Tidal op sterven na dood...

Started by Raphie, December 17, 2017, 16:00:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

morca

Aac inderdaad ik vergis me
Dat haalde ik eerder wel eens binnen.
Maar klinkt beduidend minder als flac vond ik toen.
Je mag een maand gratis toch misschien moet ik het een keer 28 dgn proberen  :)


Staaled

#27
Quote from: scoc on December 17, 2017, 17:15:41
Is 20€ per maand nu echt zoveel daar koop je nog geen 2 cd's voor. Ik begrijp mensen zo goed niet wanneer ze aan zo een dienst maar 5 of 10€ per maand willen geven. Maar dan verbaasd zijn als zo'n diensten niet kunnen blijven bestaan. Ik vind het persoonlijk niet kunnen dat Spotify een gratis tier mag blijven aanbieden en ook Spotify heeft nog nooit winst gemaakt.

Ik gebruik al een paar jaar Tidal en heb daar ook de nodige problemen gehad met stabiliteit maar ja als je cd streaming wil heb je enkel Qobuz en Tidal. En Qobuz is ook niet zo stabiel.

Als Tidal omvalt valt ook een groot voordeel van Roon weg, je zal maar 500€ betaalt hebben voor Roon en dat enkel lokale bibliotheek kunnen beheren.
Tel al die diensten eens op en je schrikt van wat er uit gaat.
Ik zat op €200 plus per maand. :blink:
Nu 120 inclusief krant.
Tientje is meer dan genoeg.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

#28
Quote from: scoc on December 17, 2017, 17:25:42
Waarom moet Tidal losless voor 10€ aanbieden als alle andere gewoon 320kbits streams voor die prijs doen? Die vergelijking gaat toch niet op. De achterliggende infrastructuur kost nu eenmaal geld ...
Netflix kan en doet het ook voor rond de tien.
En meer ,want producties doet Tidal dus niet.

Heb niet zo veel zin meer om de zakken van die rechtenindustrie met bijbehorende Kings, Queens en hofhoudingen te spekken.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Teejoo

Quote from: Staaled on December 18, 2017, 08:35:46
Tel al die diensten eens op en je schrikt van wat er uit gaat.
Ik zat op €200 plus per maand. :blink:
Nu 120 inclusief krant.
Tientje is meer dan genoeg.
Dat is natuurlijk een vreemde redenatie.. Dat jij voor 200,- aan streamingdiensten hebt is een keuze, maar hoeft toch niets te zeggen over de faire prijs per dienst? Dat heeft puur met het aantal diensten te maken. Artiesten verdienen echt niks aan de Spotify's van deze wereld. En dat is ook iets om over na te denken als je wel verwacht dat zij muziek blijven maken. Het is beter dan illegaal downloaden, maar veel scheelt het niet.

Het kopen van die 2 CD's per maand was een goed voorbeeld: dat kost 2 tientjes. En dan verwacht jij dat je voor 1 tientje duizenden albums tot je beschikking hebt, en dan ook nog in dezelfde kwaliteit?

Ik vind het juist vreemd dat tegenwoordig maar verwacht wordt dat alles (bijna) gratis moet zijn. En die lijn kun je ook doortrekken naar apps etc.

Staaled

Quote from: Teejoo on December 18, 2017, 08:50:38
Dat is natuurlijk een vreemde redenatie.. Dat jij voor 200,- aan streamingdiensten hebt is een keuze, maar hoeft toch niets te zeggen over de faire prijs per dienst? Dat heeft puur met het aantal diensten te maken. Artiesten verdienen echt niks aan de Spotify's van deze wereld. En dat is ook iets om over na te denken als je wel verwacht dat zij muziek blijven maken. Het is beter dan illegaal downloaden, maar veel scheelt het niet.

Het kopen van die 2 CD's per maand was een goed voorbeeld: dat kost 2 tientjes. En dan verwacht jij dat je voor 1 tientje duizenden albums tot je beschikking hebt, en dan ook nog in dezelfde kwaliteit?

Ik vind het juist vreemd dat tegenwoordig maar verwacht wordt dat alles (bijna) gratis moet zijn. En die lijn kun je ook doortrekken naar apps etc.
De prijs van lossless streamen is heel heel misschien nog wel fair ook. Want al die diensten maken verlies.
Maar niet concurrerend, zie mijn Netflix voorbeeld met enkel in NL al 2,35 miljoen abbonementen . :o
Ze zouden een veelvoud aan klanten hebben á tien euro.

En ik verwacht misschien het minst van allen nog wel dat iets gratis is, zie de 200. ;)
Wel redelijk in prijs in vergelijk met anderen.
En daar schieten de lossless diensten tekort imo.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

#31
Quote from: Teejoo on December 18, 2017, 08:50:38
Dat is natuurlijk een vreemde redenatie.. Dat jij voor 200,- aan streamingdiensten hebt is een keuze, maar hoeft toch niets te zeggen over de faire prijs per dienst? Dat heeft puur met het aantal diensten te maken. Artiesten verdienen echt niks aan de Spotify's van deze wereld. En dat is ook iets om over na te denken als je wel verwacht dat zij muziek blijven maken. Het is beter dan illegaal downloaden, maar veel scheelt het niet.

Het kopen van die 2 CD's per maand was een goed voorbeeld: dat kost 2 tientjes. En dan verwacht jij dat je voor 1 tientje duizenden albums tot je beschikking hebt, en dan ook nog in dezelfde kwaliteit?

Ik vind het juist vreemd dat tegenwoordig maar verwacht wordt dat alles (bijna) gratis moet zijn. En die lijn kun je ook doortrekken naar apps etc.
Dat de artiesten bijna niets krijgen ligt niet in mijn handen maar is een gevolg van het verziekte verdienmodel.
Zo kan ik inmiddels met een gerust hart ook menige sport links laten liggen. :P
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

blue-eyes

Quote from: Staaled on December 18, 2017, 09:10:41
De prijs van lossless streamen is heel heel misschien nog wel fair ook. Want al die diensten maken verlies.
Maar niet concurrerend, zie mijn Netflix voorbeeld met enkel in NL al 2,35 miljoen abbonementen . :o
Ze zouden een veelvoud aan klanten hebben á tien euro.

En ik verwacht misschien het minst van allen nog wel dat iets gratis is, zie de 200. ;)
Wel redelijk in prijs in vergelijk met anderen.
En daar schieten de lossless diensten tekort imo.

Netflix kan je voor 14 euro het 4K abonnement nemen, sharen met 4 personen. Dus je betaald slechts 3,50 pp. Dat willen de NL'ers nog wel betalen ;)
En dan heb je ook nog een abonnement van 10 euro, dan kost het nog maar 2,50 euro per maand.....
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

zuiderwijk

Quote from: Blue-Eyes on December 18, 2017, 09:56:40
Netflix kan je voor 14 euro het 4K abonnement nemen, sharen met 4 personen. Dus je betaald slechts 3,50 pp. Dat willen de NL'ers nog wel betalen ;)
En dan heb je ook nog een abonnement van 10 euro, dan kost het nog maar 2,50 euro per maand.....

Officieel mag 'jij op 4 apparaten kijken'. Dat is iets anders dan 4 individuele accounts bundelen.

(Zeg ik terwijl ik het zelf ook deel met mijn vader en zus).

hpapen

Tidal heeft ook family plans tot 5 familie leden, zowel voor premium(320) als hifi(lossless). Deze kosten 15 en 30 euro per maand.
Dus met vijf "familieleden" 6 euro in cd kwaliteit.

Een individueel premium abonnement-spotify kwaliteit- kost 10 euro en een hifi 20 euro.

MLCinema

#36
Ik wil zelf ook niet overgeleverd zijn aan de grillen van een leverancier. Kijk naar Netflix. Disney besluit haar eigen dienst te gaan bouwen en trekt haar content terug. Je hebt aardig wat aanbieders met een versnipperd aanbod.

De consument wil 1 platform met alle content met daarbinnen een verdienmodel gebaseerd op de kwaliteit van het aanbod. 5 euro voor sd, 10 euro voor HD en 15 voor uhd. Beetje het Netflix idee. Als spotify nu naast die 320kb ook lossles zou aanbieden voor 15 naast dat abbo van 11 euro voor onbeperkt ook een klein abbo zouden introduceren van 5 euro voor een gelimiteerde bandbreedte of zoiets dan bereik je een breder publiek.

Versnippering van diensten aanbod en kwaliteit leidt er uiteindelijk toe dat de consument weer illegaal gaat downloaden.

Zelf ben ik vooral het liefst eigenaar van mijn content dus ik schaf mijn schijfjes aan (vinyl, uhd, bd heel soms cd) en die beluister/kijk ik wanneer ik dat wil en hoevaak ik dat wil. Streaming is een vloek en een zegen. Doe mij de kwaliteit van fysieke media maar. Streaming is vooral gemak en daar geef ik weinig/minder om. Kwaliteit staat voorop.

Ik heb wel spotify maar vind de kwaliteit binnen het aanbod te zeer verschillen. Gebruik het voornamelijk om zaken te beoordelen voordat ik tot aanschaf over ga. Het is dat mijn Bluesound apparaten eisen dat er een premium account is anders had ik de gratis variant.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

solitaire

Hinterm Horizont geht's weiter.

gerard1

Tidal is veel te duur, ik zie het als een mooie manier voor de artiesten om hun creativiteit met muziek met ons te delen ( reclame )
Zonder dat, weten we van de meeste, niet eens van hun bestaan af.
Hopelijk worden dan hun optredens / concerten daarna goed bezocht.
Hanteer een lagere prijs en je hebt meer klanten, of een hoge prijs en waarschijnlijk minder klanten.
De markt bepaalt.

Erik1977

Quote from: Blue-Eyes on December 18, 2017, 09:56:40
Netflix kan je voor 14 euro het 4K abonnement nemen, sharen met 4 personen. Dus je betaald slechts 3,50 pp. Dat willen de NL'ers nog wel betalen ;)
En dan heb je ook nog een abonnement van 10 euro, dan kost het nog maar 2,50 euro per maand.....

Lang leve de netneutraliteit  :(

Bama

Ik heb maar meteen mijn abonnement opgezegd

hpapen

Quote from: gerard1 on December 18, 2017, 18:02:12
Tidal is veel te duur, ik zie het als een mooie manier voor de artiesten om hun creativiteit met muziek met ons te delen ( reclame )
Zonder dat, weten we van de meeste, niet eens van hun bestaan af.
Hopelijk worden dan hun optredens / concerten daarna goed bezocht.
Hanteer een lagere prijs en je hebt meer klanten, of een hoge prijs en waarschijnlijk minder klanten.
De markt bepaalt.

Tidal is net zo duur als een vergelijkbaar Spotify abonnement- zeg dan ook even dat die eveneens veel te duur is.

mradem

Je kan jouw playlisten toch ook exporteren naar een andere aanbieder en gewoon verder gaan?

gerard1

#43
Quote from: hpapen on December 18, 2017, 19:06:51
Tidal is net zo duur als een vergelijkbaar Spotify abonnement- zeg dan ook even dat die eveneens veel te duur is.

ook te duur ;)
Als het hetzelfde kost, waarom zal ik dan tidal nemen, voor jz, madonna?

hpapen


gerard1

€5 vind ik een mooi bedrag, per maand, voor een goede MP3

Xander32

Op zich zijn de bedragen een lachertje als ik vergelijk met de bedragen welke ik voorheen kwijt was aan bijv. cd's ... 2 a 3 albums per maand en je was al €15 a €35 verder ... nu een schier oneindige audiotheek voor 'slechts' 2 tientjes.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

DofN

#47
Quote from: Raphie on December 17, 2017, 17:45:30
hype > poef > alles weg :D



Waar je maar lol om hebt.

De avonden en dagen dat ik genoten heb van een streamingdienst zijn niet weg als die dienst ermee ophoudt.



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

mradem

Quote from: doorofnight on December 18, 2017, 20:39:16
Waar je maar lol om hebt.

De avonden en dagen dat ik genoten heb van een streamingdienst zijn niet weg als die dienst ermee ophoudt.

Zo denk ik er ook eigenlijk over. En als ze stoppen dan ga je toch verder met een andere. Zie het probleem niet zo.

Richi

Quote from: Xander32 on December 18, 2017, 20:16:30
Op zich zijn de bedragen een lachertje als ik vergelijk met de bedragen welke ik voorheen kwijt was aan bijv. cd's ... 2 a 3 albums per maand en je was al €15 a €35 verder ... nu een schier oneindige audiotheek voor 'slechts' 2 tientjes.
Zo bekijk ik het ook. 10 euro voor een bijna oneindige bibliotheek in lossy en 20 euro voor lossless vind ik relatief weinig. Laten we eerlijk zijn: we geven honderden of misschien wel duizenden euros per jaar uit aan apparatuur, dan vind ik deze bedragen per maand 'verwaarloosbaar'.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a