Spam

Started by Zymotic, December 16, 2014, 10:21:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Zymotic

Valt me op dat er de laatste dagen best veel spam is....

Rusher

Klopt, zelfs mijn iMac houdt niet alles tegen!

Rusher

... zowel op het e-mailadres van mijn vrouw als dat van mijzelf.

Zymotic

Ook bedoel meer hier op het board ;-)

In mijn mail zie ik weinig tot geen spam (gelukkig)

J.A.F._Doorhof

We hebben er op alle sites last van.
En meer mensen trouwens, we hebben wat beveiligingen aangepast hopelijk word het dan minder.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rusher

Op dit board? Op welke wijze? Wat gebeurd er dan?

Zymotic

Er worden verschillende topics geopend met spam berichten

Rusher

#7
Bizar! Om een topic te kunnen openen heb je toch een account nodig? Dus "hackers" omzeilen dit en vervuilen het forum met spam?

Bas Akkerman

Ze maken een account aan, waarna ze posten. Waar mogelijk proberen we de spammers te bannen en te voorkomen dat ze kunnen posten.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Rusher


Quote from: Bas Akkerman on December 16, 2014, 11:14:38
Ze maken een account aan, waarna ze posten. Waar mogelijk proberen we de spammers te bannen en te voorkomen dat ze kunnen posten.

Tjonge, wat een werk voor jullie als admins; respect.

Kjelt

valt me wel op dat het meer random text posts zijn dan echte spam, ze proberen niets te verkopen ? Alleen niet op linkjes drukken enzo  :devil:
Je zou wellicht kunnen scannen op engelse taal en dan een alert raisen. Gelukkig spammen weinigen in het nederlands  :tounge2:

michel69

StereoKharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20-IsoAcoustics Gaia II  -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

Bas Akkerman

Quote from: Rusher on December 16, 2014, 11:35:44
Tjonge, wat een werk voor jullie als admins; respect.
We doen het gelukkig met z'n allen. Dat scheelt echt. :thumbs-up:

Quote from: Kjelt on December 16, 2014, 11:46:44
valt me wel op dat het meer random text posts zijn dan echte spam, ze proberen niets te verkopen ? Alleen niet op linkjes drukken enzo  :devil:
Je zou wellicht kunnen scannen op engelse taal en dan een alert raisen. Gelukkig spammen weinigen in het nederlands  :tounge2:
Zou een optie kunnen zijn. Zonder mijn medemods voor de voeten te lopen, alle tips zijn welkom.
Ondertussen blijf ik gelukkig genieten van dit forum.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Hanky Panky

Gewoon de eerste posting van een nieuwe member pas na goedkeuring van een mod/beheerder laten plaatsen.

Scheelt enorm veel vervuiling of het blijft minimaal buiten het zicht van de gewone leden.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

abbcdcg

Quote from: Bas Akkerman on December 16, 2014, 11:14:38
Ze maken een account aan, waarna ze posten. Waar mogelijk proberen we de spammers te bannen en te voorkomen dat ze kunnen posten.

Goed werk, maar mosterd na de maaltijd.
Je bent al een stuk geholpen als je nieuwe account alleen na goedkeuring toelaat, bespaard je sowieso wat scriptwerk....


Bas Akkerman

Wie weet is het een optie, ik gooi het in de groep.

Quote from: morca on December 16, 2014, 17:10:32
De russen komen eraan,dit is een voorproefje via het net  :clapping:
Dat wordt een "ruig feestje" dan! :tongue2:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Het is de moeite zeg... Mijn apotheekkast puilt al uit na al die aanbiedingen. En volgende week komt mijn Russische vriendin voor het eerst naar hier  ^^.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

morca

Quote from: Jumping Jack on December 16, 2014, 22:06:13
Het is de moeite zeg... Mijn apotheekkast puilt al uit na al die aanbiedingen. En volgende week komt mijn Russische vriendin voor het eerst naar hier  ^^.
Welk linkje klik je daarvoor  :clapping:

Perfectionist

Quote from: abbcdcg on December 16, 2014, 15:51:44
Goed werk, maar mosterd na de maaltijd.
Je bent al een stuk geholpen als je nieuwe account alleen na goedkeuring toelaat, bespaard je sowieso wat scriptwerk....

Goed idee idd. Dit nu weer ingesteld. Dat moet het meeste er uit filteren. Wel wat meer werk maar goed.
Een beter forum begint bij jezelf.

Zymotic

Quote from: Perfectionist on December 16, 2014, 22:07:47
Goed idee idd. Dit nu weer ingesteld. Dat moet het meeste er uit filteren. Wel wat meer werk maar goed.

^^

Perfectionist

Lol, drie aanmeldingen van de spambot in 10 seconden, met meeste Russische namen.  :tounge:
Allemaal geweigerd.  :D
Een beter forum begint bij jezelf.

Perfectionist

En gek genoeg houd het nu op. Zou er ook een feedback cirkel zijn in de spamcomputef?
Een beter forum begint bij jezelf.

Kjelt

De vraag is wat ze er mee opschieten? Enigste dat ik kan bedenken is als ze betaald krijgen voor het aantal doorverwijzingen via een link die in de tekst staat. Verder verkopen of hijacken ze niets, of heeft iemand nog een ander idee?

Kjelt

Er is een WalterRM flink bezig russische topics te openen  :(