Dream Theater II

Started by peelke, December 15, 2016, 12:36:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

Ik zou ze behandelen met DeoxIT vloeistof en gebruik maken van vergulde WBT hulzen. Vierkante pressing is prima!

Quote from: peelke on June 14, 2020, 11:58:52
Prima tip, ik zat al te twijfelen hoe dit het beste aan te pakken  ^^

Wel heb ik nog een paar vragen waar je mij misschien mee kan helpen:
- Kan ik het beste een Adereindhulstang met vierkante pressing nemen?
- Maakt het nog uit welke hulzen ik gebruik?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

peelke

Quote from: vik on June 15, 2020, 08:17:13
Ik zou ze behandelen met DeoxIT vloeistof en gebruik maken van vergulde WBT hulzen. Vierkante pressing is prima!


Bedankt voor het advies!  :thumbs-up:
Spullen zijn besteld, dus binnenkort lekker knutselen.

peelke

#152
Elektricien is ondertussen ook bijna klaar, waarschijnlijk aanstaande vrijdag de laatste punten afronden.
In ieder geval kan ik al een gedeelte van de sfeerverlichting bedienen  O0



reza

Tja, wat kan ik zeggen: ziet er niet uit natuurlijk :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Martijnst1990

Quote from: reza on June 16, 2020, 21:13:03
Tja, wat kan ik zeggen: ziet er niet uit natuurlijk :D
Je haalt me de woorden uit de mond!  :tongue2:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

skyfox

Wat een broddelwerk... ;)

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Kjelt

Mooi hoor hier in nederland zetten ze die bakstenen altijd horizontaal, saai hoor. Dan is dit speelser.

peelke

#157
Quote from: reza on June 16, 2020, 21:13:03
Tja, wat kan ik zeggen: ziet er niet uit natuurlijk :D
Quote from: reza on June 16, 2020, 21:13:03
Tja, wat kan ik zeggen: ziet er niet uit natuurlijk :D
Quote from: skyfox on June 16, 2020, 22:27:57
Wat een broddelwerk... ;)
Quote from: Kjelt on June 16, 2020, 22:51:00
Mooi hoor hier in nederland zetten ze die bakstenen altijd horizontaal, saai hoor. Dan is dit speelser.

Niets zo fijn als eerlijke feedback!  ;D
Na lang twijfelen of ik alles zou afbreken na alle feedback  ;) ben ik vandaag toch maar verder gegaan.

Gedeelte van de akoestische panelen was toch losgekomen van het plafond, bleek dat de verkeerde lijm was gebruikt.... :-X

Vanavond met de juiste lijm (Palty, super spul!) nu alles wel goed vast kunnen lijmen, zat meteen muurvast!
Komende dagen even aankijken of het goed blijft zitten, anders heb ik nog een net besteld om de panelen extra mee vast te zetten tegen het plafond.

Goede nieuws is dat volgende week dinsdag het plafond geplaatst wordt, 2 dagen eerder dan gepland.













Martijnst1990

Gelukkig snel opgelost met de juiste lijm! Die kabelbuizen zo naast elkaar blijven er ook heerlijk uitzien ;D Lijkt me maar lastig om te moeten wachten tot je hier de eerste tonen hoort of de eerste film ziet!  :music: :headbanging:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Dirk

Quote from: peelke on June 17, 2020, 20:57:26
Na lang twijfelen of ik alles zou afbreken, ben ik vandaag toch maar verder gegaan.
Gedeelte van de akoestische panelen was toch losgekomen van het plafond, bleek dat de verkeerde lijm was gebruikt.... :-X

Vanavond met de juiste lijm (Palty, super spul!) nu alles wel goed vast kunnen lijmen, zat meteen muurvast!
Komende dagen even aankijken of het goed blijft zitten, anders heb ik nog een net besteld om de panelen extra mee vast te zetten tegen het plafond.

Ik ken het gevoel...
Hier in de zomer van 2014 een akoestisch spanplafond laten plaatsen, waarbij Akotherm tegen het plafond werd geplakt dmv contactlijm die zowel op de panelen als het plafond werd gespoten, een volgens hen beproefde manier die ze altijd en overal toepasten waar er niet/moelijk in het plafond kon worden verankerd (hadden ze als eerste optie even geprobeerd met hun "shietpistool", maar die raakte hier niet in het jaren '70 beton)

Een dik half jaar later begonnen die panelen één voor een los te komen :crazy:...en kon het hele plafond er weer uit (wat dus wil zeggen nieuwe folie op kosten vd installateur), daar zit je echt niet op te wachten, dus zorg er idd voor dat het muurvast zit en als je 't kan zou ik ook zekeren zoals je van plan bent.
Mijn installateur "had het nog nooit eerder meegemaakt", tsja...daar koop je weinig voor op dat moment.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

reza

Gelukkig ben je verder gegaan Peelke :thumbs-up:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

peelke

Quote from: reza on June 17, 2020, 21:45:57
Gelukkig ben je verder gegaan Peelke :thumbs-up:

Gelukkig wel, was toch wel zonde geweest om nu te stoppen ;D

Quote from: holco on June 17, 2020, 21:52:38
Wordt erg mooi  :thumbs-up:

Thanks!

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Jean Sibelius

Quote from: peelke on June 17, 2020, 20:57:26
Na lang twijfelen of ik alles zou afbreken na alle feedback  ;) ben ik vandaag toch maar verder gegaan.

Gelukkig heb je je niet laten ontmoedigen door al die zuurpruimen  :pompom: :colgate: Gaat weer mooi worden!

Bijna jammer dat je straks allemaal niets meer ziet van dit (voor)werk.

Wat ga je gebruiken om je verlichting e.d. aan te sturen?
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

peelke

#165
Quote from: Jean Sibelius on June 17, 2020, 22:41:53
Wat ga je gebruiken om je verlichting e.d. aan te sturen?

Verlichting, verwarming/koeling en ventilatie allemaal via het domotica systeem in huis (Niko Home Control). De rest van de set waarschijnlijk met een Logitech Harmony Elite. Maar hier moet ik me nog verder in verdiepen. Aanbevelingen en tips zijn van harte welkom!

Kerre

Mocht je Apple "fan" zijn dan kun je eventueel een Homey en een Apple TV overwegen om via HomeKit het e.e.a te automatiseren inclusief die harmony scènes. Dit kan natuurlijk ook via
Home-assistant op een raspberry pi of oude computer.
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

Jean Sibelius

Quote from: peelke on June 18, 2020, 08:49:25
Verlichting, verwarming/koeling en ventilatie allemaal via het domotica systeem in huis (Niko Home Control). De rest van de set waarschijnlijk met een Logitech Harmony Elite. Maar hier moet ik me nog verder in verdiepen. Aanbevelingen en tips zijn van harte welkom!

Mooi  :colgate:

Ik heb recentelijk zelf een Homey Pro en een Broadlink RM4 Pro aangeschaft. Ik hoop na het weekend meer te kunnen zeggen over hoe dat werkt qua aansturing van o.a. de apparatuur en verlichting.

Groeten Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Quote from: Jean Sibelius on June 18, 2020, 19:10:39
Ik heb recentelijk zelf een Homey Pro en een Broadlink RM4 Pro aangeschaft. Ik hoop na het weekend meer te kunnen zeggen over hoe dat werkt qua aansturing van o.a. de apparatuur en verlichting.

Hoi Peelke,

Zoals voor het weekend aangegeven heb ik ondertussen wat meer ervaring met de Broadlink RM4 Pro+ opgedaan. Naar aanleiding van jouw vraag mbt een 'universele remote' zou ik deze in jouw situatie niet in overweging nemen. Het apparaat doet in mijn situatie prima wat het zou moeten doen: IR codes leren, die vervolgens in flows gebruikt kunnen worden (die ik via mijn iPad bedien), maar als je op zoek bent naar 1 universele (standalone) afstandsbediening waarmee je snel de belangrijkste functies kunt bedienen, dan is dit niet je ding.

Heb ondertussen de belangrijkste knoppen van de JVC, Oppo, Trinnov, Scherm in deze Smart Hub geleerd maar om die te bedienen (via de iPad), moet je 'telkens' wisselen tussen verschillende schermen voor de verschillende apparaten. Het werkt, maar ik vermoed dat jij op zoek bent naar iets snellers.

Zelf ben ik van mening dat de mooiste oplossing (voor zover ik die ken) nog steeds de Pronto TSU9800 incl. extender is, maar dat is niet hetgeen waar jij naar op zoek bent (vermoed ik).

Hopelijk heeft iemand anders nog een goede suggestie. Is er nog voortgang in jouw ruimte? :coffee:


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

peelke

Quote from: Jean Sibelius on June 22, 2020, 16:59:12Zelf ben ik van mening dat de mooiste oplossing (voor zover ik die ken) nog steeds de Pronto TSU9800 incl. extender is, maar dat is niet hetgeen waar jij naar op zoek bent (vermoed ik).

Bedankt voor het delen van jouw ervaringen met Homey Pro en Broadlink  :clapping:
Ik heb in mijn vorige HT altijd naar tevredenheid een Pronto Pro gebruikt, maar ben er nooit echt aan toegekomen om de stap naar de Pronto TSU9800 te maken.
Was voor mij te veel programmeer werk, waar ik geen lol aan beleef, dus uiteindelijk de hele set met extenders nog nieuw in doos verkocht...

Quote from: Jean Sibelius on June 22, 2020, 16:59:12
Hopelijk heeft iemand anders nog een goede suggestie. Is er nog voortgang in jouw ruimte? :coffee:

Druk geweest met voorbereidingen voor plaatsing spanplafond en schilderen bafflewand voordat het scherm opgehangen wordt.
Spanpflafond wordt vandaag geplaatst, dus vanavond kan ik weer een update plaatsen met foto's.  ;D


Martijnst1990

Een foto update doet het altijd goed ja ;D Benieuwd hoe het spanplafond eruit ziet!
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

peelke

Ken je die mop van die plafonneur die op dinsdag zou komen?....
Die bleek halverwege de ochtend niet op te dagen vanwege een dubbele afspraak  >:(,
maar kwam uiteindelijk op donderdag en leverde uitstekend werk na een lange dag  :clapping:

Finish is in zicht;
- Morgen: Elektricien de laatste punten en dan alles monteren en installeren in het weekend
- Dinsdag: Komt de vloerbedekking
- Woensdag: Plaatsen kasten over de gehele breedte tegen onderkant achterwand voor mijn LP collectie
- Donderdag: Inregelen door Mutrox
- Vrijdag:.....Premiere!!  :popcorn: :headbanging:





Valkyrie

WoW dit is gaaf en groooot! :wub:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

R

#173
Heel tof dit!  O0 Mooie planning zo, dat wordt genieten.

pameijer

Is allemaal toch nog best snel gegaan als je bedenkt wat er allemaal is gebeurd! Nu maar hopen dat alle kabels in de muren het doen...., heb je dat wel gecheckt tussentijds?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!