aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

DofN

Quote from: tiptop on September 22, 2014, 13:29:14
Misschien ook beter om niet continu te wisselen, maar een set langer te beluisteren. Hierdoor zal je ontspannender luisteren en gaan je andere zaken opvallen die dat eerst niet deden. Ook heb je voor je hoofd een referentie opgebouwd. Veranderingen hoor je dan makkelijker en kan je ook makkelijker een plaats geven. Zo begrijp je beter wat je hebt, wat je mist en wat de beste stap is om je Highend  heaven te bereiken. ;)

Ja. Ik kan er bijvoorbeeld al een half jaar over doen om de luidsprekers precies op de goede plek te krijgen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Mr.M

Quote from: Mitch-- on September 22, 2014, 13:23:48
Hoor ik hier langzaam miss weer de Harbeth's opkomen ? ;)

Harbeth is en was een mooie weergever voorall met de audio note en kharma mono blokken.
Alleen de uiterlijk bleef me irriteren.

De avalon konitors daarin tegen zien er heel mooi uit en klinken geweldig .
Ik vind de monitors mooier om te zien dan de vloerstaande. Staat mooier in mijn interieur.

@ tip top..
Ik snap je punt maar das niet helemaar waar in dit geval.
Verschil in vloerstaande en monitor is enkel de bass woofer.
De midtoner en tweeter zijn zelfde formaat.
Dat een vloerstaande niet perse hoger rendement hoef te hebben ben ik met je eens maar in dit geval wel denk ik.
Ik speel de monitors met een grote 12inch sub en als je opp. Moet rekenen dan heeft de monitor + sub  een  veel grotere conus opp dan de conus van vloerstaande avalons.

Dit is gevolg van lage rendement van monitor.heb het ook aan jerry (techneut)gevraagd en die zei meteen dan heeft je speaker een lage rendement tov de ander waardoor die veel meer geluid produceert met vrij weinig vermogen..

@twani

Je bent wel vaak aan waarnemen he? Haha lol

@cyreg

Ik kan makkelijk met geluid van harbeth leven alleen niet met uiterlijk. Zo is de 40.1 voor mij een soort vierkant kartonne doos midden in mijn woonkamer.

@doorofnight

Je stelling is helemaal waar dat plaatsen van een speaker veeeel langer duurt dan je denkt.
Ik ben zelf iemand die ieder keer maar toch gaat proberen alles beter te krijgen , zo ook met plaatsing.

Maar goed ,eerst maar eens weer een set samenstellen. Dit keer moet het goed lukken om langer dan een jaar niet te switchen...  :).

Ik ga ook de rust vinden.....komt goed met me.....haha







**UNDER CONSTRUCTION**

morca

Quote from: tiptop on September 22, 2014, 13:29:14
Misschien ook beter om niet continu te wisselen, maar een set langer te beluisteren. Hierdoor zal je ontspannender luisteren en gaan je andere zaken opvallen die dat eerst niet deden. Ook heb je voor je hoofd een referentie opgebouwd. Veranderingen hoor je dan makkelijker en kan je ook makkelijker een plaats geven. Zo begrijp je beter wat je hebt, wat je mist en wat de beste stap is om je Highend  heaven te bereiken. ;)
Rust om goed te luisteren is heel belangrijk idd .
Ervaar dat zelf ook altijd,beter rustig een poosje luisteren als je aan het upgraden schuiven of afstellen bent.


Joris1971

Waar tover jij dat geld vandaan om dat allemaal te kunnnen bekostigen?

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Joris1971

Quote from: chansig on September 23, 2014, 20:56:22
Jezus wat een vraag zeg.

Gr Hans

Wat is daar nu vreemd aan?

Zijn niet de goedkoopste spullen die Maz heeft en dat op 33 jarige leeftijd.
Knap hoor.

Bas Akkerman

Quote from: Joris1971 on September 23, 2014, 20:57:16
Wat is daar nu vreemd aan?

Zijn niet de goedkoopste spullen die Maz heeft.
Ik vraag het me ook af...

Maar vind dat echt een privévraag, dus zal hem nooit stellen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

chansig

Quote from: Joris1971 on September 23, 2014, 20:57:16
Wat is daar nu vreemd aan?

Zijn niet de goedkoopste spullen die Maz heeft en dat op 33 jarige leeftijd.
Knap hoor.

Joris, hoe is met jouw financiële situatie ? Vorig jaar zat je in zwaar weer. Hoe ben je hieruit gekomen zodat je je nu weer een LP12 kan veroorloven ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Joris1971

Quote from: chansig on September 23, 2014, 21:05:10
Joris, hoe is met jouw financiële situatie ? Vorig jaar zat je in zwaar weer. Hoe ben je hieruit gekomen zodat je je nu weer een LP12 kan veroorloven ?

Gr Hans

Hans,zak toch in de poep man, altijd maar dan ook altijd moet jij iemand weer af zitten zeiken.
Nou gefeliciteerd hoor met je arrogante snob manier van reageren het is je weer gelukt.

Ik vroeg het gewoon op een respectvolle manier iets wat ik van jouw kaats de bal terug manier niet kan zeggen.

Bas Akkerman

Chansig en Joris een waarschuwing voor jullie beiden. Zoals altijd, fel op de inhoud zijn is prima, maar houd het wel volwassen en speel niet op de man. Alvast bedankt! :thumbs-up:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mr.M

Kom op jongens no hard feelings , blijf elkaar respecteren...

Laten we het gewoon lekker bij de  audio hobby houden...
**UNDER CONSTRUCTION**

simsatit

Ik vind het ook best wel een bizarre vraag, maar goed, iedereen is anders☺

Het is ook wel moeilijk, heb je een mooie set, ben je enthousiast, wil je het graag met de wereld delen, maar moet je je nog verantwoorden ook...

Misschien één van de redenen dat veel mensen met een zeer hoogwaardige set maar niet posten, of niet durven posten, om allerlei redenen, één zou er kunnen zijn, dat je je weer moet verantwoorden....
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Joris1971

Sorry maar zijn reactie vond ik gewoon tever gaan en dan reageer ik fel terug.

simsatit

Ik zou mij bijzonder ongemakkelijk voelen wanneer iemand zo direct mij zou aanspreken op wat ik uitgeef aan mijn hobby en hoe ik aan dat geld zou zijn gekomen, want dat was precies wat je vroeg namelijk???
Maar goed Maz heeft er geen probleem van en het is zij topic, so peace out!😃
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Joris1971

Quote from: simsatit on September 23, 2014, 21:15:36
Ik zou mij bijzonder ongemakkelijk voelen wanneer iemand zo direct mij zou aanspreken op wat ik uitgeef aan mijn hobby en hoe ik aan dat geld zou zijn gekomen, want dat was precies wat je vroeg namelijk???
Maar goed Maz heeft er geen probleem van en het is zij topic, so peace out!😃

Ik had mijn vraag wellicht niet moeten stellen of anders moeten formuleren, ik bedoelde het niet als afgunst maar meer dat ik het knap vind hoe iemand dat zo kan doen.

Mr.M

Ik snap de reactie van hans maar begrijp dat joris en vele anderen dat zich afvragen, ik vraag me zelf ook af hoe jan rotterdam een compleet kharma exquisit serie ht  met duurste goldmund en duurste siltech bekabeling van een ton kan bekostigen, Echter zal ik hem nooit vragen dat is zijn MAGIE laat maar zeggen,het is niet zo van belang hoe iemand dat doet  ,ik heb zelf altijd bewondering voor zoeen persoon die het wel kan en gun het hem van harte..
Hij zal wel hard voor werken zoals de rest alleen hij  zal vast meer betaald krijgen voor de harde werk dan ik.


Tjaaa wat moet ik jullie antwoorden hierop....laat maar simpel zegge..

Dat is de Voordeel als je dubbelverdiener bent, niet getrouwd en geen kinderen heb.


Kan je aardig wat leuke dingen doen....

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: simsatit on September 23, 2014, 21:12:18
Ik vind het ook best wel een bizarre vraag, maar goed, iedereen is anders☺

Het is ook wel moeilijk, heb je een mooie set, ben je enthousiast, wil je het graag met de wereld delen, maar moet je je nog verantwoorden ook...

Misschien één van de redenen dat veel mensen met een zeer hoogwaardige set maar niet posten, of niet durven posten, om allerlei redenen, één zou er kunnen zijn, dat je je weer moet verantwoorden....

^^ ^^ ^^
**UNDER CONSTRUCTION**

lynch1979

Hey Maz,

Eindelijk je eigen showcase....leuk om al die foto's te zien, helaas heb ik niet alles kunnen beluisteren  ;)

Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar de Audionote en de Kharma mono-blokken.

En wat betreft het bekostigen van al het moois.....jij beleeft er plezier aan en hoe je eraan komt zal mij worst wezen  :D

simsatit

Een waanzinnige sound kan een serieuze luisteraar zo een geluk geven... mij persoonlijk meer dan veel andere materiële. zaken, als je ook iets bereikt met je set dan heb je iets waar je echt mee leeft, ik heb dat iig wel, dat zou ik dan weer niet hebben met de 'bolide' voor de deur, maar mijn set, daar leef ik mee, en dus met de muziek, op een set die uitnodigd tot luisteren en ontdekken, ik krijg zelfs wel weer eens zin om naar een klasiek concert te gaan of zo, dat kan luisteren naar je set ook bewerkstelligen, (nog) meer interesse in muziek👍
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Mr.M

Ik moet zeggen dat ik nu na vele vergelijkingen steeds terugval op de audionote vv..ongeacht de eindtrap....
Wel is de kharma de lekkerst klinkende eindtrap op de audionote en avalon (momenteel de monitor welke op de luister test staat...

Ik moet je eerlijk zeggen monitor met een sub blijkt een betere te integreren in mijn akoestiek..
Speakers verdwijnen veel makkelijker en sweetspot is enorm bijna een meter ....

Alleen de monitors zijn gevoeliger wat opname betreft...
Je hoort echt alles,

Deofheid in opname, sluier effect, sprankellend, studio gevoel....echt een speaker welke zelf geen karakter heeft, hij is niet  vergevend zoals ik bij harbeth gewend was..
Alles klonk leuk maar met de avalons klinken sommige van me cds ineens ietsjes minder. En andere waanzinnig goed...

**UNDER CONSTRUCTION**

Nahpets

Quote from: simsatit on September 23, 2014, 21:12:18
Misschien één van de redenen dat veel mensen met een zeer hoogwaardige set maar niet posten, of niet durven posten, om allerlei redenen, één zou er kunnen zijn, dat je je weer moet verantwoorden....

DE reden voor mij om geen eigen topic te openen.

Als ik je mening wil weten, dan vraag ik er wel om. En als ik dat al doe, dan is het bijna altijd aan een zeer select groepje mensen IRL, en niet op internet.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

sultankat

Die Audionote is prachtig en als deze je zo bevalt Maz, wat zullen die Lamm voor- en eindtrappen met buizen dan wel niet met je gaan doen...........
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

sultankat

Quote from: Nahpets on September 23, 2014, 21:56:57
DE reden voor mij om geen eigen topic te openen.

Als ik je mening wil weten, dan vraag ik er wel om. En als ik dat al doe, dan is het bijna altijd aan een zeer select groepje mensen IRL, en niet op internet.

+1, maar gelukkig denkt niet iedereen daar zo over, anders zouden we dit leuke topic van Maz missen.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Nahpets

Klopt ook weer.

En dat is juist wat zo'n forum leuk houdt. Verschillende mensen, verschillende ervaringen, verschillende insteek, verschillende doelen, verschillende belangen.

Niets zo saai als een zaal met mensen die het allemaal met elkaar eens zijn. Of zeggen dat te zijn.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.