subwoofer bouwplannen (sub klaar)

Started by RonG, August 14, 2012, 18:43:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RonG

Wat is die lab 12 een beest van een woofer zeg, deze in een van mijn bestaande sub eens geplaatst en wauw, wat een geweld.

Ik ga denk toch nog op zoek naar een 2de lab 12 ;D

wupsie

Kijk, er wordt gebouwd, en wel een monolith+ cloon, goed bezig kerel :)
Heb zelf ook de nodige sims gemaakt, en ben verkocht :)
Het plan is om ook de bk 500w amp te gaan gebruiken, mede door de ingebouwde boost/filter opties.
Deze amp wil ik eigenlijk gebruikt aanschaffen, maar goed, als het aanbod achterblijft, koop ik hem nieuw.
Ben op het moment niet echt mobiel, maar zo snel er vorderingen zijn, plaats ik plaatjes :)
Succes met de bouw; je zult er zeker geen spijt van krijgen :)
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

RonG

Ik ga idd een monlith cloon bouwen maar niet de +. Ik ga deze nu bouwen voor mijn buurman welke nog helemaal geen sub heeft. Hierin komt dan de eerst genoemde woofer welke ik van RA subs heb overgenomen icm de reckhorn. Zodoende heeft hij voor weinig geld een mooie sub denk ik.

Waarschijnlijk ga ik een 2de lab 12 aanschaffen voor mijn 2de sub gezien mijn test gisteren waarbij ik de lab 12 in een van mijn 2 subs had gemonteerd erg positief was. Zodoende hoef ik voor mij zelf dan geen sub meer te bouwen maar mijn huidige dan wel upgraden.

Eens kijken of ik ermee wegkom. Lukt het niet dan kan ik nog altijd 2 monolith+ voor me zelf gaan bouwen :D maar gezien wat ik gisteren gehoord had denk ik niet dat het nodig zal zijn. Die lab 12 is een beest van een woofer.

Martijnst1990

Mooi hoor. Dat hout heb je zo bij een hout handel besteld of zo? Ben wel benieuwd wat zoiets ongeveer moet kosten gezaagd en al. Wil namelijk zelf binnen niet al te lange tijd wat bouwen, maar wil het sowieso laten zagen om het echt netjes te krijgen.

Succes in ieder geval met bouwen, ik blijf hem volgen :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

RonG

Dit heb ik idd bij een houthandel (klein bedrijfje bij mij in de buurt) besteld, koste me totaal met zagen bijna 46 Euro.

Martijnst1990

Quote from: RonG on September 14, 2012, 14:03:29
Dit heb ik idd bij een houthandel (klein bedrijfje bij mij in de buurt) besteld, koste me totaal met zagen bijna 46 Euro.
Thanks, dat valt me alles mee moet ik zeggen :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

goed bezig,hoeft niet zo duur Martijn,ik had me bandpass en 2 gesloten kisten voor 45 euro,groothandel voor bouw  ;)
Die verkoopt dan ook meteen die harde persing MDF

RonG

Work in progress :D

















Even drogen nu en hopelijk doet de lijm z'n werk, 2 panelen zijn nog niet gelijmd maar wel mee gewrapt

wupsie

Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.


Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

RonG

Thnx ;D,

Het verlijmen is perfect gegaan, alles zit stevig vast, de brace is inmiddels ook verlijmd.

Project ligt even stil omdat ik op wat onderdelen zit te wachten zoals de aansluit terminal, bevestiging materiaal, subwoofer kabel, demping enz.
Tot nu toe ben ik erg tevreden over hoe het gaat :).

Ik kan niet wachten totdat we de eerste test kunnen gaan doen.

RonG


flakkees

mooi man  :bigsmile:
dat zal wel diep laag gaan straks denk ik  ;)
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

wupsie

Mooie build, ziet er heel goed uit allemaal.
Ennuh Kees: wanneer kunnen we jou topic tegemoet zien??   :popcorn:
Oja, mijn hout is binnen, zal dit topic er niet mee vervuilen maar ze in mn eigenste topic plaatsen  :angel:

Keep up the good work  :pompom: :clapping: :coffee:
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

RonG

Thnx ;D,

ik ga ff jou topic checken :D

knubbe

Mooi werk ! Ziet er nu al goed uit :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

René W

 :yin-yang: hallo Ron , nog 2x SW 15.00 van Ciare op voorraad kan voor weinig weg(150 euri per stuk) errug heftige bass drivers kan in zeer kleine behuizing wel het liefst met dsp. En wil je je huis verbouwen heb ik nog een heel ander ontwerp voor deze drivers ! Maaaarrrr dan heb je een wapenvergunning nodig......
groet René :D

René W

 :yin-yang:nog een opmerking , bij de downfire opstelling met de Peerless gaat naar verloop van tijd een probleem optreden , de driver zal gaan doorhangen waardoor deze zijn overhang gaat passeren .....

RonG

Deze sub (frontfire) is voor de buurman :D, icm met de reckhorn. Geen Lab 12 en ook geen peerless, maar de in de start post genoemde driver.

Mijn eigen plan is als volgt, de huidige drivers vervangen door de lab 12. Heb er eentje nu in een van de subs geplaatst en de behringer DSP wat aangepast om te matchen. Het resultaat was zo verbluffend dat ik besloten heb om een 2de Lab 12 aan te schaffen.

Wanneer ik deze heb kan ik pas fatsoenlijk met de dsp sleutelen, maar zoals gezegd, de Lab 12 woofer in jou gecreëerde subs klinken fantastisch.
Wanneer ik deze heb ben ik voorlopig klaar met de audio upgrade. ;D


René W

veel goeie plannen ..... Waren de huidige 12" drivers niet heftig genoeg met de Behringer ?

RonG

Sub is zover klaar, maar nog zonder likje verf. Nu is het testen geblazen, hij staat al bij de buurman te draaien maar er moet nog e.e.a. getuned worden. De ruimte waar deze staat is akoestisch niet zo goed. Her en der wat stof, gordijnen of basstraps zal e.e.a. nog wel verbeteren in de toekomst.





RonG

Thnx,

Op het moment zijn we niet tevreden met wat eruit de sub komt. Ik moet even zoeken waar dat aan kan liggen.
De reckhorn is aangesloten op een iets oudere JVC versterker, crossover ingesteld op 100 Hz en de 2 fronts staan op small in gesteld.en er zijn geen surround speakers aanwezig.

Enkel 2 fronts en de sub dan.
In de JVC heb ik het zo ingesteld dat deze ook niet aanwezig zijn,

Morgen zal ik de sub eens in mijn HT aansluiten, dit is een betere en complete omgeving.

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF