BB&G Zevenbergen... de demo-ruimtes

Gestart door bmateijsen, september 7, 2013, 14:41:34

Vorige topic - Volgende topic

bmateijsen

Bij Beter Beeld & Geluid Zevenbergen is afgelopen weken hard gewerkt om de demo-ruimtes van een nieuwe look te voorzien en tevens de puntjes op de "i" te zetten voor de akoestiek. Gisteren heb ik daar nieuwe foto's van de ruimtes gemaakt.

Duffel

bmateijsen

Deleted Member 2

Complimenten. Zijn mooie ruimtes geworden.

Is het wellicht een idee om de akoestische aanpassingen die jullie gedaan hebben in een apart topic wat nader toe te lichten. Zoiets als:
welke problemen / verbeterpunten waren er?
hoe en met wat heb je die aangepakt?
welk effect?
et cetera

Gr
Henk

bmateijsen

Hoi Henk,

De aanpassingen zijn altijd zeer ruimte specifiek en in het geval van de grote luisterruimte letterlijk de puntjes op de i zetten.

Groet,

Bjorn

Citaat van: Onder013 op september  7, 2013, 15:23:28

Is het wellicht een idee om de akoestische aanpassingen die jullie gedaan hebben in een apart topic wat nader toe te lichten. Zoiets als:
welk effect?
et cetera

Gr
Henk

sr7000

denoontje

Maximus_Aurelius

Heel mooi!
Het straalt een huiselijke sfeer en warmte uit.
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Deleted Member 2

Citaat van: bmateijsen op september  7, 2013, 16:46:26
Hoi Henk,

De aanpassingen zijn altijd zeer ruimte specifiek en in het geval van de grote luisterruimte letterlijk de puntjes op de i zetten.

Groet,

Bjorn

Beetje makkelijk(e) antwoord reactie  :bored::-X

Rudi64

Knap werk Bjorn..
Ik herken het niet meer sinds ons eerste bezoek...
Lejonklou Boazu 2◼Linn Aedsm-- Merason Frerot Dac-Pow1◼Xavian Perla Exclusiva speakers◼Linn K400 speakerkabel ◼BlueJeans 6a ethernetcable◼Lejonklou powercables-Furutech PS-950 powercable.
.

Dirk

Citaat van: Onder013 op september  7, 2013, 22:16:14
Beetje makkelijk(e) antwoord reactie  :bored::-X
ik zie ook niet de meerwaarde van zo'n uiteenzetting, aangezien het idd "maatwerk" is zoals Bjorn aangeeft.
als je er meer over wil weten kan je je volledig uitleven en inlezen op fora als dit http://forum.noiseconsult.com/  ;)

mooie ruimtes btw  :thumbs-up:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

garmtz

Citaat van: Onder013 op september  7, 2013, 15:23:28

welk effect?
et cetera

Gr
Henk

Om er toch iets over te zeggen: grote ruimte had last van staande golven, die zijn aangepakt met de drie bass traps aan de voorkant (de 3 'vierkanten'). De flutter van de grote ruimte was ook te erg, vandaar de diffusie achter de panelen links en rechts met de foto's en de panelen aan de achterzijde van de ruimte. De nagalmtijd was verder 'ok'. Hoewel ik nog subjectief ga beoordelen of de nagalmtijd niet toch te laag is, vooral in het middengebied en hoog. Dit vanwege het dempende systeemplafond.

De kleine ruimte had een te grote nagalmtijd en ook teveel flutter. Verder een hard plafond, waarvan de eerste orde reflecties zijn behandeld.

Genoeg info? Metingen zijn in deze zinloos, ze zijn extreem ruimte-specifiek.

morca

Citaat van: garmtz op september  7, 2013, 23:02:57

Dan had je ook een "voor' meting moeten hebben,dus idd zinloos.....

Wel mooie ruimte zo!

Deleted Member 2

Om er toch iets over te zeggen: grote ruimte had last van staande golven, die zijn aangepakt met de drie bass traps aan de voorkant (de 3 'vierkanten'). De flutter van de grote ruimte was ook te erg, vandaar de diffusie achter de panelen links en rechts met de foto's en de panelen aan de achterzijde van de ruimte. De nagalmtijd was verder 'ok'. Hoewel ik nog subjectief ga beoordelen of de nagalmtijd niet toch te laag is, vooral in het middengebied en hoog. Dit vanwege het dempende systeemplafond.

De kleine ruimte had een te grote nagalmtijd en ook teveel flutter. Verder een hard plafond, waarvan de eerste orde reflecties zijn behandeld.

Dank Garmt

garmtz

Citaat van: morca op september  7, 2013, 23:07:37
Dan had je ook een "voor' meting moeten hebben,dus idd zinloos.....

Uiteraard is er een voor-meting gedaan...! Hoe moet je anders de bass traps dimensioneren en vaststellen of de nagalmtijd goed is of niet?

donron

Ziet er strak uit jongens! Gefeliciteerd, ik kom het snel ff in het echt bewonderen.

donaldk

Mooi, maar nog niet af? Geen Beter Beeld?!  ???

VlisChris

Komt/ishier ook een dedicated HT inde winkel eigenlijk?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

bmateijsen

Citaat van: Christiaan S op september  8, 2013, 02:14:36
Komt/ishier ook een dedicated HT inde winkel eigenlijk?

Er komt geen home-theater in Zevenbergen, we hebben een prachtig theater in Hilversum en Zevenbergen is niet een kopie. ;)

morca

Citaat van: garmtz op september  7, 2013, 23:27:00
Uiteraard is er een voor-meting gedaan...! Hoe moet je anders de bass traps dimensioneren en vaststellen of de nagalmtijd goed is of niet?
Daar doelde ik ook op ivm de aanpassingen ,denk zonder meten aanpassen hebben de heren niet gedaan.  ;)

jullie groeien gestaagd zo,al 2 panden nu  :thumbs-up:

bmateijsen

Citaat van: morca op september  8, 2013, 10:22:07
Daar doelde ik ook op ivm de aanpassingen ,denk zonder meten aanpassen hebben de heren niet gedaan.  ;)

jullie groeien gestaagd zo,al 2 panden nu  :thumbs-up:

De akoestiek aanpassingen zijn in samenwerking gedaan met onze partner Mutrox. Zij hebben ook de home-cinema gebouwd en alle andere akoestische aanpassingen gedaan in Hilversum.

Martin!!!

@Jan, Garmt en Bjorn, het ziet er goed uit mannen, ik kom binnenkort weer is langs  :coffee:

Er zal in Hilversum ook wel het het e.e.a. veranderd zijn  :D
mainly British stuff

frankp

:blink:
Tot mijn grote verbazing lees ik dat jullie in een wel heel leuk plaatsje (Zevenbergen) een winkel/demoruimte hebben, waar ik dus niets van wist!
Welkom plaatsgenoten en ik kom zeker snel eens even kijken....en luisteren natuurlijk!

newday

De flutter van de grote ruimte was ook te erg, vandaar de diffusie achter de panelen links en rechts met de foto's en de panelen aan de achterzijde van de ruimte.

Waar komen deze panelen vandaan, ook van Mutrox ?

Lijkt me mooi voor in de huiskamer (na een meting of het überhaupt nodig is).

bmateijsen

Citaat van: newday op november 11, 2013, 17:06:09
Waar komen deze panelen vandaan, ook van Mutrox ?

Lijkt me mooi voor in de huiskamer (na een meting of het überhaupt nodig is).

Klopt! Wij zijn dealer van deze Mutrox producten dus kan gewoon via ons lopen, idem vwb meting.