Bij DofN: Bacch in tha house!

Started by DofN, August 13, 2013, 21:32:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

chansig

Ja...erg mooi. Had het niet verwacht gezien de eerste plaatjes die je toen liet zien. Maar nogmaals erg mooie ruimte. Zeker 1 van de mooiere op dit forum. Zeker qua stereo.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jumping Jack

Ik sluit mij aan bij vorige commentaren. Prachtige aankleding zo, erg sferig.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Koen K

Quote from: Kwabbernoot on January  5, 2021, 21:54:59
Gebruik jij nog een Squeezebox Touch? Ik dacht dat jij overgestapt was op een NUC.

Dit is dan ook een wat eufemistische voorstelling van zaken. In feite wordt Abel gebruikt door de Squeezebox Touch. Hij wacht lijdzaam af tot het ding overlijdt en hij vrij is om een ander apparaat aan te schaffen.

DofN

 ^^ :D

En waarschijnlijk geef ik dan teveel geld uit terwijl ik nog een prima Raspberry in de kast heb liggen :)

Mijn NUC is niet passief gekoeld en hij blaast flink door. Daarom heb ik hem toch maar weer in de meterkast gezet en de SQBT teruggezet. Ik vind de investering in een passief gekoelde NUC te groot. En Koen krijgt 10 punten.


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

#1379
Quote from: Musfed on January  5, 2021, 22:03:10
Ziet er strak uit zo, mooie wand.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Dank je :)

Quote from: Jumping Jack on January  6, 2021, 08:32:40
Ik sluit mij aan bij vorige commentaren. Prachtige aankleding zo, erg sferig.

Goed woord, al bestaat het niet :)

Quote from: brt on January  5, 2021, 20:56:05
Ik vind het echt heel stijlvol, prachtig patroon. Subtiel en toch aanwezig.
Ik zou het zo hier ook plaatsen.

Wel een duur grapje vrees ik?

Akoestische demping viel ook wat tegen dacht ik gelezen te hebben, maar dat is ook niet de reden begreep ik? EDIT: zie dat je dat hiervoor al beantwoord had.

Leuk om te lezen. Duur ja.. En ze hadden 1 montagedag berekend x 2 man. Het zijn 2 volle dagen x 2 man geworden. Dit is niet iets wat je zo even doet. Niet dat ik een naheffing heb gekregen, maar bij de volgende opdracht zullen ze vast beter rekenen.


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Quote from: chansig on January  6, 2021, 08:29:19
Ja...erg mooi. Had het niet verwacht gezien de eerste plaatjes die je toen liet zien. Maar nogmaals erg mooie ruimte. Zeker 1 van de mooiere op dit forum. Zeker qua stereo.

Gr. Hans

Plaatjes zeggen eig niet zoveel. Je ziet het vanzelf een keer IRL :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Jumping Jack

Quote from: doorofnight on January  6, 2021, 09:17:28

Goed woord, al bestaat het niet :)

Nu wel want het staat er toch  ;D. Het betekent vast iets als "bolvormig"  ;).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Kwabbernoot

Dit lijkt mij toch ook wel zelf te plakken te zijn?

brt

Quote from: doorofnight on January  6, 2021, 09:17:28
Dank je :)

Leuk om te lezen. Duur ja.. En ze hadden 1 montagedag berekend x 2 man. Het zijn 2 volle dagen x 2 man geworden. Dit is niet iets wat je zo even doet. Niet dat ik een naheffing heb gekregen, maar bij de volgende opdracht zullen ze vast beter rekenen.

Oeff, dan heb ik wel een idee wat het hele verhaal gekost heeft. Gaat em niet worden hier  :nowink:
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

MAW

#1384
Quote from: doorofnight on January  4, 2021, 21:11:00
De wand is klaar. Kabelmanagement volgt. En een lichtplan - al heb ik nog geen idee wat dat zal worden.

Vet hoor!
Goede keuze. Once you go active, you never go back! ;p

Zonder gekheid; mooie speakers. Nu ben je weer voor enkele decennia klaar :)
Mooie wandbekleding trouwens. Wat is het? :)

edit: ah kon het al vinden door de naam vd afbeelding. Kurk. Ziet er goed uit. En absorbeert ook nog wat. Mooi hoor!
Gr. Martijn

DofN

Quote from: Kwabbernoot on January  6, 2021, 09:22:33
Dit lijkt mij toch ook wel zelf te plakken te zijn?

Klopt, als je handig bent met zagen en slim omgaat met minimaal snijverlies als gevolg, en een dergelijk patroon kan maken en weet dat je de tegels moet bijsnijden, is dat goed zelf te doen. Een "vast" patroon is wel makkelijker.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Kwabbernoot

Zo'n patroon is van te voren op de PC gemakkelijk uit te werken. Zonder ervaring zou ik niet zomaar "ins Blaue hinein" gaan plakken.

Groeten...

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Marco66

Quote from: doorofnight on January  6, 2021, 09:14:47
^^ :D

En waarschijnlijk geef ik dan teveel geld uit terwijl ik nog een prima Raspberry in de kast heb liggen :)

Mijn NUC is niet passief gekoeld en hij blaast flink door. Daarom heb ik hem toch maar weer in de meterkast gezet en de SQBT teruggezet. Ik vind de investering in een passief gekoelde NUC te groot. En Koen krijgt 10 punten.

Je kunt in de bios toch de fan lager zetten, die van mij hoor je haast niet.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

vik

#1389
Heel veel plezier met de D&D speakers Abel! Heel fraai!  8)



Quote from: doorofnight on January  4, 2021, 21:11:00
De wand is klaar. Kabelmanagement volgt. En een lichtplan - al heb ik nog geen idee wat dat zal worden.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

DofN

Quote from: Marco66 on January  6, 2021, 11:51:44
Je kunt in de bios toch de fan lager zetten, die van mij hoor je haast niet.

Hij staat op dynamisch. Lager zetten kan leiden tot oververhitting? OF valt dat wel mee?

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Geert (gvc)

Hangt van de CPU load af. Als die continue laag is kan het wel. Ik heb ook zo gewerkt tot ik DSP geimplementeerd heb op mijn NUC, toen heb ik hem in een Akasa fanless case ingebouwd (koste slechts 70€).
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

katwax

Quote from: doorofnight on January  6, 2021, 12:04:11
Hij staat op dynamisch. Lager zetten kan leiden tot oververhitting? OF valt dat wel mee?
Tja dat hangt af van hoe hard deze moet werken en hoe warm het is waar die staat natuurlijk.Had bij mijn HTPC dit ook op low staan, maar bij muziek kon ik deze soms horen bij stille passages, het is natuurlijk aan jouw om te bepalen of dit storend is of niet.
Op zich kan het geen kwaad, bij overhitting gaat de nuc gewoon uitschakelen, maar is geen blijvende schade, dus je kan proberen of "low" voldoende is of niet.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

morca

Quote from: doorofnight on January  5, 2021, 19:53:34
:)

Ze komen nog eens terug om een aantal tegels die door de onderlinge druk wat naar voren komen vast te zetten. Wat een donkere, duistere dag vandaag..
Mooi geworden Abel,set up ziet er ook strak uit zo :thumbs-up:

Lucky.L

#1394
Wat een mooie set,straalt ook rust uit!
Je hebt ook een erg mooi tv meubel,heb je die laten maken of zijn die zo te koop [waar}?

Gr. Michel
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

Benco


DofN

Dank je Benny. Ik hoop voor je dat jouw plannen ook goed uitpakken.

@Lucky.L. Het audiomeubel heet "tv meubel empire" en is volgens mij niet meer nieuw te koop.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Quote from: Marco66 on January  6, 2021, 11:51:44
Je kunt in de bios toch de fan lager zetten, die van mij hoor je haast niet.

Quote from: gvc on January  6, 2021, 13:58:56
Hangt van de CPU load af. Als die continue laag is kan het wel. Ik heb ook zo gewerkt tot ik DSP geimplementeerd heb op mijn NUC, toen heb ik hem in een Akasa fanless case ingebouwd (koste slechts 70€).

Gedaan. Ik hoor hem nu nog zachtjes. Goede tips. Het hangt toch van het moederbordje af welke case geschikt is? Ik heb er weleens naar gekeken maar vond het al met al financieel nog niet de moeite. Ik ben ook aan het denken aan een nieuwe oplossing (streamer+VV+sub-outputs+DSP). Maar het heeft geen haast.


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Geert (gvc)

Quote from: doorofnight on January  9, 2021, 11:33:45Het hangt toch van het moederbordje af welke case geschikt is? Ik heb er weleens naar gekeken maar vond het al met al financieel nog niet de moeite.
Dat klopt, specifieke modellen voor bepaalde type NUC's. Voor iets oudere NUC-modellen daalt de prijs van de cases als er nog een behoorlijke stock is. Mijn NUC ging net uit de verkoop toen ik een case in aanbieding vond.
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

DofN

#1399
De Dali Euphonia MS4's zijn uitgevlogen.. Gisterochtend vroeg aangesloten en nog een uurtje geluisterd tot een geïnteresseerde (niet op dit forum) ze kwam beluisteren, afrekende en in zijn auto laadde. Na maanden naar de DD8c's te hebben geluisterd, klonken de MS4's toch ook wel heel fijn. Het voelde als een warm bad en even begon ik weer te twijfelen, tot ik de MS4's plat legde en naar de 8c's luisterde..

Het waren superfijne luidsprekers, met een verbazingwekkend mooi hoog dat minimaal net zo goed was als van de DD8c's (maar het toch net even anders deden), met een mooie klank die me vaak de muziek in trok. Ik hield een beetje van ze.. al pasten niet goed in het interieur. Ik heb er geen spijt van want ik wilde overstappen op de DD8c's of misschien de Epicon 6. Het zijn de DD8c's geworden en dat zijn fantastisch klinkende luidsprekers.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software