van arcam cd+versterker naar ?

Started by Jarnoootje, September 8, 2011, 11:47:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jarnoootje

Beste mensen,

Gezien de wereld veranderd en ook mijn interesses veranderen ben ik eens gaan na denken over mijn muziek installatie thuis.

Momenteel bezit ik een Arcam FMJ cd speler en een Arcam FMJ Integrated Amplifier echter gebruiken wij deze set amper meer. Het is een onwijs goede set waar ik met veel plezier naar luist. De kwaliteit van het geluid (mede door de goede boxen) is echt subliem.

Nu zit ik te denken om het thuis anders aan te pakken en wil graag jullie idee/visie hierop horen. Ik weet dat we achteruit gaan op geluidskwaliteit maar dat weegt niet op tegen het gebruik wat wij er van maken.

Wat is het idee?
Ik wil graag één apparaat wat ik gebruik als muziekspeler/iphone speler/dvd speler/blue speler waarop ik meerdere bronnen kan aansluiten. Ik heb nog niet echt goed rondgekeken dus vraag eerst jullie advies hierin?

Is hier iets voor of zoek ik iets wat er nog niet is?

Alvast bedankt!

vanzomereng

Ik zou je best willen adviseren maar kan niet opmaken wat je nu daadwerkelijk wil
en waarom de Arcam v/d hand wordt gedaan.
> wil je surround of stereo ?
> welke speakers heb je ?
> wat is je budget ?

M.b.t. all-in-one oplossingen niet al te duur,
kik op de sites van Yamaha, Denon, Marantz, Pioneer, Sony
al veel leuks en goeds te koop vanaf ca. 500 tot 1200 euro.

Grootste winst zit ,m toch ook in de aangesloten speakers

Mijn mening: zonde van die Arcam-setje, kan je hier niet gewoon een
dvd/blueray-speler bijkopen voor ca. 200 a 500 euro en het geluid via de Arcamversterker
naar de boxen toe laten spelen.

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

T_I

Hier sluit ik me bij aan, lekker laten staan en een blueray erbij halen. (of mediaplayer met blueray speler erin) Zonde om de Arcam weg te doen alleen omdat ie geen dvd/br vreet. (prima loopwerken)
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

denoontje

dune dan maar erbij?
of een oppo, maar dan is streamig nog niet geheel top geloof ik.

Ik zou de arcam ook niet weg doen

paaj

#4
Zoeken naar een (evt. tweedehands) Marantz MER803? Prima compacte alles-in-één versterker met BR speler etc.

gaat je inrichting veranderen trouwens? als ik je topic zie lijkt het niet perse in de weg te staan, en zou je eigenlijk alleen bijvoorbeeld de CD speler voor een BR variant hoeven te wisselen.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Jarnoootje

Het hangt samen met verschillende dingen.

In eerste instantie omdat we de versterker en cd speler zo goed als niet gebruiken. Dan vind ik het zonde om zulke mooie componenten stof te laten happen. Dan verkoop ik ze liever aan iemand die er wel veelvuldig gebruik van gaat maken.
Heb er jaren plezier van gehad, dat zeker, maar sinds ik een vaste relatie/werk/sport heb, heb ik gewoon minder tijd om te luisteren.

Daarbij komt dat ik mede door dezelfde reden ook mij PS3/stuur verkoop en dus een Blueray speler ga missen.

Tevens willen wij graag een grotere tv hebben omdat we wel regelmatig tv kijken en de huidige tv wat aan de kleine kant is.

Het leek mij dus een goede tussenweg om alles te verkopen en er een grotere tv voor te kopen samen met een goede alleskunner.


Vandaar mijn vraag wat er als alternatief op de markt is.
Mocht ik het niet verkopen hou ik het met alle liefde gewoon thuis. Maar het zou mooi zijn als het allemaal wel lukt.

paaj

Ik denk dat je beter alleen de CD speler kunt verkopen en dan bijvoorbeeld een Dune voor terugnemen, voor BR en streaming. Als je kijkt wat je nu krijgt als alles in een apparaat dan schiet je daar in geld toch niet zoveel mee op. Dan krijg je 1100 voor je Arcam set, en betaal je 900 voor de Marantz All-in-one bijvoorbeeld. Of wil je ook je speakers kwijt?
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Jarnoootje

De speakers blijven zeker, die gebruiken wel vrij regelmatig (films/ipod).
Is inderdaad ook wel een optie om alleen de cd speler te verkopen en de versterker wel te houden, daar had ik nog niet over na gedacht.

Eerst maar eens kijken of er wel interesse is in de Arcam set. Het is namelijk een bak geld wat je er aan uit moet geven en niet iedereen is dat bereid te doen voor kwaliteits spul. "Want het Harman en Kardon spul bij de mediamarkt is ook goed en kost minder" syndroom heerst nogal.

mikekiwi

Volgmodus aan... overweeg eenzelfde stap (al kom ik van niet zo hoog als de Arcam-set van de TS). Heb al rondgekeken en het jammere van de meeste all-in-ones van de betere merken is dat ze alleen maar 2.1 uitgangen hebben en niet 5.1 (en dat is iets wat ik toch wel graag wil behouden)