Het is nu echt tijd! er is geen ontkomen meer aan

Started by Raphie, April 16, 2017, 17:50:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

Hij is er eindelijk, de online ABX test, sluit je laptop/PC aan op je set en ga volledig los :D
Geen excuses meer, iedereen kan het! het kan allemaal in je eigen tijd, in je eigen ruimte, met eigen set.
het ENIGE wat je moet doen is een screenshot posten van het resultaat.

doe de test via http://abx.digitalfeed.net

en post na afloop een screenshot van de uitkomst.
probably can't hear the difference between lossless and MP3 320k audio (p >= 0.10). Can you? http://abx.digitalfeed.net/lame.320.html

dus geen gelöl meer, van "ik kan dit en ik kan dat" put your money where your mouth is.  :nowink: :devil: :nowink:
Dit krijg je wanneer je alles blind doorklikt zonder te luisteren op X=A

JBL PRX Power!

Sirius666

Dit doet mij denken aan een heel grappig luisterpanel op hifi.nl waarbij 5 luisteraars konden vergelijken met flac en een 320kbps. Er was echter niets te lezen over hoe dit nou werd getest. Opvallend detail: elk persoon kon de flac eruit halen want die was echt zoveel beter. Heerlijk :D

Raphie

Quote from: Sirius666 on April 16, 2017, 18:04:11
Dit doet mij denken aan een heel grappig luisterpanel op hifi.nl waarbij 5 luisteraars konden vergelijken met flac en een 320kbps. Er was echter niets te lezen over hoe dit nou werd getest. Opvallend detail: elk persoon kon de flac eruit halen want die was echt zoveel beter. Heerlijk :D
Deze heren hebben gedaan wat ik al een tijd wilde doen, maar niet de kunde voor had. minimale effort, maximale flexibiliteit en een waterdichte validatie link, dus geen sterke verhalen, of aangepaste resultaten.

We zullen zien. Denk dat de mensen met het hoogste woord hier stilletjes wegblijven  :devil:
op een goede fullrange set heb je nog een beetje kans, ik ben benieuwd.
JBL PRX Power!

Interficior

#3
Standaard excuuslijst:
- Iedereen hoort het verschil direct als ze bij mij thuis zijn (jaja, dat gold ook voor mijn stokdove tante Gerda), dus dat hoef ik hier niet meer te bewijzen
- Op mijn computer heb ik geen equipment dat ik het (overigens enorme) verschil kan horen
- Onder druk kan ik niet kiezen.
- Mijn SATA-kabel is niet audiofiel verantwoord
- De printbanen in de computer zijn niet rhodium plated, dan verzuipt sowieso alle detail
- De website is beveiligd/https, daardoor waaien de bits weg zodat er geen verschil is tussen lossless en lossy
- etc

Overigens, nog geprobeerd ook en ik hoorde tussen A en B al geen verschil dus kiezen van X wordt dan een gokspel. :) Nadat ik erachterkwam dat ik dat kutnummer 5 keer moest luisteren was ik er al snel klaar mee. ;D

Overigens getest met een Beyerdynamic DT 1990 maar ik denk dat dat hier niet de beperkende factor is.  :hehe:
Take it or lease it

Raphie

Quote from: Interficior on April 16, 2017, 18:12:01
Standaard excuuslijst:
- Iedereen hoort het verschil direct als ze bij mij thuis zijn (jaja, dat gold ook voor mijn stokdove tante Gerda), dus dat hoef ik hier niet meer te bewijzen
- Op mijn computer heb ik geen equipment dat ik het (overigens enorme) verschil kan horen
- Onder druk kan ik niet kiezen.
- Mijn SATA-kabel is niet audiofiel verantwoord
- De printbanen in de computer zijn niet rhodium plated, dan verzuipt sowieso alle detail
- De website is beveiligd/https, daardoor waaien de bits weg zodat er geen verschil is tussen lossless en lossy
- etc

Overigens, nog geprobeerd ook en ik hoorde tussen A en B al geen verschil dus kiezen van X wordt dan een gokspel. :) Nadat ik erachterkwam dat ik dat kutnummer 5 keer moest luisteren was ik er al snel klaar mee. ;D

Overigens getest met een Beyerdynamic DT 1990 maar ik denk dat dat hier niet de beperkende factor is.  :hehe:
:clapping: :headbanging: we wachten af  ^^
JBL PRX Power!

Sirius666

Quote from: Interficior on April 16, 2017, 18:12:01
Standaard excuuslijst:
- Iedereen hoort het verschil direct als ze bij mij thuis zijn (jaja, dat gold ook voor mijn stokdove tante Gerda), dus dat hoef ik hier niet meer te bewijzen
- Op mijn computer heb ik geen equipment dat ik het (overigens enorme) verschil kan horen
- Onder druk kan ik niet kiezen.
- Mijn SATA-kabel is niet audiofiel verantwoord
- De printbanen in de computer zijn niet rhodium plated, dan verzuipt sowieso alle detail
- De website is beveiligd/https, daardoor waaien de bits weg zodat er geen verschil is tussen lossless en lossy
- etc

Overigens, nog geprobeerd ook en ik hoorde tussen A en B al geen verschil dus kiezen van X wordt dan een gokspel. :) Nadat ik erachterkwam dat ik dat kutnummer 5 keer moest luisteren was ik er al snel klaar mee. ;D

Overigens getest met een Beyerdynamic DT 1990 maar ik denk dat dat hier niet de beperkende factor is.  :hehe:

:D :D :D

Interficior

Quote from: Raphie on April 16, 2017, 18:14:39
:clapping: :headbanging: we wachten af  ^^
Om eerlijk te zijn, ik haal 96 kbps en lossless ook niet uit elkaar, dus ik ben gewoon af. :D
Take it or lease it

Raphie

Morca leest ook mee, daar verwacht ik toch wel wat van  :pompom:
JBL PRX Power!


Raphie

Quote from: morca on April 16, 2017, 18:33:43
Hahahaha
Waarom?

Hoe werkt het voor ik ga kijken
Kan je mp3 van je eigen muziek maken, en zo zelf de nr,s kiezen voor de test?
Top! gewoon klikken, wijst vanzelf.
JBL PRX Power!

Martijn M

Dutch & Dutch

Jumping Jack

#11
Met de hoofdtelefoon op de iPad, 10 trials, 60% correct. You probably can't hear the difference between lossy and lossless.  :D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Raphie

Quote from: Jumping Jack on April 16, 2017, 20:13:07
Met de hoofdtelefoon op de iPad, 10 trials, 60% correct. You probably can't hear the difference between lossy and lossless.  :D

http://abx.digitalfeed.net/#numTrials/10/sample/0
ThnX! Wie volgt?
JBL PRX Power!

Timvg

52% bij de lossless vs lossy, en niet heel veel meer bij de 128kbs vs flac test. Bij deze laatste test haalde ik bij het eerste en laatste nummer respectievelijk 5/5 en 4/5 waar ik -dacht- subtiele verschillen te horen. De 3 nummers ertussen waren voor mij niet te ontcijferen en puur giswerk. Deze test doe ik vanavond of morgen nog eens, indien het niet tussen de oren zit zou ik tenminste bij die twee nummers opnieuw dergelijke cijfers moeten kunnen scoren.

Leuke test!

Edit: met de hoofdtelefoon via de PC

Raphie

#14
Vergeet de screenshot niet, validatielink lijkt te verlopen om een of andere reden
JBL PRX Power!

Timvg

Vergeten. Lijkt me voornamelijk ook interessant voor zij die het verschil wél horen - en dat kunnen bewijzen  :)

Martijn M

#16
Quote from: Raphie on April 16, 2017, 17:50:28

en post na afloop een screenshot van de uitkomst.
probably can't hear the difference between lossless and MP3 320k audio (p >= 0.10). Can you? http://abx.digitalfeed.net/lame.320.html


Waar vind ik de validatielink?

EDIT: nevermind, ik zie nu je post waarin je zegt dat de validatielink verlopen lijkt te zijn.


QuoteYou
can almost certainly
hear the difference between the lossy and lossless samples (p < 0.01)  ?
You got 84% correct
There is a 0% likelihood of getting this or a more extreme score by chance ?
Track   Correct   p-value  ?
The Killers   80%   (p >= 0.020)
James Blake   100%   (p >= 0.020)
Daft Punk   100%   (p >= 0.020)
The Eagles   80%   (p >= 0.020)
Dixie Chicks   60%   (p >= 0.020)
Is sharing scores your thing?

Ik ben ervan overtuigd dat als ik nog wat oefen en er meer de tijd voor neem, ik ze allemaal 100% kan onderscheiden.
Dutch & Dutch

Raphie

Het is angstvallig stil.wie zwijgt stemt toe zullen we maar zeggen :D
JBL PRX Power!

Martijn M

#18
Ook nog maar even het screenshot.
Dutch & Dutch

Timvg


Martijn M

#20
Een Sennheiser HD600 hoofdtelefoon. Overigens kan ik niet zeggen dat ik de een beter vind dan de ander. Ik hoorde een subtiel verschil in het hoog. Meestal let ik bij dit soort tests enkel op symbalen en als die er niet zijn op sybillance.

Morca, bij de twee tests die ik gedeeld heb was jij één van de weinigen die de verschillen heel duidelijk kon horen. Heb jij deze ook al gedaan?
Dutch & Dutch

Raphie

Goed! Wie volgt, ik heb morgen pas tijd om hier voor te gaan zitten.
JBL PRX Power!

DofN

#22
Bij de eerste nummers nam ik mezelf nog serieus met mijn oude SONY MDR-65 (wat een budget koptelefoon is), maar bij The Eagles gaf ik het echt op en werd ik er een beetje verdrietig van. Ik hoor het niet en ik denk niet eens dat dit aan de koptelefoon ligt. Ik kreeg een hogere score bij de laatste twee nummers (60%) terwijl ik die niet eens beluisterd heb en steeds B klikte om de test door te komen.

Binnenkort maar eens via de luidsprekers: ik luister toch nooit op de koptelefoon dus voor mij is dat niet relevant.

Ik heb nog een excuus:

- ik test liever met nummers die ik door en door ken maar gezien de score van Martijn is dat geen noodzakelijkheid.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Thanatos

Ik vond het ook een lastige.. ene nummer was het beter te onderscheiden dan de andere..


DofN

Quote from: Martijn M on April 17, 2017, 10:13:45
Overigens kan ik niet zeggen dat ik de een beter vind dan de ander.

Bedoel je hiermee dat je wel verschillen hoort maar geen voorkeur hebt voor de ene weergave t.o.v. de andere weergave? Dat het voor je luisterplezier je om het even is waarnaar je luistert?


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software