The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

clockwork

Quote from: Dynky on June 26, 2015, 19:20:37
't is geen demotoestel, maw hij blijft...of da's althans toch de bedoeling/hoop  :D

In dat geval van harte Gefelicteerd! Mooi spul.. :inlove:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Bas Akkerman

Gaaf hoor Dirk! Leuk je weer even gesproken te hebben en heel veel succes en plezier met het instellen (en het onder het bedwang houden van de neiging werkelijk elke setting uit te proberen)! :devil: ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Staaled

Komend jaar onder de pannen.
Mooie aanwinst. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

rovinggecko

Leuk speelgoed! Benieuwd hoe het eea toevoegd.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

garmtz

Veel plezier ermee Dirk!

Mitch--

Erg mooi dirk! Ben benieuwd hoe ie presteert!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

jvanhambelgium

Quote from: Dynky on June 26, 2015, 19:20:37
't is geen demotoestel, maw hij blijft...of da's althans toch de bedoeling/hoop  :D

Dan toch eentje genomen ?
Tja, het is leuk speelgoed, maar het gevaar door de enorme hoeveelheid knopjes & regelaartjes is dat je mogelijks nog minder rust gaat vinden ;-)
Maar je mag gerust wat grafiekjes posten hoor, ik wel wel eens wat impuls-respons curves VOOR / NA zien eigenlijk in jouw woonkamer.

Have fun!
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Dirk

Quote from: jvanhambelgium on June 27, 2015, 09:43:46
Dan toch eentje genomen ?
Tja, het is leuk speelgoed, maar het gevaar door de enorme hoeveelheid knopjes & regelaartjes is dat je mogelijks nog minder rust gaat vinden ;-)
Maar je mag gerust wat grafiekjes posten hoor, ik wel wel eens wat impuls-respons curves VOOR / NA zien eigenlijk in jouw woonkamer.

Have fun!
zo ver ben ik al



er is dus stabiel "contact" met zowel de Mac mini waar ik in de woonkamer straks alles op ga configureren, als op de iPad, als op de Mac mini die in de slaapkamer staat als muziekserver (bij de ST2 en de rest vd hardware)
heeft alles samen maar een half uurtje geduurd (inclusief het verplaatsen van de unit die ik eerst bij me in de woonkamer had staan, naar de slaapkamer), dus voor een noob als ik is dat een dikke :thumbs-up: voor de Frenchies.

ik ga me er hopelijk dit weekend rustig mee kunnen amuseren en het één en ander verkennen, da's voor mij toch ook een stukje vd hobby...ook al is het zeker geen doel as such ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

chansig

Je hebt zo'n Trinnov gekocht ?

Cool....ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar wat zo'n apparaat meer doet dan een minidsp.  :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dirk

Quote from: chansig on June 27, 2015, 10:22:36
Je hebt zo'n Trinnov gekocht ?

Cool....ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar wat zo'n apparaat meer doet dan een minidsp.  :D

Gr Hans
yep
al die DSP's doen exact hetzelfde ;)
ruist iig een pak minder (heb ook een balanced miniDSP gehad en op m'n fronts was dit wegens de te hoge ruisvloer toch echt geen blijvertje)
kost daarom misschien ook een beetje meer
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

chansig

Zal ws nog wel meer verschil zijn. Maar veel plezier ermee...en succes met uitzoeken.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

garmtz

De MiniDSP doet niets meer dan een eq op een bepaalde luisterplek (en beetje daaromheen). De Trinnov weet de kamerinvloed van de invloed van de speaker te scheiden en kan zelfs met zijn tetraeder microfoon 'zien' waar de speakers staan. Zo kan de Trinnov niet alleen in het frequentiebereik werken, maar ook group time delay van de luidsprekers corrigeren, target curves volgen (volledig instelbaar naar wat je maar wilt), etc. etc. Dit gaat echt veel en veel verder dan alles wat er op de markt is qua 'room correction'.

chansig

Gelukkig maar... :D

Mooi ding hoor.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Joske007

Proficiat met deze mooie aankoop  :headbanging:
Zoals eerder aangehaald wens ik ook wel eens wat Rew-plaatsjes uit de DSP-resultaten van deze Trinnov te zien  ;)
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

denoontje


morca

Mooie aankoop !
Ben benieuwd hoe dat bevalt aangezien het op de markt gezet word als de ultime dsp omdat hij het tijdsdomijn/fase waar je bijregeld niet zou beinvloeden.....

Have fun  :music:

Dirk

#2091
thx voor de reacties  ;D

intussen al even mee aan de gang en het resultaat is toch wel verbluffend.
speakers staan inmiddels wel terug zoals ze vroeger stonden, dwz weer zo'n halve meter verder van me af, nu op exact 2m95 en 2m93 volgens de ST2.
dat maakt vooral het laag op die plek meetbaar beter, dus minder ingrijpen van de ST2 noodzakelijk...met uiteindelijk ook een imo beter resultaat als gevolg.

laag klinkt nu dus stilaan zoals ik het zou willen, na toevoeging van een heel kleine lift vanaf zo'n 100Hz.

omdat sommigen onder jullie plaatjes schijnbaar zo leuk vinden, eentje van de curves waar ik nu mee aan de gang ben



iets wat me nu intrigeert is de verschillen in laagrespons tussen L&R, die ik vermoedelijk toe kan wijzen aan een verschillende opstelling van de versterkers vlakbij elke speaker (en een stapeltje stoelen achter de rechter speaker)...dus straks wslk eens wat schuiven met beide monoblokjes om te kijken wat ik daarvan terug zie in de resultaten.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Staaled

Wel wat merkwaardig dat ie de 70 Hz op bijna 10 dB laat.
Of heb je dat zelf aangegeven?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

jvanhambelgium

Laagcorrectie kan nog wel wat beter ;-)

Het is te zeggen, die "AFTER" is natuurlijk een berekende prognose en geen effectieve meting dacht ik toch.
Tussen 60Hz-80Hz heb je wel ergens +- 15dB verschil nog zitten.

De rest was sowieso (wat deze SPL-grafiek betreft) al behoorlijk goed, zelfs zonder correctie etc.

Post es de impuls-response nu je toch bezig bent ;-)


PS : Dat zijn 1/3 smoothed curves veronderstel ik ? Dacht dat dit ergens af te lezen was oid, tenzij dit op de Altitude32 was.

Goed bezig!  :coffee: :coffee:

HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Dirk

Quote from: Staaled on June 27, 2015, 13:39:04
Wel wat merkwaardig dat ie de 70 Hz op bijna 10 dB laat.
Of heb je dat zelf aangegeven?
mate van correctie kan je idd zelf bijsturen, staat nu nog (default) op 10dB verzwakking en 6dB boost...maar dat kan dus extremer
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Quote from: jvanhambelgium on June 27, 2015, 13:41:02

PS : Dat zijn 1/3 smoothed curves veronderstel ik ? Dacht dat dit ergens af te lezen was oid, tenzij dit op de Altitude32 was.

Goed bezig!  :coffee: :coffee:
zijn idd 1/3 smoothed curves, maar ook dat is instelbaar
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Kingpin

Quote from: garmtz on June 27, 2015, 10:52:34
De MiniDSP doet niets meer dan een eq op een bepaalde luisterplek (en beetje daaromheen). De Trinnov weet de kamerinvloed van de invloed van de speaker te scheiden en kan zelfs met zijn tetraeder microfoon 'zien' waar de speakers staan. Zo kan de Trinnov niet alleen in het frequentiebereik werken, maar ook group time delay van de luidsprekers corrigeren, target curves volgen (volledig instelbaar naar wat je maar wilt), etc. etc. Dit gaat echt veel en veel verder dan alles wat er op de markt is qua 'room correction'.
Eh,  misschien de oude miniDSP, maar de Dirac series doen hetzelfde. Zal deze disscussie niet voeren hier.
Btw mooi ding hoor die Trinnov!
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Dirk

nog wat verder geëxperimenteerd met de targetcurve en de optimizer-settings

voorlopig is dit het resultaat...en dat zal het voor nu ook even blijven, genoeg getweakt voor één dag, wordt er stilaan groggy van ;D



morgen eens kijken of ik ook de surrounds kan aansluiten via de Trinnov, maar dan moet ik eerst ff een (tijdelijke) 2ch. amp op de kop tikken, bij voorkeur met XLR inputs...om één en ander wat handig te kunnen aansluiten/routen
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

chansig

Tsja....op 2 5 dB (piekje/dalletje) na een hele mooi lijn toch ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dirk

ohja, maar ik probeer me vooral niet te laten (mis)leiden door die lijn, of althans het nastreven van de vlakheid ervan.
de ervaring leert me dat ik een over-gecoriggeerde setup niet lekker blijf vinden, dus ik doe erg m'n best om niet in die val te trappen.
het feit dat je ook zoveel parameters hebt in de Optimizer zelf (gevoeligheden/ranges/waar hij al dan niet op moet corrigeren/enz enz), maakt dat je behoorlijk veel kan proberen wat voor effect bepaalde settings hebben...al is niet alles even duidelijk hoorbaar, maar daar komt ongetwijfeld ook een stukje ervaring bij kijken, dus ik kan me nog wel ff "in stilte bezig houden"  ;)

ik vind het nu weer wat beter klinken dan vanmiddag (terug wat meer grunt in de sound), dus hier eerst maar ff wat aan wennen en evalueren...en dan morgen misschien weer verder, of niet natuurlijk  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea