CineMike Modificaties - project Trinnov Altitude 16/32

Started by vik, March 21, 2014, 17:01:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

vik

Het zat er een keer aan te komen:

Vanaf heden is CineMike forum sponsor. De meeste kennen mij door mijn topic die ik ooit ben gestart en kennen mij ook als zeer enthousiast.
Ik ben bij CineMike binnen gelopen als klant een aantal jaren geleden en er was vrij snel een leuke klik en daarbij natuurlijk de passie voor beeld en geluid.


Wie is CineMike nou eigenlijk : 

Het bedrijf bestaat uit Michael Krehl (alias CineMike) en Michael Schiffers.
Michael Krehl is in 1999 begonnen met zijn carriere bij Cinematrix en hield zich bezig met dvd spelers die in die tijd al konden upscalen naar 1200P (analoge RGBHV ouput voor professionele monitors en crt projectoren).
CineMike was ook betrokken bij het ontwerpen van de 2e generatie van deze techniek. Een picture optimizer met SDI input en DVI en analog output naar 1080P.


Link : Cinematrix PSM-1

Op deze foto hieronder staat links Michael Krehl, en rechts Michael Schiffers



In het jaar 2000 kocht Michael Schiffers een gemodificeerde speler van Cinematrix en daar hebben beide heren elkaar leren kennen.
2004 is het jaar dat beiden hebben besloten om samen te gaan werken en zich bezig te houden met modificaties omdat ze gewoon niet tevreden zijn met wat fabrikanten leveren op audio en video gebied. Het concept CineMike is geboren.
In 2005 stonden ze voor de eerste keer op een high end show in Hannover met het project Sherwood Newcastle  samen met Monitor Audio, en in 2006 kregen ze de "Highend Award 2006" met de titel "Best Value for Money Home Cinema"
Tegenwoordig zijn ze elk jaar terug te vinden op  één van de grootste en oudste high end Audio-Video beurzen van Europa: De High End show in München.


De produkten :

Door middel van het modificeren wordt er een zeer hoge kwaliteit aangeboden in zowel beeld en geluid. Om deze kwaliteit te halen betaal je bij de high end merken vaak vele euro's meer. De prijs/kwaliteit verhouding kan zeer gunstig uit pakken.
Bij het modificeren moet je denken aan blu ray spelers, versterkers, processoren, projectoren en zelfs luidsprekers. Een ander vak gebied van CineMike is het verbeteren van de akoestiek. Zoals vele weten een belangrijke rol in een goed geluid dus ook het aanpassen van de akoestiek staat op het menu.


Mijn rol in dit verhaal:

Ik heb ze beiden benaderd met het idee om samen te gaan werken en ze stonden daar voor open. De eerste stap als forum sponsor is nu gezet en we hebben mooie plannen in het vooruitzicht. Verder zie ik dit als een grote uitdaging wat mij heel erg leuk lijkt. Het produkt is er want die is gewoon uniek en ik hoop dat wij iets kunnen betekenen voor anderen.

*** Vanaf November 2015 officieel Denon & Marantz dealer in NL***

Dat houdt in dat ik ook op wens orginele apparatuur kan leveren van Denon & Marantz. Ook de Marantz Premium lijn.


Ik ben van mening dat je apparatuur moet horen/zien in je eigen set en ruimte. Vandaar dat ik de mogelijkheid bied om bij de mensen langs te gaan zodat je zelf kunt beoordelen of een upgrade iets kan betekenen in jouw eigen set. De andere mogelijkheid is een uitgebreide demo bij CineMike zelf. Daar kun je dus ervaren wat er maximaal mogelijk is. Uiteraard bieden we de mogelijkheid om je eigen apparatuur te vergelijken.


Een paar van onze merken:
Advance Acoustic, Anthem, Aurum (Quadral), Bryston , Denon, Emotiva, Infitec, JVC, Marantz, McIntosh, Oppo, Panasonic, Sony, Velodyne.

Staan er merken niet tussen dan kun je het beste even contact op nemen.
Voor meer info kan je mij een mail sturen of kijk op de website. Deze is wel in het Duits maar er wordt gewerkt aan een eigen website.

Bedankt voor jullie aandacht!

Viktor CineMike Benelux
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

HTip

#1
Gefeliciteerd met het sponsorschap Viktor!

En succes met jullie activiteiten in de Benelux. Ik heb al een mooi voorproefje gehad in mijn eigen set en ruimte  :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

Altijd leuk zo'n nieuwe sponsor.

Ik zie dat ze projectoren modden...wat kan daaraan gedaan worden. Nog niet eerder van gehoord.


HTip

Quote from: denoontje on March 21, 2014, 18:25:50
Altijd leuk zo'n nieuwe sponsor.

Ik zie dat ze projectoren modden...wat kan daaraan gedaan worden. Nog niet eerder van gehoord.
Meer dan je denkt ;)

Kijk maar eens hier en in het speciaal de filmpjes: http://cinemike.de/HARDWARE/JVC.aspx

Ik zit er ook aan te denken, maar wil eerst een gemodificeerde en ongemodificeerde naast elkaar zien. En dat kan bij Cinemike...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maro

Gefeliciteerd Vik.  :pompom:   Mocht er in NL ooit eens een mooie demo plaats vinden dan ben ik er graag eens bij!
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

RvD

Leuk Vik dat je het aanspreekpunt wordt voor de Benelux.  :)
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

eMVe

Gefeliciteerd met deze stap.
Ik ben benieuwd naar wat er verder uit deze samenwerking voort gaat komen, in ieder geval succes gewenst!

Masterkale

Congrats, mijn units moeten deze week ook ergens terugkomen. :-)
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

Witalik

Wel leuk inderdaad ! Je was natuurlijk al super enthousiast over de producten en nu mag je ze gaan promoten ! Maar wat houd het nu precies in dat ze sponsor zijn ?
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Passion4Sound


vik

Ik sponsor ons forum en in ruil daarvoor kan ik hier CineMike produkten aanbieden.  Dit is mijn eigen initiatief  :)


Quote from: Witalik on March 21, 2014, 19:42:48
Wel leuk inderdaad ! Je was natuurlijk al super enthousiast over de producten en nu mag je ze gaan promoten ! Maar wat houd het nu precies in dat ze sponsor zijn ?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

rovinggecko

Leuk om te zien dat je je hobby zo door kan pakken! Aan enthousiasme en kennis geen gebrek, heel veel succes!
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Passion4Sound


treky22

Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

vik

Quote from: morca on March 21, 2014, 18:32:40
Succes kerel !!
Ik mis wel een merk subwoofer hihi

Wie weet ooit een JL Audio Marco.  ;D   De meeste klanten draaien met passieve subwoofers met gemodificeerde versterkers.

Met Velodyne zijn ze natuurlijk bekend maar het is maar net hoe groot de interesse is voordat ze een modificatie gaan ontwikkelen.

Ik weet dat ze op de afgelopen ISE beurs in de RAI veel interesse hadden in de Earthquake SUPERNOVA lijn.  Dat geldt trouwens ook voor de Cinenova versterker lijn.   
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

morca

Quote from: vik on March 21, 2014, 20:30:10
Wie weet ooit een JL Audio Marco.  ;D   De meeste klanten draaien met passieve subwoofers met gemodificeerde versterkers.

Met Velodyne zijn ze natuurlijk bekend maar het is maar net hoe groot de interesse is voordat ze een modificatie gaan ontwikkelen.

Ik weet dat ze op de afgelopen ISE beurs in de RAI veel interesse hadden in de Earthquake SUPERNOVA lijn.  Dat geldt trouwens ook voor de Cinenova versterker lijn.
Die had ik pas al eens op hun site zien staan.
Heb je hem gehoord?,ik was wel benieuwd namelijk toen ik hem zag staan  ;D
Ziet er goed uit op papier als zeer bruute filmsub.  :headbanging:

vik

Ik heb hem nog niet gehoord maar ik vond het wel een aparte sub om te zien.  Hij kan behoorlijk diep.


Quote from: morca on March 21, 2014, 21:43:31
Die had ik pas al eens op hun site zien staan.
Heb je hem gehoord?,ik was wel benieuwd namelijk toen ik hem zag staan  ;D
Ziet er goed uit op papier als zeer bruute filmsub.  :headbanging:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

RobertVanWoerden

#21
Gefeliciteerd Vik, dat is een mooie uitdaging! Succes.

vik

Momenteel heb ik de volgende demo apparatuur:


  • Denon DBT-3313 Blu ray speler
  • Marantz UD 7007
  • Marantz MM 8077 mulitchannel eindversterker
  • Marantz AV 8801 processor

Deze kunnen bij de mensen thuis worden getest.




De Denon DBT-3313:     

De Denon DBT-3313 en de Marantz UD 7007 zijn de referentie spelers. De tuning bestaat onder andere uit het vervangen van veel SMD onderdelen. SMD staat voor surface mounted device. Het resultaat mag er zijn: De beeldkwaliteit is fantastisch wat vooral bij dvd nog eens extra opvalt. Het beeld kijkt over het algemeen rustiger met daarbij wat meer punch en diepte.

De audio kwaliteit staat ook op een zeer hoog niveau.


Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Raymen

Gefeliciteerd vik,

Ik denk ook dat je de juiste persoon hiervoor bent, jouw enthousiasme is ook geweldig.

Succes met je nieuwe carriere ;D
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

vik

Dank je wel.  :)



Quote from: RobertVanWoerden on March 22, 2014, 07:13:22
Gefeliciteerd Vik, dat is een mooie uitdaging! Succes.


Quote from: Raymen on March 22, 2014, 08:06:25
Gefeliciteerd vik,

Ik denk ook dat je de juiste persoon hiervoor bent, jouw enthousiasme is ook geweldig.

Succes met je nieuwe carriere ;D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike