LuPo's HT

Started by LuPo, December 11, 2012, 16:02:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Siddartha

leuke foto's!! En leuk om te zien dat je in korte tijd toch al wat veranderd bent van spul. Vanwaar de keuze om de Klipsch zuilen weg te doen?

Ik zie dat je on der de A25's van die dempingrondjes hebt liggen, is dat een echte verbetering? Ik heb mijn monitoren ook op het AV meubel staan en was aan het overwegen om ook van die dingen te kopen.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

LuPo

Quote from: Siddartha on January  7, 2013, 01:48:07
leuke foto's!! En leuk om te zien dat je in korte tijd toch al wat veranderd bent van spul. Vanwaar de keuze om de Klipsch zuilen weg te doen?

Ruimtegebrek. ;) We wilden graag een ander A/V meubel en daardoor geen plek meer voor zuilen.

QuoteIk zie dat je on der de A25's van die dempingrondjes hebt liggen, is dat een echte verbetering? Ik heb mijn monitoren ook op het AV meubel staan en was aan het overwegen om ook van die dingen te kopen.

Scheelt een hele hoop ongewenste resonanties. Eerst kon je de trillingen erg goed voelen als je je hand op het kastje legde, nu is dat compleet weg. Deze dempers heb ik hier besteld.

LuPo

#52
Quote from: tommie1 on December 11, 2012, 18:32:14
Ziet er netjes uit.
Ik ben wel benieuwd hoe je de surround speakers heb geplaatst.
Kun je hier misschien een foto van maken ?

Zoals beloofd nog even een foto van de surrounds. Niet ideaal maar dat is niet anders. Op een totale ruimte van 30m2 kan ik natuurlijk niet alle ruimte opeisen. :P



Gelijk nog maar even wat foto's gemaakt.

SR5005 staat achter het linkerdeurtje.


Linker front


Center

W.Otter

Quote from: LuPo on January  7, 2013, 15:29:45
Zoals beloofd nog even een foto van de surrounds. Niet ideaal maar dat is niet anders. Op een totale ruimte van 30m2 kan ik natuurlijk niet alle ruimte opeisen. :P





Gelijk nog maar even wat foto's gemaakt.

De kerstboom is weer weg. ;D


SR5005 staat achter het linkerdeurtje.


Linker front


Center


leuk dekbed  :tongue2:

zijn mooie dingetjes die BA's denk dat ik ook even een setje ga halen :)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LuPo

Quote from: W.Otter on January  7, 2013, 19:26:02
leuk dekbed  :tongue2:

zijn mooie dingetjes die BA's denk dat ik ook even een setje ga halen :)

Dat dekbed is de inbreng van de vrouw des huizes.. ;)

De BA's bevallen prima! Nemen minder plek in beslag maar klinken beter dan mijn oude set! Goede koop geweest.. De subwoofer in de hoek zorgt ook voor meer laag dan waar hij eerst stond (rechts naast oude meubel).


LuPo

Quote from: morca on January  8, 2013, 00:21:12
Zeer nette set,ziet er goed uit. :thumbs-up:
Sub heb je zelf al een goed plekje voor gevonden zie ik  ;)

Dankjewel!

De sub heeft inderdaad al een plekje. Ik weet niet of het de beste plek is maar heel weinig ruimte hier (studio met z'n 2), dus dat moet later maar. :D

Ik heb trouwens nog een leuk 'nieuwigheidje'. Op m'n iMac heb ik Plex geïnstalleerd en via eBay een witte HDMI kabel en Thunderbolt naar HDMI adapter gekocht. Even aansluiten op m'n receiver en hoppa! Zodoende kan ik nu direct vanaf m'n iMac films afspelen op de tv. Lekker makkelijk! :D
Uiteraard blijft de BD collectie ook behouden maar de middelmatige films kan ik dan mooi downloaden en kijken. Kwaliteit van MKV van 12-15GB is echt goed. 1080p en DTS of DD dus prima. :pompom:


LuPo

Quote from: morca on January  8, 2013, 17:45:04
Hij bouwt zo te zien wel wat laag op op die plek.
In de hoek tov je luisterplek,denk ik dat het niet verkeerd is  ;)

Hele verbetering op deze plek inderdaad! Het laag is ook een stuk meer voelbaar. :D
Rechts naast het kastje was het laag op de luisterplek leuk maar als ik dan richting de keuken liep klonk het daar nog veel beter. Nu klinkt het op de luisterplek zo. Dit had ik eerder moeten doen. :D

Martijnst1990

Ziet er goed uit 8) Je zit inderdaad wel heel dicht op je tv zo zie ik :D Vind die BD boxes wel heel netjes staan in dat kastje trouwens.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

LuPo

#60
Quote from: Martijn90 on January 11, 2013, 13:52:45
Ziet er goed uit 8) Je zit inderdaad wel heel dicht op je tv zo zie ik :D Vind die BD boxes wel heel netjes staan in dat kastje trouwens.

Bedankt Martijn! Leuk om te horen. De Boxsets in dat kastje vind ik ook leuk staan en geeft meer ruimte in m'n rekjes. Die ruimte is al weer helemaal opgevuld! ::)

Eigenlijk wil ik nog wel graag een (hoogglans) zwarte subwoofer van een dedicated subwoofermerk (SVS, BK, Rel, Velodyne). ivm ruimte moet dat nog ff een jaartje wachten denk ik. Tweedehands is geen enkel probleem. Dus als iemand wat ziet... ;)

Als ik ga verhuizen heb ik wss andere luidsprekerkabels nodig dus dan vervang ik dat gelijk. Zonde om nu te kopen en over een jaar weer te moeten. Tegen die tijd komen de rears ook op stands.

Ik zal binnenkort foto's met een betere camera schieten. Dan kan ik wat meer spelen met DoF en licht etc.

Wordt vervolg!

P.s. Weet iemand nog mooie betaalbare stands voor de A25? Ik sta open voor suggesties!

tommie1

Kijk eens naar deze stands.
http://hificorner.nl/stylum-2.html
Goed betaalbaar en stevig.

LuPo

Quote from: tommie1 on January 12, 2013, 18:56:23
Kijk eens naar deze stands.
http://hificorner.nl/stylum-2.html
Goed betaalbaar en stevig.

Thanks tommie1! Die had ik zelf ook in de smiezen inderdaad..

Heb je de foto's gezien (oa van de rears) waar jij om vroeg? :P

tommie1

Hey.

Jep heb de foto gezien en vind het zeker een mooie set up.
Lekker knus en gezellig daar hou ik wel van.
Nog update in gedachten ?ey

LuPo

Quote from: tommie1 on January 13, 2013, 10:54:01
Hey.

Jep heb de foto gezien en vind het zeker een mooie set up.
Lekker knus en gezellig daar hou ik wel van.
Nog update in gedachten ?ey

Jazeker! Andere subwoofer, speakerkabel en stands. :)
Met de rest ben ik zeer tevreden! Dus geen noodzaak om iets te veranderen. ;)

Martijnst1990

Die NorStone Stylum 2 stands staan hier beneden ook, erg mooie stands vind ik het, zeker voor het geld :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

LuPo

Quote from: Martijn90 on January 13, 2013, 12:01:01
Die NorStone Stylum 2 stands staan hier beneden ook, erg mooie stands vind ik het, zeker voor het geld :)

Waar bestaat jullie beneden set-up uit dan? :D

Martijnst1990

#67
Niets bijzonders hoor :D Mijn oude Pioneer receiver, Sony budget BD speler, 32" LG HD ready tv en oudere Mission monitoren op stands.

Edit: trouwens, als ik de laatste foto's zo zie, waar gaat je linker stand dan staan?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

LuPo

Quote from: Martijn90 on January 13, 2013, 12:18:44
Niets bijzonders hoor :D Mijn oude Pioneer receiver, Sony budget BD speler, 32" LG HD ready tv en oudere Mission monitoren op stands.

Edit: trouwens, als ik de laatste foto's zo zie, waar gaat je linker stand dan staan?

Nog steeds netjes! ;)

Dat is ook een lange termijn projectje want dat past niet. :P
Bed opschuiven kan wel maar de was hangt altijd aan een wasrek dat precies tussen het bed en de kast (niet op foto) past.

RubenV.

Mooie surround setup met allemaal gelijke luidsprekers. Dat moet haast wel een lekkere surround bubble geven  :headbanging: Daarnaast zit je zo te zien ook mooi in het midden waardoor de afstand van alle speakers tov. de luisterplek mooi gelijk is. Ik zit zelf door ruimtegebrek iets te dicht op de rears...
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

LuPo

Quote from: RubenV. on January 15, 2013, 19:45:17
Mooie surround setup met allemaal gelijke luidsprekers. Dat moet haast wel een lekkere surround bubble geven  :headbanging: Daarnaast zit je zo te zien ook mooi in het midden waardoor de afstand van alle speakers tov. de luisterplek mooi gelijk is. Ik zit zelf door ruimtegebrek iets te dicht op de rears...

Klopt! Het geluid is heerlijk. De afstand is inderdaad gelijk alleen de rearspeakers hangen nu aan de muur (met een schroef) en zijn daardoor niet ingedraaid. Ik voldoe dus ook niet aan alle 4G's. Later hopelijk wel... ;)

rovinggecko

Mooi die 4G aanpak, heb ik ook, bevalt mij erg goed. Zie in je wensenlijst dat je ooit nog een andere sub wilt. Zag Morca het nog niet suggereren dus, als ik er niet overheen gelezen heb, laat ik dan de eerste zijn die roept dat een zelfbouw subje minimaal net zo goed is als een van de subs die je genoemt hebt en zeker beter dan je huidige (het kan altijd beter :) ). Speakers zijn nog wat lastig als je zelf de filters soldeert etc., maar een sub is echt heel eenvoudig, kan bijna niet fout als je een beetje handig bent (en de mannen hier gebruikt voor de berekeningen)...
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

LuPo

Quote from: rovinggecko on January 15, 2013, 20:12:33
Mooi die 4G aanpak, heb ik ook, bevalt mij erg goed. Zie in je wensenlijst dat je ooit nog een andere sub wilt. Zag Morca het nog niet suggereren dus, als ik er niet overheen gelezen heb, laat ik dan de eerste zijn die roept dat een zelfbouw subje minimaal net zo goed is als een van de subs die je genoemt hebt en zeker beter dan je huidige (het kan altijd beter :) ). Speakers zijn nog wat lastig als je zelf de filters soldeert etc., maar een sub is echt heel eenvoudig, kan bijna niet fout als je een beetje handig bent (en de mannen hier gebruikt voor de berekeningen)...

Dat is ook een idee. Al heb ik hier geen ruimte om te klussen maar wellicht zou dat bij mijn ouders kunnen. :P
Ik hou ondertussen de markt ook gewoon goed in de gaten. ;)

Vandaag taart (= jarig). :pompom:

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

RubenV.

Gefeliciteerd, en een fijne verjaardag gewenst!  :pompom:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie