Audyssey XT32 pro VS Dirac live

Started by Cobraatje, December 25, 2014, 11:49:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cobraatje

Ik weet niet zeker of dit de juiste plaats is om deze vraag te stellen, maar ik weet zo ook geen andere plaats.
Mocht het niet kloppen, dat is er vast een admin die mijn topic verplaast ;).

Ik ga op korte termijn in mijn set mijn Marantz AV8801 met Audyssey XT32 vergelijken met mijn Emotiva XMC-1 met Dirac.
Ik lees dat Dirac als het betere systeem wordt gezien, maar ik vroeg mij af wat zijn de (geluids)verschillen tussen XT32 (pro) en Dirac.

Zijn er forumgenoten die beide hebben vergeleken?





Joske007

Quote from: Cobraatje on December 25, 2014, 11:49:50
Ik ga op korte termijn in mijn set mijn Marantz AV8801 met Audyssey XT32 vergelijken met mijn Emotiva XMC-1 met Dirac.
Zelf ook gebruiker van "Audyssey Pro" en zet daarom hier mijn volgmodus in naar het vergelijk naar Dirac Live.
Lees ik nu dat je XT32 gaat vergelijken met... of heb je de Audyssey Pro-licentie en aanverwanten ook in het bezit?
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Cobraatje

Ik heb XT32, geen XT32 pro.

Ik ben benieuwd hoe jij de verschillen beleeft tussen XT32 en XT32 pro.

De AV8801 past qua looks natuurlijk heb beste in mijn set en daarom ben erg benieuw of je met XT32 pro vergelijkbare resultaten als met Dirac kunt halen.
Ik ga er eigenlijk vanuit dat XT32 inferieur is aan Dirac, maar misschien klopt dit wel niet.
Op korte termijn weet ik dat.

Mocht de XMC-1 zonder EQ beter klinken dan ga ik mijn set aanpassen. Looks is wel belangrijk, geluidskwaliteit veel belangrijker.

jvanhambelgium

Eigenlijk moet je "Pro" vergelijken met Dirac Live om heel eerlijk te zijn.
Al is het maar omdat de "consumer" Audyssey microfoon geen vergelijk is tov vb de meet-set van "Pro" (gecalibreerde mic, gecalibreerde mic-preamp)
Met al dit soort correctie-systemen is het meetprocess kritiek, dus hoe beter de meetkwaliteit...



HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Joske007

Quote from: Cobraatje on December 25, 2014, 12:13:23
Ik heb XT32, geen XT32 pro.
Ik ben benieuwd hoe jij de verschillen beleeft tussen XT32 en XT32 pro.
Ah, geen Audyssey Pro... dus in dit geval kan je geen vergelijk doen met Dirac Live, jammer  >:(
Verschil/beleving tussen Xt32 en Audessey Pro kan je hier lezen: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=145481.0
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

RalphH

Op avs forum hebben ze laatst een vergelijk gedaan. Staaled heeft daar nog een link naartoe gepost.
Deze

Heb m niet helemaal doorgenomen, maar wellicht interessant leesvoer.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Joske007

Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Cobraatje

Thx Ralph, dat vergelijk ken ik.

Helaas is bij dat vergelijk niet alles goed ingeregeld en het zou mooi zijn ervaringen uit Nederland en Belgiƫ te horen.

Cobraatje

Quote from: Joske007 on December 25, 2014, 12:25:03
Ah, geen Audyssey Pro... dus in dit geval kan je geen vergelijk doen met Dirac Live, jammer  >:(
Verschil/beleving tussen Xt32 en Audessey Pro kan je hier lezen: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=145481.0

Thx, interessant om het verschil tussen XT32 en Pro te lezen.