Voordelen en nadelen van twee verschillende subwoofers

Started by Flavio, March 25, 2015, 09:50:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

prettig

Yep omdat het kan en omdat die content steeds meer gaat voorkomen...

http://www.rotarywoofer.com
Heb ze al mail gestuurd en product is beschikbaar maar nog steeds niet op commerciƫle schaal, jammer.

Met hun concept heb je geen bergen vermogen nodig en FLAT van 0-20hz!!! Op ja 130 db..... Alleen kun je daar je huis mee slopen  ::)

Dus voorlopig is het nog conus werk.
Magnepan 20.1, Mark levinson 27 en 2x28, Schiit Gungnir: 1ste luister set.
Quad 33 met 303 en ESL 63: 2e luisterset.
Marantz, 4 x Penta's, D7 sub, Mirage om c2: HT set.

RalphH

Quote from: prettig on April  2, 2015, 17:32:22

en FLAT van 0-20hz!!!


Als je ruimte en plaatsing het toelaten. Wert je al zeker dat het gaat werken
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

prettig

Ja die rotarywoofer kan dat (bel ze maar eens), alleen (ze hadden hem al in 2006 !) duurt het wel erg lang voordat die wat breder beschikbaar komt. Ze installeren hem al jaren in projecten (en nu nog erg duur voor de gemiddelde thuisgebruiker). Wat ik wel leuk vindt is dat ze een compleet andere techniek gebruiken en dat heeft op veel gebieden nieuwe systemen opgeleverd (kijk maar eens naar de verschillende luidspreker concepten die er zijn ... conus, electrostaat, magnetostaat, ribbon, hoorn, etc ....).

Wat mij aanspreekt is de propeller, daar vul je een ruimte erg snel mee qua druk en propellers leveren zeer lage frequenties. Ook compact en qua vermogen zeer bescheiden. Is het echt goed, geen idee, nooit gehoord maar als pretparken en bioscopen die dingen neerzetten (en niet een maar meerdere) dan zal er wel een grote kern van waarheid inzitten (je bent zo usd 22.000,- verder voor een enkele).

En hij gaf aan dat het ook in de gemiddelde thuisomgeving kan, echter de meeste thuis installaties die ze nu doen zijn bij mensen die een echte thuisbioscoop hebben. De rotarywoofer heeft wel een eigen drukkamer nodig (die moet groot zijn), maar een bijruimte, de zolder of kelder voldoet prima (daar stellen ze hem dan op af).

Dus voorlopig maar de conus oplossing en ja dat wordt een hele uitdaging als uberhaupt haalbaar !


Magnepan 20.1, Mark levinson 27 en 2x28, Schiit Gungnir: 1ste luister set.
Quad 33 met 303 en ESL 63: 2e luisterset.
Marantz, 4 x Penta's, D7 sub, Mirage om c2: HT set.

morca

Het is haalbaar,ik zal wat metingen opsnorren voor je als ik ze kan vinden in het meettopic.
Maar goed dan moet je de sub,s wel zelf bouwen en het moeten zeer goeie drivers zijn.
Ook niet elke driver behaald dat level laag wat jij zoekt.