jerrytoet's HT - de beginfase

Started by jerrytoet, November 18, 2012, 13:30:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jerrytoet

zo, tijd voor een eigen topic.  :headbanging:

na jaren lang sparen en wachten totdat ik mijn droomhuis vond, zijn ik en mijn vriendin nu alweer 2 maandjes aan de slag met het "verbouwen" van ons nieuwbouw huis. en wat hoort daar natuurlijk bij? juistem, een HT set!

gister bij IEAR in tilburg geweest, en daar met het volgende de deur uit gegaan;
1 x Marantz SR 5007 receiver in zwarte uitvoering
2 x KEF IQ 90 zuilluidspreker in zwarte uitvoering
2 x KEF IQ 30 surroundspeakers in zwarte uitvoering
1 x KEFIQ60c centerluidspreker in zwarte uitvoering
1 paar Atacama Nexus 7i luidsprekerstatieven 70 cm hoog in zwarte uitvoering

en gister bij de mediamarkt ook een tv gekocht;
philips ambilight 55 inch pfl8007

naar alle waarschijnlijkheid komt donderdag alles binnen en dan is het tijd voor.... FOTO'S!!!

stay tuned  :pompom:

Martijnst1990

Leuk, ben benieuwd :) Mooie aankopen ook, misschien leuk om een stukje te schrijven met hoe je tot deze set bent gekomen? Wist niet eens dat de IQ serie nog verkocht werd.

Ga deze in ieder geval zeker volgen!
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

jerrytoet

Quote from: Martijn90 on November 18, 2012, 14:40:20
Leuk, ben benieuwd :) Mooie aankopen ook, misschien leuk om een stukje te schrijven met hoe je tot deze set bent gekomen? Wist niet eens dat de IQ serie nog verkocht werd.

Ga deze in ieder geval zeker volgen!
omdat er nog veel vraag naar de IQ serie was heeft KEF nog een oplage van 200 stuks dacht ik gemaakt volgens de verkoper van IEAR :) of het was iets meer, weet het niet meer precies :P

ja heb de set meer op aanraden van de verkoper daar gekocht, wilde eigenlijk eerst voor de monitor audio rx6 gaan, maar naar wat luistersessies daar vond ik de KEFjes toch mooier klinken... en in prijs scheelde het natuurlijk ook wat. het design vond mijn vriendin ook mooier, de rx6'jes vond ze verschrikkelijk haha, dus daarin ook weer wat punten gescoord ;)

zit alleen nog twijfelen of ik er een sub bij moet nemen, eerst maar even afwachten hoe dit in het geheel gaat klinken in mijn woonkamer :)

larzie

Welkom in dit topic en gefeliciteerd met je nieuwe set.  :clapping:
Ik heb in den beginne ook aan deze speakerset gedacht. Ook de rx6, rx8, gs20, gs60 van monitor audio, tannoy dc6t, d700, d900, KEF R500 en nog dali en focals beluisterd, maar ben zelf op Tannoy D700 uitgekomen. Ben benieuwd naar je ervaring met de KEFs :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

jerrytoet

Quote from: larzie on November 18, 2012, 15:07:27
Welkom in dit topic en gefeliciteerd met je nieuwe set.  :clapping:
Ik heb in den beginne ook aan deze speakerset gedacht. Ook de rx6, rx8, gs20, gs60 van monitor audio, tannoy dc6t, d700, d900, KEF R500 en nog dali en focals beluisterd, maar ben zelf op Tannoy D700 uitgekomen. Ben benieuwd naar je ervaring met de KEFs :)
vond ze iig in de luisterruimte lekker vol klinken  :inlove: maar ben benieuwd hoe het uiteindelijk in mijn eigen woonruimte gaat worden... we zullen zien :D en niet te vergeten, dat de KEF's daar op een kleine marantz waren aangesloten, dus ik denk sr5007 nog meer power zal geven  :coffee:

jerrytoet

overigens net even een foto gemaakt van waar het allemaal komt te staan.. tv komt lekker laag te hangen, vind ik fijn... haat het om altijd "omhoog" tv te kijken :) gleuven hebben we van te voren gemaakt, muren zijn inmiddels helemaal klaar...

danny373

Als KEF gebruiker, ben ik benieuwd hoe je ze vindt klinken. Heb zelf de IQ70 als front, Q10C als center en KEF eitjes als surround. Ik ga deze topic zeker volgen ;D
Marantz-B&W-SVS-Samsung-Apple-Nikon

jerrytoet

gister een beetje begonnen met uitpakken.... miste bij de tv alleen de euro snoer en een moertje, verder lijkt er een knik in de tv te zitten, dus vanavond even een nieuwe eisen bij de mediamarkt  :nopompom:

J0ell

Quote from: jerrytoet on November 18, 2012, 17:10:41
overigens net even een foto gemaakt van waar het allemaal komt te staan.. tv komt lekker laag te hangen, vind ik fijn... haat het om altijd "omhoog" tv te kijken :) gleuven hebben we van te voren gemaakt, muren zijn inmiddels helemaal klaar...

Grappig, Zelfde vloer als dat ik heb liggen.  :pompom:
Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

jerrytoet

Quote from: joelvandebeek on November 26, 2012, 11:46:54
Grappig, Zelfde vloer als dat ik heb liggen.  :pompom:
ook PVC van Sense strong floor XL?  ;D

J0ell

Quote from: jerrytoet on November 26, 2012, 12:01:49
ook PVC van Sense strong floor XL?  ;D

Ja inderdaad  ;D Met micro vgroef en Pu coating.
Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

tiptop

Hoi Herry,

Gefeliciteerd met je nieuwe spullen! 8)

Even een vraag...Is dat kabelgootje niet te smal om alle kabels doorheen te krijgen? Vroeger met scart zeker, maar als je meerdere hdmi-kabel en de stroomkabel er door wil trekken wordt het ook snel krap.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

jerrytoet

Quote from: tiptop on November 26, 2012, 12:58:21
Hoi Herry,

Gefeliciteerd met je nieuwe spullen! 8)

Even een vraag...Is dat kabelgootje niet te smal om alle kabels doorheen te krijgen? Vroeger met scart zeker, maar als je meerdere hdmi-kabel en de stroomkabel er door wil trekken wordt het ook snel krap.
hij is best groot hoor... op de foto lijkt het klein, maar vind m'n tv ook maar klein lijken zo haha... 55 inch is ie. meerdere hdmi kabels passen er makkelijk door heen denk ik en de stroomkabel moet ik denk wel met de kleine kant omhoog door het gat ja :)

Raymond187

Feli met jullie huis en de aankopen. Zeker mooi apparatuur  :headbanging:

Klopt het dat er geen Sub tussen staat?

jerrytoet

Quote from: Raymond187 on November 26, 2012, 13:46:21
Feli met jullie huis en de aankopen. Zeker mooi apparatuur  :headbanging:

Klopt het dat er geen Sub tussen staat?
nee nog niet... wil het eerst even aan horen en kijken of een sub dan wel nodig is :) overigens mis je ook nog de center op de foto, die komt straks op de tv meubel... maar dit laat nog op zich wachten wat heb nog geen mooie gevonden :p

tiptop

Quote from: jerrytoet on November 26, 2012, 14:00:54
nee nog niet... wil het eerst even aan horen en kijken of een sub dan wel nodig is :) overigens mis je ook nog de center op de foto, die komt straks op de tv meubel... maar dit laat nog op zich wachten wat heb nog geen mooie gevonden :p
Spectral is erg mooi! Maar wel prijzig. Ik zag trouwens dat ik in mijn vorige post je naam verkeerd gespeld had. Herry ipv Jerry. :-[ ;D Sorry! ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

jerrytoet

Quote from: tiptop on November 26, 2012, 14:23:48
Spectral is erg mooi! Maar wel prijzig. Ik zag trouwens dat ik in mijn vorige post je naam verkeerd gespeld had. Herry ipv Jerry. :-[ ;D Sorry! ;)
spectral?
hahah niet erg :)

weet iemand of mediamarkt een goede service heeft? ik denk dat ze mijn tv hebben laten vallen, hoop vanavond dat ik een nieuwe krijg :)

Raymond187

Quote from: jerrytoet on November 26, 2012, 14:00:54
nee nog niet... wil het eerst even aan horen en kijken of een sub dan wel nodig is :) overigens mis je ook nog de center op de foto, die komt straks op de tv meubel... maar dit laat nog op zich wachten wat heb nog geen mooie gevonden :p
kijk daar gaat het al vaut he Sub moet je niet horen maar voelen :p

LFE audio spoor filteren naar je sub is een heel andere ervaring dan via je main of alle speakers :)

veel plezier met testen en genieten. ben wel benieuwd of je een sub nodig vind of niet.

tiptop

Quote from: jerrytoet on November 26, 2012, 14:31:10
spectral?
hahah niet erg :)

weet iemand of mediamarkt een goede service heeft? ik denk dat ze mijn tv hebben laten vallen, hoop vanavond dat ik een nieuwe krijg :)
Je zocht toch een mooi audiomeubel.-> www.Spectral.nl  ;)

Over de service bij de mediamarkt zijn de meningen verdeeld.

Ik hoop het ook voor je. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

jerrytoet

Quote from: tiptop on November 26, 2012, 14:36:25
Je zocht toch een mooi audiomeubel.-> www.Spectral.nl  ;)

Over de service bij de mediamarkt zijn de meningen verdeeld.

Ik hoop het ook voor je. ;)
beetje duur ja :D heb al meer als 6000 euro uitgegeven voor deze set... dus de meubeltjes zullen niet al te duur worden  :P maar mooi zijn ze zeker!

J0ell

Media markt is best makkelijk met de service. Wanneer je het defect kunt aantonen sta je met 5 minuten weer buiten met een nieuwe product.

Heb (gelukkig) nog geen slechte service in de winkel mee gemaakt.

(wel complete halve garen die je helpen in de winkel zelf maar goed)
Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

tiptop

Quote from: jerrytoet on November 26, 2012, 14:50:18
beetje duur ja :D heb al meer als 6000 euro uitgegeven voor deze set... dus de meubeltjes zullen niet al te duur worden  :P maar mooi zijn ze zeker!
Nou, nog 6000 euro voor het meubel en je bent er.... :D

Misschien bij Leen bakker. Zelfde style, stukke minder duur. :) Zaag je achter een gat in de plaat, want ze zijn standaard te ondiep en klaar.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

jerrytoet

gister nog bij de mediamarkt geweest en ik krijg een nieuwe! :D

jerrytoet

vraagje over de aansluiting van de speakers... heb een flinke rol met kabels erbij gekregen, moet ik de uiteinde strippen en aan de pinnetjes vast maken? hoe weet ik wat zwart en rood is of maakt dit niet uit?

tiptop

Quote from: jerrytoet on November 27, 2012, 08:40:02
gister nog bij de mediamarkt geweest en ik krijg een nieuwe! :D
TOP! Gratis geleverd en geïnstalleerd neem ik aan. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.