Gratis toegang na registratie op de Nationale AV dagen

Started by audiovideo2day, February 27, 2013, 11:09:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Katrien

Het probleem is dat "audioland" compleet versnipperd is. De X-fi, AV-Veldhoven en noem maar op. Verder is er wel op elke beurs iets aan te merken!
Wat mij betreft, ik vond het bij Audiac goed spelen, verder bij More Music en bij Symphony Audio. Was het daar perfect, zeker niet, maar het maakte muziek.
En nu maar hopen dat de verschillende organisatoren hun ego even in de kast steken en samen één mooie show organiseren en dit in het belang van de bezoekers !!

Guido

AbZ

Quote from: Katrien on April  7, 2013, 20:14:51
Het probleem is dat "audioland" compleet versnipperd is. De X-fi, AV-Veldhoven en noem maar op. <...>
En nu maar hopen dat de verschillende organisatoren hun ego even in de kast steken en samen één mooie show organiseren en dit in het belang van de bezoekers !!
Lijkt me een goed plan.


RubenV.

Quote from: viceadmiraal61 on April  7, 2013, 19:57:49
De eerste dag was al een drama..de tweede zondag werd het nog slechter.Nog nooit de Koninghof zo leeg gezien.
Daargaat het dure geld van de standhouders...Marco de belg achter deze dure grap beloofde 15000 bezoekers !!!!!!
En vroeg nog eens gemiddeld 400,- euro meer dan de xfi voor de zelfde kamer...
Als ik meer dan 400 man heb gezien..dan is deze verwachting nog te veel.
Keny van Marantz kon amper zijn zaaltje vullen,En dan klonk het zoveel slechter dan de zelfde app op de Xfi show..
Ik weet zeker dat net als de AV-NU show deze show nooit meer komt...
(foto,s volgen snel.)hoe heet dat ook weer je kon er een kanon in afschieten..

Was jij niet zelf organisatorisch betrokken bij de x-fi?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

AbZ

Quote from: RubenV. on April  7, 2013, 21:22:00
Was jij niet zelf organisatorisch betrokken bij de x-fi?
Was dat dan nog niet duidelijk?

drees62

Quote from: RubenV. on April  7, 2013, 21:22:00
Was jij niet zelf organisatorisch betrokken bij de x-fi?

Sterker nog, Ken I is (was) zijn oude strijdmakker. Niet zo netjes om zo te spugen in de ruif waaruit je altijd gegeten hebt. Fritz vind het niks maar is schijnbaar wel 2 dagen geweest?
Ik vond het trouwens een van de leukste shows van de afgelopen jaren. Idd niet superdruk maar voor bezoekers is het dan goed toeven en je kunt overal goed bij. Mooie demo's met af en toe zelfs de deur gesloten!
Kortom, leuke dag gehad, hopelijk volgend jaar weer!

viceadmiraal61

Kijk heren..inderdaad help ik bij de Xfi show. 1 maak mij altijd sterk voor een lage entre prijs..en 2 een gratis cd.
heb de AV-NU de nek omgedraaid (de zakken vullers)dachten dat dat de hemel kon worden bereikt,met schandelijke
standhouders plaatsen en entre prijzen .Daar heb ik mijn dus voor de xfi en cafe Engels show sterk voor gemaakt(lp voor 5,-)
En geloof mij in het belang van 1 de standhouders 2 voor jullie!!!!Jullie begrijpen toch wel dat aan een lp voor 5,- niets
valt te verdienen...hoeft ook niet het is door mijn bedacht,het bezoek aan een hifishow aantrekkelijk te maken.
Daarnaast zit veldhoven in de hoofdcomputer als eindejaar show.En dus is het marketing gezien niet handig om dat
in het voorjaar te doen.  Maar onze listige Marco Lisi dacht van wel ,vroeg gemiddeld 400,- per kamer meer dan de Xfi show.
En kreeg de kous op zijn kop..boze standhouders.Want listige lisi had 15000 man beloofd. En fiets graag mee op het succes
van een ander,in dit geval de Xfi show.Maar publiek liet het volkomen afweten...
Dat onze keny boy(drees62) Ken is bij mij door de mand gevallen toen ik er achter kwam dat de tuning niet door hem
maar door Ryuichi Sawada san wordt gedaan,voor de pearl en pearl lit(heb bewijs via Email uit japan.)
daarnaast is de pearl lite sacd slecht(kwa geluid)keny wist het zo goed hoe het moest...maar toen de sacd uitkwam
kreeg ik de schuld over de slechte geluids kwaliteit.  keny pronkt graag met andersmans veren...is het geen succes dan ben
jij(ik) de schuldige.En inderdaad klonk dezelfde opzet van Marantz een heel stuk beter (zie post xfi show)dan nu bij keny.
Dus voordat je wat roept(in dit geval toetsenist) vraag even waarom deze reaktie van mijn is.  mvg fdw

AbZ

beetje vroeg voor  :popcorn:

high-q

Ik ben op het laatste moment zaterdag toch geweest en heb me in de korte tijd dat ik er was prima vermaakt. Door oponthoud arriveerden we wat later dan gepland. Bij de ingang konden we direct doorlopen, dus het viel gelijk al op dat het erg rustig was.  Ik was voornamelijk geïnteresseerd in het hometheater gedeelte, met name de stand van AVA. Ontzettend leuk om naar een (beeld)opstelling te kijken die meer dan 10x duurder was dan de opstelling waar ik zelf mee draai. Ik was erg benieuwd naar het 2.40:1 CineCurve scherm van Stewart Screens met Studiotek doek, de gebruikte anamorfische lens en de Sim2 projector. Ik kan hiervan zeggen dat ik er ontzettend onder de indruk van was. De DBOX opstelling was voor de demo een leuke toevoeging, maar ik denk niet dat dit iets is waar ik zelf elke film op zit te wachten. Stond ook iets te hard naar mijn mening.

Het eerste wat ik zag in de AVA ruimte was het 130" grote CineCurve scherm met gemotoriseerde masking, ontzettend mooi! De beeldkwaliteit van de Sim2 out of the box vond ik erg goed, deze kon nog wel een calibratie gebruiken maar het beeld was echt rag scherp. Mooi ook dat met de nieuwe DLP Led techniek zo'n lamp een verwachte levensduur heeft van 30.000u. De gebruikte ISCO lens was een stuk groter dan ik me had voorgesteld, beetje jammer alleen dat ze die met een soort van ductape aan de lens van de projector hadden geplakt. Maar goed, het ging uiteindelijk om het resultaat. Als ik 50k plus te besteden had aan alleen beeld, dan had ik het wel geweten. Over het Kaleidescape systeem kan ik maar 1 ding zeggen: Belachelijk duur voor wat je ervoor terug krijgt. Jammer dat er geen demo's werden gegeven specifiek gericht op HT waar het beeld EN het geluid goed waren.

Er was ook een gaming-room waar ik een paar ik voorbij liep. Iedere keer zag ik de persoon die deze dag zijn verhaal zou vertellen in zijn eentje zitten. Heel even binnen gestapt, maar vond dat de set veel te hard stond en te boemerig klonk. Sneu voor zo'n jongen als het twee dagen zo rustig is geweest. Verder nog even geluisterd naar de Cyrus/Revel set die ik persoonlijk voor het geld vergeleken met andere sets super vond klinken. Wat me tegen viel, net zoals de laatste Dynaudio Demo die ik mee heb gemaakt, was de Evidence demo. Ik had het idee dat er veel meer in deze luidsprekers zat, maar dat ze door de ruimte totaal niet tot hun recht kwamen. Hoog en laag waren prima, maar het middengebied klonk echt slecht. Erg jammer.

De presentatie van Ken Ishiwata op de Marantz-stand had ik me meer van voorgesteld. Het verhaal over de geschiedenis van verschillende formats vond ik erg leuk en informatief, ik vond alleen de kwaliteit van het geluid niet altijd even lekker klinken op de demo-set. Los van dat was het natuurlijk ook er leuk om zo'n persoon eens in het echt te horen spreken.

Door tijdgebrek ben ik helaas niet bij de stands van B&W/Mutrox en Lyngdorf langs geweest die ik erg graag had willen zien en horen. Grote verassing was voor mij TAD. Had er zelf nog nooit van gehoord of over gelezen, dus ik was erg aangenaam verrast toen na de verhelderende intro het geluid aan ging. Tijdens de demo kwamen er tracks voorbij van Marcus Miller, Dire Straits en werd er afgesloten met een nummer van Harry Belafonte. Moet zeggen dat ik toch behoorlijk gecharmeerd was van deze sound. Alleen met de prijs van 28k voor het "instapmodel", de Evolution One, is dit voor mij voorlopig niet weggelegd. 

Quote from: denoontje on April  6, 2013, 17:37:59
En op de valreep nog een forumgenoot uit het hoge noorden gezien.

Twee zelfs ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Rha007

Wij hadden een weekeindje Eindhoven inplannend en waren Vrijdagavond al in het koningshof.
Toen we Vrijdagavond een beetje door de gangen doolden, raakte ik in gesprek met de standhouder van AVA. We kregen toen meteen tekst en uitleg en een demonstratie. Aardige man, helaas is dat mooie spul niet voor ons weggelegd.
Diezelfde avond ook in gesprek geraakt met de standhouder waar primaire en audio physic stonden opgesteld. De man was de inrichting aan het finetunen en vroeg ons of we nog op of aanmerkingen hadden qua opzet. De man gaf aan dat hij toch wel een behoorlijk aantal bezoekers verwachte, maar achteraf gezien denk ik dat ie het wel tegen gevallen zal hebben.

Zondag hebben we de beurs bezocht. Ik vond het alles behalve druk, maar dat heeft als bezoeker alleen maar voordelen denk ik zo. Ben benieuwd wat de standhouders nu zelf van dit evenement vinden.
Voor de opening van de beurs liepen we bij de mannen van B&W en Mutrox naar binnen. Ook hele aardige gasten en hebben we naar de prachtige opstelling van B&W zitten luisteren.

Eyeopeners tijdens de beurs voor mij, waren:
- de kleine ruimte waar mutrox met de kleine set van B&W speelde. Zo zie je maar weer hoe belangrijk akoestiek is
- de demo van audioquest met de cat 7 kabel. Iedereen beaamde verschil te horen, al snap ik nog steeds niet hoe dat kan.

Verder kreeg ik kippenvel toen ik de stand van Onkyo met de MA's bezocht, toen er een nummer van Sara K. werd gedraaid. Echt prachtig  :inlove:
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

skoebiedoe

#85
Ben er ook geweest en heb er zeker geen spijt van dat ik gegaan ben .
Effe gekeken naar inbouwspeakertjes en hier en daar eens rustig liggen luisteren en soms gewoon genieten van de sfeer. ;)

Ik moest enkel wel eens het plannetje raadplegen om te weten waar ik nu juist was. ;)

Bama

[quote author=Rha007 link=topic=131471.msg2397456#msg2397456 date=1365410616



Eyeopeners tijdens de beurs voor mij, waren:
- de kleine ruimte waar mutrox met de kleine set van B&W speelde. Zo zie je maar weer hoe belangrijk akoestiek is
- de demo van audioquest met de cat 7 kabel. Iedereen beaamde verschil te horen, al snap ik nog steeds niet hoe dat kan.

Verder kreeg ik kippenvel toen ik de stand van Onkyo met de MA's bezocht, toen er een nummer van Sara K. werd gedraaid. Echt prachtig  :inlove:
[/quote]

Ik zat bij deze demo erg achterin en hoorde de gitaar linksachter me, vond ik juist erg slecht.
De dame die aan de deur stond bij Onkyo vond ik het enige positieve.

Ik hoor niemand over tad, vond dat ook goed klinken.

Edit: zie nu een opmerking van high q.

Ps de lyngdorf set had wel erg veel bas, vond de classe set met b en w ook erg mooi, de ruimte doet erg veel blijkt dus wel.

Rha007

Weet niet of het nummer "there it is" meerdere malen was opgezet, maar ik zat redelijk in het midden en vond het echt geweldig klinken.

Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

denoontje

heb even een topic uit het stof gehaald mbt de netwerkkabels:
Ben beneiuwd wat de andere forumgenoten hebben gemerkt bij Audioquest

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=114807.25

abbcdcg

Quote from: denoontje on April  8, 2013, 20:31:36
heb even een topic uit het stof gehaald mbt de netwerkkabels:
Ben beneiuwd wat de andere forumgenoten hebben gemerkt bij Audioquest

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=114807.25

Volgens mij was dat voor het audioquest topic....?

abbcdcg

Ik had zondag naar de AV beurs gaan, zij het niet dat broeder lief belde dat ik om 07.00 uur weer oom ben geworden. Geen problemen mee, maar doe dat dan 's b.v. om 19.00, dan had ik de beurs wel kunnen zien.

Daarom de keuze gemaakt om 's middags maar even door te rijden naar Roermond, voor een demonstratie van Accuphase monoblokken op de 800D, en de Accuphase E360 op de 804D.

Van de mensen die wel op de beurs zijn geweest ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe de Classè op de 800D klonk. Het komt beide van de B&W group, maar matched het ook een beetje....???

GPO

Quote from: Rha007 on April  8, 2013, 10:43:36
...
Verder kreeg ik kippenvel toen ik de stand van Onkyo met de MA's bezocht, toen er een nummer van Sara K. werd gedraaid. Echt prachtig  :inlove:
...

Was dat die dame met die akoustische gitaar? Verschrikkelijk was dat. Echt waar.... geen woorden voor. Zo schel, zo scherp.... mijn arme trommelvliezen! En dat gezwets van die man (Bobby ofzo).... jemig de pemig.

Pas toen Audyssey uit ging, had ik het idee 'he, dat klinkt mooi warm'.... maar goed smaken verschillen... :)

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Bama

Quote from: abbcdcg on April  8, 2013, 21:35:02
Ik had zondag naar de AV beurs gaan, zij het niet dat broeder lief belde dat ik om 07.00 uur weer oom ben geworden. Geen problemen mee, maar doe dat dan 's b.v. om 19.00, dan had ik de beurs wel kunnen zien.

Daarom de keuze gemaakt om 's middags maar even door te rijden naar Roermond, voor een demonstratie van Accuphase monoblokken op de 800D, en de Accuphase E360 op de 804D.

Van de mensen die wel op de beurs zijn geweest ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe de Classè op de 800D klonk. Het komt beide van de B&W group, maar matched het ook een beetje....???

Beste geluid van de show maar mede omdat de ruimte akoestisch was aangepakt

audiovideo2day

Iedereen alvast bedankt om naar deze beurs te komen !

We houden een positief gevoel over aan de organisatie van dit nieuwe event. Zo waren er zeer mooie reacties over de vernieuwde aanpak (liveconcerten, Silent Disco, DJ School, Foto Jungle, ...) en kwalitatieve presentaties van onze standhouders. We zijn er zeker van dat de meeste bezoekers met een goed gevoel naar huis zijn gegaan.

Om verder te bouwen op deze positieve basis horen we hier (htforum) graag jullie mening. We gaan de komende maanden overleggen om de bezoekers volgend jaar een nog sterkere beleving aan te bieden.

We kijken uit naar jullie reacties !

Het Audiovideo2day team.


viceadmiraal61

audiovideo2day vraagt om U mening...Ik mag hem niet meer geven.past niet in het plaatje van de sponsoor..

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

neverywhere

Het is een beetje langs me heen gegaan....had de indruk dat het meer HT dan hifi zou zijn....kennis van me is geweest....vond het een heel leuke show met zeer goede demo's.En een zeer vriendelijke sfeer in alle zalen.

Nu baal ik wel een beetje dat ik niet geweest ben eerlijk gezegd....volgend jaar dan maar?
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

Rha007

Quote from: GPO on April  8, 2013, 22:02:32
Was dat die dame met die akoustische gitaar? Verschrikkelijk was dat. Echt waar.... geen woorden voor. Zo schel, zo scherp.... mijn arme trommelvliezen! En dat gezwets van die man (Bobby ofzo).... jemig de pemig.

Pas toen Audyssey uit ging, had ik het idee 'he, dat klinkt mooi warm'.... maar goed smaken verschillen... :)

GPO
Ik vond het niet echt schel overkomen, maar zoals je zegt kunnen smaken verschillen.
Ik ben het dan wel weer met je eens over die verschrikkelijk foute man en dat gelul in de ruimte van die vent. Wat een lampekap was dat zeg!

Maar ik begrijp ondertussen dat ik een hoop forumgenoten ben tegen gekomen, zonder dat ik het wist  ;D
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

GPO

Quote from: Rha007 on April  9, 2013, 00:34:40
...
Ik vond het niet echt schel overkomen, maar zoals je zegt kunnen smaken verschillen.
...

Ja, ik zat ook helemaal voorin. Dat helpt ook niet echt als je op 2 meter van een speaker zit....  :-X

Die Monitor Audio's die daar stonden zijn overigens prachtige speakers, maar dan graag wel zonder 'Audyssey-met-Loudness' aan...  :P

Quote from: Rha007 on April  9, 2013, 00:34:40
...
Ik ben het dan wel weer met je eens over die verschrikkelijk foute man en dat gelul in de ruimte van die vent. Wat een lampekap was dat zeg!
...

Idd.... constant dat gewouwel over dat ie het geluid kan beetpakken en dat diepte in geluid het belangrijkste wat ie geleerd had in zijn leven ... ??

Verder vond ik het wel een goede show, was lekker rustig. Wat ik wel miste was toch echte HT opstellingen met idem dito films enzo. Al die scenes uit bekende films (LOTR, WoTW, Tron, Iron Man, etc) die we hier op het forum allemaal wel kennen, daarvan heb ik er geen 1 gezien/gehoord op zo'n hele dure set.

Lyngdorf kwam het dichtst bij echte HT, maar was in principe ook alleen (multichannel) muziek. Wel een prachtige demo overigens.

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii