Nieuwe HT subwoofer

Started by nielvm, September 28, 2012, 09:38:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

Quote from: Martijn90 on November 23, 2012, 08:52:42
Als ik dit zo lees ben ik er zelf ook nog lang niet :D A.s. week heb ik mooi de tijd om mijn sub af te werken en ook weer wat verder te gaan met het instellen van de MiniDSP. Als ik dit zo lees begint het feit dat ik nog een kanaal over heb op de versterker toch wel te kriebelen ;D :P
Zei ik je toch.
  :pompom:   :clapping:   :headbanging:
Nog een 12 W7 erbij,als je een nieuwe zoekt,PM me  ;)

Martijnst1990

#501
Quote from: morca on November 23, 2012, 09:48:56
Zei ik je toch.
  :pompom:   :clapping:   :headbanging:
Nog een 12 W7 erbij,als je een nieuwe zoekt,PM me  ;)
Laat ik dat maar niet doen :D Sowieso zal het echt geen nieuwe worden als het nog een 12W7 word, daar vind ik ze eigenlijk veel te duur voor :D Zeker als je de prijzen van andere subs ziet. Nieuw is de advies prijs geloof ik €799?

Sorry voor offtopic trouwens ::)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

flakkees

Quote from: flakkees on November 23, 2012, 08:59:50
versterker kanalen over is natuurlijk NIET goed  :D
ik zag nog wel iets leuks voor je  :D




staat voor €150 op MP
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Martijnst1990

Quote from: flakkees on November 23, 2012, 12:40:19
staat voor €150 op MP
Is inderdaad een hele andere prijs, maar niet echt het woofer dat ik eventueel zou zoeken. Sowieso speelt het uiterlijk bij mij ook een rol (en dat is bij deze niet helemaal mijn smaak :D) en dit lijkt mij meer een woofer om echt heel hard te gaan met veel SPL en dat is niet direct wat ik zoek.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

T.Rodenburg93

Wel in een leuk ontwerp gebruikt hierzo :P



Beeld: Samsung UE-46D5000 - Panasonic DMP-BD75
Geluid: Emotiva UMC-1/ UPA-5/XDA-1 - XTZ 99.26 MKII/ 10.17p/ 99.25/ 99.25c Jamo S602 - BK XXLS400 - XTZ W12.18p
Kabels: Canare 4S8 - RUconnected Interlinks - Atlas Hyper 2.0

Tim's XTZ Cinema Showcase

MVG

Wat cool!  :clapping: Zou het een beetje klinken in zo een lego doos? Wel heel gaaf zeg!

nielvm

Zonet 2 uur bezig geweest met meten en instellen.

Hoewel meten zo belangrijk is en er enorme winsten mee te behalen vallen, ik HAAT het.  Hoewel ik op het einde een behoorlijk resultaat krijg (vind ik), geraak ik om de een of andere reden altijd behoorlijk gefrustreerd door meten. Het is een eindeloos herhalen van meten, grafiek lezen, aanpassen, meten, grafiek lezen... Niet echt aan mij besteed  :P

Zal morgen wat grafiekjes posten van mijn metingen ;)
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

morca

Quote from: nielvm on November 24, 2012, 00:10:30
Zonet 2 uur bezig geweest met meten en instellen.

Hoewel meten zo belangrijk is en er enorme winsten mee te behalen vallen, ik HAAT het.  Hoewel ik op het einde een behoorlijk resultaat krijg (vind ik), geraak ik om de een of andere reden altijd behoorlijk gefrustreerd door meten. Het is een eindeloos herhalen van meten, grafiek lezen, aanpassen, meten, grafiek lezen... Niet echt aan mij besteed  :P

Zal morgen wat grafiekjes posten van mijn metingen ;)
Ik weet wat je bedoeld,meestal doe ik het met Ejorne samen,of bij hem of bij mij.
Dat werkt best goed samen,dan is het ook leuker en er is meer input/idee hoe te stellen.

Binnenkort gaan we weer een keertje bij hem aan de gang,ik kom niet veel verder beneden zonder panelen.
Onder 20 hz maakt niet zoveel uit voor die ruimte,maar iets vlakker zou beter klinken.....

nielvm

#508
Zoals beloofd nog enkele metingen van gisteren. Ik heb de subwoofer ingesteld met de fronts en de center.

Hieronder zijn frequentiemetingen zonder smoothing en housecurve met 1/3octave smoothing. De housecurve is bepaald op 6db. (bass 6db luider dan middengebied en 12 db luider dan het hoog). Normaal gezien beginnen housecurves na +- 30db af te lopen. Ik heb het pas ingesteld op 60hz. Ik heb een serieuze room gain bij 40hz en vanaf 30hz beginnen afzwakken vraagt enorme demping. Bovendien is dit bij mijn fronts niet mogelijk.

Center



Fronts





Beetje jammer dat er op 11hz een klein dipje zit  :P
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

morca

Quote from: nielvm on November 24, 2012, 14:00:02


Beetje jammer dat er op 11hz een klein dipje zit  :P

Ik rol bijna op de grond van het lachen  :clapping:   :headbanging:   :D

Ik vind hem netjes,lekker gaan luisteren.
Die 2 piekje,s misschien iets proberen te vlakken met de eq vd sr zoals net besproken,
daarna zou ik eerst eens goed gaan zitten als ik jouw was.

nielvm

Volgens mij kan ik in de versterker 250hz en 500hz aanpakken. De piek op 300hz kan ik dus weinig aan doen...
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X


nielvm

Ik ga er niet van wakker liggen  ;)
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X


Timvg

Heel knappe curve! Eigenlijk zou je nu alle DSP een keer moeten bypassen om het resultaat te beoordelen, ik denk dat het wel eens schokkend zou kunnen zijn  :D

nielvm

Van 0 tot 40 hz is er bijna niets aangepast. Op 40 hz is er wel wat correctie gebeurd  :P
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Timvg

Ik bedoelde eigenlijk over de ganse lijn, van 0 tot 20khz  ;)

nielvm

Hmm, nee dank u  :P

Denk niet dat ik zo enorm veel verschil zou horen bij mijn speakers, maar de subwoofer equalizen is wel een enorm verschil...
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

morca

Quote from: nielvm on November 24, 2012, 18:29:28
Van 0 tot 40 hz is er bijna niets aangepast. Op 40 hz is er wel wat correctie gebeurd  :P
Had je een roommode op 40 hz ,wat verrassend  ::) hihi
Bijna altijd rond 40 a 45 een bult,op een of andere manier zie je die vaak terug zonder DSP.

Bij mij ,bij Jeroen,bij jouw ook al,Waar zit jouw piek zonder DSP Tim?

Timvg

Quote from: morca on November 24, 2012, 19:25:47
Waar zit jouw piek zonder DSP Tim?

50hz op vorige luisterlocatie. Huidige plek geen idee, na 1x Audyssey laten inmeten was alles namelijk vlak, heb niks moeten aanpassen.

kuiperik

Quote from: morca on November 24, 2012, 19:25:47
Had je een roommode op 40 hz ,wat verrassend  ::) hihi
Bijna altijd rond 40 a 45 een bult,op een of andere manier zie je die vaak terug zonder DSP.

Bij mij ,bij Jeroen,bij jouw ook al,Waar zit jouw piek zonder DSP Tim?

Waarschijnlijk zit 1 van de kamer afmetingen tussen de 3,8m (45hz) en de 4,3m (40hz) ?
Dream Theater in opbouw, zelfbouwspeakers: Scan Speak Event (TL), Hatt mkIII, Focal TL Sub en wat apparatuur om ze te laten zingen.

nielvm

Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X


markieray

Ik heb inmiddels het genoegen gehad om Niel's nieuwe "duo-sub" te mogen ervaren, en wat een ongelooflijke ervaring zeg ! Overdrijf ik als ik zeg dat ik nog NOOIT dergelijk laag gehoord en gevoeld heb ? Het is eenvoudigweg INDRUKWEKKEND en ik zou het best omschrijven als volgt : uitermate beheerste en evenwichtige, omnipresente en kurkdroge laagweergave. Dit is sublaagweergave op z'n best en wie liever niet wordt teleurgesteld door z'n eigen sub, blijft best weg  ;)
Proficiat Niel, beter wordt het denk ik écht niet ...

Grtz

Mark
Epson TW-5000 full hd - Denon AVR-2807 - B&W 6 series - DIY sub (BK Monolith+ clone) - Behringer DSP- Dune BD Prime- 5,5 TB harddisk (Western Digital)