Nieuwsgierige pinda on tour!

Started by Pinda13, April 2, 2015, 12:21:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Richi

Heel bijzonder om te zien. Een werkelijk unieke versterker.  O0
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Xander32

Wat een mooie versterker is het geworden met het hout, vakmanschap 👌🏻
Hoe klinkt die?


Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Boeie hoe die klinkt.  :D

Wat een mooi apparaat zeg. Gefeliciteerd dan maar. Heel mooi gedaan. Zeker het binnenwerk. Petje af.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Alex Groningen

M'n complimenten! Wat een mooi stukje vakwerk! Prachtig!

NAF

Wat een prachtige versterker zowel aan de buitenkant als aan de binnenkant.  :wub:
Werkelijk zeer mooi gemaakt en met hele mooie materialen en componenten.

Gefeliciteerd en geniet ervan.  :pompom:
New Audio Frontiers 845 SE Special Edition (Tentlabs modified)
PS Audio Perfectwave MkII met Bridge II
Klipschorns met modified top sectie (naar Volti audio) en Werner Jagusch crossovers

Kerkhoffd

Wat een kunststukje is het geworden. Gefeliciteerd met het resultaat.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

vanzomereng

Fraai staaltje vakmanschap Pinda13  zeer mooi  :inlove:

By the way, heb je geen afschermkap over de buizensectie, als de kat erop springt, verbrandt ie zijn pootjes  :notify:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

AudioEnZo

Quote from: Pinda13 on May  9, 2021, 07:29:49
Tsja.. Ik ben niet jarig, maar het voelt toch wel een beetje zo O0 O0
De foto's zeggen genoeg denk ik..
Een heel fraai stukje werk, top  :clapping:

Pjotr27

Het resultaat mag er echt zijn...Ik ga mijn spaarcenten maar eens natellen... ;)
Ga er van genieten!
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Contour

Wow, zeer strak minimalistisch opgebouwd! Ben ook benieuwd hoe dit klinkt!

i2Paq

Zo!  :wub:

Dat is hopelijk niet alleen een genot om naar te kijken maar geeft het je ook "oortechnisch" een genot  :coffee:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Rob_Dingen

Zeer netjes gebouwd.
2a3 mono triode?
Dan heb je maar een paar watjes ter beschikking.
Dan heb je speakers met een enorm rendement.

Pinda13

Dank allen! Ook inderdaad ontzettend blij mee. Hoe die klinkt? Ik heb even wat geluisterd en ik hoor een ratel door de speakers dus moet mijn kabels wat sorteren en uit elkaar halen en wat met verschillende buisjes eens testen. Ook kreeg ik de tip om de 5v spoel (voor volume meter) af te schermen misschien pakt die wat op.

Ik gebruik nu allen linlai elite buisjes en met de 2a3 naar full music heb ik al minder die ratel dus moet het eens rustig gaan testen. Verder de power transformer bromt iets.. Je hoort het met je oor d'r boven.. Toch gek van zo'n duur onderdeel. Ik heb al mijn dc blocker gebruikt maar helaas ging die niet weg.. Ff alles na controleren dus.

Verder wat ik wel ervaarde is dat ik moet wennen aan het geluid, en dan dat het erg realistisch klinkt en je verschillen van opnames ontzettend goed hoort. Zelfs tv kijken is anders.. Lol toevallig nu f1 op en ik hoor meer geluidjes dan met de vorige setup..

Oh en idd ik gebruik fostex fe206en met de fostex ontwerp kast, is dacht ik 96db.. Volume komt niet hoger dan 25 (64 is max)

Maarrr!! Haha er komt morgen een 6" crystal 6 van lii audio incl de bijbehorende kast hier naartoe.. Die kast is vers van de pers. Niet zo groot gelukkig als de silver 10 kasten, maar nog steeds geen kleine jongens.. Die zijn 98db, was in feite gekocht voor de slaapkamer, maar ik ga ze uiteraard testen en welke de beste is blijft in de woonkamer. Beide geen filter correctie trouwens..

To be continued
" no loss of fine detail "

Pinda13

Quote from: VANZOMERENG on May  9, 2021, 09:28:14
Fraai staaltje vakmanschap Pinda13  zeer mooi  :inlove:

By the way, heb je geen afschermkap over de buizensectie, als de kat erop springt, verbrandt ie zijn pootjes  :notify:

Haha zou kunnen idd, maar onze kat springt nergens op, behalve dan de stoel en bank.. Dus geen gedoe mee verder. Goed afgericht (ja zelfs niet op tafels of het aanrecht), dit was al zo nadat we hem uit het asiel hadden gehaald.
" no loss of fine detail "

Pinda13

Ah! De power trafo bromt ietsje maar de 5v spoel dat is de boosdoener. Die bromt en ratelt zelfs. Eens zien wat ik daar aan kan doen en met de bouwer bespreken.
" no loss of fine detail "

scrutinizer

#841
Er zijn van die componenten die bijgeluiden geven Vooral NOS. Maar deze zijn mede verantwoordelijk voor de klank. Dus als ze goed klinken neem ik deze mechanisch afwijking voor lief   ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

phy

Zeer nettjes gebouwd prachtig, onder de kap ook  8)

Pinda13

#843
Een aantal dagen verder en de amp begint beter en beter te spelen. Wel waren er nog wat kleinigheidjes mbt ruis door de speakers. Het probleem is gevonden en de khozmo volume meter was geaard, maar zijn power supply 5v moest dit ook zijn en hier hadden we niet aan gedacht. Bedankt aan de goede support van khozmo. Simpel kabeltje solderen en Wow! Haha dit is andere koek zeg. Ruis is bijna weg en poeh wat speelt het prachtig.

Er blijft 'n geringe hum aanwezig, en inderdaad dit hoort ook bij eerder genoemde NOS producten. Maar de bouwer gaf als tip om evt nog een 47+47uf toe te voegen. Originele ontwerp staat voor stroomfilter een 47+47uf, maar this algemeen bekend zei hij dat 100+100uf een minder ruis oplevert. Nou dat wil ik zeker eens testen en of dit ten koste gaat van iets anders of niet. Deze staat dus in bestelling..

Oh en de power trafo is wanneer je bij de amp staat ook niet echt geluidsloos dit vind ik beetje vreemd van zo'n high end product. Hoor je het door de speakers? Nee niets, maar blijf dat vreemd vinden van zo'n product (mierenneukerij I know) hier komt nog 'n rubbertje tussen koperplaat en behuizing. Haha ja das wel het fijne van zelfbouw nog ff die laatste puntjes op de i.

Enfin, van de week ook leuk kunnen testen met een andere speaker! In contact gekomen met lii audio en we kunnen wat voor elkaar betekenen. Ik schrijf wat reviews voor nationale site over hun producten en mag daarvoor een aantal speakers testen en evt wat korting op de aangeschafte speaker. Prima. Ik heb nu de silver 6 en de crystal 6 in hun nieuwe kast getest. Zal hier kort zijn, de crystal 6 dat is totaal niet m'n ding. Dynamiek en krachtige sound met een aardige aan laag druk aanwezig, maar gaat ten koste van de muzikaliteit en warmte. Het was geen 1 geheel, ook heel afhankelijk van de muziekgenre. Zo vond ik techno en rock lekker klinken. Maar singer songwriter was dan heel saai en was net alsof het vertraagd werd. Ik was eigenlijk best teleurgesteld toen ik hier mee begon, een dikke onvoldoende dus.. Oké toen de silver 6, totaal ander design en onderdelen; papieren conus en dat hoor je! Heel erg mooi, warme sound en realistisch. Oké niet zoveel dynamiek als de crystal 6, maar waar de crystal na een korte tijd al weg was bleef de silver 6 de hele avond aan. Heerlijk! Ja ook met techno en ook met rock. Wel vind ik die 6" kasten echt te klein. De unit zit qua hoogte op het niveau van het zitvlak van de bank dus niet ideaal.
Met meneer Leo van lii audio gesproken en gaf als tip om dan ook de silver 10 hun ref model te proberen in de grotere kast. Nou is die kast echt een flink stuk groter dus ben een beetje huiverig hoe dit met het laag gaat.. Volgens de specs 20hz tot 20khz. Poeh.. Maar de 6 was aan de kleine kant dus wie weet.

Wat foto's.


" no loss of fine detail "

Tabcam

Ik meende de kast en units van Lii Audio al te herkennen, je beschrijving bevestigde dat ;D. Krijg je de Crystal-10 ook nog op bezoek? Ben wel benieuwd hoe die met de Lii-Audiokast klinkt.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Pjotr27

Quote from: TabCam on May 12, 2021, 09:03:49
Ik meende de kast en units van Lii Audio al te herkennen, je beschrijving bevestigde dat ;D. Krijg je de Crystal-10 ook nog op bezoek? Ben wel benieuwd hoe die met de Lii-Audiokast klinkt.

Ik kan me niet voorstellen dat hij na het horen van de Crystal 6 nog een Crystal 10 op bezoek krijgt...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pinda13

Quote from: Pjotr27 on May 12, 2021, 16:20:49
Ik kan me niet voorstellen dat hij na het horen van de Crystal 6 nog een Crystal 10 op bezoek krijgt...
Quote from: TabCam on May 12, 2021, 09:03:49
Ik meende de kast en units van Lii Audio al te herkennen, je beschrijving bevestigde dat ;D. Krijg je de Crystal-10 ook nog op bezoek? Ben wel benieuwd hoe die met de Lii-Audiokast klinkt.

Haha klopt, geen crystal 10 maar de silver 10. Tussen de crystal en silver zaten zo enorme verschillen in dat dat gewoon weg mijn smaak niet is en ik daarom ook niet naar de crystal 10 ga luisteren. Leo van lii audio gaf dat ook aan, dat crystal echt andere klank hadden en meer gefocust is op dynamiek en power in de muziekbeleving. De silver 6 poahh  :inlove: :inlove: echt super, ik ben ze nog steeds niet vergeten en eigenlijk veel mooier dan de fostex die ik nu heb staan. Die silver 10 en grotere kast.. Who knows.. :clapping:
" no loss of fine detail "

Pinda13

#847
En sinds vanmorgen is de brom ook grotendeels uit de trafo. Hoe, wanneer, geen idee haha ineens was die weg na aanzetten en dus een week verder.. Wat speelt deze amp heerlijk. Genieten! Is niet even vriendelijk zoals de 219ia + en hij is ook afhankelijk van de opname kwaliteit, maar hij trakteert je wanneer die 'n goede krijgt.

Afwachten wat die silver 10 doen, nog paar dagen ws.

De Ps5 ff verhuist naar binnen int meubel. En de boel staat er goed bij. Verder wat rubber ringetjes geplaatst tussen de trafo en koperplaat maar dit hielp niets tegen de trillingen. Weet ik ook weer. Dus dat zij zo..

Edit; nog wat buisjes geprobeerd maar alle linlai elite blijft het mooiste. Ik heb nog oude Nanking 6h8c uit 58 en zijn nog ietsje mooier maar zorgen ook weer voor meer ruis op de amp. In mijn dac heb ik ze ook en daar hebben ze dit niet dus hou ik die mooi voor de de dac. 4 paar nos nog liggen  :inlove:

" no loss of fine detail "

Tabcam

Quote from: Pinda13 on May 13, 2021, 03:37:10
Haha klopt, geen crystal 10 maar de silver 10. Tussen de crystal en silver zaten zo enorme verschillen in dat dat gewoon weg mijn smaak niet is en ik daarom ook niet naar de crystal 10 ga luisteren. Leo van lii audio gaf dat ook aan, dat crystal echt andere klank hadden en meer gefocust is op dynamiek en power in de muziekbeleving. De silver 6 poahh  :inlove: :inlove: echt super, ik ben ze nog steeds niet vergeten en eigenlijk veel mooier dan de fostex die ik nu heb staan. Die silver 10 en grotere kast.. Who knows.. :clapping:
Denk wel dat er enorme verschillen tussen de 6, 8 en 10 serie zitten. De Crystal-10 is echt een andere unit qua metingen. Nu gebruik ik 8x15 inch woofers en sinds kort actief aangestuurd dus dat geeft sowieso een heel ander resultaat.

Gaf Leo dat ook aan voor de Crystal-10 vs Silver-10 of vooral als het verschil tussen de Crystal-6 en Silver-6?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Pinda13

#849
Quote from: TabCam on May 14, 2021, 20:57:54
Denk wel dat er enorme verschillen tussen de 6, 8 en 10 serie zitten. De Crystal-10 is echt een andere unit qua metingen. Nu gebruik ik 8x15 inch woofers en sinds kort actief aangestuurd dus dat geeft sowieso een heel ander resultaat.

Gaf Leo dat ook aan voor de Crystal-10 vs Silver-10 of vooral als het verschil tussen de Crystal-6 en Silver-6?

Verschil tussen crystal 6 en silver 6, aangezien ik de silver 6 zo goed vond, moest ik van hem wel de silver 10 proberen. Vind hij nog beter dan deze silver 6. Nou lees ik wel hele goede ervaringen van de silver 10 (oa decware) dus ben daar erg nieuwsgierig naar. Mocht de S10 nu tegen vallen wordt het de s6. Hij was wel duidelijk dat crystal tov silver reeks echt andere klank signatuur had ongeacht 6, 8 en 10" dit kwam volgens hem door de gebruikte onderdelen. Uiteraard de silver 6 of 10 maakt in prijs ook nogal wat uit. 1k euro losse units tegen 160 euro.. En dan de crystal 6 rond de 400.
" no loss of fine detail "