Het grote Dune HD SOLO 4K Topic

Started by master30, April 17, 2016, 15:26:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

riwi

#1000
Quote from: kanariepiet on December 28, 2017, 12:54:41
Oftewel een Zidoo X9S / Zappiti kloon  ;)
Ben benieuwd wat Dune ervan gemaakt heeft en de reden dat ze van Sigma afgestapt zijn is omdat er simpelweg geen mediaplayer chip is.

Nee zeker geen kloon zeker niet kwa software. De kastjes lijken wel verdacht veel op elkaar. De Dune media player functionaliteit is net zoals deze op de sigma draaide. Ook op android zijde herschrijven ze de mediaplayer functie naar iets dat hopelijk minder buggy is dan wat op android spelers gebruikelijk is.
Zidoo schijnt ook de android mediaplayer volledig herschreven te hebben omdat plain android kennelijk niet erg goed is.

Wat mij opvalt (en stoort) als ik reviews lees van veel android spelers is dat de gebruiker eerst de volledige software stack opnieuw moet inrichten alvorens er een bruikbare speler is.

Dat ze van sigma afgestapt zijn is noodzaak inderdaad. Maar mijn zin had ik getyped om aan te geven dat Dune dus door deze overstap gedwongen zijn om over te schakelen van het prachtige mooie geweldige Linux OS naar een crappy Phone versie van een OS (Android). Dat vind ik jammer.

Kjelt

Iets over Dolby Vision compatibility ?

riwi

Quote from: Kjelt on December 28, 2017, 16:14:59
Iets over Dolby Vision compatibility ?

Daar staat niks over op de Dune website. Ik denk dus niet dat DV er in zit standaard. Maar wat niet is kan nog komen natuurlijk.

EricR

Dune kennende halen ze het maximale uit de chipset, in dat geval zouden de Realtek modellen (de Pro modellen) Dolby Vision krijgen.
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

Kanariepiet

Is ook jammer dat ze geen Sigma chip meer hebben, maar hopelijk blijft de stabiliteit van deze Android Dune ook rete stabiel.
Ben benieuwd 8)

EricR

Inderdaad, maar als ze op een nieuwe Sigma chip moeten wachten hebben we zeker het komende jaar nog geen nieuwe Dune's ;D
Zal me zelfs niks verbazen als deze er nooit meer komt.
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

RonG

Zou het dan kunnen?

Kodi,
Full BR menu Support,
Geen gezeur met HD audioformaten.

master30

Quote from: RonG on December 29, 2017, 08:53:56
Zou het dan kunnen?

Kodi,
Full BR menu Support,
Geen gezeur met HD audioformaten.

Vast wel maar ze doen het gewoon niet, zodat je maar weer wat nieuws koopt wat het net niet is.

En $799 voor een mediaplayer pffff wat een boel geld,  :wow:
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Ralph71

Quote from: riwi on December 28, 2017, 12:22:44
Dune HD Pro 4K:

    Realtek RTD1295
    2GB RAM
    16 GB internal flash
    MRSP of 199$
    Availability: Dec/2017 - Jan/2018

http://dune-hd.com/eng/products/full_hd_media_players/57



Dune HD Pro 4K Ultra:

    Realtek RTD1296
    4GB RAM
    32 GB internal flash
    ESS SABRE DAC (ES9038PRO)
    XLR out
    2x 3.5HDD
    MRSP of 799$
    Availability: Jan/2018 - Feb/2018

http://dune-hd.com/eng/products/full_hd_media_players/58

Die van 200 dollar lijkt me wel interessant als je kijkt naar de features.
2160p60 , HEVC, HDR, , HDMI 2.0a, Rec.2020, bluray menu, Oude Dune menu's + android platform.
Ze zijn dus van het Sigma platform met Linux afgestapt nu naar de Realtek met Android als OS

Ik ben benieuwd. Levering europa las ik zal wel Q1 worden. Ik wil er wel een :)

De Ultra heeft als voordeel 2x hdmi uitgaand, waardoor je het beeld rechtstreeks naar het scherm kan sturen en hd-geluid naar je voorversterker. Zodoende wel hdr, ook als de vv enkel hdmi 1.4 heeft.  :)
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

thanksalot

Wat is met de nieuwe modellen nou het USP? Het is nu gewoon 1 van de 100 android kastjes lijkt me? Voorheen met de Sigma chip ook altijd beter beeld dan de concurrentie, is dit USP nu ook weg?

RonG

Quote from: thanksalot on January  5, 2018, 12:03:06
Wat is met de nieuwe modellen nou het USP? Het is nu gewoon 1 van de 100 android kastjes lijkt me? Voorheen met de Sigma chip ook altijd beter beeld dan de concurrentie, is dit USP nu ook weg?

Bedoel je met USP?

sprins

AV7705 + Bose Panaray/Controlspace 7.1.4

MaxxMark

Quote from: thanksalot on January  5, 2018, 12:03:06
Wat is met de nieuwe modellen nou het USP? Het is nu gewoon 1 van de 100 android kastjes lijkt me? Voorheen met de Sigma chip ook altijd beter beeld dan de concurrentie, is dit USP nu ook weg?

Het zal de combinatie zijn van meerdere USP's die ze tegelijk ondersteunen:
1. Zeer ruime ervaring met media afspelen; ze zijn al jaren de 'alleseter' onder de mediaspelers. Dat is natuurlijk ook meteen een reden waarom ze dual-boot opties hebben. Ze willen hun eigen player aanhouden juist vanwege het feit dat die veel support en in ieder geval betrouwbaar doet wat hij hoort te doen
2. Ondersteuning voor het afspelen (U)HD BluRay menu's
3. Ondersteuning voor alle nieuwe(re) audio/video formaten, transporten, etc.
4. Ondersteuning voor Android OS (waarmee de weg open staat voor mediaapplicaties als Kodi)

Andere spelers hebben vaak meerdere van die mogelijkheden, maar niet allemaal.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Malignant

En toch blijf ik de fysieke drive missen in de nieuwe spelers.
De Prime 3.0 was in mijn optiek toch echt een van de beste FHD players van de laatste tijd.
Jammer dat het van de BDA niet meer mag in een mediaplayer met BDMV/ISO support.
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

EricR

Toch komt er in de Sky 4K Plus ruimte voor een 2.5" HDD en in de Pro 4K Ultra zelfs ruimte voor 2 3.5"HDD's.
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

RonG

Quote from: EricR on January  5, 2018, 15:22:38
Toch komt er in de Sky 4K Plus ruimte voor een 2.5" HDD en in de Pro 4K Ultra zelfs ruimte voor 2 3.5"HDD's.

Denk dat hij een BR speler bedoeld :)

CrimpyRex

Wat is het verschil tussen de dune hd solo lite en de hd solo 4k?
Ik heb geen nas, maar wel een 4k tv. Als ik films download, op een harde schijf zet en die aansluit op de dune om te kijken, volstaat de solo lite dan?

blue-eyes

De grote opruiming is begonnen. De Solo like en HD versies gaan nu massaal aangeboden worden, de nieuwe versies van Dune komen eraan!

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raymen

#1018
mijne staat er ook op met of zonder harde schijf  :P
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Raymond187

Quote from: Blue-Eyes on January  6, 2018, 12:06:15
De grote opruiming is begonnen. De Solo like en HD versies gaan nu massaal aangeboden worden, de nieuwe versies van Dune komen eraan!
Heel mooi  :headbanging:

EricR

Quote from: CrimpyRex on January  5, 2018, 21:08:03
Wat is het verschil tussen de dune hd solo lite en de hd solo 4k?
Ik heb geen nas, maar wel een 4k tv. Als ik films download, op een harde schijf zet en die aansluit op de dune om te kijken, volstaat de solo lite dan?

Jazeker, de Solo 4K beschikt ook over een mogelijkheid om een HDD in te bouwen, een Z-wave module, DVB-T/T2/C en een betere Wi-Fi module.
Verder is hij hetzelfde.
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

EricR

Ik zie dat er al flink wat huidige modellen te koop staan, voor de aanbieders vast fijn om te weten:
De verwachte leverdata volgens de Europese distributeur zijn als volgt:
Neo en Sky modellen: maart
Pro 4K: mei
Pro 4K Ultra in Q3
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

riwi

Dank je. Mei 2018 is nog wel te overzien.

Martinus

Quote from: Blue-Eyes on January  6, 2018, 12:06:15
De grote opruiming is begonnen. De Solo like en HD versies gaan nu massaal aangeboden worden, de nieuwe versies van Dune komen eraan!


die solo voldoet nog prima hier denk ik... ff de andere sectie opsnorren :)
............

Raymond187

k heb vanmiddag een solo lite ontvangen. Nu heb ik een NFS kppeling gemaakt naar mijn NAS, als i kdeze in my collections toevoeg en indexeer, dan krijg ik zo,n mooie wall, met artwork. Klik ik erop, dan zie ik alle info, maar zodra ik op afspelen klik, dan zegt hij dat de file leeg is.

In het boekje kan ik er niks over vinden...daar staat sowieso geen ruk in  :nopompom:

Als ik bij netwerk kijk en dan door de files browse, dan zie ik alleen mapjes, en daarin de bestanden, die ik wel kan afspelen.

Enig idee, waarom ik niet vanuit de collection kan afspelen?

Thanks