Subwoofer kopen welk merk

Started by Luciano2008, October 9, 2016, 08:59:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

flakkees

Quote from: martien on October 11, 2016, 08:50:10
Daar is hij zwaar over bemeten, hij heeft ook in de ht hoek gestaan...aardbeving resultaat, de klipsch kan dat wat minder :D

Edit;
Het advies van rythmik was voor gecombineerd ht en stereo gebruik.
ik vraag mij af of dat met 3 klipschen nog zo is
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

martien

3 klipschen zullen de rythmik wel verslaan qua output schat ik zo.
:blush:

Toni71

Ik zie dat Arendal nog  niet benoemd is?




DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

knubbe

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase


Luciano2008

SUNFIRE XTEQ 12 is dat wat?  in vergelijk met de ander merken

corival

Mijn 1 meter hoge SVS CS-Ultra is ook wel te koop.
Deze wordt aangestuurd door een bridged Crown K1 (1500W @4 Ohm)  :headbanging:

Ik (ik bedoel mijn vrouw) zou het niet erg vinden om dit bakbeest uit de woonkamer te halen. De meeste mensen denken trouwens dat het een reuze krabton is voor de kat
Pioneer PDP-LX508D  |  Emotiva UMC-1  |  Emotiva XPA-5  |  Crown K1  |  PS3  |  PS4 | Apple TV4 | Humax iHDR-5200C  |  Olive One |  Audiophysic TEMPO 25 / CELSIUS HHCT II / STEP  |  SVS CS-Ultra  |  Finite Elemente Modul Classic  |  Kabels Emotiva X-Series  |  Harmony Ultimate

VlisChris

Quote from: MichelDW on October 11, 2016, 07:11:11
Ik blijf het een foute manier vinden om je probleem aan te pakken... het net afgaan op zoek naar de meest geprezen subwoofer binnen je budget.
Met jouw budget zou ik naar een nabij gelegen dealer gaan die je wat moois kan demonstreren. De kans is groot dat hij je zal aantonen dat je beter €1000,00 van je budget in akoestische maatregelen stopt en de rest in een sub (of 2). Door dat te doen kan een sub van €1500,00 wel eens veel beter gaan klinken dan eentje van €2500,00 ooit zou doen zónder de (misschien) nodige aanpassingen.

^^
Wellicht jeugdige onbezonnenheid(?) Wie heeft het zelf niet ook ervaren ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

morca

De persoon in kwestie vraagt om een goeie sub.
Akoestische aanpassingen zijn altijd een goeie tip maar voor een sub lastig.
Mega grote cornertraps in je huiskamer.

Denk dat 2 goed geplaatste sub,s tov de luisterplek,en dan goed inregelen een beter advies is.

Frank

Setup:Kv2 ESR215 , JTR Captivator S1, mytek 192 DSD Dac, Auralic mini

Spekkie99

CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

Witalik

Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Robiwan

Heb zelf een bescheiden surround setje met Pioneer VSX 920 (voorzien van MCACC inregelsysteem) en Mission speakers incl. sub (downfiring, gesloten kast, 350 watt). De Mission sub is nog best een zware jongen maar met de plaatsing liep ik al tijden te "k.ootzakken". We hebben een rechthoekige kamer van 3,75x6 m. De tv met front's en center staan aan de lange muur, de zitbank daar tegenover. De sub stond eerst links naast de bank, toen rechts op ca. 1 m uit de hoek, toen helemaal in de hoek maar nu uiteindelijk in de rechterhoek net achter de front's/center, dus ik kijk nu tegen de sub aan in de hoek. Dat pakt heel goed uit. De sub, het totale klankbeeld, is nu mooi homogeen zonder naar gebonk. 
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

flakkees

Quote from: Robiwan on October 15, 2016, 10:29:31
Heb zelf een bescheiden surround setje met Pioneer VSX 920 (voorzien van MCACC inregelsysteem) en Mission speakers incl. sub (downfiring, gesloten kast, 350 watt). De Mission sub is nog best een zware jongen maar met de plaatsing liep ik al tijden te "k.ootzakken". We hebben een rechthoekige kamer van 3,75x6 m. De tv met front's en center staan aan de lange muur, de zitbank daar tegenover. De sub stond eerst links naast de bank, toen rechts op ca. 1 m uit de hoek, toen helemaal in de hoek maar nu uiteindelijk in de rechterhoek net achter de front's/center, dus ik kijk nu tegen de sub aan in de hoek. Dat pakt heel goed uit. De sub, het totale klankbeeld, is nu mooi homogeen zonder naar gebonk.
plaatsing is heel belangrijk , maar wat is je advies ?
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Robiwan

Quote from: flakkees on October 15, 2016, 11:43:09
plaatsing is heel belangrijk , maar wat is je advies ?

:D zoveel mogelijk locaties proberen!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

flakkees

moet je toch eerst een woofer hebben  :tounge:
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

vincenthoh

Ik heb zelf de SVS PB13-Ultra DSP, gewoon geweldig :P
Denon X7200WA - Beolab 1 (4x) - Beolab 2 sub  - Beosound 9000 - SVS PB13 Ultra sub - Dune HD max - Apple TV - Samsung UE65HU8500L - Beolab 7.2


HTip

Quote from: MichelDW on October 11, 2016, 07:11:11
Ik blijf het een foute manier vinden om je probleem aan te pakken... het net afgaan op zoek naar de meest geprezen subwoofer binnen je budget.
Met jouw budget zou ik naar een nabij gelegen dealer gaan die je wat moois kan demonstreren. De kans is groot dat hij je zal aantonen dat je beter €1000,00 van je budget in akoestische maatregelen stopt en de rest in een sub (of 2). Door dat te doen kan een sub van €1500,00 wel eens veel beter gaan klinken dan eentje van €2500,00 ooit zou doen zónder de (misschien) nodige aanpassingen.
^^

Helemaal mee eens. Het beheersen van laag is het moeilijkste gebied van de akoestiek. Ik heb diverse basstraps gebouwd om het laag onder controle te gaan. Ik kan nu ver boven de 100dB spelen zonder dat de ruimte protesteert (eerder mijn oren ;)) En mijn sub staat op ca. 10% van het vermogen. Dat laatste zegt dus niet zoveel. Snelheid heb je ook weinig aan als je staande golven het laag weer verstoren.

Ik vind het erg jammer dat velen alleen in apparatuur investeren en (bijna) niet in akoestiek, terwijl daar zoveel meer is te winnen. Just my 2 cents ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

morca

Het is ze huiskamer he.
Niet ze ht ruimte.
Dus om echt effectief problemen in het sublaag op te lossen kost pakken met steenwol.

Hij heeft een vierkante kamer,die zijn het lastigste.
Wat panelen plaatsen zou geen overbodige luxe zijn.
Maar 2 subwoofer,s en dan goed in laten regelen wil hier ook nog wel eens helpen problemen op te lossen.
Het multisub principe staande golven tegen te gáán.
Maar goed dat kan ook niet iedereen inregelen.

DofN

#74
JL-audio heeft heel goed klinkende subs, zo niet de best klinkende subs die ik ken. En compact. Koop daar twee van, regel een dsp,  stoei met de plaatsing.. TS budget is op, geluid is goed. Akoestiek is heel belangrijk en voor de lage tonen zou ik voor een dsp gaan. Veel makkelijker en goedkoper en huiskamer vriendelijker dan fysieke akoestische maatregelen voor het laag.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software