Gravity 2013

Started by skank1, May 11, 2013, 07:27:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

skank1

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Sciencefiction / Thriller

geregisseerd door Alfonso Cuarón
met George Clooney, Sandra Bullock en de stem van Basher Savage

Dr. Ryan Stone (Sandra Bullock) is een briljante medische ingenieur die op haar eerste shuttlemissie gaat met de ervaren astronaut Matt Kowalsky (George Clooney), die het commando heeft over zijn laatste vlucht voor hij op pensioen gaat. Maar een schijnbaar routine ruimtewandeling draait uit op een ramp. De shuttle wordt vernietigd waardoor Stone en Kowalsky helemaal alleen achterblijven – enkel vastgeketend aan elkaar en steeds verder zwevend in het duister. De oorverdovende stilte verraadt dat ze elke link met de Aarde verloren hebben ... en elke kans op redding. Angst wordt paniek, en elke hap lucht vermindert de nog resterende hoeveelheid zuurstof. Maar misschien is de enige weg naar huis verder te gaan in de angstaanjagende uitgestrektheid van de ruimte.


HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Erik

Tja ik weet niet wordt het een reddingsactie (saai) en of gebeurt iets spannends en onverwachts zoals aliens of een opening naar naar een andere ruimte (klinkt al stuk leuker).
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

skank1

Nieuwe featurette over het gebruik van 3D in 'Gravity'

Geplaatst door Zilko op 24-09-2013 15:36 - Bron: AMC Theaters
Nieuwe featurette over het gebruik van 3D in 'Gravity'Warner Bros. heeft een nieuwe featurette over het 3D-aspect van Alfonso Cuaronsadembenemend uitziende film Gravity vrijgegeven. Je kunt de featurette hieronder bekijken.

In de film speelt Sandra Bullock Dr. Ryan Stone, een briljante medische ingenieur op haar eerste missie in de ruimte. Samen met de doorgewinterde astronaut Matt Kowalsky (George Clooney) heeft ze de leiding over de laatste vlucht van haar spaceshuttle. Tijdens een standaard ruimtewandeling gaat er echter iets goed mis. De shuttle wordt vernietigd, waardoor Stone en Kowalsky, met niets meer dan elkaar, door de duisternis van het heelal zweven. Door de oorverdovende stilte weten ze dat het contact met de Aarde verloren is gegaan en ze ook niet gered kunnen worden. Met het beetje zuurstof dat ze nog over hebben, moeten ze een andere manier zien te verzinnen om in leven te blijven...

Gravity draait vanaf 3 oktober in de bioscoop.





Ok ik moet die in 3D zien !
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Raymond187

Deze gaat ik zeker zien. had al voorstukjes gezien en lijkt me een  vermakelijke film.

cardas49

Vanavond gezien, denk dat dit mijn favoriet van 2013 so far is. Zal er verder niet te veel over zeggen, behalve dat je jezelf te kort doet als je deze niet in imax gaat kijken.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

RonG

Lijkt me ook wel wat en wil deze zeker gaan zien. Ik weet niet wat ik verwachten kan, de trailer laat eigenlijk niets zien.
Ben benieuwd ;D

Raymond187

We gaan maandag in de bios kieken. Erg jammer dat hij in 3D is .... verpest elke film voor een deel  :-X

RonG


KillerbeeNL

wauw, die MOET ik zien
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

ProXius

Vanavond, Imax3D in Eindhoven, ben erg benieuwd!
Ziet er zeker tof uit en recensies zijn toch flink positief.
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

henkt1

Gemiddelde score van de filmcritici op IMBD is 96/100!!!   
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

cardas49

Quote from: Raymond187 on October  4, 2013, 10:59:41
We gaan maandag in de bios kieken. Erg jammer dat hij in 3D is .... verpest elke film voor een deel  :-X

Er zijn momenten dat het 3D effect in deze film meer kwaad dan goed doet. Maar gelukkig zijn er ook genoeg shots waar het tegenovergestelde waar is  :). Vind dat dat voor veel 3D films op gaat. 3D heeft genoeg potentieel, maar we zijn er nog lang niet.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

ProXius

Nou, ik ben vanavond dus geweest. Net terug, zo meteen slapen... 03:16 is laat zat. Uiteindelijk Imax Tilburg i.p.v. Eindhoven.

De voorstukjes stonden erg hard, dus ik was bang dat dit weer een 'oorpijn' film ging worden, maar dit viel gelukkig erg mee.
Wat een waanzinnige film zeg! Wauw, diep onder de indruk. Zowel door de visuals en het geluid (en soms gebrek aan geluid ;) ) maar ook diep, diep, onder de indruk van de gehele atmosfeer ( ;) ) die de film weet neer te zetten.

Lekker weer eens wat anders, geen extreem 'commercieel' gevoel bij deze film en met een voldaan gevoel de bios uit. Wat wil een mens nog meer.  O0

Imax (groot beeld dus) en 3D vond ik absoluut, over het geheel genomen, een enorme toevoeging. Deze film gaat thuis op bijvoorbeeld een 40" 2D TV een totaal andere indruk achterlaten en ik weet zeker dat de film dan een stuk minder speciaal is. Ik had in de bioscoop echt het gevoel aanwezig te zijn in de film, en dat gevoel heb ik niet vaak!
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

maxtrash

ben vrijdag ook naar deze film gegaan. Euroscoop in Tilburg. Ook 3D (ze hebben het Barco-systeem).
Visueel absoluut een zeer mooie film, heel knap hoe ze dit voor elkaar gekregen hebben.
Het heeft op mij echter niet een hele diepe indruk achter gelaten. Ik weet niet of er veel verschil zit in de bioscoop waar je hem bekijkt. Verhaal van de film is tamelijk eenvoudig.
Absolute must als demo-materiaal voor verkopers van 3D projectoren en toekomstige HTforum disc natuurlijk

henrykb

#14
Quote from: skank1 on May 11, 2013, 07:27:52
Dr. Ryan Stone (Sandra Bullock) is een briljante medische ingenieur
Heb er een hekel aan als een film al totaal ongeloofwaardig als basis heeft.
Staat in ieder geval niet bovenaan mijn lijst.. (Bullock pftttt)

Jinsu

Quote from: henrykb on October  6, 2013, 17:49:04
Heb er een hekel aan als een film al totaal ongeloofwaardig als basis heeft.
Staat in ieder geval niet bovenaan mijn lijst.. (Bullock pftttt)

Wat heeft de keuze van een actrice met de geloofwaardigheid te maken?
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Xstream

Quote from: Jinsu on October 12, 2013, 16:57:27
Wat heeft de keuze van een actrice met de geloofwaardigheid te maken?
Dat kan toch? We hebben allemaal onze voorkeur voor acteurs/rices. Dat is voor een groot deel geloofwaardigheid.
Als je Adam Sandler had gecast voor de mannelijke rol, dan was 't voor de meeste mensen op voorhand al minder geloofwaardig lijkt me?

Neemt niet weg dat henry 't over doet komen alsof Bullock er niks van kan en niet geloofwaardig is. Maar dat is niet meer dan zijn mening uiteraard.
Nu was 't ook niet direct mijn keuze geweest, maar ze heeft best wel aardige (en serieuze) rollen neergezet. Sowieso had ik na 't zien van de trailer niet direct 't gevoel dat 't ongeloofwaardig was ;) Ook Bullock niet.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

henrykb

#17
edit en excuus: uitgebreide mening over bullock verwijderd, dit is een gravity topic.
Zal tzt hem bekijken, zeker mooie plaatjes, en wie weet, stel ik mijn mening wel bij  ;)

Xstream

De film in 3D in Imax gezien. Toch wel indrukwekkend te noemen.
1e helft was echt heel sterk, daarna werd 't wel wat minder.

Maar qua "in space" beleving heb ik nooit iets gezien waarbij 't zo dichtbij voelde.
Bullock deed 't goed, al weet ik nog steeds niet helemaal of 't de beste keuze was. Met name in 't 2e deel vond ik haar wat minder, maar dat lag meer aan andere facetten.

Iets overrated op IMDB vind ik. Maar een 7.5 a klein 8je vond ik 't wel.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

paulk

toch maar even gegaan in de Pathé arena op Imax 3D. (net op tijd)  En ja ben toch wel blij dat ik gegaan ben.
Erg mooi gemaakt en de 3D was echt een toevoeging ,normaal hou ik daar niet zo van.
dikke 8 van mij  :clapping:
Klipsch Reference -Onkyo TX-RZ50-ADVANCE ACOUSTIC MAA 402-SAMSUNG BD-J7500-EPSON EH-TW9400-shield tv-philips oled 4k tv 55oled855

squeek

Morgenavond ga ik deze kijken in 3d. Erg benieuwd.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

squeek

Net terug van de bioscoop. Erg knappe film! De realistische sfeersetting kwam in 3d echt tot zen recht en vond het acteren van sandra bullock toch buiten gewoon goed. Zo heb ik haar nog nooit gezien. Verhaal op zich lijkt eenvoudig maar om het visueel in beeld te krijgen en toch boeiend te houden lijkt me toch niet zo simpel.

Deze komt zeker in 3d in huis. Nu de projector nog :-)
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Mordante

Net terug uit de bioscoop (Leiden Lido). Ik vond het een erg goede film. Zeer mooi gefilmd. Edoch heb ik 1.5 opmerking.

1) Dat gezemel over de overleden dochter. Dat deel; van eht verhaal vond ik niet nodig.

0.5)Helaas is Sandra teveel strak getrokken.

squeek

Quote from: Mordante on November  5, 2013, 21:18:08
Net terug uit de bioscoop (Leiden Lido). Ik vond het een erg goede film. Zeer mooi gefilmd. Edoch heb ik 1.5 opmerking.

1) Dat gezemel over de overleden dochter. Dat deel; van eht verhaal vond ik niet nodig.

0.5)Helaas is Sandra teveel strak getrokken.

Wat bedoel je met te strak getrokken?
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

WilcoL

Absoluut geweldig in beeld gebracht...

Voor een gewone sterveling -en tot die categorie reken ik mezelf- is dit "as close as outer space gets" vermoed ik :worship: :worship:
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear