Nieuwe HT subwoofer

Started by nielvm, September 28, 2012, 09:38:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

nielvm

Zouden jullie deze durven gebruiken voor vented toepassingen? Simulatie van de temest-x in 200 liter getuned op 14hz, 200watt imput.




Group delay en air flow netjes onder controle, alsook de cone excursion.
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

nielvm

Hoewel, dezelfde driver in 150 sealed doet het niet veel slechter. 2 daarvan zou wel voldoende geluidsdruk moeten creëren.  :clapping:

Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Timvg

Dan beter twee gesloten subs zou ik zeggen.

morca

Quote from: nielvm on October  7, 2012, 19:57:22
En de exodus audio shiva is ook nog beschikbaar. 4 sealed subwoofers kunnen binnen budget gemaakt worden, ofwel 2 sealed subs met elk 2 drivers...
Oei dat is een mooi idee, :thumbs-up:
ik zit met een grijns van oor tot oor naar de spec,s ,het merk en het te verwachten resultaat te kijken.    :D

Edit al weer 3 nieuwe  berichten   ::)

nielvm

Welke zou je dan nemen, 2 gesloten 15" tempest, of 4 gesloten 12" shiva? (of 2 keer gesloten shiva's met 2 woofers?)
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

morca

Quote from: nielvm on October  7, 2012, 21:34:23
Welke zou je dan nemen, 2 gesloten 15" tempest, of 4 gesloten 12" shiva? (of 2 keer gesloten shiva's met 2 woofers?)
Zelf zou ik 4 x een 12 nemen....................denk ik...

nielvm

Komt dan wel wat duurder uit qua versterking. Als ik er 2 in in kist zou steken, kan ik het wel redden met 1 deftige versterker lijkt me...
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X


nielvm

Vergelijking van 2 shiva's in 1 kist en 1 tempest. Allebei in 150liter met 400watt imput.




Bijna identiek dus, met als voordeel dat de shiva's veel minder belast moeten worden.
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Timvg

Dan zal de vervorming van de Shiva's lager liggen. Maar als ik me niet vergis kom je dan al vlug aan bijna het dubbel van prijs?

nielvm

Let's say they made me an offer I can't refuse  ;)

In hun aanbieding naar mij toe zit 120€ verschil tussen 4shiva's en 2 tempest-en.



Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

morca

Die 4  Shiva,s zullen ook strakker spelen vermoed ik.
Je output is wel bijna identiek,maar die 15 word door 1 amp en motor aangestuurd,Die 2 12,s zijn ook 600 watt,maar daar staan 2 amp,s en 2 motor,s die oppervlakte aan te sturen als die ene 15.

nielvm

Inderdaad. Ik denk dat ik daarvoor ga gaan. Zullen wel 2 kasten worden met 2 drivers is. Indien dit een beter resultaat geeft, kan ik de kasten intern wel scheiden, zodat elke driver zijn eigen volume heeft.
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

morca

Quote from: nielvm on October  7, 2012, 23:25:21
kan ik de kasten intern wel scheiden, zodat elke driver zijn eigen volume heeft.
Zou ik zeker doen,geeft meteen ook weer extra stevigheid.Je eerste bracingdeel vd kist om het zo te zeggen  :)

Die unit,s verzetten meer lucht als een JL die ik heb,je fs is lekker laag.
Je gaat meer krijgen als je gehoopt had denk ik   :music:

Wijx wondere wereld

Doe dan 4 kasten dan ben je flexibeler  :-X
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun


Timvg


nielvm

Heel erg mooi design en kleur.  :wub:

Ik heb met mijn huidige subwoofer echter gemerkt dat die het beste DF klinkt. Als ik hem FF opstel eender waar in de ruimte, krijg ik altijd wel ergens een dip in mijn frequentieverloop. Is het veilig om te denken dat ik deze subs ook best DF maak, of scheelt dit per subwoofer?

Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

nielvm

Denk toch al dat ik hier 4 drivers van ga nemen. Uiteindelijk gebruik en opstelling kan dan nog bepaald worden, maar er is zeker iets leuks mee te doen.
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X


nielvm

Die subwoofer is inderdaad ERG mooi. Ik vrees echter dat ff in mijn ruimte niet echt goed tot zijn recht komt. Is toch alleszins het geval met mijn huidige subwoofer.
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Martijnst1990

Even off-topic. Die afwerking, weet je dat toevallig Tim, is dat plak fineer of echt het soort hout? Want ik heb wel eens van plak fineer gelezen en dat lijkt mij ook mooi om mijn sub mee af te werken.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Echt fineer doe je met de bovenfrees,me stief pa deed dat hier zo thuis.
Maar ze zijn gescheiden,anders waren mijn subjes ook al beplakt  :D

Timvg

Is idd gefineerde MDF.. denk kersenvernis met rode beits