The Sweetspot

Started by Dirk, March 21, 2011, 16:09:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

clockwork

Erg jammer dat het zo heeft moeten lopen. Hier zit natuurlijk niemand op te wachten....  :confused:

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Dirk

ik ben terug, maar zou als het ff kan alle voorbije gebeurtenissen niet terug op willen rakelen...dus wat mij betreft gaan we weer over tot de orde vd dag; audio & C°  8)

'k hoop btw wel dat HTip zich nog bedenkt en terugkomt, al hoeft dat wat mij betreft niet persé als admin ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

denoontje


Bas Akkerman

Een warm welkom terug Dirk. :thumbs-up:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

rovinggecko

#1555
Hoe doen de MM27 het? Ze zijn onderhand een beetje ingespeeld neem ik aan?
Bevallen ze nog steeds?




Edit:  :pompom:
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

clockwork

Quote from: Staaled on June 21, 2014, 09:07:13
Goed nieuws. :thumbs-up:

+1

Ik lees dat je de knoop hebt doorgehakt vwb het spanplafond. Moet je dan vooraf weer laten meten of kun je nog steeds uitgaan van de oude metingen?
Hoe ga je het aanpakken?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Dirk

Quote from: rovinggecko on June 21, 2014, 09:07:44
Hoe doen de MM27 het? Ze zijn onderhand een beetje ingespeeld neem ik aan?
Bevallen ze nog steeds?
ik ben er de afgelopen weken aardig mee aan het schuiven geweest om het laag wat meer naar m'n zin te krijgen.
ze staan nu wat meer naar de zijmuren toe (zo'n 15cm dichter) en wat verder van me af...wat geresulteerd heeft in een nog steeds goede plaatsing en stereobeeld, maar met een iets beter doorlopen laag, dus er was nog wel degelijk ruimte voor verbetering.
of ze definitief blijven weet ik nog niet, al is dat natuurlijk nooit het geval, wisselen doen we toch wel weer eens   ;)

storen doe ik me na al dat schuifwerk niet echt (meer) aan iets, maar ik ga binnenkort wel enkele potentiële kandidaten beluisteren in Hilversum, om voor mezelf uit te maken of er een weergever is die voor mijn gevoel echt fullrange en "muziekmakend" is + daarbij toch binnen het vooropgestelde budget past
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Quote from: Dynky on June 21, 2014, 09:15:16
ik ben er de afgelopen weken aardig mee aan het schuiven geweest om het laag wat meer naar m'n zin te krijgen.
ze staan nu wat meer naar de zijmuren toe (zo'n 15cm dichter) en wat verder van me af...wat geresulteerd heeft in een nog steeds goede plaatsing en stereobeeld, maar met een iets beter doorlopen laag, dus er was nog wel degelijk ruimte voor verbetering.
of ze definitief blijven weet ik nog niet, al is dat natuurlijk nooit het geval, wisselen doen we toch wel weer eens   ;)

storen doe ik me na al dat schuifwerk niet echt (meer) aan iets, maar ik ga binnenkort wel enkele potentiële kandidaten beluisteren in Hilversum, om voor mezelf uit te maken of er een weergever is die voor mijn gevoel echt fullrange en "muziekmakend" is + daarbij toch binnen het vooropgestelde budget past
Wilson Audio? Of schat ik je budget nu wat te hoog in? ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

Quote from: clockwork on June 21, 2014, 09:10:50
Ik lees dat je de knoop hebt doorgehakt vwb het spanplafond. Moet je dan vooraf weer laten meten of kun je nog steeds uitgaan van de oude metingen?
Hoe ga je het aanpakken?
ik zou vooraf (met de huidige panelen) weer kunnen laten opmeten, maar daar zie ik zelf niet zo veel heil in.
Mutrox heeft de meetgegevens verwerkt van de fabrikant waar ik mee in zee ga en ze kunnen op basis daarvan redelijkerwijs inschatten (een exacte wetenschap is dit niet!) wat het eindresultaat zal zijn tov hoe het nu is met hun panelen aan het plafond.

ik heb btw ook geen meting laten uitvoeren na het plaatsen van deze panelen, want zoals Mutrox had voorspeld/berekend, voldeden die uitzonderlijk goed als het om de verbetering vd akoestiek gaat.
persoonlijk vind ik het ook niet zo boeiend hoe gelijk of verschillend de ene oplossing nu meet tov de andere...als het eindresultaat straks maar net zo goed zorgt voor een hoorbaar verbeterde muziekweergave, want daar gaat het aan het eind vd rit toch gewoon om ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

AbZ

 :pompom:  hey Dynky!   :coffee:

Dirk

Quote from: Bas Akkerman on June 21, 2014, 09:18:27
Wilson Audio? Of schat ik je budget nu wat te hoog in? ;D
je hebt (weer eens) goed opgelet
de Sophia3 (preloved) is idd een kanshebber, maar ik ga ze dus eerst ff rustig beluisteren...beslist is er maw nog niets  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Quote from: AbZ on June 21, 2014, 09:22:56
:pompom:  hey Dynky!   :coffee:
shit...jij ook terug  :omg:

waar zijn die mods als je ze nodig hebt  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

rovinggecko

Quote from: Dynky on June 21, 2014, 09:15:16
storen doe ik me na al dat schuifwerk niet echt (meer) aan iets
Gevalletje glas half vol zo te horen. ;)

En, zoals je zegt, wat is nu wel een echt blijvertje. De route naar een blijvertje is soms wel zo leuk :)

De heren in Hilversum hebben wel wat leuke speeltjes staan, een soortement van snoepwinkel. Wel de credit card thuis laten, dan moet je er in ieder geval 1 nachtje over slapen.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

AbZ

Quote from: Dynky on June 21, 2014, 09:24:33
shit...jij ook terug  :omg:

waar zijn die mods als je ze nodig hebt  :D
LoL!  :D  ff RTM svp...

Dirk

Quote from: rovinggecko on June 21, 2014, 09:24:43
Gevalletje glas half vol zo te horen. ;)

En, zoals je zegt, wat is nu wel een echt blijvertje. De route naar een blijvertje is soms wel zo leuk :)

De heren in Hilversum hebben wel wat leuke speeltjes staan, een soortement van snoepwinkel. Wel de credit card thuis laten, dan moet je er in ieder geval 1 nachtje over slapen.
ik zal er zelfs meer dan één nacht over slapen, er is geen haast bij  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

chansig

Quote from: AbZ on June 21, 2014, 09:26:55
LoL!  :D  ff RTM svp...

Die van mij is, begrijp ik, niet aangekomen aangezien je hier gewoon post..

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.


Joske007

Dag Dirk,
Blij te zien dat je weer terug bent  :worship:
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Bas Akkerman

Quote from: Dynky on June 21, 2014, 09:20:53
ik zou vooraf (met de huidige panelen) weer kunnen laten opmeten, maar daar zie ik zelf niet zo veel heil in.
Mutrox heeft de meetgegevens verwerkt van de fabrikant waar ik mee in zee ga en ze kunnen op basis daarvan redelijkerwijs inschatten (een exacte wetenschap is dit niet!) wat het eindresultaat zal zijn tov hoe het nu is met hun panelen aan het plafond.

ik heb btw ook geen meting laten uitvoeren na het plaatsen van deze panelen, want zoals Mutrox had voorspeld/berekend, voldeden die uitzonderlijk goed als het om de verbetering vd akoestiek gaat.
persoonlijk vind ik het ook niet zo boeiend hoe gelijk of verschillend de ene oplossing nu meet tov de andere...als het eindresultaat straks maar net zo goed zorgt voor een hoorbaar verbeterde muziekweergave, want daar gaat het aan het eind vd rit toch gewoon om ;)
Hoewel ik het me niet echt voor kan stellen, ben ik toch wel benieuwd of je verschil zult gaan horen tussen de platen en het spanplafond.

Quote from: Dynky on June 21, 2014, 09:23:21
je hebt (weer eens) goed opgelet
de Sophia3 (preloved) is idd een kanshebber, maar ik ga ze dus eerst ff rustig beluisteren...beslist is er maw nog niets  ;)
Preloved... Mooie uitdrukking! Al zou ik dan voor aanschaf wel heel goed letten op gebruiksvlekkensporen. :sarcasm:

De Sophia 3 was ook degene die we destijds bij de Lumin-shootout hoorden, toch?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mitch--

Quote from: Bas Akkerman on June 21, 2014, 10:08:30
Hoewel ik het me niet echt voor kan stellen, ben ik toch wel benieuwd of je verschil zult gaan horen tussen de platen en het spanplafond.


Is ook meer voor de looks bedoelt toch?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Dirk

Quote from: Bas Akkerman on June 21, 2014, 10:08:30
De Sophia 3 was ook degene die we destijds bij de Lumin-shootout hoorden, toch?
yep, en dat was voor mij toen niet de eerste keer in H'sum...waarbij ze me telkens uitermate weten te bekoren, dus dat ik er "interesse" in had wist Garmt al langer ;)
de vraag voor mij is nu hoe ze zich staande houden in een vergelijking met enkele andere (2 om precies te zijn) potentiële kanshebbers, dus dat gaan we ff uitvogelen.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Quote from: Mitch-- on June 21, 2014, 10:11:38
Is ook meer voor de looks bedoelt toch?
is in mijn geval idd enkel en alleen voor de looks.
ik hoop eigenlijk dat ik geen enkel verschil ga merken tussen de beide, maar 1 op 1 "vergelijken" kan je dat dus nooit, 't ligt namelijk net ff complexer dan even een component of speaker A/B'en  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

#1574
Quote from: Mitch-- on June 21, 2014, 10:11:38
Is ook meer voor de looks bedoelt toch?
Nou ja, daar ligt dus mijn nieuwsgierigheid. Zeker omdat ik in de toekomst ook graag "iets" akoestisch aan het plafond wil hebben.

Quote from: Dynky on June 21, 2014, 10:12:04
yep, en dat was voor mij toen niet de eerste keer in H'sum...waarbij ze me telkens uitermate weten te bekoren, dus dat ik er "interesse" in had wist Garmt al langer ;)
de vraag voor mij is nu hoe ze zich staande houden in een vergelijking met enkele andere (2 om precies te zijn) potentiële kanshebbers, dus dat gaan we ff uitvogelen.

Voor mij ook niet en jouw interesse was ook mij wel duidelijk. ;) Maar het was voor mij wel de eerste en voorlopig laatste keer dat ik de combinatie met de Meridian 818 hoorde.

Voor wat betreft de twee andere kanshebbers, dat weet ik zo even niet. Maar wellicht dat mijn grijze massa me later nog wat influistert.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten