Set van cz79

Started by CZ79, January 6, 2012, 20:49:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

CZ79

#2125
2. Dan connectoren, in dit geval had ik nog een stapeltje Wattgate 320I IEC connectoren liggen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

3. Nog meer connectoren (we need connectors!), de Bals Schuko
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

4. De finishing touch, alle connectoren zijn aangesloten en de kabels zijn getest op werking, 6 nieuwe netkabels voor Chrissie  :pompom:
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

#2128
Ik mistte nog 2 Wattgate IEC connectoren dus dat heb ik tijdelijk opgelost met een 'normale' IEC connector van Kaiser (voor nu), ondertussen heb ik al 1 Wattgate 320 via dit forum gekocht en dan heb ik er nog 1 nodig om alles exact hetzelfde te maken
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

En hoe doen de kabels het? Ik ga niet verzinken in mooie termen, maar de apparatuur gaat aan  :D en ik heb het idee dat ze net nog even mooier spelen dan de vorige kabels, iets meer diepte en bas is iets strakker.

Ik ben er erg blij mee en was ook leuk om te maken
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Bas Akkerman

Heb altijd bewondering voor al die huisvlijt! :worship:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

CZ79

Houdt je van de straat en je houdt er nog iets leuks aan over ook
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

knubbe

Mooie kabels hoor ! Ziet er heel netjes uit !
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

chansig

Welke kabel is dit ? Tenminste ik ga ervanuit dat je wel even gekeken hebt wat voor een merk/type het is ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

En natuurlijk ziet het er netjes uit. :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Is een Draka kabel, 4 aderig per +/-/aarde. Erg fijne solid core kabel, beetje stug maar goed dat is te overzien. Heb deze bij Ronald aangeschaft en had dezelfde kabel al als stroomaanvoerkabel
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Maikel_audionerd

Goed bezig! Ziet er best profi uit  :music:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

CZ79

Thx, wellicht een mooie toekomst voor me  :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Dirk

Quote from: cz79 on September 27, 2016, 13:14:47
Is een Draka kabel, 4 aderig per +/-/aarde. Erg fijne solid core kabel, beetje stug maar goed dat is te overzien.
zo heeft Draka er wel meer...wil je het type ook delen?  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

CZ79

#2139
weet ik niet staat niet meer op de kabel, wellicht weet Ronald dit
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Leuke upgrade en nu eens een keer niet eentje van honderden euris, zoals vaak op dit forum.

Quote from: cz79 on September 27, 2016, 11:08:11
En hoe doen de kabels het? Ik ga niet verzinken in mooie termen, maar de apparatuur gaat aan  :D en ik heb het idee dat ze net nog even mooier spelen dan de vorige kabels, iets meer diepte en bas is iets strakker.

Ik ben er erg blij mee en was ook leuk om te maken
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... die gaat hier vast niet reageren, iig niet voor 2018  8).

Quote from: cz79 on September 27, 2016, 17:23:22
weet ik niet staat niet meer op de kabel, wellicht weet Ronald dit
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dirk

Quote from: cz79 on September 27, 2016, 17:23:22
weet ik niet staat niet meer op de kabel, wellicht weet Ronald dit
uiteraard weet hij dat, want die kabel komt echt niet zonder typebedrukking zo uit de Draka fabriek, dus hij heeft die eraf gehaald dan wel laten halen, zoveel is duidelijk.
't feit dat ze er af is betekent hoogstwslk ook dat "ie geen zin heeft het type openlijk kenbaar te maken ::)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

CZ79

Maakt ook niet uit, de kabel kost erg weinig. De 6 kabels zonder connectoren hebben we iets meer dan €100 gekost (kabel, mantel, krimpkous)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

YamahaRXV

Quote from: Dynky on September 27, 2016, 19:04:37
uiteraard weet hij dat, want die kabel komt echt niet zonder typebedrukking zo uit de Draka fabriek, dus hij heeft die eraf gehaald dan wel laten halen, zoveel is duidelijk.
't feit dat ze er af is betekent hoogstwslk ook dat "ie geen zin heeft het type openlijk kenbaar te maken ::)

+1  ;)

Zelfde verhaal als met die zgn. bijzondere en ''cryogeen'' behandelde oranje kleurige netwerkkabel van C&D (wat dus gewoon een goedkopere Draka variant kabel was) waaraan door een clubje personen lange tijd zeer bijzondere en vergaande klankmatige prestaties werden toegedicht.... tot men tijdens een vergelijk met andere netwerkkabels ineens tot de ''unanieme'' conclusie kwam dat het één van de klankmatig slechtst presterende kabels betrof  :D


Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

CZ79

Lekker belangrijk jongens, als je het wilt weten dan bel je hem en vraag je het aan hem.
MIT Z core is ook gewoon een belden en zo zijn er nog wel meer items te noemen.

De prijzen die Ronald hanteert zijn meer dan redelijk en ik hou er nog wat leuks aan over en bezorg mezelf wat bezigheidstherapie
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Jij bent tevreden, daar gaat het om.

Quote from: cz79 on September 28, 2016, 22:13:28
Lekker belangrijk jongens, als je het wilt weten dan bel je hem en vraag je het aan hem.
MIT Z core is ook gewoon een belden en zo zijn er nog wel meer items te noemen.

De prijzen die Ronald hanteert zijn meer dan redelijk en ik hou er nog wat leuks aan over en bezorg mezelf wat bezigheidstherapie
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Even los van alle gezelligheid....wat zijn de verschillen ?

Af en toe eens een audiofiele vraag stellen. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

hifiman

#2149
Hoe bevallen de UCD's op de Avatars? (blijkbaar goed anders had je vast al wat anders  ;D )
En heb je ze bi-wired of single wired aangesloten?

Even nieuwsgierig als mede Avater bezitter (en omdat je binnenkort bij mij komt luisteren).