter schiet bij mij echt in het verkeerde keelgat. Over smaak valt niet te twisten dat is absoluut een feit, maar om 'het cinemike gebeuren' te bestempelen als kwakzalverij is ridicuul, niet beargumenteerd en zeer waarschijnlijk op basis 'van gevoel' opgeschreven.

Ik kan uit eigen ervaring melden dat een Cinemike modificatie betoverend mooie resultaten oplevert, dus misschien is het woord tovenaar beter op zijn plaats dan kwakzalver.   

Viktor staat 24/7 voor zijn klanten klaar, gaat pas naar huis als je tevreden bent en doet dat ook nog eens tegen zeer schappelijke prijzen. Hij staat achter zijn producten en heeft passie voor zijn werk. Mijn tip aan de heer Otter zou zijn, doe eerst zelf ervaring op voordat je ongefundeerde uitspraken doet.

...en dat wilde ik even kwijt. 

HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

W.Otter

Laat die schappelijke prijs maar achterwege
Quote from: Remco on May  6, 2018, 11:28:43
Normaal gesproken voel ik de behoefte niet zo om op een Post te reageren, maar die van de heer Otter schiet bij mij echt in het verkeerde keelgat. Over smaak valt niet te twisten dat is absoluut een feit, maar om 'het cinemike gebeuren' te bestempelen als kwakzalverij is ridicuul, niet beargumenteerd en zeer waarschijnlijk op basis 'van gevoel' opgeschreven.

Ik kan uit eigen ervaring melden dat een Cinemike modificatie betoverend mooie resultaten oplevert, dus misschien is het woord tovenaar beter op zijn plaats dan kwakzalver.   

Viktor staat 24/7 voor zijn klanten klaar, gaat pas naar huis als je tevreden bent en doet dat ook nog eens tegen zeer schappelijke prijzen. Hij staat achter zijn producten en heeft passie voor zijn werk. Mijn tip aan de heer Otter zou zijn, doe eerst zelf ervaring op voordat je ongefundeerde uitspraken doet.

...en dat wilde ik even kwijt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

brtram

 :colgate:
Quote from: W.Otter on May  6, 2018, 11:31:06
Laat die schappelijke prijs maar achterwege
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Voor de rest ben je het met Remco eens  ;D

Carloz

Lijkt me ook niet meer terecht dan het met Remco eens te zijn.....

blue-eyes

Quote from: W.Otter on May  6, 2018, 11:31:06
Laat die schappelijke prijs maar achterwege
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk



Je moet schappelijk afzetten tegen de kwaliteiten (die je overigens volgens mij niet hebt beoordeeld! Heb je de sub zelf ervaren?) van de sub, niet tegen je gevoel of laat staan, je eigen portemonnee. Het niet kunnen betalen heeft nooit, maar dan ook echt nooit, iets met schappelijk te maken.




Vergeet niet dat R&D, de lage verkoopaantallen, de overhead en noem maar op allemaal in de prijs verdisconteerd zijn.



Imo is het simpel. Je hebt er het geld voor over of niet. Niemand dwingt je. Voor opgesteld dat je het geld hebt.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey


Carloz

Zullen we de azijnzekers en jaloerse bosnimfen laten voor wat ze zijn en OT gaan? Ben bang dat ze anders nog hun zin krijgen ook (aandacht).

Vic, ik ben erg benieuw wat het type versterker doet bij een passieve sub. Is de aanrader van Chansing inderdaad zo goed of moet hier een Luxman (om maar iets te noemen, niet om een discussie te starten wat de beste versterker is  :)) aan gehangen worden voor een beter resultaat?

W.Otter

Ik haal geen oude koeien uit de sloot

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Staaled

Quote from: Carloz on May  6, 2018, 13:48:14
Zullen we de azijnzekers en jaloerse bosnimfen laten voor wat ze zijn en OT gaan? Ben bang dat ze anders nog hun zin krijgen ook (aandacht).

Vic, ik ben erg benieuw wat het type versterker doet bij een passieve sub. Is de aanrader van Chansing inderdaad zo goed of moet hier een Luxman (om maar iets te noemen, niet om een discussie te starten wat de beste versterker is  :)) aan gehangen worden voor een beter resultaat?
Te weinig vermogen, als ik zo vrij mag zijn. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

vik

Vermogen kun je nooit te veel van hebben en als deze bij mij wordt ingezet een Crown XTI 4002. Een XTI 2002 zou ook een optie kunnen zijn en voorzien van DSP opties.

https://www.crownaudio.com/en/products/xti-4002

Het hangt dus af van de situatie hoe de sub wordt ingezet. Ook bij CM speelt de T-1800 mee tot 30hz en onder de 30hz wordt het overgenomen door het Infra bass systeem. Hier voldoet een class a/b Advance Acoustic MAA 1000 mono amp prima. Wel een aangepaste versie  :)

Staaled heeft eerder in dit topic ook een fraaie genoemd volgens mij:

http://www.powersoft-audio.com/en/touring/m-series#M20D


Quote from: Carloz on May  6, 2018, 13:48:14
Zullen we de azijnzekers en jaloerse bosnimfen laten voor wat ze zijn en OT gaan? Ben bang dat ze anders nog hun zin krijgen ook (aandacht).

Vic, ik ben erg benieuw wat het type versterker doet bij een passieve sub. Is de aanrader van Chansing inderdaad zo goed of moet hier een Luxman (om maar iets te noemen, niet om een discussie te starten wat de beste versterker is  :)) aan gehangen worden voor een beter resultaat?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Xander32

... m.i. zijn dat juist de argumenten waarom deze sub t.o.v. een sub van de (nog) meer bekende aanbieders (svs, rel, velodyne, ...), welke grotere aantallen kunnen afzetten, minder "schappelijk" (lees: minder concurrerend) geprijsd zijn.

Het betreft een nice product, in een nice markt, voor klandizie die bereid is daarvoor te betalen.
En CM zal vast en zeker vooraf onderzocht hebben of er markt voor is. En idd, heb je het geld er niet voor (over): richt je dan tot een andere aanbieder van subwoofers die je wel kan en/of wil betalen, maar ga hier niet zitten afgeven op hetgeen buiten jouw bereik of budget ligt. Kansloos.


Quote from: Blue-Eyes on May  6, 2018, 12:50:08
Je moet schappelijk afzetten tegen de kwaliteiten (die je overigens volgens mij niet hebt beoordeeld! Heb je de sub zelf ervaren?) van de sub, niet tegen je gevoel of laat staan, je eigen portemonnee. Het niet kunnen betalen heeft nooit, maar dan ook echt nooit, iets met schappelijk te maken.




Vergeet niet dat R&D, de lage verkoopaantallen, de overhead en noem maar op allemaal in de prijs verdisconteerd zijn.



Imo is het simpel. Je hebt er het geld voor over of niet. Niemand dwingt je. Voor opgesteld dat je het geld hebt.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Carloz

Is het dan echt alleen "puur" vermogen wat de sub nodig heeft of verbeter je de output/baskwaliteit met een audiofiele versterker met veel vermogen. Ik ben een beetje zoekende wat het werkelijke effect zal zijn. En dan geen meningen maar feiten  :) voor zover dat mogelijk is bij onze hobby.


Staaled

Ik weet van iemand die een Ayre mono op een Wilson Audio Watchdog subwoofer heeft.
Dit op aanraden en volgens de filosofie van Wilson Audio : gelijke versterking voor alle kanalen.
Nu is die Watchdog sowieso al een natte wind, maar als je toch zo je brood moet verdienen. :hmmm:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

Ik heb wel vaker gehoord dat een klasse B beter zou klinken op me subs ipv een klasse D.
Ejorne heeft tegenwoordig een classe B op ze JL audio sub.
Die zweert er ook bij dat het wat beter klinkt.

Dus ik wil dat misschien ooit nog eens testen.

Wat vinden de heren hier daarvan.?
Wie denk er ook dat een B beter klinkt als een klasse D op een subwoofer

Carloz

Ik vind dat jij moet testen een een mooie review schrijven....dat is het grote nadeel van een stempel hebben als sub-expert  ;D

Maar ik ben echt wel heel benieuwd wat jouw bevingen zouden zijn!

Peerless Monster

Quote from: morca on May  7, 2018, 10:55:17
Ik heb wel vaker gehoord dat een klasse B beter zou klinken op me subs ipv een klasse D.
Ejorne heeft tegenwoordig een classe B op ze JL audio sub.
Die zweert er ook bij dat het wat beter klinkt.

Dus ik wil dat misschien ooit nog eens testen.

Wat vinden de heren hier daarvan.?
Wie denk er ook dat een B beter klinkt als een klasse D op een subwoofer

Mijn servo's nog nooit gehoord zeker?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler