HT in Style " Dreamtheater "

Started by GTDesign, February 24, 2007, 17:47:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GTDesign

Eind vorig jaar werd ik benadert door een forum lid, uiteraard liefhebber van beeld en geluid, om een ontwerp te realiseren voor een toekomstig HT.
Wensen en eisen  werden doorgenomen en hiermee zijn we aan de slag gegaan.

Na 2 maanden voorbereiding ligt er dan een definitief ontwerp klaar waarmee we aankomende maandag mee van start zullen gaan.

Het HT wordt gerealiseerd in een kelder ruimte van ca 50 m² waarbij akoestische aanpassingen ook noodzakelijk zullen zijn.

Om niet al te lang de spanning erin te houden alvast een schets van het ontwerp.

HTR

#1
ah mooi werk! tis dus toch zover gekomen dat je een nieuwe kamer hebt gevonden?? ben benieuwd hoe t echt gaat worden! werd ook weer tijd hoor met die kunstwerkjes van je!

schetsen zijn iig heel mooi, heb je nog meer schetsen?

Joris1971

erg mooi, brutale vraag misschien maare....wat kost nu zoiets geheel compleet?

ajbeefde

Quote from: Joris1971 on February 24, 2007, 19:08:00
erg mooi, brutale vraag misschien maare....wat kost nu zoiets geheel compleet?

ik schat een set heel knappe speakers.... :)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

HTR

wat voor apparatuur staat er gepland voor deze ruimte?

molle

Quote from: ajbalmere on February 24, 2007, 19:12:06
ik schat een set heel knappe speakers.... :)


Dan toch wel hele knappe speakers hoor >:D Wilson Audio toestanden vrees ik :-\(Als je er mee komt)

Wow, machtig ruimte hoor. Met een aparte apparatuur kamer. Hmm, daar word ik jaloers op :o
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

reza

Indd een hele mooie ruimte.

@ Molle
Jij zou ook nog een aparte ruimte kunnen maken, je hebt er volgens mij ook plek zat voor ;)
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

kermit

Quote from: GTDesign on February 24, 2007, 17:47:25
Eind vorig jaar werd ik benadert door een forum lid, uiteraard liefhebber van beeld en geluid, om een ontwerp te realiseren voor een toekomstig HT.
Wensen en eisen  werden doorgenomen en hiermee zijn we aan de slag gegaan.

Na 2 maanden voorbereiding ligt er dan een definitief ontwerp klaar waarmee we aankomende maandag mee van start zullen gaan.

Het HT wordt gerealiseerd in een kelder ruimte van ca 50 m² waarbij akoestische aanpassingen ook noodzakelijk zullen zijn.

Om niet al te lang de spanning erin te houden alvast een schets van het ontwerp.


Ge,
Deze komt me bekend voor! ;D
Groet Kermit

molle

#8
Quote from: reza on February 24, 2007, 21:19:49
Indd een hele mooie ruimte.

@ Molle
Jij zou ook nog een aparte ruimte kunnen maken, je hebt er volgens mij ook plek zat voor ;)

Weet ik. Maar dat kan niet de eerste 10 jaar. Als ik men schoonvader heel zijn  kelder in beslag neem heeft hij geen stockruimte meer ;D Wie weet nog en aparte stereoruimte ernaast >:D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

HTR

Quote from: kermit on February 24, 2007, 23:03:01
Ge,
Deze komt me bekend voor! ;D
Groet Kermit


ah jij word de toekomstige eigenaar?

kermit


Grindtegel

Lijkt wel op de ht van Rob Dingen.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

VlisChris

Was ook het eerste dat in me opkwam eigenlijk :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Audiofiel

Doet mij meer denken aan de ruimte van iemand uit Lommel... ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

molle

#14
Quote from: Audiofiel on February 25, 2007, 00:27:59
Doet mij meer denken aan de ruimte van iemand uit Lommel... ::)

Een DIY zelver? ;D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

gvy

Goed gekozen naam GT

Het ziet er inderdaad stijlvol uit
Veel succes met de bouw

Geert

Rappie

#16
Blijven mooie HTtjes .... wanneer zou de nieuwe eigenaar zichzelf bekend maken :)

De CRT eigenaars vallen al af aan dat grijze blokje aan het plafond te zien ... :)
Eigenaar van Paulthé

Stress!!!!!

Quote from: Rappie on February 25, 2007, 21:07:59
De CRT eigenaars vallen al af aan dat grijze blokje aan het plafond te zien ... :)

Of een afvallige...  ;D
In ieder geval weer eentje om te volgen...
Denon AVR-4311 - JVC DLA-X3 - Oppo BDR-93EU

Den Tas

Quote from: GTDesign on February 24, 2007, 17:47:25
Eind vorig jaar werd ik benadert door een forum lid, uiteraard liefhebber van beeld en geluid, om een ontwerp te realiseren voor een toekomstig HT.
Wensen en eisen  werden doorgenomen en hiermee zijn we aan de slag gegaan.

Na 2 maanden voorbereiding ligt er dan een definitief ontwerp klaar waarmee we aankomende maandag mee van start zullen gaan.

Het HT wordt gerealiseerd in een kelder ruimte van ca 50 m² waarbij akoestische aanpassingen ook noodzakelijk zullen zijn.

Om niet al te lang de spanning erin te houden alvast een schets van het ontwerp.


Dit gaat weer iets knap worden zo te zien :o 8), ik ben nu al benieuwt naar de eerste foto's :P.
----------------------------------------------------------------------------------------------------

Marcel_T.

Ga dit topic ook volgen, ziet er veelbelovend uit. Ben tevens benieuwd naar de apparatuur die er gebruikt gaat worden.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

GTDesign

#20
Zoals gezegd is vandaag de werkelijke start van de bouw begonnen.
De eerste foto van de nog lege ruimte.

Omdat het plafond nogal complex in elkaar steekt werdt eerst een lijnenspel dmv een laserwaterpas op het plafond afgetekend.
Middels is er ook door een extern bedrijf een ontluchting en ventilatie systeem aangebracht welk zometeen wordt weggewerkt in het plafond.

oh ja niet vergeten...daat staat ie weer in de hoek mijn 5.1 systeem... ;D

molle

Ik dacht al, waar ken ik die vette stereoketen van ;D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Sjors

HT in style 'Powered by DeWalt'  ;D





Groet, Sjors

henkt1

Dat gaat weer goed komen Ge!

Dit blijf ik uiteraard ook even volgen  8)

Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

Driven2Shine

Ik blijf hem ook volgen.
Ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.