Roving Gecko's Woonkamer - Linkwitz LX521

Started by rovinggecko, April 1, 2012, 13:45:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rovinggecko

Bedankt voor de tips Htip, ga ik me eens in verdiepen. Ik moet op niet al te lange termijn toch eens wat opknappen aan de woonkamer, dus dat is dan een mooi excuus voor een nieuw plafond oid.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Bas Akkerman

Quote from: rovinggecko on February 28, 2013, 20:19:31
Bedankt voor de tips Htip, ga ik me eens in verdiepen. Ik moet op niet al te lange termijn toch eens wat opknappen aan de woonkamer, dus dat is dan een mooi excuus voor een nieuw plafond oid.
Zeker met jouw afmetingen, praat je dan over ruim boven de €3000,- voor een akoestisch plafond. Ik zeg het maar even... ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Quote from: Bas Akkerman on February 28, 2013, 21:43:29
Zeker met jouw afmetingen, praat je dan over ruim boven de €3000,- voor een akoestisch plafond. Ik zeg het maar even... ;)
Je hoeft niet het gehele plafond te behandelen. Je ziet ook wel eens een soort eiland met verlichting ingebouwd. Past erg goed in een interieur. In de stereoluisterruimte van BB&G hebben ze dat zo gedaan. Eigenlijk hoef je alleen de 1e reflectiepunten te behandelen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Bas Akkerman

Quote from: HTip on February 28, 2013, 21:48:12
Je hoeft niet het gehele plafond te behandelen. Je ziet ook wel eens een soort eiland met verlichting ingebouwd. Past erg goed in een interieur. In de stereoluisterruimte van BB&G hebben ze dat zo gedaan. Eigenlijk hoef je alleen de 1e reflectiepunten te behandelen.
Dat is waar, maar omdat RG het over een plafond had waarschuwde ik hem maar even. Overigens denk ik dat die €3000,- een veel grotere impact hebt als je hem in de akoestiek steekt dan in apparatuur. Maar dat hoef ik jou niet te vertellen, gok ik.

Zo'n "eiland" is zeker ook een optie voor bij mij thuis. Kom ik in de toekomst zeker nog op terug!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Quote from: Bas Akkerman on February 28, 2013, 21:52:10
Dat is waar, maar omdat RG het over een plafond had waarschuwde ik hem maar even. Overigens denk ik dat die €3000,- een veel grotere impact hebt als je hem in de akoestiek steekt dan in apparatuur. Maar dat hoef ik jou niet te vertellen, gok ik.

Zo'n "eiland" is zeker ook een optie voor bij mij thuis. Kom ik in de toekomst zeker nog op terug!
Dat heb je goed gegokt ;D Akoestiek kan een set maken of breken. Hulpmiddelen zoals ADSY, ARC en andere vormen van DSP/EQ zijn eigenlijk een lapmiddel en een indicatie dat er iets met de ruimte is ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maro

Zolang je HT in je woonkamer draait zul je met beperkingen blijven zitten wbt akoestiek en daar is roomcorrectie nu juist voor uitgevonden. Als je dedicated gaat is het een ander verhaal maar dan nog is het vanuit kosten oogpunt vaak de beste oplossing.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

rovinggecko

Alles in m'n nieuwe Bergen 2 rack geprakt. Ziet er al beter uit zo. Alleen nog wat kabels wegwerken.
Jammer dat er geen ' klein laagje' los te krijgen is, want idealiter stond de G68 bovenop. Maar als ik die switch met de HD621 dan is dat niet echt mooi en praktisch omdat het dan net te hoog wordt. Oh well, mag niet klagen zo.

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

Quote from: Maro on February 28, 2013, 22:58:32
Zolang je HT in je woonkamer draait zul je met beperkingen blijven zitten wbt akoestiek en daar is roomcorrectie nu juist voor uitgevonden. Als je dedicated gaat is het een ander verhaal maar dan nog is het vanuit kosten oogpunt vaak de beste oplossing.
Tja, klein huisje, dus dedicated gaat het niet worden voorlopig. De Meridian doet de room correctie tot 250Hz en dat klinkt voorlopig goed genoeg. Voor het hogere gedeelte zal ik naar de akoestiek moeten kijken.

Quote from: Bas Akkerman on February 28, 2013, 21:43:29
Zeker met jouw afmetingen, praat je dan over ruim boven de €3000,- voor een akoestisch plafond. Ik zeg het maar even... ;)
Eh...

Quote from: HTip on February 28, 2013, 21:48:12
Je hoeft niet het gehele plafond te behandelen. Je ziet ook wel eens een soort eiland met verlichting ingebouwd. Past erg goed in een interieur. In de stereoluisterruimte van BB&G hebben ze dat zo gedaan. Eigenlijk hoef je alleen de 1e reflectiepunten te behandelen.
Dat klinkt al beter :)


HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

HTip

Quote from: Maro on February 28, 2013, 22:58:32
Zolang je HT in je woonkamer draait zul je met beperkingen blijven zitten wbt akoestiek en daar is roomcorrectie nu juist voor uitgevonden. Als je dedicated gaat is het een ander verhaal maar dan nog is het vanuit kosten oogpunt vaak de beste oplossing.
Heb je gelijk in. En daarom is het goed dat het bestaat. Als je echter iets aan de akoestiek kunt doen, dan heeft dan in mijn ogen de voorkeur.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: rovinggecko on March  1, 2013, 19:36:05
Tja, klein huisje, dus dedicated gaat het niet worden voorlopig. De Meridian doet de room correctie tot 250Hz en dat klinkt voorlopig goed genoeg. Voor het hogere gedeelte zal ik naar de akoestiek moeten kijken.
Eh...
Dat klinkt al beter :)

Als je het laag tot 250Hz al onder controle hebt, dan heb je moeilijkste gebied al gehad ;) en is zo'n zwevend eiland waarschijnlijk al voldoende. Mijn plafond is slechts 8 cm verlaagd en werkt vanaf 250Hz en hoger, dus die platen zijn heel effectief.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

morca

Quote from: HTip on February 28, 2013, 22:08:08
Hulpmiddelen zoals ADSY, ARC en andere vormen van DSP/EQ zijn eigenlijk een lapmiddel en een indicatie dat er iets met de ruimte is ;)
Elke sub kan er bijna baat bij hebben als er dsp word toegepast.
Om even aan te vullen dat dsp niet totaat nutteloos is,ook in een goeie ruimte valt er soms nog wel eens wat te tweaken.
Al ik die kleine aanpassingen dan wel met de hand doe.
En meer een correctie op het geluidsbeeld vd speaker is bij mij  :music:

HTip

Voor een sub is het bijna een must, want er zijn maar weinig ruimtes die geen probleem hebben met laagweergave. Ondanks wat ik allemaal heb gedaan aan laagabsorptie heb ik ook baat bij de DSP/EQ van de Velodyne. Al zijn de aanpassingen wel minimaal ;)

Voor de speakers denk ik dat het minder nodig is, tenzij je echt een ruimteprobleem hebt en niets aan akoestiek kunt doen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

unknown

Quote from: rovinggecko on March  1, 2013, 19:30:30
Alles in m'n nieuwe Bergen 2 rack geprakt. Ziet er al beter uit zo. Alleen nog wat kabels wegwerken.
Jammer dat er geen ' klein laagje' los te krijgen is, want idealiter stond de G68 bovenop. Maar als ik die switch met de HD621 dan is dat niet echt mooi en praktisch omdat het dan net te hoog wordt. Oh well, mag niet klagen zo.



Ziet er netjes uit! :)
TV: Samsung LE46C630 Pre: Emotiva UMC-1 Eindversterker: Emotiva XPA-5 Bronnen: PS3 en PC DAC: Cambridge Audio DacMagic
Fronts: KEF Q700 Rears: KEF Q800ds Center: KEF Q600c Subwoofer: Velodyne CHT-8Q (op een Auralex Subdude)
Luidsprekerkabel: Fronts: Canare 4s11 Center en Surrounds: Canare 4s8 Subwooferkabel:   Audioquest Sub-X
Rack: Solidsteel 6.2 Zilver Remote: Logitech Harmony 700

rovinggecko

Het meubel is prima. De Cinepro zour voor het ideale zwart moeten zijn, maar je kan niet alles hebben...
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Martijnst1990

Ziet er zeker prima uit :) En inderdaad jammer dat er geen plateaus los te koop zijn voor de Bergen.

Bij mij is mijn reciever ook zilver tussen verder zwarte componenten, maar vind dat ook wel wat hebben :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

unknown

Wordt trouwens wel een hoop stoffen met dat meubel ;)
TV: Samsung LE46C630 Pre: Emotiva UMC-1 Eindversterker: Emotiva XPA-5 Bronnen: PS3 en PC DAC: Cambridge Audio DacMagic
Fronts: KEF Q700 Rears: KEF Q800ds Center: KEF Q600c Subwoofer: Velodyne CHT-8Q (op een Auralex Subdude)
Luidsprekerkabel: Fronts: Canare 4s11 Center en Surrounds: Canare 4s8 Subwooferkabel:   Audioquest Sub-X
Rack: Solidsteel 6.2 Zilver Remote: Logitech Harmony 700

rovinggecko

Ja, die glas platen zijn inderdaad uitermate besmettelijk.

Vwb het los aanschaffen, was er niet iemand die een 2de aangeschaft had om verder te stapelen? Misschien zijn daar de pootjes van het onderste level nog over, dat is precies de extra hoogte die ik zoek. Zal eens zoeken.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

MVG

Forumlid Silentwolf denk ik. Zeker weten niet, maar je kunt er altijd een pm aan wagen lijkt me.

Ziet er strak uit overigens! Mooi rek en dito apparatuur!

Martijnst1990

Is inderdaad Silentwolf, heb er toen ook al naar gevraagd :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

rovinggecko

Hij wil ze graag compleet houden, en daar kan ik me ook wel wat bij voorstellen.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

Dat Meridian spul is verslavend.  :angel:

Sooloos is onderweg.....

Bij de hitchhikers guide to meridian wat lopen snuffelen naar de ideale Sooloos setup (sorry: Meridian Digital Media System zoals het nu formeel heet) in combo met mijn G68AXV.
Heb het advies voor een 818.2 +ID41 (het summum) onderdrukt en ben gegaan voor de combo MC200 + MS200.
De MC200 is de 'store' -> 500 Gb aan lossless muziek (moet voorlopig toch even genoeg zijn hoop ik, anders moet ik op zoek naar een 2de of een MD600).
De MS200 is de 'endpoint' -> hangt aan m'n G68. De MS200 is klein en kan uit het zicht er achter in het rack. De MC200 staat dan boven uit het zicht.
M'n ipad is de 'control'. En m'n imac & laptop werken als 'ripping station'.

Heb hier op het forum een MC200 aan kunnen schaffen van mahansz. Die komt binnenkort mijn kant uit.
En bij hifi.nl een MS200 gevonden. Ook die gaat vandaag of morgen op de post naar mij.

Nu nog even een kabeltje scoren (speakerlink naar coax\comms voor de Meridian fans) en dan ben ik helemaal set.

:pompom:  :pompom:  :pompom:
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Nahpets

Quote from: rovinggecko on March 12, 2013, 20:55:55
Nu nog even een kabeltje scoren (speakerlink naar coax\comms voor de Meridian fans) en dan ben ik helemaal set.

Staat er 1 op MP. En als ik me niet vergis is die van een collega forumlid, thepioneer.


En als je niet genoeg hebt aan 500Gb moet je Hans even mailen/bellen, die weet wellicht een budgetvriendelijke(re) oplossing.

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

rovinggecko

#147
Thanks, die kabel had ik ook gezien. Twijfel nog even of ik ga voor die en dan optisch aansluit of voor een speakerlink naar coax. Op zich is mijn ervaring met coax beter dan optisch.

Zal Hans eens vragen, uiteindelijk lopen die harde schijven allemaal dicht. Voorlopig heb ik nog even te gaan overigens voor ik hem vol heb :)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

RubenV.

Quote from: rovinggecko on March 12, 2013, 20:55:55
Dat Meridian spul is verslavend.  :angel:

Sooloos is onderweg.....

Bij de hitchhikers guide to meridian wat lopen snuffelen naar de ideale Sooloos setup (sorry: Meridian Digital Media System zoals het nu formeel heet) in combo met mijn G68AXV.
Heb het advies voor een 818.2 +ID41 (het summum) onderdrukt en ben gegaan voor de combo MC200 + MS200.
De MC200 is de 'store' -> 500 Gb aan lossless muziek (moet voorlopig toch even genoeg zijn hoop ik, anders moet ik op zoek naar een 2de of een MD600).
De MS200 is de 'endpoint' -> hangt aan m'n G68. De MS200 is klein en kan uit het zicht er achter in het rack. De MC200 staat dan boven uit het zicht.
M'n ipad is de 'control'. En m'n imac & laptop werken als 'ripping station'.

Heb hier op het forum een MC200 aan kunnen schaffen van mahansz. Die komt binnenkort mijn kant uit.
En bij hifi.nl een MS200 gevonden. Ook die gaat vandaag of morgen op de post naar mij.

Nu nog even een kabeltje scoren (speakerlink naar coax\comms voor de Meridian fans) en dan ben ik helemaal set.

:pompom:  :pompom:  :pompom:

Mooie upgrade weer  :thumbs-up: Meridian  :inlove:
Ik ben benieuwd naar je ervaringen met het Meridian Digital Media System.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

HTip

Je wordt nog eens een Meridian demo site ;D Maar mooie upgrade. Veel plezier alvast!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive