jerrytoet's HT - de beginfase

Started by jerrytoet, November 18, 2012, 13:30:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jerrytoet

Quote from: tiptop on November 27, 2012, 11:20:30
TOP! Gratis geleverd en geïnstalleerd neem ik aan. :)
gratis geleverd zeker, alleen installeren doe ik liever zelf... heb zelf voor dat vervoerdersbedrijf van de mediamarkt gewerkt en weet dat dat personeel niet zo secuur is ;)

tiptop

Quote from: jerrytoet on November 27, 2012, 11:32:29
gratis geleverd zeker, alleen installeren doe ik liever zelf... heb zelf voor dat vervoerdersbedrijf van de mediamarkt gewerkt en weet dat dat personeel niet zo secuur is ;)
Haha ;D Ja dat heb je bij dit soort bedrijven. Bij RAF heb ik installaties gedaan en had ook een paar van die collega's erbij. Alles snel, snel. Gelukkig waren er ook collega's die alles wel goed wilde afleveren.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

vJac

Gave achtermuur. Is dit een soort behang ofzo?
Let op! Beginner! Kans op domme vragen!

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

jerrytoet

Quote from: vJac on November 29, 2012, 15:42:11
Gave achtermuur. Is dit een soort behang ofzo?
zijn steenstrips, bij elke bouw winkel wel te verkrijgen, vind ze echt geweldig!

jerrytoet

Quote from: tiptop on November 29, 2012, 15:48:17
hoe gaat het inmiddels?
vandaag is kpn langs geweest en glasvezel tv werkt, wat een beeld! :D komende dagen word het verhuizen, want we willen er zaterdag erin... mediamarkt heeft een spoed bestelling gemaakt bij philips, dinsdag wordt ie geleverd :)


tiptop

Quote from: jerrytoet on November 29, 2012, 17:15:34
vandaag is kpn langs geweest en glasvezel tv werkt, wat een beeld! :D komende dagen word het verhuizen, want we willen er zaterdag erin... mediamarkt heeft een spoed bestelling gemaakt bij philips, dinsdag wordt ie geleverd :)
Goeie service. :thumbs-up:
Veel succes met de verhuizing! :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

jerrytoet

inmiddels de set aangesloten en 1 ding valt me op... bij spraak "kraakt" het spraak gedeelte op mijn 2 achter boxen... muziek en andere geluiden zijn gewoon helder... waar moet ik zoeken?

tiptop

Quote from: jerrytoet on December  7, 2012, 17:20:09
inmiddels de set aangesloten en 1 ding valt me op... bij spraak "kraakt" het spraak gedeelte op mijn 2 achter boxen... muziek en andere geluiden zijn gewoon helder... waar moet ik zoeken?
Ik zou zeggen in de receiver. Raar.

Misschien eventueel in de kabels/aansluiting als je bijv. je middentoner apart hebt aangesloten van je tweeter (biwire/amp) en het laag naar de sub gaat. (maar dat betwijfel ik).
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

jerrytoet

het is ook alleen maar bij sommige reclames en crappy uitzendingen.. denk uitzendingen die geen surround hebben dat dat het probleem is... het stoort me nog niet zo erg.. maar weet iemand een oplossing?

danny373

Quote from: jerrytoet on December  8, 2012, 11:29:35
het is ook alleen maar bij sommige reclames en crappy uitzendingen.. denk uitzendingen die geen surround hebben dat dat het probleem is... het stoort me nog niet zo erg.. maar weet iemand een oplossing?

Dat zou niet uit mogen maken, heb je de Audyssey set-up doorlopen? En anders misschien nog een keer. Al mijn audio gaat over de reciever  ook de niet surround uitzendingen, maar kraken heb ik niet. Hoort ook niet.
Marantz-B&W-SVS-Samsung-Apple-Nikon

jerrytoet

Quote from: danny373 on December  8, 2012, 14:27:44
Dat zou niet uit mogen maken, heb je de Audyssey set-up doorlopen? En anders misschien nog een keer. Al mijn audio gaat over de reciever  ook de niet surround uitzendingen, maar kraken heb ik niet. Hoort ook niet.
heb de audyssey installatie opnieuw gedaan en het lijkt nu weg te zijn... even afwachten nog :D

verder heb je op de marantz de volgende sound modes: movie,music,game,pure
music is dan stereo en de anders 3 surround? maar wat is dan het verschil tussen die 3?

tiptop

Quote from: jerrytoet on December  8, 2012, 15:19:23
heb de audyssey installatie opnieuw gedaan en het lijkt nu weg te zijn... even afwachten nog :D

verder heb je op de marantz de volgende sound modes: movie,music,game,pure
music is dan stereo en de anders 3 surround? maar wat is dan het verschil tussen die 3?
Die soundmodes moet je lekker links laten liggen. Is een soort equalizing om zogenaamd optimaal te klinken, maar meestal klinkt het juist slechter zo. Pure music is het beste voor muziek. Met films heb je gewoon de filmmodes.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

jerrytoet

hmmm dat gekraak komt weer terug... denk maandag toch maar even iear bellen...

LuPo

Mooie set zeg! Deze gaan we even volgen. ;)

jerrytoet

Quote from: LuPo on December  8, 2012, 16:04:23
Mooie set zeg! Deze gaan we even volgen. ;)
nou dan zak ik nog wat fotos plaatsen :D meubels zijn er nog niet, dus we leven nog even met een bij een geraapt ikea zooitje haha

tiptop

Quote from: jerrytoet on December  8, 2012, 15:46:40
hmmm dat gekraak komt weer terug... denk maandag toch maar even iear bellen...
Er was nog een ander die ook hetzelfde probleem heeft als jij in deze periode. Hij heeft als provider Belgacom en denkt dat het bij de uitzending ligt. Hij heeft het alleen via zijn digibox. Heb jij ook die provider?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

jerrytoet

Quote from: tiptop on December  9, 2012, 10:59:39
Er was nog een ander die ook hetzelfde probleem heeft als jij in deze periode. Hij heeft als provider Belgacom en denkt dat het bij de uitzending ligt. Hij heeft het alleen via zijn digibox. Heb jij ook die provider?
nee ik heb kpn glasvezel tv... maar een normale bluray oid doet het gewoon perfect, het is alleen bij sommige tv uitzendingen... denk dat de schuld toch bij kpn ligt?

jerrytoet

hmm ben er achter gekomen dat het gekraak van stemgeluid op alle boxen is, maar ben er ook achter gekomen dat het na een paar minuten weer weg is... is het dan toch de versterker die het geluid in het begin niet goed omzet naar surround?

jerrytoet

en zojuist de popcorn hour a-400 besteld  :pompom:

tiptop

Quote from: jerrytoet on December  9, 2012, 14:47:53
hmm ben er achter gekomen dat het gekraak van stemgeluid op alle boxen is, maar ben er ook achter gekomen dat het na een paar minuten weer weg is... is het dan toch de versterker die het geluid in het begin niet goed omzet naar surround?
Slechte elco's.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.


jerrytoet

#48
wat een service van bol.com. 2 popcorn a400's opsturen, 1 factureren... gaat er dus mooi eentje terug en dat is dus een gratis a400 haha :D

LuPo

Quote from: jerrytoet on December 28, 2012, 15:55:11
wat een service van bol.com. 2 popcorn a400's opsturen, 1 facturen... gaat er dus mooi eentje terug en dat is dus een gratis a400 haha :D

Hoe krijg je dat voor elkaar? :blink: