Dune hd pro 4k

Started by skank1, December 28, 2017, 20:59:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

stevefilmfreak54

Binnenkort 4k pro's in de aanbieding,  ben benieuwd
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

MaxxMark

Ik had dinsdag gemaild met ze, ze verwachtte dat ze vrijdag kunnen dispatchen. Staat ondertussen ook op het forum dat ze vrijdag alle pre-orders fullfilled zounden hebben.

In de AVS Forum thread is niet iedereen even happy. Het is allemaal weer 'des HDI' in dat ze eigenlijk een niet-af product shippen en dat er nog van alles mis mee is. Het zal mij benieuwen wat ik ga krijgen :)

Vooralsnog denk ik dat ik toch maar niet mijn Dune HD Pro 4k per maandag in de markt-sectie te koop zet :D
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Bama

En hij is al binnen na 2,5 dag.
Nu dus even instellen en updaten

Kjelt

Ben benieuwd of deze wat stabieler is dan de voorgangers.

J.A.F._Doorhof

Ben overgestapt naar de zappiti en alles nu in hun database in orde gemaakt.

Maar had altijd Dune zonder problemen. Interessant om in de gaten te houden ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kjelt

De laatste Dune die ik nog steeds voor bluray gebruik is die zonder Android OS, super stabiel.
Daarna heb ik nooit meer een echt stabiele alles spelende gezien.

denoontje

Quote from: J.A.F._Doorhof on July 18, 2020, 09:37:25
Ben overgestapt naar de zappiti en alles nu in hun database in orde gemaakt.

Maar had altijd Dune zonder problemen. Interessant om in de gaten te houden ;)
Same here


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

riwi

Quote from: Kjelt on July 18, 2020, 09:48:17
De laatste Dune die ik nog steeds voor bluray gebruik is die zonder Android OS, super stabiel.
Daarna heb ik nooit meer een echt stabiele alles spelende gezien.

De 4k Pro is gewoon stabiel hoor. Niks instabiel aan. Veel zaken doet hij goed. De android zaken (netflix etc) minder. Maar puur als Dune media speler is ie prima. HDR of eigenlijk mappen van HDR naar SDR is niet goed genoeg. Puur HDR spelen kan ie ook prima.

Bama

Werkt allemaal goed en hij is duidelijk sneller dus ik ben tevreden.

riwi

Quote from: Bama on July 18, 2020, 13:10:22
Werkt allemaal goed en hij is duidelijk sneller dus ik ben tevreden.

Wat zijn de verschillen met de pro 4k versie I ? Sneller in de GUI dus. Nog meer verschillen gemerkt?
Kan ie nu vanuit de Android omgeving 5.1 geluid uitsturen? Of nog steeds alleen 2.0 ?

MaxxMark

Ik hoopte dat ie bij mij vandaag ook binnen zou komen.

Ben benieuwd. Wil zeker ook testen en checken wat riwi ook noemt!
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

MaxxMark

Voor eenieder met de 4K II die issues heeft met HD-Audio die niet wil bit-streamen. Op AVS Forum was daar discussie over en de fix is door deze patch te installeren:

http://dune-club.info/upload/3party/tv175h.htm

bron: https://www.avsforum.com/forum/39-networking-media-servers-content-streaming/3139662-dune-hd-pro-4k-ii-rtd1619-thread-7.html#post59956082
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

MaxxMark

#512
Gisteren is hij binnengekomen. Eerste opmerkingen:

- Hij is merkbaar sneller dan de vorige 4K Pro (mag ook wel). Je merkt het vooral met firmware-updates
- Bij mij werkte TrueHD/Atmos out-of-the box gewoon (het issue uit mn vorige post was bij mij geen issue)
- Installatie verliep soepeltjes
- Uiterlijk en accessoires zijn zo goed als identiek aan elkaar. AB werkt het zelfde en mijn Harmony bleef gewoon werken

Dan mbt de redenen waarom ik naar de Pro II ben gegaan:
- Banding in egale vlakken: ik heb maar een paar dingen nog gekeken en had geen voorbeelden bij de hand om één op één te vergelijken. Maar in de paar afleveringen die ik gekeken heb leek het nog aanwezig te zijn, misschien 'iets minder'
- Multi-channel audio / HD-Audio in de non-Dune applicaties: Werkt nog steeds niet. Een Kodi doet nog steeds maar 2.0 audio output. Ik twijfel of de Netflix app 5.1 deed, maar ik gok van niet
- 4K video in non-dune apps: Kodi geeft nog steeds aan dat hij maar 1920x1080 output. Hoewel het signaal dat naar mn projector 4K is. Ik gok dat er ergens intern upscaling gedaan wordt
- 4K Netflix / HDR: deze supoprt stond benoemd in de firmware revision log. Ik zie er echter niets van. Het blijft apart dat je 2 versies van Netflix kunt installeren (degene die standaard geinstalleerd staat en daarnaast de versie die je via de Google Play Store kunt installeren). Geen van beiden lijken echter 4K te doen.

Een (totaal) ongefundeerd gevoel dat ik had was dat de picture quality iets beter leek. Ik kan dat niet onderbouwen en heb ook geen a/b-test gedaan om dat te onderbouwen.

Overall heb ik geen klagen over het apparaat. Jammer dat de dingen die ik graag gefixed had gezien nog niet gefixed zijn. Het feit dat hij een stuk duurder is dan de 4K Pro 1 maakt de overstap een beetje zonde. Wel is het zo dat er voor de dingen die ik tot nu toe heb gedaan weinig kinderziektes heb bemerkt.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

blue-eyes

Gaat er nog, of is er al (zie het niet) er nog een Dune (of ander merk) met een top model komen met een BD speler onboard (fysieke disc)?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

sandervg

Heb een vraagje over de Dune: hoe werkt de 'poster wall' functie inmiddels? Is dat met bv. Zappiti of Zidoo vergelijkbaar of loopt dat nog flink achter? En kun je alle metadata ook vanaf de PC bewerken?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Bama

#515
Ik heb regelmatig dat ik een bestand niet kan afspelen omdat er dan gewoon staat map is leeg terwijl ik op mijn pc toch echt wel een bestand zie staan.
Het gaat dan om een mkv bestand en het is willekeurig want meestal gaat het wel goed?

Welke instelling heb ik dan verkeerd staan?
Bij instellingen>video staat hij op:
automatisch
alle
ingeschakeld

Mistral


k heb een Dune HD Duo 4k, maar MPEG-4 kunnen blijkbaar niet afgespeeld worden, iemand een idee om dit op te lossen, of kan de Dune het niet aan ?

Mistral

Ik heb een Dune HD Duo 4k, maar MPEG-4 kunnen blijkbaar niet afgespeeld worden, iemand een idee om dit op te lossen, of kan de Dune het niet aan ?

riwi

mpeg4.. is dat divx? De meeste content tegenwoordig is AVC (H.264) of HEVC (H.265) en wat ouder MPEG2.
Of bedoel je het apple formaat .mp4  ? Ik weet niet wat voor rommel apple in mp4 stopt. Mijn Dune real vision 4k speelt wel .mp4 files.

HD Duo 4K is dezelfde generatie als de Solo 4k volgens mij. Die heb ik wel gehad. Kan me niet herinneren of ik er ooit mpeg4 materiaal mee heb gespeeld.

Mistral

Volgens de spec's zou de Dune Mpeg moeten afspelen, maar tot nu toe, wat ik ook probeer speelt hij de mpeg's niet af.  :devil:

Kjelt

Nu zit je al in twee topics te  posten  ;)
Mijn antwoord van het andere topic:

Quote from: Mistral on June 30, 2022, 13:14:06
MP4'tjes doen het prima, het gaat over mpeg, het netwerk is het niet want dat is 1GB (maar het is geen netwerk probleem), maar ik stream niet van de NAS, gewoon direct van de DUNE.
mpeg4 is een container het kan een aantal verschillende videoformaten bevatten.
Dus dan zul je willen definieren welk specifiek videoformaat er niet werkt.
En dat kan heel goed zijn dat een bepaald videoformaat niet werkt op de Dune, want er zijn honderden verschillende videocodecs,formaten/resoluties/frequenties etc.

Quote
While MPEG4 itself can be applied for different file formats including MP4, MOV, AVI, MKV, OGG and MXF.

jdulk

Na laatste firware update geen verbinding met mijn QNAP meer.
Mijn voorlaatste firmware terug gezet en had weer verbinding met mijn QNAP.

Nog meer mensen last van dit probleem?



Kjelt

Toevallig NFS ?
Gellof dat Riwi daar vrijdag last van had maar weet niet of dat firmware update gerelateerd was.

riwi

Quote from: Kjelt on July  3, 2022, 12:45:12
Toevallig NFS ?
Gellof dat Riwi daar vrijdag last van had maar weet niet of dat firmware update gerelateerd was.

Ik had ook mijn NAS PC OS geupgrade. Kan dus ook zijn dat het daar aan lag. Maar inderdaad deed de NFS het niet van de Dune naar de Linux NAS PC. SMB werkte wel gewoon. Ik moet dat nog uitzoeken ;)

jdulk

Via snelkoppelingen naar mijn QNAP