Prijsvragen alleen zichtbaar voor forum sponsoren?

Started by PRJK, July 7, 2015, 08:08:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

VlisChris

Als eerste is het fijn om te zien dat er waardering is voor het adminteam ;)

Als tweede: ik stel voor om voor zoiets Frank zelf even een om of email te sturen. Het is nu eenmaal een erg druk bezet persoon waardoor de tijd voor het forum er niet altijd zal zijn.
Wij als admins doen het dagelijkse reilen en zeilen van het forum, dus over prijsvragen of kosten voor het draaiend houden van het forum kunnen we gewoon geen zinnig woord zeggen.

Als ik nog 1 tip mag meegeven: het is aanbevelenswaardig om.een volgende keer de tekst van een post of openingspost even door te lezen om te kijken hoe die opgevat kan worden. Het komt toch wat "aanvallend" over, waar ik overigens gerust wil geloven dat dat niet de bedoeling was.

Nogmaals: stuur Frank even een berichtje. Die zal vast willen reageren :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

J.A.F._Doorhof

Ik ben altijd heel open geweest over wat we doen.

Ten eerste :
Van elke sponsor die boven in staat krijgen we een X bedrag, in Nederland gaat daar 54% direct naar de belasting, namelijk BTW en inkomsten belasting (ja wij versturen gewoon facturen). Daarnaast zijn niet alle banners voor volle bedragen, er zitten ook een x aantal speciale afspraken bij en een aantal banners van ons zelf.

Het forum hosten we bij IPS en die doen dat niet gratis, we betalen gewoon voor datatraffic en de huur van de server waar de server opstaat, en dat is niet een simpele server waar je thuis je website op bij houdt, sterker het forum draaide zeer slecht op een gedeelde server (veel time outs etc) dus zijn we op een gegeven moment naar een duurdere oplossing gegaan, dan hebben we natuurlijk nog de huur van de backup ruimte, want je wil toch niet dat ineens het forum weg is, dus dat kost ook geld.

En dan....
Even een update hier, een update daar.
Jeroen wil dat allemaal best voor ons doen, maar wij betalen daar ook af en toe wat aan mee, en ook van IPS krijgen we natuurlijk gewoon regelmatig rekeningen, het forum kan ik niet zelf bijhouden, laat staan dat ik updates kan doen of veranderingen aan de infrastructuur dus dat zal allemaal betaald moeten worden.

Er blijft geld over inderdaad maar zeker niet wat je denkt, sterker we onlangs weer een update ergens aangedaan en toen was het spreekwoordelijke potje al weer bijna leeg.

En dat is helemaal niet erg natuurlijk, ik doe het forum met enorm veel plezier, en je moet niet vergeten dat we pas sinds een relatief korte tijd de paypal opties hebben, wat daar per maand binnenkomt is trouwens niet al te veel, als we per maand de ene keer 50.00 en de andere keer 25.00 binnen krijgen mag je dat gemiddeld op laat zeggen naar boven afgerond 40.00 zetten. En ook daarover moet gewoon belasting betaald worden en de paypal kosten.

Prijsvragen waren in het leven geroepen om het leuk te maken voor de donateurs maar als je dan ziet dat er maar 2 inzendingen komen op een prijsvraag dan denk je wel "willen ze het wel".

Ik wil natuurlijk best als ITC Home Theater weer een prijsvraag doen en een prijs beschikbaar stellen... maar als je dan daarna ruzie krijgt met de winnaar omdat hij de calibratie perse aan huis wil hebben en wij hem aanboden in Emmeloord dan gaat ook daar de lol snel vanaf. Een projector beschikbaar stellen zou mooi zijn..... maar dan moeten we nog ongeveer 15 jaar donaties binnenkrijgen en sponsor gelden voordat we dat er ECHT aan over houden.

Maar dan eens wat anders.....
NIEMAND MOET betalen.
NIEMAND BETAALD voor services die anders gratis zijn.
NIEMAND zegt dat als je niet betaald je er niet bij hoort.

Je doneert omdat je het leuk vind op het forum.
Je doneert omdat je vind dat het forum moet blijven bestaan.

Het forum levert ons op jaar basis ongeveer 1000.00 op aan pure winst (met alle kosten eraf maar zonder onze arbeid meegerekend).
Als ik onze uren aan onderhoud mee ga rekenen etc dan gaan we naar de - (en dan bedoel ik puur onderhoud, factureren, boekhouding, nabellen van niet betalende sponsoren, aanmaken van dingen etc.)

Of wel die duizenden euros vallen wel mee.
Blijft over de vraag....

Zo WTF als we er een ton aan zouden verdienen per jaar, dan is dat nog steeds lijkt me geen issue voor de bezoekers van het forum. Bedrijven als AVS, DP review, FotoFacts etc. verdienen allemaal een veelvoud aan hun forums en online community dan wij doen.

Wij rekenen gemiddeld 35.00 voor een banner (25 en 50) als je een maand wil adverteren op voorgenoemde sites.... laten we het zo zeggen wij zijn SPOTGOEDKOOP....

zouden we meer kunnen verdienen?
Zeer zeker, we kunnen makkelijk naar 15.000-30.000 per jaar.
Een samenwerking aangaan met een partij.... maar die willen het forum naar hun hand zetten (dus dat werd nee, had leuk geld op kunnen leveren)
De markt een betaal gedeelte maken met een kleine bijdrage per advertentie (maar nee, dat wil ik niet).
De banner prijzen omhoog, mag ZEER zeker want 25-50.00 is gewoon belachelijk weinig voor een forum van dit formaat, maar goed ik wil het voor iedereen toegankelijk houden.

En natuurlijk (en daar verdienen de andere enorm veel geld mee), de sponsoren laten betalen voor het posten van berichten (kan HEEL hoog oplopen) en ook dat doen we niet, om de simpele reden dat ik niet een advertentie forum wil, maar een forum waar iedereen lekker mee kan praten zonder geconfronteerd te worden met betaalde antwoorden, als een sponsor nu post kan het commercieel zijn en dat word toegestaan, maar als het teveel word worden ze erop aangesproken.

Het HTforum is ontstaan als service aan ALLEEN onze klanten, is daarna opgezet voor jullie.
Het donateurschap zijn wij (ITC) nooit over begonnen maar was nodig om toen de 2e server aan te schaffen (de eerste was volledig door ons betaald), ondertussen zijn we al 3 servers verder waar jullie nooit wat over gehoord hebben, word de data ook gewoon groter, het verkeer meer volume en de backups groter (en duurder).

Klagen doen we niet, dit is een passie en zolang het forum geen verlies maakt blijft het forum in de lucht, als het forum ZWAAR verlies maakt dan zullen de sponsoren meer moeten betalen maar op dit moment kunnen we gewoon wat opbouwen voor onderhoud en upgrades en updates en hoeft er geen geld bij, maar we houden er zeker geen vetpot aan over... maar nogmaals ook al zou dat zou zijn........ dan nog is dat natuurlijk eigenlijk niet jullie zaak.....

Zoals altijd werken we helemaal transparant.
De moderators en ikzelf (en Annewiek natuurlijk) werken feitelijk vrijwillig, krijgen er geen geld voor, het geld dat het forum extra oplevert gaat echt wel weer ergens aan op in de toekomst zoals al vaker gebeurt is.

Maar van de donaties via paypal kunnen we absoluut geen grote prijzen beschikbaar stellen..... een calibratie gaat nog wel een keer maar gezien de problemen die we daarmee gehad hebben denk ik daar wel 10x over na voordat ik dat weer doe.

Hopelijk is iedereen weer tevreden en kunnen ze rustig slapen met de kennis dat we niet van jullie geld een eiland aan het kopen zijn... en aan de andere kant... wat dan nog als dat wel zo was... is jullie forum ervaring daardoor minder ? 

Wat me wel van het hart moet, is dat het best zeer doet om bepaalde opmerkingen te lezen, ook al staat er achter dat het een grapje is, we werken hier nagenoeg 24/7 en zelfs op onze trouwdag maak ik tijd vrij om mails te beantwoorden en dit verhaal op te schrijven, klanten en niet klanten van ITC Home Theater krijgen mail antwoord binnen 24 uur (of we nu in het buitenland zijn of niet, hoewel het daar soms oploopt tot 48 uur omdat we niet overal internet hebben).... als er dan zo "lullig" en "aanvallend" word gedaan en ik op het "Matje" word geroepen omdat ik er vandoor zou gaan met "jullie" geld... want zo komt het wel over... dan denk ik wel........ is er echt niets positiefs om een keer te melden......
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

morca

Diep respect frank dat je het forum niet 'verkocht' hebt om de integriteit  te beschermen.
Tussen haakjes omdat het een samenwerking zou worden .
Het zou erg jammer zijn als deze redelijk vrije bron van info onder bepaalde merken komt te vallen .

Nogmaals  :thumbs-up:

J.A.F._Doorhof

Zoals wel vaker speelt er vaak Veel meer dan de buitenkant laat zien.
Het is dan jammer als je dit soort Posts leest.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Jumping Jack

Frank, mijn excuses voor mijn opmerking al was die effectief als grap bedoeld.

Lees ook de rest van mijn post aub. Laat gewoon die vermelding van prijsvragen weg. Volgens mij doneren de meeste leden zelfs zonder dat ze weet hebben van die vermelding en je spaart jezelf een hoop gedoe...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

morca

Lijkt me met de meegedeelde opmerking dat ons forum bijna verkocht was.
Dat een bedankje naar frank op ze plek is en bovenstaande achter ons te laten .

J.A.F._Doorhof

JJ de prijsvragen zijn er geweest en kunnen nog steeds.
Als ik die Posts verwijder worden we weer "beticht" van censuur ;)

We doen het nooit goed ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Sopper

Het zit helaas in meeste mensen hun "aard" om de focus te leggen op "negatieve" zaken of dingen die niet goed gaan/zijn.
Af en toe eens wat positiefs en een complimentje doet wonderen in de "omgang" met elkaar.

Ik vind het een fijn forum met
1. Een boel informatie.
2. Een heleboel behulpzame medegebruikers met goede adviezen en meedenken.
3. Een handige en eerlijke plek om eens wat apparatuur te kopen en verkopen, zodat ik mijn horizon kan verbreden in audio-land.

Kortom: een fijne plek om te zijn; zeg maar: mijn dagelijkse moment van ontspanning, zoals andere dat met b.v. met Facebook doen.

Niets dan lof voor alle vrijwilligers, behulpzame leden en sponsors!  :)
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

VlisChris

De gewone, postende, of meelezende leden natuurlijk niet te vergeten ;) Voor de rest ben ik het met je eens Sopper 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

arjan1978

Frank gefeliciteerd met je trouwdag.
En ik ben blij dat er zo'n forum is en beschikbaar daar je wordt gesteld.
LG OLED77CX6LA LG OLED65b6v - tw9200 - x7200wa - 7.2.4 atmos -  B&W CM9/CMC2/CM8 S2 - Dual PB13-Ultra - Oppo 203 - Ps4 - Nvidia Shield - Zappiti 4K HDR - Sonos - Hue

Siddartha

Jammer en in principe onnodig om je te verdedigen, maar tof dat je het wel uit legt.
Wellicht handig om per jaar een soort overzicht te posten met in- en uitgaven? Niet super gedetailleerd maar een hoop mensen weten gewoon niet wat er speelt en daarmee ondergang je dat.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

negotiata

#36
 :coffee:
- To be or not to be, thats the question -

negotiata

Petje af voor de moderators en eigenaar.

Vind het wel grappig dat een redelijk nieuw account met weinig posts en die niet eens gedoneerd heeft dit topic opent op zo'n toon.

- To be or not to be, thats the question -

morca

Quote from: Negotiata on July 12, 2015, 13:54:28
Petje af voor de moderators en eigenaar.

Vind het wel grappig dat een redelijk nieuw account met weinig posts en die niet eens gedoneerd heeft dit topic opent op zo'n toon.
Idd ja dat had ik nog niet eens gezien.
Net nieuw binnen niet lang daarna herrie schoppen,......

chansig

Nee inderdaad dat recht is alleen voorbehouden aan mensen die lang lid zijn en een groot aantal van zinvolle posts op hun conto hebben.

Dan vallen er heeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel mensen af... :D

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear netkabels, AQ Pearl optische kabel, AQ Forest digitale kabels.

Sopper

Quote from: chansig on July 12, 2015, 14:03:56
Nee inderdaad dat recht is alleen voorbehouden aan mensen die lang lid zijn en een groot aantal van zinvolle posts op hun conto hebben.

Dan vallen er heeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel mensen af... :D

Gr Hans

Dit maakte me aan het lachen, goeie humor  :P
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables


VlisChris

#42
Negotiata
Larsonator

Persoonlijk op elkaar spelen is niet de bedoeling. Edit: Dus jullie onnodige postings zijn weggehaald.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.


VlisChris

Ja klopt. Goed dat je het zegt. Te snel op "verzenden" gedrukt ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.


negotiata

Doelde meer op zou me niet verbazen als het een 2e account van iemand is hier op het forum.

- To be or not to be, thats the question -

VlisChris

Daar is geen sprake van als ik een IP-check uitvoer ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

negotiata

Quote from: Christiaan S on July 12, 2015, 14:49:38
Daar is geen sprake van als ik een IP-check uitvoer ;)

Makkelijk te omzeilen. Prepay smartphone en klaar is je relaccountje.
Of alleen op andere wifi gaan dan je eigen wifi. Kan je ip checks uitvoeren tot je een ons weegt ;)
- To be or not to be, thats the question -

morca

Idd mijn telefoon liet me pas ook gewoon meelezen via wifi zelfs ook,en me comp was compleet in de blok.
Misschien eens nuttig om alle wegen op een rijtje te zetten zodat de mods hier rek mee kunnen houden.