subwoofer bouwplannen (sub klaar)

Started by RonG, August 14, 2012, 18:43:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

wupsie

Wat een monsterrrrt!!
Wat is er volgens jou mis met het geluid uit de sub??
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

RonG

Op het moment moet ik bv de volume knop van de reckhorn behoorlijk open zetten wat voorheen nooit hoefde, ik mis een beetje het rendement van de sub. Ik weet dat hij veel beter kan maar moet even kijken waar het aan ligt. Het kan, wat ik ook vermoed, ook aan de jvc liggen.

Morgen sluit ik de sub en reckhorn in mijn HT eens aan op mijn onkyo, dit werkte altijd goed.

wupsie

Hou ons op de hoogte van de ontwikkelingen :)
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

RonG

Gisteren de reckhorn aan mijn oude pioneer versterker aangesloten maar ook hier hetzelfde euvel. Ik moet de volumeknop van de reckhorn belachelijk open zetten om er iets uit te halen maar dan nog valt het vies tegen. Ik weet bijna zeker dat het niet aan de sub zelf ligt maar aan de versterking oid.

Ik krijg het vermoeden dat de reckhorn of defect is (wat me sterk lijkt want hij heeft altijd goed gefunctioneerd), of niet matched met deze driver.

Straks ga ik zoals gezegd de sub aansluiten in mijn HT, zowel met de reckhorn als ook de Inuke.

Ik hou jullie op de hoogt :)

wupsie

Deze hobbel in de testfase lijkt mischien onoverkomelijk, maar de ervaring leerd, dat het iets simpels is.

Persoonlijk ken ik de reckhoorn nie, maar staat er mischien een instelling verkeerd??

Keep us updated!!!
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

wupsie

Ik zeg niet dat het bij jou het geval is, maar toen ik mn bad kitty mark1 de eerste keer beluisterde viel het ook vies tegen.

Wat bleek????? plus en min omgedraaid :)
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

RonG

Quote from: wupsie on September 25, 2012, 10:28:29
Ik zeg niet dat het bij jou het geval is, maar toen ik mn bad kitty mark1 de eerste keer beluisterde viel het ook vies tegen.

Wat bleek????? plus en min omgedraaid :)

you never know :D, ik zal dat zeker ook controleren.

wupsie

Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

RonG


wupsie

Ok, dan ga ik verder met de normale saaie dagelijkse beslommeringen :)
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

RonG

Ik bedacht me net iets,

Ik heb deze kabel gebruikt als subwoofer kabel, http://shop.speakerenco.nl/product_info.php?cPath=23_90&products_id=1211 incl. de bijbehorende connectors.

Zou het hieraan kunnen liggen? Ik ging ervan uit dat deze kabel goed is als subwoofer kabel. Ik ben ervan overtuigd dat ik deze goed gesoldeerd heb.



René W


RonG

#87
Quote from: René W on September 25, 2012, 19:18:40
Ik ga jou :headbanging: bellen Ron..

thnx :pompom:.

Ik ben eruit,

Alles was ok. Nadat ik de hele set in mijn HT geplaatst had werkte alle gewoon zoals het hoort. De sub werkte icm met de reckhorn en onkyo geweldig.

Nadat we weer alles teruggeplaatst hadden hebben we een recente marantz versterker met HDMI genomen (welke de buurman niet in zijn HT heeft staan maar in de woonkamer). Hierop aangesloten en ook hier deed de sub zijn werk.

Hierna weer de oude JVC 5.1 versterker aangesloten, alles gecontroleerd en ook nu klonk de sub naar een sub.
Akoestisch blijft het nog wel een probleem in die grote ruimte (zelfde zolder als mij maar dan zonder tussenwand). Maar desondanks ben ik maar ook de nieuwe eigenaar tevreden.

Ik moet het volume bij de reckhorn toch nog aardig wat omhoog gooien wat ik eerst niet durfde en alsook wat aan sub boost doen. Dat komt denk door de grote ruimte want wanneer bij mij aansloten hoef ik dat absoluut niet. Waarom het gisteren geheel niet liep weet ik niet, misschien was er iets niet goed aangesloten ofzo. Maar goed, het werkt nu tenminste.

Dus er is nog veel te verbeteren, zeker op akoestisch gebied van de ruimte en tzt zal dit ook wel goed komen.
Ook moet ik nog de bas pijp wat inkorten naar 38 cm gezien deze nog te kort op de achterwand zit.

Wanneer de set eens compleet is, dus een 5.1 of anders 7.1 dan pas kunnen we alles goed afregelen.

Hier staat hij te draaien, binnenkort hoop ik dat er een likje verf op komt  :D.







wupsie

[Zit deze kabel tussen de reciever en de reckhorn??? dat zou moeten werken.
Heb je de kabel zelf gesoldeert??? Kontroleer de verbindingen dan, en kijk of er een sluiting in zit.
Voor een verbinding tussen de reckhorn en subwoofer is deze kabel ongeschikt :) :D


quote author=RonG link=topic=125587.msg2263889#msg2263889 date=1348578557]
Ik bedacht me net iets,

Ik heb deze kabel gebruikt als subwoofer kabel, http://shop.speakerenco.nl/product_info.php?cPath=23_90&products_id=1211 incl. de bijbehorende connectors.

Zou het hieraan kunnen liggen? Ik ging ervan uit dat deze kabel goed is als subwoofer kabel. Ik ben ervan overtuigd dat ik deze goed gesoldeerd heb.
[/quote]
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

RonG

He wupsie,

de kabel was in orde, alles werkt nu naar behoren :pompom:

wupsie

Mooi , ziet er goed uit allemaal, en super dat e.e.a. nu werkt.
Hoe gaat de sub afgewerkt worden trouwens??
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

RonG

Zover ik begrepen heb wordt hij geheel zwart afgewerkt met mat zwarte verf. Dit laat ik aan de nieuwe eignaar over :D.

Wanneer klaar zal ik het uiteindelijke resultaat hier posten.


René W

Hallo Ron, mooi resultaat. Mits er nog een radius aan de kast wordt gefreesd zou in de 90 graden kantjes met een beetje verdunde witte houtlijm inkwasten om deze te versterken (breukgevaar)

Groet René.

RonG


wupsie

Het is zowiezo slim om de scherpe randen af te ronden met een schuurpapiertje, krijg je ook geen problemen met het verfen.
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

1198

Netjes hoor.. Bij mij zou zo iets schots en scheef worden  :D
beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

René W

 :headbanging:  Hoi Ron , afgelopen weekend in veldhoven geweest daar stonden een paar heule mooie dingen......X-fi !

RonG

Hey Rene, zeker mooi spul daar maar ben niet zo stereo minded.
Wanneer er eens een echt HT beurs of zoiets zou zijn ::)

MegaJ

Quote from: RonG on September 12, 2012, 15:18:02
Even een update,

Hout is gehaald en voor de rest heb ik ook alles binnen. Ik ga toch nu niet die Lab 12 gebruiken maar de oorspronkelijke driver. Deze te bouwen sub zal naar mijn buurman gaan.
Met die lab 12 heb ik misschien andere plannen ;D.

Het wordt dus een kubus van 50cm en de kanten 45 graden gezaagd voor een mooie afwerking. Ik hoop van het weekend te kunnen gaan beginnen.

Hier ook een grove 3D tekening (geen zorgen, het zijn geen paarse onderdelen :D)

Hoe heb je die kanten verstek gezaagd?
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K