JL Audio Topic . Nieuwe dealer in NL.

Started by morca, June 13, 2013, 22:49:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

evilniek

Ik vind dat nou niet meteen een budget prijs om eerlijk te zijn.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

morca

Quote from: evilniek on September  7, 2013, 13:51:14
Ik vind dat nou niet meteen een budget prijs om eerlijk te zijn.
Ik heb al eerder vermeld in dit topic,dat is tov de F serie die al gauw tegen de 4000 voor de F112,en 4500 voor de F113 kost.

Dus buget jazeker wel,een DD12 kost toch ook 1800 euro ,dat is voor velo een bugetsub.
Net als bij JL nu ook het geval is  met deze E serie  ;)


yorkie13

buget subwoofer ?

Zit er geen d in dat woord  :D

Maar 2100 euro is zeker flink aan de prijs.
In andere topics wordt er gelijk geroepen dat je voor dergelijke bedragen een hele mooie DIY subwoofer kan
bouwen.
Misschien wel 2 stuks.


yorkie13

 :crazy: Dat is nog eens nieuws.

Ga je een dergelijke JL E type subwoofer aanschaffen dan ?

evilniek

Quote from: morca on September  7, 2013, 13:58:43
Ik heb al eerder vermeld in dit topic,dat is tov de F serie die al gauw tegen de 4000 voor de F112,en 4500 voor de F113 kost.

Dus buget jazeker wel,een DD12 kost toch ook 1800 euro ,dat is voor velo een bugetsub.
Net als bij JL nu ook het geval is  met deze E serie  ;)



Dan vind ik het nog steeds geen budget subwoofer, volgens mij bedoel je een SPL1200 Ultra, een DD12 kun je denk ik al helemaal geen budget subje noemen. Maakt ook niet uit verder, uiteindelijk moet een ieder voor zich bepalen wat hij of zij betaalbaar vind.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

morca

Quote from: evilniek on September  7, 2013, 14:46:35
Dan vind ik het nog steeds geen budget subwoofer, volgens mij bedoel je een SPL1200 Ultra, een DD12 kun je denk ik al helemaal geen budget subje noemen. Maakt ook niet uit verder, uiteindelijk moet een ieder voor zich bepalen wat hij of zij betaalbaar vind.
Ik bedoel idd de SPL 1200  :-[

Ik noem het ook geen buget,maar voor merken als JL en Velo is dit buget.

RA@
Daarom bouw ik wel zelf,maar hoef dat niet zo nodig meer als de oplossing aan te brengen.
Mensen zat die liever een sub uit de winkel wil,dus waarom zou ik daar ook geen goeie tips doen.

Nee ga ik niet,geen geld voor  ;)

morca



JL Audio CEO, Lucio Proni, and President, Andy Oxenhorn, proudly receive Inside Track Magazine's Award for #1 in product performance, in both the home and car audio categories! Thank you, Inside Track, it's truly an honor



Former member 78

Quote from: morca on September  7, 2013, 14:22:52
Budget idd!!!   :alien:

Nee hoor ik ben een beetje van me DIY tocht afgestapt  ;)

Waarom ben jij van jouw DIY tocht afgestapt?
Juist met subs is DIY erg aantrekkelijk, en haal je voor weinig veel in huis.


Ejorne


Martijnst1990

Hier ook als ik de link kopieer en in de browser plak. Mooie setup, alleen hangt de tv zo hoog..

En Morca.. je kan toch niet van je DIY tocht afstappen?! Dat valt me tegen van je :D Ik moet zeggen dat ik ook het liefst een F112 kant en klaar had gekocht, maar dat kon ik budget technisch niet verantwoorden voor mezelf :P
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Quote from: ArjanR1 on September 28, 2013, 11:46:28
Waarom ben jij van jouw DIY tocht afgestapt?
Juist met subs is DIY erg aantrekkelijk, en haal je voor weinig veel in huis.
Als het zo uitkomt help ik graag iemand met een DIY Arjan,liever eigenlijk als een nieuwe uit de winkel.
Maar ik zie vaak dat men of perse/liever een winkel sub wil hebben,DIY is niet zo in trek bij de mensen die 5000-7000 uitgeven.
Ook ivm met upgraden.
Al je voor de helft van het geld wel een kistje kan laten spuiten,dan heb je hoogglans net als in de winkel.
Alleen stuk meer luchtverplaatsing,en de SQ zal niet minder als een echte zijn.

Pas nog een JL12W0 afgesteld voor iemand,ik kom binnen had ie een kistje gebouwd en eq klaarstaan.
Of ik even af wilde stellen,we hadden het er al vaker over,en hij had opgelet en de goeie spullen gekocht.
Goed subje voor een paar 100 euro na goeie dsp  :music:

Dus ik ben er niet afgestapt,maar lees zo vaak dat de F112 en F113 het wel erg goed doen.
Beter als hier op het forum in het oog/oor is opgevallen,
denk maak wat meer leden attent dat er meer als 1 merk sub is in de dure merken.

Maar er zijn nog wel wat leuke merken,de genoemde JL dealer verkoopt ook Paradigm.
Die zijn ook niet mis,maar dat is weer een ander topic.

De dsp/afstellen is een 2e struikelblok,dit moet je zelf goed kunnen,want anders werkt het niet altijd naar wens.
De ARO van JL doet het erg goed,dus dat trekt mensen die niet willen prutsen met een dsp.



morca

Quote from: Martijn90 on September 28, 2013, 12:18:54
Hier ook als ik de link kopieer en in de browser plak. Mooie setup, alleen hangt de tv zo hoog..

En Morca.. je kan toch niet van je DIY tocht afstappen?! Dat valt me tegen van je :D Ik moet zeggen dat ik ook het liefst een F112 kant en klaar had gekocht, maar dat kon ik budget technisch niet verantwoorden voor mezelf :P
Ik stap er ook niet af,zekers niet.
Maar maak een beetje extra reclame voor mijn favo merk,vind ik leuk om bovengenoemde reden.
Als er iemand vraagt in een topic of DIY meer loont,zal ik zeker mijn DIY mening blijven geven Martijn  ;D


morca

Zoals in de startpost te lezen zal ik nu de JL nieuwtje,s bijhouden.
De JL eigenaren blijven hopelijk ook in dit topic actief,en er komen er nog een paar bij hoop ik  :)
Ivm tips over der ARO en andere zaken.
Samen weten we meer  :thumbs-up:


morca

CEDIA day 3 has arrived! JL Audio's VP of Electronics, Jeff Scoon, stands with the all-new E-Sub sign at the entrance of the Denver Convention Center! If you're at the show, make sure you come check us out in booth



Martijnst1990

Ik vind het een mooi ding! Ook handig dat de "bediening" op de bovenkant zit met een afdek kapje. Zo simpel eigenlijk, maar toch zit het praktisch altijd op de achterkant. Ben even te lui om het op te zoeken, maar wat kost een F112 eigenlijk? Heb niet echt het idee dat er heel veel prijs verschil in zit?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Nieuwe lijst komt nog,deze intro vd E sub draait nu.
Prijzen ik hoop snel  ;)

Ik vermoed dat een F112 gauw tegen de 4000 zal zijn,misschien 3800.

Ja mooi ding he de E sub,dollars was ik dacht net geen 2000,maar wat wij dan gaan betalen ???
Ik hoop ook net onder die 2000 ,misschien iets meer.
Ik denk dat het wel een klein monster is ,net als zijn grote broers uit de F serie. :headbanging:

PS hier kan je ook weer goed zien hoe klein ze zelf die kistje,s maken  ;)

Deleted member

De US adviesprijzen zijn in elk geval:

E110 $1500
E112 $1900.
Meerprijs gloss finish voor beiden $200,-.

F110 $2400
F112 $3200
F113 $4000
F212 $6300
Allen alleen nog in gloss leverbaar

G213 $12000

evilniek

Ik vind m kwa vorm wel een beetje te hoekig. Maar het lijkt me een mooi subje.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo