Legaal films kijken en hoe doen jullie dat zonder videotheek

Started by activ, December 10, 2017, 10:15:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

papaleo

Er zal best 'kwaliteit' verschil zijn tussen een native HD audiotrack tov een audio/PCM omgezet naar bv Multichannel....onder 'laboratorium' omstandiheden,maar is dit werkelijk zo waarneembaar dat je met pcm iets mis,of is het meer etiketten dwang?  ::)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Richard70…

Quote from: Raymen on December 10, 2017, 16:42:55
De denon doet dat heel goed ja

Ook een als er een pcm track binnen komt
Daar maakt hij schitterend multichannel van

Daarom twijfel ik ook een beetje, ben benieuwd wat de arcam daarmee doet.
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Raymen

HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Teejoo

Quote from: papaleo on December 10, 2017, 16:49:22
Er zal best 'kwaliteit' verschil zijn tussen een native HD audiotrack tov een audio/PCM omgezet naar bv Multichannel....onder 'laboratorium' omstandiheden,maar is dit werkelijk zo waarneembaar dat je met pcm iets mis,of is het meer etiketten dwang?  ::)
Volgens mij praten we langs elkaar.. Zowel iTunes als Netflix hebben toch DD? Dat zal nooit PCM zijn als ze niet eens de ruimte hebben voor DTS MA en True HD. Volgens mij hebben jullie het weer over een gedownloade rip.

En ik neem aan dat jullie echt wel het verschuil horen tussen een lossles track en lossy track. En ja, PCM is ook lossless mits het ook van een lossless bron is omgezet. Dus dat zal zeker goed klinken.

papaleo

Die gedachte kwam bij mij ook omhoog...
De Arcam staat bekend om zijn 'betere' muzikale kwaliteiten en heeft Dirac onboard...,maar ik denk dat wanneer het om films/ht surround gaat je denk ik beter af bent met je/een Denon/Marantz
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

@teejoo
Ja,je heb wederom gelijk...,haal wat dingen doorelkaar heen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Quote from: rdebruin on December 10, 2017, 16:38:18
Daar kan de arcam toch wel wat mee?
Mijn denon maakt toch best iets moois daarvan.
Ik hoor eigenlijk geen verschil tussen een atmostrack of de upmixer van de denon 7200.
Hoop dat de arcam dat minstens net zo goed want sta op het punt om deze ook aan teschaffen :D
Jouw Arcam kan ook gewoon de inkomende mulitchannel PCM audio verwerken en upmixen indien nodig.

Richard70…

Quote from: Teejoo on December 10, 2017, 19:00:22
Jouw Arcam kan ook gewoon de inkomende mulitchannel PCM audio verwerken en upmixen indien nodig.

Grote voordeel tov de denon vind ik dirac en de stereo weergave, binnenkort een demo bij mij thuis, kan ik het 1 op 1 vergelijken
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Teejoo

Quote from: rdebruin on December 10, 2017, 20:36:52
Grote voordeel tov de denon vind ik dirac en de stereo weergave, binnenkort een demo bij mij thuis, kan ik het 1 op 1 vergelijken
Ik heb ook nog een Denon thuis, en die vind de klank van de moderne Denon's (en Marantz) veel minder pakkend. Terwijl ik de oude Denon modellen uit de tijd dat ze nog als een tank gebouwd juist erg goed vond.
Maar het grootste verschil vind ik de roomcorrectie. Ik vind dat veel beter met Dirac en consorten. Niet dat dat perfect is, maar in elk geval veel levendiger en zeker bij surround erg goed door de voice matching over de speakers.
Wel heeft Denon veel meer mogelijkheden en functies ingebouwd. Dat mis ik wel bij de Arcam. Ik zou daarom nog wel eens een NAD processor willen testen met de Dirac module.

morca

Netflix zend dd plus uit.
Geluid is iig stuk beter als gewoon dd.
Maar nog lang geen dtsma idd.
Ik heb vandaag nog 5 bd,s besteld om die reden.

Maar vraagje ik kijk met een chromecast maar zag bij een kennis dat zijn ps3 veel beter geeft.
Met wat voor hardware spelen jullie netflix af ?

Raymen

HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Jep

Quote from: activ on December 10, 2017, 10:15:21
Hoi allemaal,

Ik vraag mij af wat de mogelijkheden zijn om uitsluitend legaal te kijken en ondertussen nog wel de hobby betaalbaar te houden. Uitgangspunt is wat mij betreft dat alles wat kwalitatief minder is dan Blu-Ray geen optie is, daarmee vallen alle streaming diensten en film zenders dus af.
Videotheken zijn er niet meer, dus Blu-Ray huren kan niet meer, maar wat dan?
Het is ook niet echt rendabel om alle films te kopen die uit komen en dan na 1 keer kijken in de kast leggen. Het is uiteindelijk maar een heel klein deel van de films die ik vaker dan 1 keer wil zien, en hoewel ik wel wil betalen kan ik ook niet honderden euro's aan film uitgeven elke maand die ik dan ook nog niet eens vaker wil zien.

Hoe doen jullie dat?

Groeten,
activ

Check DVDpost eens. Ben er inmiddels een aantal jaren lid en bevalt goed.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.


denoontje

Quote from: Jep on December 10, 2017, 21:32:37
Check DVDpost eens. Ben er inmiddels een aantal jaren lid en bevalt goed.

Wat voor geluidsporen zitten er bij de vod files?
Al dolby atmos tegengekomen?


activ

Quote from: morca on December 10, 2017, 23:30:58
Ik zie al wel 3d en dtsma erbij staan.
Maar of dat bij elke film is?
Zou dat niet alleen zijn als je de disk op laat sturen? Als het bij VOD ook is dan zijn ze in 1 klap de beste streaming dienst.

Tinust

Quote from: activ on December 10, 2017, 10:15:21
Hoi allemaal,

Ik vraag mij af wat de mogelijkheden zijn om uitsluitend legaal te kijken en ondertussen nog wel de hobby betaalbaar te houden. Uitgangspunt is wat mij betreft dat alles wat kwalitatief minder is dan Blu-Ray geen optie is, daarmee vallen alle streaming diensten en film zenders dus af.
Videotheken zijn er niet meer, dus Blu-Ray huren kan niet meer, maar wat dan?
Het is ook niet echt rendabel om alle films te kopen die uit komen en dan na 1 keer kijken in de kast leggen. Het is uiteindelijk maar een heel klein deel van de films die ik vaker dan 1 keer wil zien, en hoewel ik wel wil betalen kan ik ook niet honderden euro's aan film uitgeven elke maand die ik dan ook nog niet eens vaker wil zien.

Hoe doen jullie dat?

Groeten,
activ

Pathe Unlimited abonnementje, voor twee tientjes per maand. Betere beleving dan je thuis ooit gaat krijgen. Okee de chips is wel iets duurder dan thuis ;-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Sonus Faber Cremona Auditor - Nordost Red Dawn - Octave v70se - Siltech HF7 digitaal - Moon mind

blue-eyes

Quote from: Teejoo on December 10, 2017, 21:00:33
Ik heb ook nog een Denon thuis, en die vind de klank van de moderne Denon's (en Marantz) veel minder pakkend. Terwijl ik de oude Denon modellen uit de tijd dat ze nog als een tank gebouwd juist erg goed vond.
Maar het grootste verschil vind ik de roomcorrectie. Ik vind dat veel beter met Dirac en consorten. Niet dat dat perfect is, maar in elk geval veel levendiger en zeker bij surround erg goed door de voice matching over de speakers.
Wel heeft Denon veel meer mogelijkheden en functies ingebouwd. Dat mis ik wel bij de Arcam. Ik zou daarom nog wel eens een NAD processor willen testen met de Dirac module.

Ik had ( :D ) of heb de keuze voor mijzelf bepaald tussen de Arcam en de NAD. Waarbij de NAD de veel betere looks heeft en potentieel in de toekomst door deels modulaire opbouw. Dus misschien upgrades mogelijk.

Ik heb besloten om nu af te gaan op anderen, heb geen zin in een zoektocht. Maar wat ik meer hoor is dat NAD veel tammer is, een beetje vlak. Geen emotie in vgl. met Arcam. Niet alleen van mijn dealer, maar ook van anderen.
Daarom heb ik blind voor Arcam gekozen. Jammer van de Arcam looks.....

Bjorn, kent mijn smaak goed, en na de invulling van mijn speakerwens met WB ga ik nu weer blind op zijn advies af. Bjorn is wel zo eerlijk om mij te adviseren om NAD te nemen ipv Arcam als dat beter in mijn smaak zou vallen.


Lang verhaal, maar ik ben ook wel nieuwsgierig naar jouw verhaal over de NAD als je gaat testen!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

HAL

Quote from: Tinust on December 11, 2017, 09:09:11
Pathe Unlimited abonnementje, voor twee tientjes per maand. Betere beleving dan je thuis ooit gaat krijgen. Okee de chips is wel iets duurder dan thuis ;-)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brrrrrr.... Pathé......


Jep

Quote from: denoontje on December 10, 2017, 22:39:32
Wat voor geluidsporen zitten er bij de vod files?
Al dolby atmos tegengekomen?

Met hun VOD service heb ik geen ervaring. Ik ben alleen geïnteresseerd in de fysieke blurays.

Jep.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

TopGun2010

#46
Netflix, Amazon en iTunes, allemaal op de AppleTV 4K
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

N1v3K

Quote from: TopGun2010 on December 11, 2017, 16:31:41
Netflix, Amazon en iTunes, allemaal op de AppleTV 4K

En allemaal niet de kwaliteit waar TS volgens mij naar op zoek is...

Raymen

Nou dan weet ik niet wat hij zoekt
Want netflix en itunes films zijn gewoon mooier dan blu ray vindt ik
Op mijn combinatie apple tv 4k en oled is dit gewoon subliem
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

N1v3K

Netflix kent een max bitrate van 15Mbps als ik me niet vergis.
Dus dat dit qua beeld en geluid beter zou moeten zijn dan een bluray, kan ik me niet voorstellen.