Huiskamer HT in vrijstaand huis

Started by NielsLu, January 18, 2013, 22:14:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

NielsLu

Een aantal jaren geleden heb ik hier een topic aangemaakt om mijn setup te laten zien van mijn slaapkamer HT http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=58863.0. Inmiddels zijn we enkele jaren verder en hebben wij (mijn vriendin en ik) samen een vrijstaande jaren 30 woning gekocht waarin wij 13 maanden ingrijpend aan het verbouwen zijn geweest; we hebben de woning goed geïsoleerd, betonvloer gestort en verder compleet gemoderniseerd (nieuwe elektra, nieuwe keuken enz).

(foto buitenzijde woning verwijderd ivm dievengilde)

Uiteraard heb ik tijdens de verbouwing direct rekening gehouden met plaatsing van alle WCD's en alle andere aansluitingen voor CAI en luidsprekerkabels enz. Achteraf had ik direct een aparte audio elektra-groep moeten aanleggen, helaas heb ik dat toen niet gedaan (al is er nog wel de mogelijkheid om dat alsnog te doen).

Hierbij een aantal overzichtsfoto's van de woonkamer (de foto's zijn gemaakt kort na de verhuizing, dus alles stond hier nog niet helemaal op de definitieve plek)





Inmiddels ligt er ook een vloerkleed, dit komt de akoestiek absoluut ten goede. We hebben laminaat op de vloer en verder harde muren. Het plafond bestaat uit oude balken met daartussen gipsplaten.

Mijn setup bestaat uit de volgende onderdelen:

Marantz SR7001
Marantz DV6500
Playstation 3
Humax 5200c
Front: Tannoy P40 Tannoy Saturn S8
Surround: Tannoy Arena
Center: Tannoy Pc Tannoy Saturn S6LCR
Subwoofer: SVS 12.2 met Oaudio Bash 500W

De Tannoy Arena's zijn maar kleine luidsprekers maar doen het ondanks het formaat bijzonder goed in combinatie met de rest van de set.

Mijn grootste wens is nog om een keer een set Tannoy D500 of D700 op de kop te tikken om mijn huidige fronts te vervangen. Deze zoektocht is voorbij, de Saturn S8 voldoet heel erg aan mijn verwachtingen. Daarnaast zou ik er dan graag misschien nog een set zware mono eindversterkers bij willen plaatsen.

Binnenkort zal ik nog wat detailsfoto's van de opstelling maken.

edit: foto verwijderd
edit: set bijgewerkt
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Raymond187

Tannoy lief hebbers altijd +3 :D

btw D700 laten staan ik wil ze eerst  O0

NielsLu

Ik heb al jaren Tannoy speakers, dit is altijd al een van mijn meest stabiele factoren in mijn set geweest.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

NielsLu

#3
Ik heb even wat nieuwe foto's gemaakt van zoals het er nu bij staat. De speakers staan verder van de achterwand en zijmuren af (meer dan dit is helaas niet mogelijk).

Overview


Front rechts


Front links


Subwoofer


Centerspeaker en plasma tv


De set


Tannoy Arena links


Tannoy Arena rechts


edit: foto's herplaatst.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

rovinggecko

Die rears zijn cool zo! Passen mooi in het interieur. Geen 4G misschien maar wel praktisch. Hoe klinken ze?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

NielsLu

Klanktechnisch komen ze bijna overeen met de rest, als gaan ze natuurlijk niet zo laag (maar ze staan op small, dus merk je niks van). Tannoy weet goed hun klank in alle speakerseries dicht bijelkaar te laten.

De kabels heb ik in een buis door de vloer en de muren lopen, dus optisch compleet kabelloos aan de muur geschroefd, mooiere afwerking is er m.i. niet.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Harry HT

Hi Niels,

Mooie set en huis  O0 feli !

Heb je wel eens met een " phantom center " gespeeld?

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

aklasse

Mooie set en mooi huis zo te zien,alleen de plant op speaker,zonde.

Pallenmans

mooie set en inderdaad de arena speakers klinken erg lekker en zeker als rear speakers  :headbanging: :headbanging:
Sonus faber sonetto 5 / gato dia 250 / Roon / Project draaitafel / kabels RIcabel


NielsLu

Quote from: Harry HT on January 19, 2013, 12:09:20
Hi Niels,

Mooie set en huis  O0 feli !

Dank voor alle complimenten!

Quote from: Harry HT on January 19, 2013, 12:09:20
Heb je wel eens met een " phantom center " gespeeld?

Ik heb hier in huis nog niet geprobeerd met "phantom center" maar waar ik eerder woonde wel. Persoonlijk vind ik de center toch wel een toegevoegde waarde hebben. Daarbij komt het dat als je niet op de sweetspot zit de stemmen toch niet zo goed uit het midden komen als met center.

Quote from: Pallenmans on January 19, 2013, 12:28:25
mooie set en inderdaad de arena speakers klinken erg lekker en zeker als rear speakers  :headbanging: :headbanging:

De Arena's klinken inderdaad voor surround erg goed.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

eddy135

Vrijstaand huis; nu de speakers nog...

Staan wel een beetje in de hoeken gepropt, kunnen beter tot hun recht komen m.i.  ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

NielsLu

Afgelopen zaterdag heb ik een nieuwe subwooferkabel gekocht. Het is een Oehlbach NF Sub van 3 meter geworden. Ik had er nog een dunne goedkope kabel tussen zitten, dus het werd echt tijd om een goede kabel te regelen.



Ik heb nog niet echt tijd gehad om goed te gaan luisteren, maar op eerste gehoord klinkt het erg goed.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

NielsLu

Quote from: eddy135 on January 19, 2013, 20:14:07
Vrijstaand huis; nu de speakers nog...

Staan wel een beetje in de hoeken gepropt, kunnen beter tot hun recht komen m.i.  ;)

Klopt, helaas is er niet echt meer ruimte om de speakers nog vrijer te zetten. Ik ben al wat aan het schuiven geweest, maar daarmee is het niet echt leefbaar (het is immers een gewone woonkamer).
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

eddy135

Quote from: NielsLu on January 22, 2013, 22:29:27
Klopt, helaas is er niet echt meer ruimte om de speakers nog vrijer te zetten. Ik ben al wat aan het schuiven geweest, maar daarmee is het niet echt leefbaar (het is immers een gewone woonkamer).

Ja, jammer... :(
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

NielsLu

#15
Update:

Ik heb andere speakers gekocht, de Tannoy Saturn S8. Deze stonden op marktplaats; N.O.S. nieuw in doos, ongebruikt van iemand die gestopt is met zijn winkel en nog een oude voorraad had staan.






De subwoofer is hierbij eigenlijk overbodig geworden, de laagweergave is van deze speakers dusdanig goed, dat mijn gesloten zelfbouw SVS niks meer toevoegd. Alleen een hele grote subwoofer zou nog weer wat kunnen toevoegen, maar daar hebben we geen ruimte voor.

(de plantjes zijn voor de WAF  ;))


Edit: foto's opnieuw geplaatst
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

RalphH

Proficiat!!
Leuke speakers ;D, geloof meteen dat ze lekker laag gaan.

Niet om je meteen weer in upgrade modus te jagen :colgate:, maar hoe is de controle met de 7001? Heb deze voorheen op mijn 615's gehad en de overgang naar de huidige Onkyo bracht heel erg veel.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

NielsLu

Naar mijn idee heeft de SR7001 absoluut geen probleem om deze speakers aan te sturen, al heb ik nog niet zo heel veel tijd gehad om een film op lekker volume af te spelen om dit echt goed te kunnen beoordelen.

Ik heb al wel een aantal muziek-bluray's getest, daarmee is het me echt opgevallen dat er enorm strak en diep laag in deze speakers zit (veel meer dan mijn vorige speakers).

Ik heb een stukje Lord of the Rings getest met en zonder subwoofer; zonder subwoofer geeft een veel dieper laag (mijn gesloten sub gaat niet zo diep).
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

NielsLu

Leuke bijkomstigheid, mijn vriendin vind ze mooier dan de andere Tannoy's  O0
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Xander32

Mooie aankoop de S8. Vorig jaar heb ik z'n broer, S10, mogen beluisteren, ook op Marantz. Was erg fraai. Betreft afwerking vind ik ze niet top maar diens prestaties maakt alles meer dan goed.

Geniet er van :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

NielsLu

Quote from: Xander32 on February  2, 2014, 19:15:12
Mooie aankoop de S8. Vorig jaar heb ik z'n broer, S10, mogen beluisteren, ook op Marantz. Was erg fraai. Betreft afwerking vind ik ze niet top maar diens prestaties maakt alles meer dan goed.

Geniet er van :thumbs-up:.

Het jammere ervan is inderdaad dat de speakers geen echt houtfineer hebben, maar vinyl als afwerking. Mijn oude speakers hadden wel echt houtfineer (persoonlijk vind ik dit wel mooier, maar de kwaliteit van de klank van deze speakers maakt dat inderdaad wel weer goed).
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

NielsLu

Quote from: RalphH on February  2, 2014, 19:05:00
Niet om je meteen weer in upgrade modus te jagen :colgate:

De enige upgrade die ik voorlopig nog wil doen is ook een Saturn center, namelijk de S8c (of S6c, maar ik denk dat de S8 beter matched).
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

RalphH

Quote from: NielsLu on February  2, 2014, 19:11:33
Naar mijn idee heeft de SR7001 absoluut geen probleem om deze speakers aan te sturen,

Heb de Marantz hier nooit meer op de S10's gehad, dus weet niet wat dat doet, maar merkte op de 615's dat de huidige versterker gewoon veel meer controle had. Vooral op stereo hoorbaar, stuk minder vermoeiend.

Quote from: NielsLu on February  2, 2014, 20:02:33
De enige upgrade die ik voorlopig nog wil doen is ook een Saturn center, namelijk de S8c (of S6c, maar ik denk dat de S8 beter matched).

Zou wel mooi zijn, maar zijn vrij schaars, heb er ook een tijdje naar gezocht.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

NielsLu

Maar jij hebt een Onkyo versterker toch? ik vind de match met Marantz veel mooier dan Onkyo (mijn ouders hebben Onkyo op Tannoy D500).
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D