Kanariepiets media livingroom (Nog steeds errug tevreden)

Started by Kanariepiet, August 16, 2012, 20:53:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kanariepiet

 8)Zo ook ik ga na een paar jaar meelezen en upgraden mn set hier plaatsen. (Helaas is hij nog niet zoals het zijn moet, maar dat heb je als het budget op is)

De set die ik nu heb staan bestaat uit het volgende:
- TV Sharp 46LE830E 46 inch 3D LED Sony 46W905
- Humax IHDR 5050c HD decoder/recorder voor Ziggo Amino M540 HD recorder glasvezel Humax IHDR 5200C Interactieve HD recorder
- Marantz NR1601 flat receiver Yamaha RX-A1010
- Sony PDB S-350 blu-ray speler
- Dune HD D1 mediastreamer Dune BD Prime 3.0 Dune HD Max HTPC met XBMC
- Logitech Squeezebox duet Logitech Squeezebox Touch
- Nintendo Wii black incl 1 TB HDD 500 GB portable HDD dus zonder voeding (voor de kids :headbanging:)
- DSPeaker 8033
- Monitor Audio Apex A10 (5.0)
- KEF Kube2 subwoofer BK XLS 200 MK II FF  TAGA SW-10 SVS SB12NSD DSP
- Logitech Harmony One+ Logitech Harmony Touch
- No name interlinks van ebay :blush:
- Standaard 2x2,5 mm 500 strands speakerkabel Canare 4s8 met bananen aan receiver kant
- Movie/Music server/pc in de meterkast (Intel Celeron 530 dual core, 4 GB ram, MSI bordje, 300W high efficieny voeding, totaal 4 5 6 TB aan HDD, dit alles verbruikt momenteel 29 W met muziek luisteren (FLAC) en 37 W met downloaden @11,2 MB/sec en afspelen Blu-ray met bitrate 45 mbps!!!)

Exxar

Mooie set en strakke inrichting!

Welkom op het forum :)

Xander32

Welcome, een leuke set en idd. een sfeervolle inrichting.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

larzie

Dat ziet er mooi strak en netjes uit! Als de sub en rears zijn aangepast dan is de set zoals je hem wilt?
Hoe is het geluid van die Apex A10 tov de wat grotere vloerstaanders van MA? Waar kun je ze mee vergelijken? Of heb je de vloerstaanders nooit geluisterd?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Kanariepiet

#4
Quote from: larzie on August 17, 2012, 01:10:45
Dat ziet er mooi strak en netjes uit! Als de sub en rears zijn aangepast dan is de set zoals je hem wilt?
Hoe is het geluid van die Apex A10 tov de wat grotere vloerstaanders van MA? Waar kun je ze mee vergelijken? Of heb je de vloerstaanders nooit geluisterd?

Als de rears en de sub een upgrade hebben gehad dan is het idd wel zoals ik het wil, maar you never know :devil:
Ik heb geen vloerstaanders beluisterd, dat krijg ik er bij de wederhelft niet in, ik had al moeite om van de KEF eitjes naar deze over te stappen totdat ze zelf hoorde hoeveel het geluid in detail en finese is toegenomen.
Moet zeggen dat ik zelf ook liever geen vloerstaanders wil, maar hou wel van goed geluid!

Zymotic

Geen kabeltje te zien. Netjes hoor. Alles in de muren?

Kanariepiet

Quote from: Zymotic on August 17, 2012, 08:20:40
Geen kabeltje te zien. Netjes hoor. Alles in de muren?

Yep, dat is het voordeel van een oud huis kopen, woonkamer en keuken zijn gipswanden voor gezet, dus dat is makkelijk met kabels.

9 stopcontacten achter de tv kast, gat achter de tv en tv meubel voor kabels en ls kabel voor rears ligt tussen de laminaat ondervloer; helaas geen kruipruimte.

Martijnst1990

Ziet er goed uit hoor, zoals gezegd ook mooi sfeervol ingericht :) Succes met het compleet maken van de set, kijken of jij daarna het upgrade virus buiten de deur kan houden :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Kanariepiet

Bedankt voor de complimenten over de inrichting!
En het upgrade virus , ach daar heb ik al jaren last van hoor.........
Dit is mn 3e tv in 5 jaar, de 4e receiver in 6 jaar, mn 4e mediaspeler/htpc in 6 jaar, 3e logitech remote in 6 jaar en de 6e speakerupgrade in 7 jaar (van complete Mission set -> KEF 2005.2 -> KEF IQ set -> Teufel set -> KEF 2005.3 -> Monitor audio Apex)  :blush:

Martijnst1990

Quote from: kanariepiet on August 17, 2012, 09:05:13
Bedankt voor de complimenten over de inrichting!
En het upgrade virus , ach daar heb ik al jaren last van hoor.........
Dit is mn 3e tv in 5 jaar, de 4e receiver in 6 jaar, mn 4e mediaspeler/htpc in 6 jaar, 3e logitech remote in 6 jaar en de 6e speakerupgrade in 7 jaar (van complete Mission set -> KEF 2005.2 -> KEF IQ set -> Teufel set -> KEF 2005.3 -> Monitor audio Apex)  :blush:
Dan heb ik niks gezegd :o :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Kanariepiet

Quote from: Martijn90 on August 17, 2012, 09:20:23
Dan heb ik niks gezegd :o :D

Ik denk dat het overgrote deel dat hier rondhangt er wel last van heeft, is alleeb jammer dat het altijd zoveel geld kost :confused:

paavosmits

Erg mooie speakers die Monitor Audio's. Mooi compact en geweldig geluid!
Primare I32 + MM30

Kanariepiet

Quote from: paavosmits on August 22, 2012, 09:32:11
Erg mooie speakers die Monitor Audio's. Mooi compact en geweldig geluid!

Yep, daarom heb ik ze ook, fantastisch geluid en heeft zekers de WAF.
Morgen worden de andere 2 A10's geleverd voor surround en nu nog een andere sub, dit word wss de BK XLS200 Mkii

Kanariepiet

Zo afgelopen donderdag zijn de MA Apex A10's geleverd, helaas zitten bij 1 speaker de magneetjes verkeerd ofzo waardoor het frontje er scheef op zit, maar hulde aan Hifi corner, vrijdag morgen RMA aangevraagd en zaterdag morgen speaker opgehaald, nu wachten totdat de nieuwe geleverd wordt. (Wss 2 werkdagen)

Ook zijn de Canare 4s8 ls kabels geleverd door Hifisupply, mooi gesleeved en gekrompen bananen aan de ene kant en spades aan de andere kant, laat het nu zo zijn dat de spades niet passen, ikke heb niet goed gemeten en ben nog wel werkvoorbereider van beroep (in bekabeling voor luchtvaart (Airbus A380), shame on me :-[ :-[ :-[

Om een lang verhaal kort te maken, voorzichtig de spades eraf gehaald en kabel opnieuw gestript en bare wire aan de speakers aangesloten en bananen in de receiver.

paavosmits

Oei, moet ik me nu nog wel veilig voelen als ik daarmee in de lucht zit  :P

Ga je nog nieuwe spades erop zetten, of laat je t maar zo?
Primare I32 + MM30

Kanariepiet

Quote from: paavosmits on August 28, 2012, 20:26:26
Oei, moet ik me nu nog wel veilig voelen als ik daarmee in de lucht zit  :P

Ga je nog nieuwe spades erop zetten, of laat je t maar zo?

Tuurlijk geen probleem, ik doe alleen de complete cockpit bekabeling, stuk van het staartstuk en de pylon (ophanging tussen vleugel en motor) maar  :devil:

Volgens mij zijn er geen grotere spades, maar ik laat het nu zo met bare wire aan de speaker zijde.

paavosmits

#16
Hm, in die nieuwe Airbus zit gelukkig ook niet zo heel veel bekabeling in de cockpit door zijn fly-by-wire, dus dat scheelt dan weer :P. Blijft een apart ding met die stuurknuppel aan de zijkant, hebben de piloot en de co ook alles nog eens gespiegeld eigenlijk?. Toch maar met Boeing vliegen dan, haha.
Kan je niet met een frees de spades zelf iets groter proberen te maken?
Primare I32 + MM30

Multimediaknaller

Strak en mooi ingericht, maar ik zou die 2 Tuinland® plantjes weg halen, of heeft moeders ook nog (een beetje) inspraak  :D

Kanariepiet

Spades heb ik er al af gehaald dus geen optie omdat ze gekrompen waren.

Die 2 plantjes vind ik er juist weer wel goed uitzien, vorig weekend waren ze eraf ivm met het aansluiten van de nieuwe speakerkabel en was heel er leeg en kaal.
(tv meubel wordt nog vervangen, omdat het meubel doorhangt (het pootje in het midden is te kort) en een lade hangt scheef, salontafel krijgen we ook een nieuwe omdat er een schroef door het bovenblad zit en het dressoir ook omdat die stumpers bij het uitpakken met een mes over het deurtje waren gegaan)

Dus om het kort te maken, eethoek is goed en de rest wordt allemaal vervangen (leuk joh nieuwe meubels)

O en kreeg net sms van mijn wederhelft, de nieuwe A10 speaker (stuk ontvangen) is ook geleverd, nu de BK subs nog, maar dat duurt nog 2 weken :(

Kanariepiet

Vandaag de BK XLS200 mkii FF geleverd in satin black en staat nu in te spelen.
Eerste indruk een stuk rustiger met muziek, maar geweld wanneer het nodig is met films :devil:

Zit alleen beetje met Audyssey te klooien, krijg het niet naar mn zin, of te veel hoog of het gaat rommelig klinken.
Binnenkort nog maar es klooien met mic posities en anders uit die hap.

Fotos volgen!

yorkie13

Laat de xls200 eerst eens 50 uur inspelen, en dan opnieuw afstellen.

Kanariepiet

Quote from: RA SUBS on September  4, 2012, 20:25:57
Laat de xls200 eerst eens 50 uur inspelen, en dan opnieuw afstellen.

Dat zal ik zeker doen, maar zat hier ook met mijn vorige sub al mee te klooien.
Op de een of andere manier wil Audyssey hier maar niet het resultaat geven wat ik ervan verwacht.

Zou het misschien komen omdat de wanden hier van gipsplaat zijn?
Er ligt gewoon een vloerkleed, hangen gordijnen, klinkt niet hol.

Met muziek op direct klinkt de A10's werkelijk prachtig en dit gaat straks met de sub op high level nog beter zijn lijkt me, maar met Audyssey krijg ik het gewoon niet lekker.
Films is nog te doen, maar muziek blu-rays vind ik niet OK, zonder Audyssey klinkt het helemaal vlak en emotieloos :(

tommie1

En is de subwoofer al binnen en hoe bevalt die.

Kanariepiet

Quote from: tommie1 on November 11, 2012, 21:15:18
En is de subwoofer al binnen en hoe bevalt die.

Ja de sub staat hier alweer een tijdje te spelen en tot nu toe bevalt hij erg goed.
Hij is rustig en speelt errug strak en ook zekers voor muziek een welkome aanvulling. (Apart te regelen)
Bij films is ook aanwezig als dat moet. (Verwacht geen wonderen in een grote woonkamer iig)
Gelukkig is het zitgedeelte bij ons maar 15 m2 dus dan is de 200 goed genoeg, anders voor de 400 gaan!

WAF is ook erg goed!

Zal proberen deze week nog wat pics te schieten

skank1

Strakke living, leuk!
Ik kijk er ook naar uit om te schilderen!
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii