Coresponderen webshop met/via WhatsApp

Started by Multimediaknaller, December 1, 2017, 13:15:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Multimediaknaller

De laatste tijd zien wij veel on-line winkels die werken met WhatsApp en ik besloot het er ook eens op te wagen  8)

Berichtje gestuurd (uitleg) met een foto en nog geen half uurtje later  :coffee: is alles voor beide partijen duidelijk en krijg ik het product omgeruild  :)

Ik hoef natuurlijk niet 'a la minute' een reactie maar dit werkt een stuk prettiger  als de mail  :plain:

Meer mensen met een gelijksoortig prettige of juist negatieve ervaring  :lookaround:

morca

#1
Ja ik gisteren.
Ik vond een mm8003 om de hoek hier om half 10.
Om 10 uur was al duidelijk dat hij veel te duur was.
Snelle comunicatie!!

Marcel is ook altijd snel via de pm hier die zal ook wel snel op de app zijn.
Stuk handiger als mailen imo

H&C Hifi

Ik was volgens mij 1 van de eerste die Whatsapp als medium gebruikte in deze branche (denk nu 4-5 jaar geleden)

Heel eerlijk vind ik het erg handig, snel duidelijkheid en zo nodig makkelijk foto's of handleidingen doorsturen.

Daarnaast ben ik via de app bijna altijd bereikbaar, ook wanneer ik niet op de zaak zit.

Jumping Jack

Is dat niet erg intensief als handelaar om steeds onmiddellijk te moeten kunnen reageren? Wij als consumenten, zijn op dat vlak wel erg verwend geworden.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Richard70…

Quote from: Jumping Jack on December  1, 2017, 16:07:08
Is dat niet erg intensief als handelaar om steeds onmiddellijk te moeten kunnen reageren? Wij als consumenten, zijn op dat vlak wel erg verwend geworden.

Je hebt geen keus meer denk ik, mensen willen gelijk antwoord, prijs etc. Dan moet je snel communiceren anders loop je de kans dat je de klant kwijt bent,
Heel eerlijk, als ik iets wil dan wil ik het eigenlijk al gisteren in huis hebben :D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Multimediaknaller

Quote from: Jumping Jack on December  1, 2017, 16:07:08
Is dat niet erg intensief als handelaar om steeds onmiddellijk te moeten kunnen reageren? Wij als consumenten, zijn op dat vlak wel erg verwend geworden.

Even mijzelf quoten  ;)

Ik hoef natuurlijk niet 'a la minute' een reactie maar dit werkt een stuk prettiger  als de mail  :)

erik s.

Ik heb ook klanten die zelf contact met mij zoeken via Whatsapp, kun je snel reageren.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

MVG

#7
Quote from: rdebruin on December  1, 2017, 16:41:06
Je hebt geen keus meer denk ik, mensen willen gelijk antwoord, prijs etc. Dan moet je snel communiceren anders loop je de kans dat je de klant kwijt bent,
Heel eerlijk, als ik iets wil dan wil ik het eigenlijk al gisteren in huis hebben :D

Ja en dat is dus soms verdomd lastig als handelaar. Ligt wel erg aan het product hoor. Maar juist dat laatste, als ik iets wil dan wil ik het gisteren... Heb ik soms ook als consument, maar aan de andere kant als handelaar is dat soms vervelend.

Dit dus:
Quote from: Jumping Jack on December  1, 2017, 16:07:08
Is dat niet erg intensief als handelaar om steeds onmiddellijk te moeten kunnen reageren? Wij als consumenten, zijn op dat vlak wel erg verwend geworden.

De consument is soms te verwend vind ik... Men zou t zich ook makkelijker maken als men zich niet zo gehaast zou zijn...

Jumping Jack

Het probleem is ook dat mensen het onderscheid niet meer maken tussen een grote keten met een callcenter en een kleine zelfstandige die het alleen moet rooien. Dat merk ik ook bij mijn vrouw die een kleine maar mooie webshop heeft.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs