aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Mr.M

Quote from: holco on March  1, 2015, 21:19:06
Heb je wel eens over Magnepan nagedacht?
Ja. Maar de Ruimte is niet geschikt voor magnepans...
Quote from: R on March  1, 2015, 21:20:21
Mooi zeg! Goed om te horen dat je iets in huis hebt gehaald om deze barre tijden te overleven ;)

Heb je ook geprobeerd ze iets dichter op elkaar te zetten? Lijkt wel of dit geen kwaad kan.
Tnx R

Ja..me focus valt weg... Ik zit vrij ver +- 4 meter vandaan en alsik ze dichterbij elkaar zet dan is de driehoek verhouding heel slecht en dan zi t ik ver buiten de geluids bol..
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: Cobraatje on March  1, 2015, 21:27:58
Ik probeer je te helpen/tips te geven met je quest naar het beste geluid ;)
Hoef je natuurlijk helemaal niets mee toe doen :)

Ik durf er geld op te zetten dat in jouw ruimte en de plaatsing van de speakers bij de harde ramen, een monitor met een goede ingeregelde sub de 'quest' voor jou is.
Waar ik geen geld op zet is dat deze Martens lang blijven ;D.
Wat u beschrijft ondersteun in helemaal.. Vandaar mijn vivid aankoop....mooie monitors evt met sub...en later de grotere monitor van vivid b1 om het laag ter ondersteunen....
Maar dat ging de mist in en ik kwam dit tegen ..en wetende dat monitors superieur zijn aan vloer staande in mijn ruimte, heb ik toch de koppige keuze gemaakt om ze te kopen en neerzetten. 
Heb geen moment spijt want ze klinken goed...alleen monitors zijn beter match met de ruimte...daar heef u helemaal gelijk in en dat is ook bewezen hier..
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: Duck Twacy on March  1, 2015, 21:33:09
Los van de hudige hoge pond koers valt dat wel mee. Als je naar Duinkerke rijdt kun je al voor een paar tientjes oversteken in het laag seizoen (met auto en al). Overtocht duurt daar ook niet zo lang... waarschijnlijk ben je meer kwijt aan parkeergeld in Londen.

Tanken doe je natuurlijk in Belgie voor 1,30

En als je van bier houd rij je even lange oost en west vleteren. Paar sixpacks 12 koop je voor 20 euro en verkoop je door voor 10e/fles.
Zt nog wel in me achterhoofd hoor daar niet van....alleen na hebben gehoord van de Kharma s7 signirture ben ik eigenlijk heel erg gemotiveerd om te sparen..hahahah

Mijn doel is om ze dit jaar nog in huis te halen.....liefst zsm...

Dus ....here comes the Kharma s7 signiture....alleen beetje geduld...

U kunt de Martens alvast reserveren. Hhahahaha..

Halco had misschien gelijk alleen zat er naast met een week....hahaha ;)
Dit is een hele mooie tussen oplossing ...voor de tijd dat ik aan sparen ben.. Hier kan ik als audiofiel lekker naar luisteren en intussen  doorsparen... )
**UNDER CONSTRUCTION**

martin778

Wat voor muziek draai je eigenlijk Maz?

Trouwens, Magnepans (sowieso dipolen) in zo'n ruimte lijken me niet erg zinvol met zo veel glas achter de speaker.

Mr.M

Quote from: martin778 on March  1, 2015, 23:53:44
Wat voor muziek draai je eigenlijk Maz?

Trouwens, Magnepans (sowieso dipolen) in zo'n ruimte lijken me niet erg zinvol met zo veel glas achter de speaker.

van alles en nog wat...weinig klassiek.

van anouar brahem tot marina/sade/London grammar/jazz/af en toe metallica of micheal Jackson....haast alles wat uit de mond van een mens kan komen of uit een instrument....luister naar geluid...hahaha ..pretrtig en aangenaam  in elkaar gezet geluid...
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

NAAR JOHN(THANATHOS)luister ik zelfs af en toe...lol all is hetaf en toe stotterend en het klinkt niet bepaald als muziek...lol
**UNDER CONSTRUCTION**

martin778

Quote from: maz on March  2, 2015, 00:01:50
van alles en nog wat...weinig klassiek.

van anouar brahem tot marina/sade/London grammar/jazz/af en toe metallica of micheal Jackson....haast alles wat uit de mond van een mens kan komen of uit een instrument....luister naar geluid...hahaha ..pretrtig en aangenaam  in elkaar gezet geluid...

Zo te zien zijn wij beide zover dat we zo'n beetje meer naar geluid ipv muziek luisteren  :laugh:

Mr.M

ik heb net metallica opgezeten ik luister naar sandman ,,,kijk hier zit nou een lekker gewicht op. met de vivids klonk metallica als metalicca light... nu voel je hjet verschil tussen een volwaardig vloerstaande en een monitor zonder sub...
**UNDER CONSTRUCTION**

Thanatos

Quote from: maz on March  2, 2015, 00:04:10
NAAR JOHN(THANATHOS)luister ik zelfs af en toe...lol all is hetaf en toe stotterend en het klinkt niet bepaald als muziek...lol

En bedankt he  :D  O0


morca

Quote from: maz on March  2, 2015, 00:10:38
ik heb net metallica opgezeten ik luister naar sandman ,,,kijk hier zit nou een lekker gewicht op. met de vivids klonk metallica als metalicca light... nu voel je hjet verschil tussen een volwaardig vloerstaande en een monitor zonder sub...
Luister je ook hun hardere oude werk wel eens ?

martin778



Mr.M

ik heb hier nog zelfs cds van sepultura en kiss..hashahahaha 


ratamahata vond ik altijd een hele aparte van sepulture,,

metallica is een klassieker en onverslaanbaar in die garne..

**UNDER CONSTRUCTION**


michel69

Quote from: maz on March  2, 2015, 00:21:59
ik heb hier nog zelfs cds van sepultura en kiss..hashahahaha 


ratamahata vond ik altijd een hele aparte van sepulture,,

metallica is een klassieker en onverslaanbaar in die garne..

Haha heerlijk leesvoer weer in je topic Maz  :clapping: en Kiss.....mijn grote jeugd liefde heb echt alle lp's solo albums en singles nog van ze ergens boven op zolder staan.................heb alleen geen platenspeler mee  :hehe:
StereoKharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20-IsoAcoustics Gaia II  -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

patsijb

leuk die martens.. stonden bij nog als mogelijkheid voordat ik besloot om toch voor Kharma te gaan
django L en Xl maar ik miste wat..

Mr.M

Quote from: patsijb on March  2, 2015, 12:26:05
leuk die martens.. stonden bij nog als mogelijkheid voordat ik besloot om toch voor Kharma te gaan
django L en Xl maar ik miste wat..

geluid van kharmas herken ik zeker terug in de martens,, helder ,schoon en vol detail...de djengo xl had ik bij multifoon gedemod en was zeer onder de indruk..

ik denk dat het niet makkelijk kiezen is tussen kharma en martens als je de twee fabrikanten met elkaar vergelijkt. de ceramic units die ze gebruiken hebben een karakter en dat hoor je terug..

grootste verschil is de afstraalgedrag van kharma tegen marten..

marten is makkelijker plaatsbaar omdat ze een toe in hebben en minder last van reflectie uit zijwanden bij kleinere kamer.
de kharmas zijn ruimte vreters en rechtstralers...

beide zijn mooie fabrikanten met een beetje vergelijkbaar sound( de ceramic unit lijn) de nieuwe kharma is een ander sound dan de ceramic lijn.. iets warmer en emotievoller.. minder steriel ...
**UNDER CONSTRUCTION**

holco

Quote from: maz on March  1, 2015, 23:02:33
Ja. Maar de Ruimte is niet geschikt voor magnepans...Tnx R

Ja..me focus valt weg... Ik zit vrij ver +- 4 meter vandaan en alsik ze dichterbij elkaar zet dan is de driehoek verhouding heel slecht en dan zi t ik ver buiten de geluids bol..

Ik denk dat je je daarin vergist  ;)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Mr.M

Quote from: michel69 on March  2, 2015, 10:50:33
Haha heerlijk leesvoer weer in je topic Maz  :clapping: en Kiss.....mijn grote jeugd liefde heb echt alle lp's solo albums en singles nog van ze ergens boven op zolder staan.................heb alleen geen platenspeler mee  :hehe:

mijn oom heeft meerdere cd winkels gehad in Vancouver (canada ) en ik heb een jaar daar zijn zaken gerund. toen ik terugkwam had ik een berg cds meegenomen en daar waren alle kiss albums en cds erbij...

ik luister echt naar alles..

ergens bij mijn vader in de schuur moet ik nog een berg cds hebben welke ik toen heb meegenomen terug..ik zal van de week eens even gaan zeken..
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: holco on March  2, 2015, 12:58:41
Ik denk dat je je daarin vergist  ;)

niet geprobeerd altijd mis.... zal vanavond eens weer wat gaan schuiven ....dan blijf ik tenminste bezig... O0
**UNDER CONSTRUCTION**

patsijb

in mijn wat kleine ruimte passen de S7 prima..
gelukkig haha

django L vind/vond ik erg goed voor de prijs..
maar al die tijd had ik twijfel bij Marten..
(wat je beschrijft als emotie..zal t wel zijn dan ;) )
en van mijn kant toch lichte voorliefde voor nederlands spul..

je zal er geen spijt van hebben van de Martens..

Mr.M

Quote from: patsijb on March  2, 2015, 13:32:41
in mijn wat kleine ruimte passen de S7 prima..
gelukkig haha

django L vind/vond ik erg goed voor de prijs..
maar al die tijd had ik twijfel bij Marten..
(wat je beschrijft als emotie..zal t wel zijn dan ;) )
en van mijn kant toch lichte voorliefde voor nederlands spul..

je zal er geen spijt van hebben van de Martens..
de nieuwe s7 is echt een mooi en muzikaal speaker,,ik ben zelf helemaal weg van de s7 signiture,,ook omdat mijn ruimte niet heel groot is zal de s7 helemaal tot zijn recht komen..
de marten is eigelijk te groot voor mijn ruimte en dat weet en wist ik ook wel..ze zijn in ieder geval een betere match met de ruimte dan mijn oude kharma 2,3.. die hadden echt meer ruimte nodig om te zingen...

ik ben aan doorsparen voor de s7 SIGNITURE..en wellicht doe ik all een aanbetaling bij kharma en ieder keer wat betalen en tegen eind van jaar ophalen ...
zo merk je tenminste minder dat je portemonee leeg loopt. hahahahah
**UNDER CONSTRUCTION**

GPO

Quote from: maz on March  2, 2015, 00:21:59
ik heb hier nog zelfs cds van sepultura en kiss..hashahahaha 

ratamahata vond ik altijd een hele aparte van sepulture,,

metallica is een klassieker en onverslaanbaar in die garne..

Ratamahata is best wel een ruk CD van Sepultura.... ;D .... "Arise" is wat mij betreft hun beste album. Op de voet gevolgd door "Chaos AD"... zucht uit een tijd (1993-1995) waarin er zo'n beetje elke maand geweldige metal albums uitgebracht werden -->

Fear Factory - Demanufacture
Machine Head - Burn My Eyes
Slayer - Divine Intervention
Morbid Angel - Covenant
Cradle Of Filth - Vempire ...
Death - Individual Thought Patterns
Immortal - Pure Holocaust
Dissection - The somberlane
Emperor - In The nightside eclipse

zo kan ik nog wel ff doorgaan.....  :devil: :devil:


thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Jumping Jack

Deze 'tussendoortjes' vind ik zowat de mooiste speakers die je al hebt gehad  ;).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Zodiac

Quote from: Jumping Jack on March  2, 2015, 16:57:28
Deze 'tussendoortjes' vind ik zowat de mooiste speakers die je al hebt gehad  ;).
Eerlijk gezegd vind ik dat ook. Congrats.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *