De set van Madhouse - Sonus Faber, Marantz & Inakustik

Started by Madhouse, May 6, 2012, 15:37:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Gianno

Oeh, mooie set! Hoewel de klank van sonus niet helemaal mijn ding is, zeker niet met mijn muzieksmaak... Blijf ik ook deze domussen oogverblindend mooi vinden. Zo te zien zit de aansturing en bekabeling ook wel snor, dus nu gewoon blijven genieten! Hoewel ik zelf de luxe heb om over zowel een HT als stereo set te beschikken, zou ik nooit van de stereo set afscheid willen nemen. Ik kan je keuze dus goed begrijpen. Enjoy!

Madhouse

Ik blijf het ook zeggen, qua looks zijn ze echt helemaal top (qua geluid voor mij trouwens ook). Vrouwlief was in het begin van de middag niet echt blij, ze waren maar veels te groot, ik zei tegen haar dat het altijd erger kan. Gisteren avond had ik wel het gevoel dat ze het allemaal wel mee vond vallen gelukkig. Denk dat het ook vrij snel normaal word en straks vallen ze gewoon helemaal niet meer op dan is het gewoon.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

LittleNinja

Het moet toch een mooie ruil zijn geweest voor haar?? Van 5 naar 2 speakers!! :blink:
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Madhouse

Quote from: LittleNinja on May  7, 2012, 09:50:35
Het moet toch een mooie ruil zijn geweest voor haar?? Van 5 naar 2 speakers!! :blink:

Idd, dat was ook mijn eerste mededeling  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Even een vraag, weet iemand daar antwoord op?

Ik heb nu 'Twisted Pair Design Ascent' luidsprekerkabel 2x 4 meter en afgemonteerd met locking banana's overgenomen van een gerzom bij de Concerto's. De eerste indruk van de kabel is goed alleen ze zijn veels te lang daar ik 2x 2 meter nodig heb. Nu kan ik de kabels wel inkorten, dat is geen probleem en waarschijnlijk hou ik nog een mooie 2e set over die in de verkoop zou kunnen. Maar nu, hoe goed is de 'Twisted Pair Design Ascent' eigenlijk t.o.v. andere kabels? Natuurlijk is er in elk budget veel te krijgen maar stel ik wil voor € 200.- een nieuwe set LS kabels kopen in de juiste maat, is er beter (lees: muzikaler met nog meer detail) te krijgen voor tussen mijn Marantz en Concerto's?

Ik kan de 'Twisted Pair Design Ascent' namelijk niet echt inschatten op welk niveau ze staan en op zich bevallen ze wel maar zullen ze ingekort moeten worden.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Jumping Jack

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=115259.0

Mocht je zin hebben in die Kimber 4tc die Erwin B vermeldt, die heb ik hier nog op overschot liggen...
Zelf heb ik geen ervaring met TPD...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Madhouse

Zou de Kimber 4TC niet te warm klinken? Wat zou het per meter op moeten brengen?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Jumping Jack

Ik vind de tc niet warm klinken. Je vind er wel wat reviews van terug op het net, algemeen beschouwd als een goeie, degelijke kabel. Maar als je niets mist, hoef je natuurlijk geen andere kabel aan te schaffen. Mocht je wat dichterbij wonen, kon je altijd eens proberen... Nieuwprijs is €45/m bij Hifisupply, ik heb 1x4m en 1x3m (ongeveer, moet dat nog even nameten). Je mag die 4m (met zwarte kabelmantel) hebben voor €100, incl. verzenden.
De kabel ligt hier niet in de weg, dus je hoeft niet meteen te beslissen hoor. Geniet eerst maar wat van je mooie nieuwe set!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Madhouse

Genieten doe ik ook zeker wel en mis ook niets, was alleen ff benieuws hoe de TPD kabels het in de markt doen en hoe ik ze in moet schatten.

Een vergelijking maken tussen diverse kabels is altijd wel leuk om te doen natuurlijk maar voorlopig ff niet.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Ik denk dat ik de TPD's maar in ga korten naar 2,20 meter en daarnaast de kabel even mooi afwerken (aders twisten en rood/zwart krimpkous er omheen) en van het restant een mooi kort setje maak die ik eventueel kan gebruiken bij de IQ10's die ik nog heb staan. Mochten de IQ10's niet verkocht raken dan zet ik ze lekker bij de computer neer, kan mijn vrouw ook van beter geluid genieten als ze Saxofoon aan het spelen is.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Ik heb de kabels ingekort van 4 meter naar 2,1 meter, de pluggen zaten gesoldeerd en deze moest ik eerst los solderen, daarna de aders getwist en afgewerkt met rode en zwarte krimpkous, daarna de pluggen weer vast gesoldeerd en net de boel weer aangesloten (foto's volgen nog).

Tevens een beetje aan het schuiven geweest met de speakers en tot de conclusie dat ze zo'n 2,7 meter uit elkaar staan en 5,5 cm ingedraaid toch wel het lekkerst klinken.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Maximus_Aurelius

Dat ziet er zeer mooi uit  :clapping:
SF blijft qua uiterlijk een mooie luidspreker. Ik heb een keer de Domus gehoord en ik vond ze op klassiek en jazz genre echt fenominaal klinken en in het stevigere werk vond ik ze wat minder.
Je zult er veel plezier aan beleven, geniet ervan  ;D maar dat is een uitspraak dat wel goed komt  ;)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Madhouse

Het wat steverige genre luister ik toch niet, dat is ook niet mijn smaak. Wat me opviel is bij de CD van Boys to Men (moet je ook van houden) is dat het r&b/soul gehalte ook erg goed is in de Concerto's, daarnaast is mijn muzieksmaak erg breed en heb ik nog geen CD in mijn collectie kunnen vinden waar ik niet van kon genieten, dus die uitspraak komt zeker goed.  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Xander32

Quote from: Madhouse on May  8, 2012, 14:24:27
Het wat steverige genre luister ik toch niet, dat is ook niet mijn smaak. Wat me opviel is bij de CD van Boys to Men (moet je ook van houden) is dat het r&b/soul gehalte ook erg goed is in de Concerto's, daarnaast is mijn muzieksmaak erg breed en heb ik nog geen CD in mijn collectie kunnen vinden waar ik niet van kon genieten, dus die uitspraak komt zeker goed.  :D

:-X
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Madhouse

Ach ja, niet alle nummers zijn goed maar is een jeugd sentiment, vind 2 nummers mooi van die CD  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

quattronl

Mooie set!
Ben nou eigenlijk best wel benieuwd wat een dedicated Marantz stereo versterker uit de hogere range voor geluid geeft.
Mijn SR7200 (surround dus, en ook niet een instapmodelletje) vind ik persoonlijk al erg lekker klinken maar wellicht mis ik toch iets qua sound.

Heb je wellicht nog een keer een M&G gepland staan? :D
Doesburg is voor mij nog te doen (woon bij Arnhem)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Etiennevh

Onwijs mooie set geworden Roy! En uiteraard van Harte Gefeliciteerd met jullie (aankomende) eerste kindje! :)

En wat zijn die Sonus Fabers mooi  :inlove:  :wub:  :wub:  :wub:
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Madhouse

Quote from: quattronl on May  8, 2012, 22:31:22
Mooie set!
Ben nou eigenlijk best wel benieuwd wat een dedicated Marantz stereo versterker uit de hogere range voor geluid geeft.
Mijn SR7200 (surround dus, en ook niet een instapmodelletje) vind ik persoonlijk al erg lekker klinken maar wellicht mis ik toch iets qua sound.

Heb je wellicht nog een keer een M&G gepland staan? :D
Doesburg is voor mij nog te doen (woon bij Arnhem)

Ik ben van een SR5004 naar een PM8003 gegaan en dat verschil was behoorlijk groot. Met mijn vorige speakers (KEF IQ50) was het verschil ook echt heel groot.

Wellicht doe ik ooit nog wel een M&G, daar ben ik nog niet over uit.

Quote from: Etiennevh on May  8, 2012, 23:03:12
Onwijs mooie set geworden Roy! En uiteraard van Harte Gefeliciteerd met jullie (aankomende) eerste kindje! :)

En wat zijn die Sonus Fabers mooi  :inlove:  :wub:  :wub:  :wub:

Thanks! Ben ook super blij met het resultaat en de Sonus Fabers zijn idd heel erg mooi, ik kijk er iedere dag met een grote glimlach naar  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

vanzomereng

Quote from: quattronl on May  8, 2012, 22:31:22
Mooie set!
Ben nou eigenlijk best wel benieuwd wat een dedicated Marantz stereo versterker uit de hogere range voor geluid geeft.
Mijn SR7200 (surround dus, en ook niet een instapmodelletje) vind ik persoonlijk al erg lekker klinken maar wellicht mis ik toch iets qua sound.

Heb je wellicht nog een keer een M&G gepland staan? :D
Doesburg is voor mij nog te doen (woon bij Arnhem)

je bedoelt zoiets.... ;D
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=97022.msg2059849#msg2059849

je bent welkom / omgeving Nijmegen
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Madhouse

Prachtig die Liuto's zeg! Nog iemand dus die een Marantz en Sonus Faber combi heeft. Volgens velen zou mijn versterker te lief zijn voor mijn Concerto's maar ik vind het absoluut goed klinken. Ik ben overigens wel benieuwd wat een PM-15S2 LE zou doen met de Concerto's. Een PM-11S2 is mij een beetje te duur  :blush:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Kunnen jullie verder afspraakjes per PM maken en niet mijn topic daar voor gebruiken  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Leuk Roy dat je nu je eigen stereo-topic hebt. En een mooie binnenkomer ook :thumbs-up:
Prachtige set heb je staan dus veel plezier met je nieuwe geluid.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Thanks Philip! Ja het is geen private HT meer dus moest ik wel hier naar toe verhuizen, maar dat is helemaal niet erg denk ik, ze weten me hier ook te vinden  :D

Ben stiekem ook best trots op mijn nieuwe geluid, gisteren avond was PVL van het forum even hier en die heb ik even een mini demo gegeven (hij had niet veel tijd) maar ook hij stond te kijken wat voor moois er gebeurde  :blush:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

PVL

You betcha .... ;)


Off/topic: haast cold turkey na twee dagen HT forum onthouding!
Marantz AV7005, Marantz MM7055,  Marantz UD7006,  Marantz SA15S1, Marantz PM11S1, XTZ CD100, Paradigm Studio 100 V5, Paradigm CC-690, Paradigm Monitor 3, Monitor Audio RA90HD, Magneplanar SMGa, JL Audio F-113 Fathom, Samsung QE55Q7C-QLED, Sonos, Synology DS1812+, Dune HD Base 3D.

Valkyrie

Quote from: Madhouse on May  7, 2012, 07:57:51
Ik blijf het ook zeggen, qua looks zijn ze echt helemaal top (qua geluid voor mij trouwens ook). Vrouwlief was in het begin van de middag niet echt blij, ze waren maar veels te groot, ik zei tegen haar dat het altijd erger kan. Gisteren avond had ik wel het gevoel dat ze het allemaal wel mee vond vallen gelukkig. Denk dat het ook vrij snel normaal word en straks vallen ze gewoon helemaal niet meer op dan is het gewoon.

Wil je mijn center even lenen, kijken wat je vrouw dan zegt...  :devil:

Maar je hebt een mooie set zo!! ;)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster