SR7008 in protect modus

Started by Marcel.B, August 18, 2014, 14:47:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

drevox

Heb zelf slechte ervaring met marantz. Slechte uitgangscontacten van cd 63 en cd 63 SE cd spelers. Kanaal ging kraken en viel op een gegeven moment uit. Moesten dus opnieuw gesoldeerd worden. Fijn dat me broer dat probleem geconstateerd had en herstelde door te solderen. Geluidskwaliteit was natuurlijk niet veel meer van over met slecht contacten. Dat terwijl deze spelers wel allemaal awards hadden gekregen.
NAD kijk ik ook voor uit want dat wordt in china gemaakt.
Voor mij dus geen moderne marantz meer. Ouwe bakken zoals model 250 en model 500 is andere koek.
L Apple & Strawberry, Aliens & Dinosaurs, Stargate & Star Trek, Sus2 & Sus4 q Mocha & Tungsten, CST24T & Mighty-5TH, Sweety Darling, Cheers thx alot y

stardust

Quote from: drevox on December 31, 2014, 01:10:19
NAD kijk ik ook voor uit want dat wordt in china gemaakt.

Maak dan je borst maar nat, zowat alles qua electra komt daar vandaan zelfs exclusive buizen versterkers waar je hier in de EU of USA +10K voor betaal

drevox

Ik denk dat losse onderdelen niet slecht zijn zoals buizen en condensatoren.
Maar het complete werk probeer ik liever te mijden. Liever alles uit amerika/europa voor mij.
Me Revox bak is in ieder geval Zwitserse makelij. Dac komt uit nederland dus vind het wel goed.

In China laten maken en dan 10K vragen jaja. Voor mij liever niet. Marantz heeft mij me lesje wel geleerd. Moet dan wel toegeven dat een oude pm 66se het altijd prima gedaan heeft.
L Apple & Strawberry, Aliens & Dinosaurs, Stargate & Star Trek, Sus2 & Sus4 q Mocha & Tungsten, CST24T & Mighty-5TH, Sweety Darling, Cheers thx alot y

JGvH

99% vd bekende merken is made in China
:baaa:

drevox

#154
Shit!
Je moet ook geen bekend merk kopen....die stoppen te veel geld in advertising. :P
....en ondertussen chineze werknemers uitbuiten. :|
L Apple & Strawberry, Aliens & Dinosaurs, Stargate & Star Trek, Sus2 & Sus4 q Mocha & Tungsten, CST24T & Mighty-5TH, Sweety Darling, Cheers thx alot y

FRANQ

Gisteren weer in protective gegaan. :nopompom:

De versterker had de hele dag (maar dat staat hij wel vaker) radio staan afspelen op achtergrondmuziek niveau. op zone 1 en 3.

Bij omschakelen naar TV savonds in protective mode.

Dus moest weer hdmi kabels in mijn tv pluggen om toch tv te kunnen kijken (proefkonijnen kwam, wilde ik niet missen).

Bij mij staat hij nog steeds tegen de zin van mijn vriendin in bovenop het dressoir, en dus kan hij vrij ademen.

Zou het mogelijk kunnen zijn dat de KEF eitjes teveel of te weinig weerstand hebben? Dat er gewoon een stel degelijke B&W vloerstaanders aan moeten? :D

drevox

Das klote  :nopompom:

Volgens mij is b&w niet per see beter dan kef in die prijsklasse.
L Apple & Strawberry, Aliens & Dinosaurs, Stargate & Star Trek, Sus2 & Sus4 q Mocha & Tungsten, CST24T & Mighty-5TH, Sweety Darling, Cheers thx alot y

danny373

#157
Quote from: FRANQ on January 20, 2015, 08:40:27
Gisteren weer in protective gegaan. :nopompom:

De versterker had de hele dag (maar dat staat hij wel vaker) radio staan afspelen op achtergrondmuziek niveau. op zone 1 en 3.

Bij omschakelen naar TV savonds in protective mode.

Dus moest weer hdmi kabels in mijn tv pluggen om toch tv te kunnen kijken (proefkonijnen kwam, wilde ik niet missen).

Bij mij staat hij nog steeds tegen de zin van mijn vriendin in bovenop het dressoir, en dus kan hij vrij ademen.

Zou het mogelijk kunnen zijn dat de KEF eitjes teveel of te weinig weerstand hebben? Dat er gewoon een stel degelijke B&W vloerstaanders aan moeten? :D

Heeft niets met de KEF eitjes te maken. Ik had het zelfde probleem bij het schakelen naar een andere bron.

Een paar nieuwe vloerstaanders is wel leuk natuurlijk :devil:
Marantz-B&W-SVS-Samsung-Apple-Nikon

morca

Nee dit komt idd niet door de speakers.
Jammer genoeg blijft de lijst maar groeien,hopelijk blijft het bij dit type en hebben ze het onder controle nu.

FRANQ

Hij deed het weer de volgende dag.
Dus ik blijf bij een temperatuurprobleem, de versterker is immers behoorlijk warm als hij in protect gaat.

Ik durf ivm garantie de kap er niet af te halen, dus met zaklampje door de sleufjes gekeken.
Tot mijn verbazing zit er een ventilator in, maar deze draait niet.
Ik denk dat deze aan moet staan, of als hij temperatuur gestuurd is eerder aan moet gaan.

kunnen julie kijken of deze bij jullie ook uit staat? En of hij aan gaat als hij warm is?
Bij mij staat hij namelijk ook uit als hij warm is.
(mocht hij bij jullie aan staan dan stuur ik mijn versterker weer op)

Zit eraan te denken om wanneer ik mijn tv meubel ga bouwen een ventilator/koeling in te bouwen in de plank waarop de versterker komt te staan.

Mvg,
Frank

zoldar

Ik hebeen usb laptopkoeler op de ht amp staan. Kastje dicht geen probleem
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

djaxx

Frank,

Heb net even gekeken. Staat hier nu een uurtje muziek te spelen, de ventilator draait niet.
Toestel geeft beetje warmte maar niet echt veel, staat wel goed open.
Nog nooit protect issues gehad.

Raphie

Quote from: Vreemd on November 23, 2014, 17:44:09
Het is niet waar he!!! Nu springt mijn tweede Marantz ook in protect. Lapmje flikkert wilt niet meer opstarten. Jullie kunnen zeggen wat jullie willen marcel en co maar dit is geen toeval meer. Verdorie nu kan ik terug meer dan 3 uur in de auto zitten om die binnen te brengen en waarschijnlijk ook nog is paar weken te wachten voor reparatie... Een klucht is het...
nou, ik denk dat je verkoper maar een coulance voorstel moet doen voor dit brol
zo is je garantie afgelopen, met dit pappen en nathouden en zit jij na 2 jaar en 4 omruilingen verder nog steeds met het probleem
ander model a.u.b....
JBL PRX Power!

H&C Hifi

Quote from: Raphie on January 22, 2015, 10:00:07
nou, ik denk dat je verkoper maar een coulance voorstel moet doen voor dit brol
zo is je garantie afgelopen, met dit pappen en nathouden en zit jij na 2 jaar en 4 omruilingen verder nog steeds met het probleem
ander model a.u.b....

het is niet dat ik je niet geloof maar op internet kunnen mensen een hoop dingen schrijven en wij kunnen niets controleren.
We kunnen niet zien hoe mensen omgaan met hun apparatuur (ik heb de raarste dingen al gezien in de winkel..)

Waarom ben je die versterker ook gaan ophalen zo ver ? beetje winkelier hanteert een ophaal service.. kost het jou vrijwel geen tijd en moeite.

RonG

Marcel,

Ik heb al een tijd uitgesteld maar misschien kan mijn SR dan volgende week eens jou kant op komen? Dan kun je deze eens goed onder handen nemen en hopelijk het probleem reproduceren.


Toni71

Ik weet niet of helpt wat iemand hier onder deze link gepost heeft.
Valt te proberen? Misschien slaat dit ook nergens op. ??

http://www.amazon.com/marantz-sr7008-protect-mode-turned/forum/Fx1OBABG2FZCI75/Tx2KZQT6GRO42UI/1?_encoding=UTF8&asin=B00CS4X8S2

danny373

Frank,

Ik zou inderdaad mijn pijlen richten op enige coulance van de verkoper en iets anders aanschaffen. Een hobby moet leuk zijn en niet dit gezeik constant hebben.
Ik ben het met Marcel eens dat je niet kunt controleren hoe iedereen met zijn spullen om gaat. Maar deze serie van Marantz geeft toch wel een bittere smaak in de mond, helaas weet ik dit ook uit eigen ervaring.


Marantz-B&W-SVS-Samsung-Apple-Nikon

Marcel.B

Quote from: Toni71 on January 22, 2015, 11:50:51
Ik weet niet of helpt wat iemand hier onder deze link gepost heeft.
Valt te proberen? Misschien slaat dit ook nergens op. ??

http://www.amazon.com/marantz-sr7008-protect-mode-turned/forum/Fx1OBABG2FZCI75/Tx2KZQT6GRO42UI/1?_encoding=UTF8&asin=B00CS4X8S2

Dit zou ik nou nooit uit proberen!
Samsung QE85QN95B, Arcam SA30,  Kef R11 ,HTPC Streacom F12  ,RTX 4070, VU+ Duo se 4K, Audioquest Rocket 11,

Toni71

#168
Er kan in ieder geval nooit stroom op komen, want die haal je uit het stopcontact. Even laten ontladen.  Dus zo een vaart zal het niet lopen denk ik.
Of het nut heeft ten tweede.

Een cmos van een pc reset je trouwens ook zoiets. Met de stoom eraf. Kortsluiten op twee pinnen op het mainboard.

Het lijkt erop.

(Edit: het is in ieder geval geen domme meneer, die het heeft neergezet. Een master of science degree. Wil niet zeggen dat het de oplossing is, ik lees het ook maar.)


H&C Hifi

Quote from: danny373 on January 22, 2015, 16:54:59
Frank,

Ik zou inderdaad mijn pijlen richten op enige coulance van de verkoper en iets anders aanschaffen. Een hobby moet leuk zijn en niet dit gezeik constant hebben.
Ik ben het met Marcel eens dat je niet kunt controleren hoe iedereen met zijn spullen om gaat. Maar deze serie van Marantz geeft toch wel een bittere smaak in de mond, helaas weet ik dit ook uit eigen ervaring.

Mja, als je een slechte ervaring hebt kan ik me dat voorstellen, maar zoals gezegd de uitval echt echt miniem wij hebben er behoorlijk wat verkocht, als ik er 4 heb terug gekregen is het veel.
Alles waarvan veel word verkocht krijg je vanzelf meer uitval...

morca

Quote from: HcHifi.nl on January 22, 2015, 18:34:27
Mja, als je een slechte ervaring hebt kan ik me dat voorstellen, maar zoals gezegd de uitval echt echt miniem wij hebben er behoorlijk wat verkocht, als ik er 4 heb terug gekregen is het veel.
Alles waarvan veel word verkocht krijg je vanzelf meer uitval...
[/b]
Kom kom.. het is wel duidelijk nu dat er wat mis is met deze serie.
Maar als een waar zakenman blijf je antwoord ontduiken.
Want het is immers wel duidelijk dat het niet bij die 4 is gebleven die jij verkocht hebt  ;D

danny373

Quote from: HcHifi.nl on January 22, 2015, 18:34:27
Mja, als je een slechte ervaring hebt kan ik me dat voorstellen, maar zoals gezegd de uitval echt echt miniem wij hebben er behoorlijk wat verkocht, als ik er 4 heb terug gekregen is het veel.
Alles waarvan veel word verkocht krijg je vanzelf meer uitval...
Het is jammer dat we geen overzicht hebben van wat Marantz verkocht heeft van de SR7008, en wat hiervan terug gekomen is voor dit probleem.
Mijn gevoel zegt dat het er meer zijn, dan van ander series.  :hehe:
Marantz-B&W-SVS-Samsung-Apple-Nikon

Gaza11

Ik heb mijn sr7008 2 weken geleden opgestuurd en gisteren terug gekregen en er stond keurig op vermeld dat ze het thermo circuit hebben hersteld.

H&C Hifi

Quote from: morca on January 22, 2015, 18:39:36
[/b]
Kom kom.. het is wel duidelijk nu dat er wat mis is met deze serie.
Maar als een waar zakenman blijf je antwoord ontduiken.
Want het is immers wel duidelijk dat het niet bij die 4 is gebleven die jij verkocht hebt  ;D

Is niks mis met die serie, anders had heel internet er al mee vol gestaan.
Maar goed dat jullie wel conclusies kunnen trekken aan de hand van de 10 gevallen die hier op het forum bekend zijn  ::)

FRANQ

Ik ben het met je eens.

Ik heb toevallig eentje die het probleem heeft, maar op internet vind je er amper wat over terug.
En de meeste zullen toch echt in een te krap kastje staan.

Volgens mij kun je dus niet over een groot probleem spreken.

Voor mij is het alleen irritant dat hij in protective schiet bij het omschakelen na een dag aan te hebben gestaan. en dat hij na een uurtje gewoon weer werkt alsof er niks aan de hand is.
Dan kan het zomaar maanden duren voor het probleem zich weer voordoet. Dus in de winkel is het niet reproduceerbaar. Hij moet echt heet zijn.
.